Viser resultater 1 til 10 af 10

Emner: Gulvafslibning og maling

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Mar 2005
    Indlæg
    712

    Gulvafslibning og maling

    Hej,

    Jeg har netop købt ny lejlighed med min kæreste. Vi har bestemt os for, at gulvene i den nye lejlighed skal slibes. Vi er dog i tvivl om, hvorvidt det er vigtigt, at gulve slibes, inden vi maler. Det har jeg tidligere hørt er tilfældet, men jeg har dog også hørt, at rækkefølgen er ligegyldig. Nogen der kan hjælpe?

    Er der i øvrigt nogen, der kan anbefale en god snedker i København, som kan foretage afslibningen?

    Pft.

    Mark

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    Oct 2004
    Indlæg
    2,703

    Re: Gulvafslibning og maling

    I princip skal alt arbejde som støver meget, så som gulvslipning, vægpudsning mm, laves inden man "pynter". Det fine støv sætter sig overalt på gulve, vægge og tag. Er det nymalet kan du aldrig få det af og selvom det er tørt er det et temmlig stort regøringsarbejde du står overfor.

    Slip først, gør rent og luft ud, mal og sæt tapeter op sidst. De rester af støv du ikke får med havner så bag tapetet eller under malingen.


    /me takes the high road *beklager*
    Hislen af TorbenØ.

  3. De følgende 2 brugere er enige:

  4. #3
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    246

    Re: Gulvafslibning og maling

    som maler
    vil jeg sige at i skal have gulv mand på først
    selv om de bruger gode støvsugere så for de ikke det hele med (tænker på støvet på væggene)

    så det er bare et spørgsmål om at dække ordenligt af til når der skal males.

    god arbejdslyst

  5. Den følgende bruger er enig i dette:

  6. #4
    Tilmeldingsdato
    Mar 2005
    Indlæg
    712

    Re: Gulvafslibning og maling

    Tak for svarene.

    Hvis andre har gode råd eller kan anbefale fagfolk, modtages rådene med kyshånd.

  7. #5
    MCN er offline 1/11-06 - jeg var der!
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    832

    Re: Gulvafslibning og maling

    He,
    jeg ville gøre det omvendt. Forstår godt argumentet med tørring etc., Men hvis du maler først inden du sliber bliver du knapt så maximalt afpisset, hvis du spilder maling på gulvet eller taber en hel bøtte. Ikke fordi jeg siger at du gør det. Jeg siger bare, at muligheden er til stede. Især vil det være surt, hvis du får lavet et 'sart' gulv.

    Det bliver også nemmere at male paneler, hvis du ikke har slebet først.

    Det er i hvert fald en ikke-professionels erfaring.

    Mvh MCN

    ›Tak for svarene.

    ›Hvis andre har gode råd eller kan anbefale fagfolk, modtages rådene med kyshånd.

  8. #6
    Tilmeldingsdato
    Oct 2004
    Indlæg
    2,703

    Re: Gulvafslibning og maling

    ›..... hvis du maler først inden du sliber bliver du knapt så
    ›maximalt afpisset, hvis du spilder maling på gulvet eller taber en hel bøtte.


    Her er det at man naturligvis lægger plastic på gulvet hvor man arbejder, så ulykker ikke får uheldige konsekvenser :-)
    Hislen af TorbenØ.

  9. De følgende 2 brugere er enige:

  10. #7
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    115

    Re: Gulvafslibning og maling

    Og når du sliber er det sgu svært ikke at støde den evt. nymalede paneler!

    Slib først!

    Jonas
    Vh


    Bryggeren, (tildligere kendt som "Skakkbratt" - efter Harald Martin og ikke spillet!)

  11. #8
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    2,272

    Re: Gulvafslibning og maling

    ›He,
    ›jeg ville gøre det omvendt. Forstår godt argumentet med tørring
    ›etc., Men hvis du maler først inden du sliber bliver du knapt så
    ›maximalt afpisset, hvis du spilder maling på gulvet eller taber
    ›en hel bøtte. Ikke fordi jeg siger at du gør det. Jeg siger bare,
    ›at muligheden er til stede. Især vil det være surt, hvis du får
    ›lavet et 'sart' gulv.

    ›Det bliver også nemmere at male paneler, hvis du ikke har slebet først.

    ›Det er i hvert fald en ikke-professionels erfaring.

    ›Mvh MCN


    Det er virkelig et håbløst råd, ja næsten en bjørnetjeneste du begiver dig ud i.

    Man starter altid med det mest beskidte arbejde. Gulvet skal slibes først, flere gange, og efterfølgende behandles med sæbe, lak etc.

    Når gulvet så er i orden må man simpelthen bare dække det af, med plast, papir eller hvad man nu har. Pas på med aviser, tryksværten kan ødelægge dit ny lavede gulv førend du får mulighed for at nyde resultatet.

    Jeg begav mig ud i at slibe mit køkkengulv selv og efterfølgende lakere det, det var kun 5kvm, men det tog godt nok sin tid at få det færdigt, så jeg kan kun anbefale at man får fat i en professionel. Gulvet skal slibes 3-4 gange før det lakeres og her skal det så mellemslibes - så det er noget af et arbejde at begive sig ud i selv.

    Der findes mange faggrupper der begiver sig ud i gulvmandsarbejdet - deciderede gulvmænd, malere osv.
    KAUF’ ODER STERBE!!!
    jeske's Avatar

  12. #9
    Tilmeldingsdato
    May 2003
    Indlæg
    60

    Re: Gulvafslibning og maling

    Hej Mark, jeg er gulvsliber og har et mindre firma der gør det proffesionelt. dgulvservice.dk, du er velkommen til at kontakte mig for tilbud. Se'følig med fan rabat ;)

    Mvh

    Dennis Dyhr

  13. #10
    Tilmeldingsdato
    Mar 2005
    Indlæg
    712

    Re: Gulvafslibning og maling

    Hej alle

    Mange tak for de gode råd. Det tyder på, at jeg skal lægge ud med gulvslibningen :-)

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Hjælp til maling af værelse
    By Mio19 in forum Diverse
    Svar: 6
    Sidste Meddelelse: 09.11.06, 18:24

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •