Side 1 af 2 12 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 15 af 27

Emner: Optakt: København-FC Midtjylland

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    264

    Optakt: København-FC Midtjylland

    Sådan for en god ordens skyld må vi jo hellere have os en optaktstråd til søndagens vigtige opgør mod FC Midtjylland. Kampen skal ganske enkelt vindes, hvis vi skal holde trit med OB i kampen om endnu et mesterskab.

    Der har på ingen måder været noget som helst at råbe hurra for på nogen som helst områder, når det gælder København i dette efterår, men sandheden er, at fire sejre i de sidste fire kampe (Midtjylland hjemme og OB ude i Superligaen og Cluj hjemme og Sparta Praha ude i Europa League) kan gøre, at vi ender på et hæderligt halvsæsonfacit, der siger, at vi ville være max. 1 point efter 1. pladsen i ligaen, videre i Europa League og så har vi jo også altid pokalturneringen eller noget...

    København er stadig uden skadede César Santin og stiller givetvis op med følgende hold:

    Johan Wiland

    Zdenek Pospech
    Mikael Antonsson
    Ulrik Laursen
    Oscar Wendt

    William Kvist
    Hjalte Nørregaard
    Atiba Hutchinson
    Jesper Grønkjær

    Dame N'Doye
    Aílton

    og en bænk med:

    Jesper Christiansen
    Niclas Jensen (som spiller sidste ligakamp i Parken og forhåbentlig får et par minutter sidst i kampen, hvis vi mod forventning fører klart, så han kan blive hyldet som den mest elegante forsvarer - i hvert fald i førsteudgaven - København nogensinde har haft!)
    Mathias Zanka Jørgensen
    Thomas Kristensen
    Libor Sionko
    Martin Vingaard
    Thomas Delaney

    FC Midtjylland kommer med vind i sejlene efter en stribe fine resultater kulminerende med sidste rundes 3-0 hjemmesejr over Esbjerg fB. FCM er uden førsteangriberen Frank Kristensen, men er ellers i stærkeste opstilling og stiller sandsynligvis op i følgende 4-4-1-1-opstilling:

    Martin Raska

    Kristian Ipsa
    Winston Reid
    Martin Albrechtsen
    Leon Jessen

    Danny Olsen
    Gheorghe Florescu
    Mikkel Thygesen
    Jonas Borring

    Ken Ilsø

    Kim Christensen

    Jeg har ganske lave forventninger til denne kamp, men håber dog, at vi ender med at køre en eller anden form for sejr hjem. Forhåbentlig gør Midtjyllands nuværende selvtillid, at de rent faktisk forsøger at spille med om sejren, hvilket i teorien gør, at det bør blive lidt nemmere for København at få spillet til at køre en smule.

    Mon ikke det kan lade sig gøre at køre en 2-1-sejr hjem?

    Der er masser af optakt og statistik på fck.dk og fcm.dk for dem der har lyst til mere info.

    Venligst, Torben - Hjaltees#1
    "Styrken ved FCK er, at det hele er så indgroet" /Thomas Kristensen
    Hjaltees#1's Avatar

  2. De følgende 3 brugere er enige:

  3. #2
    Tilmeldingsdato
    Nov 2002
    Indlæg
    2,413

    Re: Optakt: København-FC Midtjylland

    ›ender på et
    ›hæderligt halvsæsonfacit, der siger, at vi ville være max. 1
    ›point efter 1. pladsen i ligaen, videre i Europa League

    Kan du kun lige svinge dig op til at kalde omtalte facit på efteråret for hæderligt?

    Det er muligt at jeg undervurderer FCK's styrke helt enormt og derfor er naiv nok til at mene at ovenstående ikke bare vil være hæderligt, men et fantastisk udgangspunkt for foråret...specielt når man tager spillet i betragtning.
    Sidst redigeret af Elver : 29.11.09 kl. 13:01
    Hejsa
    Elver's Avatar

  4. De følgende 9 brugere er enige:

  5. #3
    Tilmeldingsdato
    Jan 2008
    Indlæg
    954

    Re: Optakt: København-FC Midtjylland

    Spændende kamp i dag. FCM har haft en rimelig dårlig halvsæson men har kæmpet sig flot tilbage. Vi på den anden side har også haft en rimelig dårlig halvsæson, MEN vi ligger stadig nr. 3 (med en kamp mindre end EfB) og har mulighed for at avancere i EL.

    Dog siger dette mig ikke at vi har en bred trup der kan klare sig selv når det går mindre godt. Det handler i mine øjne mere om at de andre tophold ligeledes underpræsterer - OB selvfølgelig undtaget.

    Dårlig økonomi, dårlige tilskuertal og en kampstartstråd som denne med ét sølle indlæg (2 med mit) her 3 timer før kampstart. Sådan har mange kampstartstråde set ude de sidste måneder.

    For mig er dette en af de værste halvsæsoner i nyere FCK tid. Folk er simpelthen ikke interesserede mere - i hvertfald ikke på samme måde som de var engang. Jeg husker fx rædselsforåret 08 hvor holdet virkelig ikke spillede godt, men alligevel blev der da skrevet side op og ned om hvorfor det gik dårligt osv osv. Der var altså interesse.

    Det var der også i starten af denne sæson og nederlagene til Apoel og Cluj skabte da en del debat - men sidenhen? Jeg husker ikke noget mindeværdigt.

    Personligt er mit engagement også dalende. Er det pga den økonomiske krise vi er i? NEJ! Det er nærmere fordi jeg ikke længere kan finde engagementet frem når ledelsen ikke engang kan. Jeg har mistet tiltro til at de virkelig vil det her, altså fodbolden. Hele nedre c (jeg ved ikke med nedre a) er dækket med duelort, pauseunderholdningen er folk der skvatter mens de prøver at ramme en overligger og 12.000 tilskuere en søndag er acceptabelt. Det er en ynk i mine øjne.

    Det er skræmmende som interessen er faldet for FCK og jeg håber saftsuseme at der snart bliver gjort noget som kan mærkes på den front. Jeg undskylder forresten den lettere flyvende skrivestil som jeg sagtens kan se ikke holder, men ikke orker at ændre på :)

    God kamp

  6. De følgende 5 brugere er enige:

  7. #4
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    43

    Re: Optakt: København-FC Midtjylland

    Jeg er virkelig tændt til denne kamp. Som du selv siger så er de næste fire rene nøglekampe som skal forhindre halvsæsonen i at ende i et komplet mareridt. Scenariet med fire nederlag vil næsten ikke være til at bære oven på alle de andre dårlige hændelser i denne sæson.

    Håber desuden på et stort fremmøde så vi kan viske det fesne 12.000 tilskuer-tal fra sidste søndag væk…

  8. #5
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    193

    Re: Optakt: København-FC Midtjylland

    Det bliver satme spændende i dag. Uafgjort mod både OB og FCM samt videre avancement i EL ville i mine øjne være hæderligt - sejre gør det til en god halvsæson.

    Der bliver talt om, at interessen for FCK er dalende. Det tror jeg er helt naturligt efter et par rigtigt gode år, og nu vender skuden en smule. Dels er mange af kampene flyttet over på Canal9 som ganske få mennesker er i besiddelse af, og dels skranter økonomien gevaldigt. Spillet hænger ikke sammen som før, profilerne slår ikke igennem og ambitionsniveauet bliver kamp til kamp lige dét lavere.

    Jeg tror dog, at vi ser helt andre takter til foråret.

    Slå nu koldt vand i blodet og lad os der nu støtter foretagende, selv i disse tider, stå sammen og håbe på det bedste. Det lyder naivt, hvilket det sikkert også er, men vi skal da heller ikke starte en debat bare for at starte en debat. :-)

    Lad os nu tæve de bonderøve.
    "Tro kan flytte dværge."

  9. Den følgende bruger er enig i dette:

  10. #6
    Tilmeldingsdato
    Feb 2007
    Indlæg
    63

    Re: Optakt: København-FC Midtjylland

    Tak for en god optakt.

    Det er fire vigtige kampe der venter. Jeg vil givet efterårets spil og klubbens nuværende situation, finde det acceptabelt med to sejre i ligaen, og intet videre avancement i Europa, alternativt 3 point i ligaen og videre avancement i Europa. Realistisk tror jeg dog at vi snubler i Europa og får 4 point i ligaen. Men givet vores værste krise i lang tid (jeg vil lade andre om at bedømme hvor længe), så er det måske ikke så dårligt at have været det eneste danske hold i europæisk gruppespil og stadig kæmpe med om guldet. Det er nye tider. Forventningerne skal nok indstilles derefter det i en periode.

  11. #7
    Tilmeldingsdato
    Sep 2006
    Indlæg
    98

    Re: Optakt: København-FC Midtjylland

    Startopstillingen til dagens kamp:

    Wiland
    Pospech - Antonsson - Laursen - Wendt
    Kvist - Hutchinson - Nørregaard - Grønkjær
    Ailton - N'Doye

    Bænken: Jesper Christiansen, Niclas Jensen, Thomas Kristensen, Martin Vingaard, Libor Sionko, Mathias Zanka Jørgensen, Thomas Delaney
    Anders Hørsholt: "PS. Derby nævnes ofte som kampen om København i medierne. Helt forkert. Vi ER København. Brøndby er fra vestegnen (eller ”VSTGN”, som de vist staver det derude)."
    Fck-fan's Avatar

  12. #8
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    264

    Re: Optakt: København-FC Midtjylland

    ››ender på et
    ››hæderligt halvsæsonfacit, der siger, at vi ville være max. 1
    ››point efter 1. pladsen i ligaen, videre i Europa League

    ›Kan du kun lige svinge dig op til at kalde omtalte facit på
    ›efteråret for hæderligt?

    ›Det er muligt at jeg undervurderer FCK's styrke helt enormt og
    ›derfor er naiv nok til at mene at ovenstående ikke bare vil være
    ›hæderligt, men et fantastisk udgangspunkt for foråret...specielt
    ›når man tager spillet i betragtning.

    Jeg må, som mange andre, indrømme, at jeg har svært ved at svinge mig op til noget som helst, når talen falder på København i disse dage...! At skrive en optakt er såmænd hårdt nok. At se kampene er mere end mange kan bære, og ligefrem at udvise begejstring tror jeg ikke, det bliver til på den her side af nytåret.

    Med klubbens størrelse, spillertrup og påståede økonomi ved sæsonstart in mente er det ikke mere end hæderligt i mine øjne, hvis det opstillede halvsæsonfacit opnåes. Et fantastisk halvsæsonresultat blev allerede umuliggjort hin lorteaften på Cypern. At kvalificere sig videre i Mickey Mouse-Cup'en er absolut det mindste man kan forlange af vores hold. Og vi bør på ingen måder være mere end et point efter OB ved sæsonopstart til foråret.

    Venligst, Torben - der drømmer om udrensning i vinterpausen, men antager, at vi vel lejer endnu en nordmand og sælger Atiba og Wendt...
    "Styrken ved FCK er, at det hele er så indgroet" /Thomas Kristensen
    Hjaltees#1's Avatar

  13. De følgende 2 brugere er enige:

  14. #9
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    264

    Re: Optakt: København-FC Midtjylland

    Og startopstillingerne til dagens kamp er nøjagtig som skitserede i denne optakt.

    God kamp!

    Torben
    "Styrken ved FCK er, at det hele er så indgroet" /Thomas Kristensen
    Hjaltees#1's Avatar

  15. #10
    Tilmeldingsdato
    Aug 2004
    Indlæg
    1,144

    Re: Optakt: København-FC Midtjylland

    Bedste første halvleg i sæsonen fristes man til at sige - Nerve, intensitet etc. etc.

    Jeg var ihvertfald godt underholdt, lidt synd det ikke helt virkede i anden halvleg..

  16. De følgende 7 brugere er enige:

  17. #11
    Tilmeldingsdato
    Jul 2007
    Indlæg
    120

    Re: Optakt: København-FC Midtjylland

    Synes det var godt at se at der var lidt mere fight i dag!

    Især i 1. halveg, hvor vi fik kørt bolden flot rundt det meste af tiden, og fik skabt en god portion chancer.

    2. halveg var lidt af en fuser desværre. Synes det er en lidt kedelig tendens at vi stiller os langt tilbage på banen og bliver utålmodige med afleveringerne. Dog blev det lidt bedere hen imod slutningen af kampen.

    Igen et skidt tilskuertal, men må dog erkende at stemningen var rigtig god! (Det lød da sådan)

    Målsparkstræning til Wiland, afslutningstræning til N'doye (Jaja han scorer, men føj for en afbrænder i 1. halveg!) og lidt taktisk træning til Ailton (Simple afleveringer tak!), og så ser det allerede meget bedere ud.

  18. #12
    Tilmeldingsdato
    Jul 2006
    Indlæg
    1,728

    Re: Optakt: København-FC Midtjylland

    afslutningstræning til N'doye (Jaja
    ›han scorer, men føj for en afbrænder i 1. halveg!)

    Jo tak og også til Kvist som brændte en identisk chance. Utroligt at de ikke engang rammer målet.

  19. Den følgende bruger er enig i dette:
    shs

  20. #13
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    455

    Re: Optakt: København-FC Midtjylland

    God 1 halvleg, men KATASTROFAL 2 halvleg, hvad sker der????

    Kun de 4 bagerste + Wiland kæmper en desperat kamp, resten går jo fuldstændig i stå og kan ikke ramme en mand på ½ meters afstand!

    Er det bare sådan at når vi er foran 1-0 skal vi "krampe" og losse bolden væk i et nu?

    Jeg fatter det ikke, hvis vi er SÅ gode som vi tror burde vi også kunne spille fodbold i 2 halvleg.

  21. Den følgende bruger er enig i dette:

  22. #14
    Tilmeldingsdato
    Apr 2007
    Indlæg
    631

    Re: Optakt: København-FC Midtjylland

    Men for satan, hvor trak Grønkjær alt tempoet ud af spillet når han fik bolden. Rigtig ofte gik alt vores spil i stå så snart Grønkjær rørte bolden. Selvfølgelig var der enkelte gode momenter og det sædvanlige fantastiske sammenspil med Wendt, men alt for ofte endte Grønkjær med at havde bolden så lang tid, at Midtjylland nåede at blive fuldstændig organiseret forsvarsmæssigt.
    Tænk sig, at man kunne have været skuffet over, at F.C. København ikke havde været i 1/8-finalen i Champions League...

  23. De følgende 4 brugere er enige:

  24. #15
    Tilmeldingsdato
    Dec 2008
    Indlæg
    949

    Re: Optakt: København-FC Midtjylland

    Uha hvad skal vi dog gøre når Atiba smutter!!!!! Han er ubetinget SAS ligaens bedste spiller..... Kan ikke se erstatningen nogen steder...

  25. De følgende 11 brugere er enige:

Side 1 af 2 12 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Optakt: FC Midtjylland - F.C. København
    By Hjaltees#1 in forum De korte linier
    Svar: 34
    Sidste Meddelelse: 19.04.10, 11:54
  2. Optakts- og kamptråd: F.C. København - FC Midtjylland
    By Fck-fan in forum De korte linier
    Svar: 60
    Sidste Meddelelse: 25.04.09, 09:26
  3. Optakts- og kamptråd: FC København - FC Midtjylland
    By Don J. in forum De korte linier
    Svar: 24
    Sidste Meddelelse: 22.08.08, 18:45
  4. Optakts- og kamptråd: FC København - FC Midtjylland
    By Fck-Emil in forum De korte linier
    Svar: 64
    Sidste Meddelelse: 09.04.08, 12:12
  5. Karakterer: København versus Midtjylland
    By JTJ in forum De korte linier
    Svar: 18
    Sidste Meddelelse: 31.10.05, 11:34

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •