Side 2 af 2 FørsteFørste 12
Viser resultater 16 til 27 af 27

Emner: Optakt: København-FC Midtjylland

  1. #16
    Tilmeldingsdato
    Nov 2002
    Indlæg
    2,413

    Re: Optakt: København-FC Midtjylland

    ›Med klubbens størrelse, spillertrup og påståede økonomi ved
    ›sæsonstart in mente er det ikke mere end hæderligt i mine øjne,
    ›hvis det opstillede halvsæsonfacit opnåes. Et fantastisk
    ›halvsæsonresultat blev allerede umuliggjort hin lorteaften på
    ›Cypern. At kvalificere sig videre i Mickey Mouse-Cup'en er
    ›absolut det mindste man kan forlange af vores hold. Og vi bør på
    ›ingen måder være mere end et point efter OB ved sæsonopstart til
    ›foråret.

    Jeg må sige, at jeg er dybt uenig. Selvfølgelig havde vi alle sammen håbet at komme CL og selvfølgelig er det en bét at ryge ud af pokalen som det skete, men...

    Sidste sæson var resultatmæssigt den bedste i klubbens historie: Mesterskab, pokal og europæisk efter vinterpausen for første gang nogensinde. Når vi det opstillede scenario, kan vi godt nok ikke vinde The Double, men vi har alle muligheder for at tangere nogle af de næstbedste resultater i klubbens historie.

    I mine øjne står og falder et sæsonfacit ikke med CL - nøgtern set er det resultatmæssigt mere opnåeligt at komme flot igennem en europæisk kampagne i Mickey Mouse-turneringen (som du kalder den) end i CL. Det man kan ærgre sig over, er den glippede prestige i at spille CL, men rent resultatmæssigt synes jeg, at det er en joke at "kræve" som minimum at gå videre fra EL og at vi på ingen måder bør være mere end et point efter OB ved sæsonopstart til foråret.

    OB har altså nået et niveau, hvor vi ikke blot kan forvente at holde trit med dem i 2. gear - vi skal præstere maksimalt hver gang for at kunne udfordre et utroligt stabilt OB hold på den lange bane. På samme måde i EL, skal vi altså forbi nogle glimrende europæiske klubber for at komme videre fra gruppespillet og derfor mener jeg at du stiller urealistiske krav/forventninger op når du siger at europæiske kampe i foråret er absolut det mindste man kan forlange af vores hold.
    Sidst redigeret af Elver : 30.11.09 kl. 14:22
    Hejsa
    Elver's Avatar

  2. De følgende 9 brugere er enige:

  3. #17
    Tilmeldingsdato
    May 2009
    Indlæg
    83

    Re: Optakt: København-FC Midtjylland

    Hold da op en kamp. Synes 1 halvleg var rigtig god. Men anden halvleg forstår jeg bare ikke hvorfor Grønkjær ikke bliver skiftet ud. Jeg forstår slet ikke hvorfor Aiton bliver skiftet ud. Jeg synes Damen spillede endnu en dårlig kamp. Godt nok får han scoret et mål, men han minder mig bare mere og mere om Abdul Sule.

    Jeg havde gerne set vingård sat ind meget tidligere i stedet for Grønkjær og så begge angribere på hele kampen. OG så Sionko på højrekanten i slutningen af kampen. TK .. ud

  4. De følgende 3 brugere er enige:

  5. #18
    Tilmeldingsdato
    Aug 2009
    Indlæg
    2,874

    Re: Optakt: København-FC Midtjylland

    ›Hold da op en kamp. Synes 1 halvleg var rigtig god. Men anden
    ›halvleg forstår jeg bare ikke hvorfor Grønkjær ikke bliver
    ›skiftet ud. Jeg forstår slet ikke hvorfor Aiton bliver skiftet
    ›ud. Jeg synes Damen spillede endnu en dårlig kamp. Godt nok får
    ›han scoret et mål, men han minder mig bare mere og mere om Abdul
    ›Sule.

    ›Jeg havde gerne set vingård sat ind meget tidligere i stedet for
    ›Grønkjær og så begge angribere på hele kampen. OG så Sionko på
    ›højrekanten i slutningen af kampen. TK .. ud

    Der er jeg bestemt ikke enig. Jeg har om nogen været efter Sule klonen. Men synes faktisk at han gør pæne fremskridt. I går synes jeg var en af hans bedre kampe. Han var god til at lægge den af og holde i den. Og kronen på værket var et udemærket mål. Han skal bare blive ved med at få en masse spilletid. Så skal det nok komme.
    Mht. Vingaard er jeg heller ikke enig. Jeg synes ikke han levere som i de gamle Esbjerg dage. Han virker ikke særlig motiveret. Og det er altid noget halvhjertet noget, med lidt godt engang imellem. Bare ikke tit nok. Er bange for at vi har lavet endnu en Würtz. En spiller der bare ikke kan folde sig ud når han kommer til en topklub. Jeg tror ikke de jyske drenge kan tag presset i København. Dog er der undtagelser i Gravgaard og Silber. Men når de kommer væk fra de trygge rammer, falder de igennem. Ihvertfald i København. Hvordan skulle det så ikke gå dem i det store udland ?

    Mvh. Dennis Jørgensen

  6. #19
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    181

    Re: Optakt: København-FC Midtjylland

    ›Hold da op en kamp. Synes 1 halvleg var rigtig god. Men anden
    ›halvleg forstår jeg bare ikke hvorfor Grønkjær ikke bliver
    ›skiftet ud. Jeg forstår slet ikke hvorfor Aiton bliver skiftet
    ›ud. Jeg synes Damen spillede endnu en dårlig kamp. Godt nok får
    ›han scoret et mål, men han minder mig bare mere og mere om Abdul
    ›Sule.

    ›Jeg havde gerne set vingård sat ind meget tidligere i stedet for
    ›Grønkjær og så begge angribere på hele kampen. OG så Sionko på
    ›højrekanten i slutningen af kampen. TK .. ud

    Er meget uening i den kritik N'doye får for tiden.
    Jeg mener han kommer glimmerende ned i banen og modtager bold, og får for det meste afsat den på god vis igen. Han har self nogle grumme afbrændere, men det er ikke noget man ikke kan rette op på gennem hård træning.
    Jeg tror og håber på at N'doye bliver endnu bedre med tiden.
    http://img264.imageshack.us/img264/5066/ebbewj7.png

    ’Hvis man lader som om, at der ikke er et problem, så forsvinder det nok.’

  7. De følgende 3 brugere er enige:

  8. #20
    Tilmeldingsdato
    Feb 2007
    Indlæg
    63

    Re: Optakt: København-FC Midtjylland

    Et fint resultat grundlagt på en god 1. halvleg, men i 2. halvleg syntes jeg at kampen lå på vippen, hvor den bestemt godt kunne have tippet til en uafgjort. Da det er den nemmeste af de sidste fire kampe inden vinterpausen, skal vi mindst et gear op og sikkert trække på en god portion held for at slutte af på en god måde. Selvom FCK normalt har for vane at præstere i de afgørende kampe, så er det svært at se hvor det ekstra gear lige pludselig skal komme fra. Der er simpelthen for få spillere som præsterer solidt over mange kampe, kun Hutch kommer vel i den kategori. Jeg kan ikke se anden forklaring end den alt for klicheagtige manglende mentale styrke som hovedparten af vores spillere besidder.

  9. #21
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    2,455

    Re: Optakt: København-FC Midtjylland

    ›Der er jeg bestemt ikke enig. Jeg har om nogen været efter Sule
    ›klonen. Men synes faktisk at han gør pæne fremskridt. I går synes
    ›jeg var en af hans bedre kampe. Han var god til at lægge den af
    ›og holde i den. Og kronen på værket var et udemærket mål. Han
    ›skal bare blive ved med at få en masse spilletid. Så skal det nok
    ›komme.
    ›Mht. Vingaard er jeg heller ikke enig. Jeg synes ikke han levere
    ›som i de gamle Esbjerg dage. Han virker ikke særlig motiveret. Og
    ›det er altid noget halvhjertet noget, med lidt godt engang
    ›imellem. Bare ikke tit nok. Er bange for at vi har lavet endnu en
    ›Würtz. En spiller der bare ikke kan folde sig ud når han kommer
    ›til en topklub. Jeg tror ikke de jyske drenge kan tag presset i
    ›København. Dog er der undtagelser i Gravgaard og Silber. Men når
    ›de kommer væk fra de trygge rammer, falder de igennem. Ihvertfald
    ›i København. Hvordan skulle det så ikke gå dem i det store udland
    ›?

    ›Mvh. Dennis Jørgensen

    Enig omkring Damen, så der vil jeg ikke tilføje noget.

    Knap så enig omkring Vingaard tilgengæld, i mine øjne leverer han som oftest varen og er god til at sætte tempo og spille direkte når han kommer ind. Og som skudtrussel trækker han desuden folk til sig og er som regel god til at komme af med bolden på fornuftig vis.
    På det mentale plan virker han - udatil i hvertfald - mere afslappet og tilpas end Würtz, og at sige, at Vingaard, der i parentes bemærket også er fynbo, ikke jyde, ikke virker motiveret virker helt skævt set herfra.

    Ellers fornuftige første 45 i går, sløj anden omgang, men positivt at vi holder Midtjylland helt fra chancer, selvom Zanka ikke så lige sikker ud hele vejen.

    duckman
    Tom, Tom, Tom, Tom, Tom, Tom Høgli!

    "I have a degree from Harvard, whenever I´m wrong, the world makes a little less sense."
    duckman's Avatar

  10. De følgende 6 brugere er enige:

  11. #22
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    459

    Re: Optakt: København-FC Midtjylland

    Både Damen og Vingaard gør det fornuftigt.. Pospech er for sej..gal han tager mange rush op af den kant..nogle af indlæggene sløser han dog væk..Kanon kamp af Atiba..Ham kommer vi til at savne.

    WK gør det også bedre og bedre og er langt mere fremtrædende end anonyme Hjalte.

    Ståle : Hvorfor skal TK ind???..Fat det nu..den mand har IKKE niveau til FCK..send dog Libor el. Denaley (staveplade) ind i stedet!!

  12. De følgende 2 brugere er enige:

  13. #23
    Tilmeldingsdato
    Jan 2008
    Indlæg
    954

    Re: Optakt: København-FC Midtjylland

    ›Ståle : Hvorfor skal TK ind???..Fat det nu..den mand har IKKE
    ›niveau til FCK..send dog Libor el. Denaley (staveplade) ind i
    ›stedet!!

    Jeg hjælper lige med stavepladen :) Delaney .. Der er virkelig mange der ikke kan stave til hans navn herinde (formentlig dovenskab fordi man ikke gider tjekke), men nu har han været omkring holdet så længe og er blevet omtalt så mange gange at man burde kunne stave til hans navn. Ordblinde etc skal selvfølgelig ikke tage sig af mit indlæg!

  14. #24
    Tilmeldingsdato
    Sep 2005
    Indlæg
    415

    Re: Optakt: København-FC Midtjylland


    ›Der er jeg bestemt ikke enig. Jeg har om nogen været efter Sule
    ›klonen. Men synes faktisk at han gør pæne fremskridt. I går synes
    ›jeg var en af hans bedre kampe. Han var god til at lægge den af
    ›og holde i den. Og kronen på værket var et udemærket mål. Han
    ›skal bare blive ved med at få en masse spilletid. Så skal det nok
    ›komme. ›?

    ›Mvh. Dennis Jørgensen

    Det må du altså meget undskylde, det passer ganske enkelt ikke!
    Han spillede ikke nogle god kamp igår-igen!- Jeg hævder igen, hans teknik er stærkt mangelfuld, han taber de fleste bolde "som han skulle holde fast i" prøv at tælle sammen næste gang han spiller. Igår taber han mange bolde ud over sidelinien og til nærmeste modstander, hans første berøring er simpelthen dårlig. Han er også rigtig god til at træffe den forkerte beslutning, som igår i starten af kampen hvor vi får en hurtig kontra, og har spilmuligheder til begge sider, men vælger at løbe ind i nærmste modstander og tabe bolden. Han har store (bevægelser) problemer med at komme forbi sin direkte modstander.
    Den kæmpe afbrænder taler for sig selv!
    Jeg har efterhånden en fornemelse af et Morten Olsen/Rommedalh forhold mellem Ståle og damen!
    Igår er det ubegribeligt at ham får hele kampen. Jeg er klar over at han scorede til sidst, og naturligvis ikke ville have kunnet det hvis han som fortjent var pillet ud. Problemet er naturligvis at vi ikke har andre angriber at sætte ind, åbenbart heller ikke en fra 2. holdet eller en ung lovende som man kunne sætte ind for at få noget hår på brystet-katastrofalt!

    Ståles udskiftning af Aliton skriger jo til himmelen, og så undres nogle over der kommer færre og færre tilskurer?

    Det positive? Gode første 45 min.
    Mvh.
    René

  15. Den følgende bruger er enig i dette:

  16. #25
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    885

    Re: Optakt: København-FC Midtjylland

    ›Ståle : Hvorfor skal TK ind???..Fat det nu..den mand har IKKE
    ›niveau til FCK..send dog Libor el. Denaley (staveplade) ind i
    ›stedet!!

    Du kunne have nævnt næsten alle andre kampe, TK har deltaget i dette efterår, men lige netop igår spillede han faktisk en god halv time. Midtbanen fik langsomt styr på det igen efter han kom ind, han viste mere gejst i den halve time end han har gjort resten af efteråret og han formåede som den eneste på holdet at lave fremadrettede sideskift over 40 meter. Men enig jeg synes også det umiddelbart var en mærkelig indskiftning, Ståle foretog.

  17. Den følgende bruger er enig i dette:

  18. #26
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    404

    Re: Optakt: København-FC Midtjylland

    ››Ståle : Hvorfor skal TK ind???..Fat det nu..den mand har IKKE
    ››niveau til FCK..send dog Libor el. Denaley (staveplade) ind i
    ››stedet!!

    ›Du kunne have nævnt næsten alle andre kampe, TK har deltaget i
    ›dette efterår, men lige netop igår spillede han faktisk en god
    ›halv time. Midtbanen fik langsomt styr på det igen efter han kom
    ›ind, han viste mere gejst i den halve time end han har gjort
    ›resten af efteråret og han formåede som den eneste på holdet at
    ›lave fremadrettede sideskift over 40 meter. Men enig jeg synes
    ›også det umiddelbart var en mærkelig indskiftning, Ståle foretog.

    Jeg vil endda påstå, at TK i de sidste to-tre kampe, han er kommet ind, har hjulpet holdet med fornuftige afleveringer og godt overblik, så det næsten ligner "den gamle" TK. Her mener jeg naturligvis fra sidste efterår.

    Derimod mener jeg at Hjalte er dalet i niveau, han er jo mere usynlig end nogensinde, og han skiller sig sjældent godt af med bolden. Kvist har klart overtaget rollen som vores mest stabile af de defensive (her regnes Atiba ikke med), og han skaber trods alt lidt i det offensive også.

  19. De følgende 3 brugere er enige:

  20. #27
    Tilmeldingsdato
    Jun 2006
    Indlæg
    68

    Re: Optakt: København-FC Midtjylland

    Jeg sad faktisk ærgrede mig, da TK startede med at sende sine første fem afleveringer tilbage til midterforsvarerne, men langsomt kom han ind i kampen, og jeg noterede mig flere fine fremadrettede afleveringer. Mere af det tak!

    Til gengæld har vi måske verdens største alibispiller i Hjalte Bo Nørregaard. Konsekvent lægger han bolden tilbage i banen, og når han sjældent prøver noget frem i banen, mislykkedes det næsten altid. Jeg ved ikke om han fysisk ikke kan være med mere, eller om Ståle ikke vil have, der bliver taget nogen chancer. Men når man sidder og ser El Classico, med midtbanespillere som vender med bolden, sætter en mand eller finder en kantspiller/angriber, så er det svært at fatte at vi ikke har en eneste central midtbanespiller (Hutch undtaget, når han spiller derinde), der kan bare lidt af det samme i superligatempo.

Side 2 af 2 FørsteFørste 12

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Optakt: FC Midtjylland - F.C. København
    By Hjaltees#1 in forum De korte linier
    Svar: 34
    Sidste Meddelelse: 19.04.10, 11:54
  2. Optakts- og kamptråd: F.C. København - FC Midtjylland
    By Fck-fan in forum De korte linier
    Svar: 60
    Sidste Meddelelse: 25.04.09, 09:26
  3. Optakts- og kamptråd: FC København - FC Midtjylland
    By Don J. in forum De korte linier
    Svar: 24
    Sidste Meddelelse: 22.08.08, 18:45
  4. Optakts- og kamptråd: FC København - FC Midtjylland
    By Fck-Emil in forum De korte linier
    Svar: 64
    Sidste Meddelelse: 09.04.08, 12:12
  5. Karakterer: København versus Midtjylland
    By JTJ in forum De korte linier
    Svar: 18
    Sidste Meddelelse: 31.10.05, 11:34

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •