Side 6 af 13 FørsteFørste ... 3456789 ... SidsteSidste
Viser resultater 76 til 90 af 195

Emner: Spin off: Diskussionstråden

  1. #76
    ZFDK er offline - vil hellere ha' en Star
    Tilmeldingsdato
    Mar 2004
    Indlæg
    1,102

    Re: Spin off: Diskussionstråden

    Sakset herfra

    Er jeg derimod gæst på et sted som McDonald's, kan du være helt sikker på at jeg lader min bakke stå. Kald mig bare et egoistisk, stædigt og dovent svin, men virksomheden driver, om de vil det eller ej, en restaurant. Det er jo naturligvis ikke en restaurant, hvor man skal forvente tjenere, der trækker stolen ud for en, og som kan anbefale noget fra menuen og dertilhørende vin. Til gengæld forstår jeg ikke hvorfor al service, venlig betjening og smil disse steder, som regel er en by i Rusland. Jeg er ganske udmærket bekendt med fastfood-konceptet og de priserne der er tilpasset til dette koncept. Det er så her, at mit MEN kommer.
    Godt så. Nu ved jeg ikke hvilken McDonalds du besøger - men der hvor jeg plejer at sætte mine ben, er service, smil + det andet nu en regelmæssig ting. Desuden ville jeg ikke sætte mine ben et sted, hvor folk ikke engang kan sende et smil afsted til deres kunder - travlhed eller ej.

    Hvad får jeg ikke?
    • En god oplevelse.
    • Service.
    • Forbedrede danske velfærdsydelser, da McDonald's af uransagelige årsager ikke tjener penge på deres drift i Danmark - og dermed ikke har noget at betale skat af.
    Nå, nu sidder jeg sgu og undrer mig lidt. Du er ikke specielt tilfreds med servicen. Du er ikke tilfreds med madens fremstilling. Du er ikke tilfreds med drikkevarerne og du er sidst, men ikke mindst heller ikke tilfreds med måden det bliver serveret på.
    Hvorfor så smide dine 65 kr. derinde? Du bor i København (jeg i Esbjerg), hvor der er forholdsvis mange muligheder for take-away i alle afskygninger. Jeg er overbevist om, at du kan få stillet din sult et andet sted for de penge - og samtidig få smil, service og de andre ting du gerne vil have, oven i hatten.
    Du er vel ikke afhængig, er du? :)

    Den eneste lille glæde jeg har, er at jeg ikke er hoppet med begge ben i deres fælde med en TAK-skraldespand, der nu har betydet at besøgende i en fastfood restaurant nu tror, at de selv skal til at rydde op, som de var på skovtur. Derudover er det decideret begyndt at pisse folk af, at andre ikke gør som de store fastfoodmastodonter foreskriver det. Jeg er ikke ansat som afrydder i deres restaurant, jeg er kunde - og i hvilket univers er det kunden, der skal yde den største service i forbindelsen med køb af et måltid?
    Armen ffs, da. Fælde? Hele fast-foodkonceptet bygger jo på semi-selvbetjening. Men et eller andet sted lyder det som om, at det ikke er dét der er problemet? Det lyder lidt som en personlig vendetta, mod de store stygge multi-whatever selskaber, der jo som bekendt unddrager den danske stat for mia. i skat?
    Well, de udnytter bare de regler der er. Det kan ikke få mit pis i kog, at et firma udnytter et lands gældende skatteregler.
    Men at du ikke rydder op efter dig selv, det rammer, desværre, ikke der hvor det gør ondt, på dem. Det rammer bare os andre, der godt afpissede skal rydde op efter dig.

    P.S. Skulle det ske, at jeg rent faktisk oplever, at der er medarbejdere der udstråler glæde og at jeg rent faktisk føler at jeg bliver serviceret, så kunne jeg godt forestille mig, at jeg selv ville være mere tilbøjelig til at rydde af efter mig (da jeg godt ved, at de ansatte har andre arbejdsopgaver end at rydde af på McDonald's).
    Igen, jeg undrer mig lidt over hvad det er for 1 sadist-restaurant du frekventerer, hvor smil + service er ligeså sjældne som egentlig ernæring?

    P.P.S. Har lige fundet ud af, at McDonald's-konceptet pisser mig af ;-)
    Well, duh... :)


  2. #77
    Tilmeldingsdato
    Jul 2003
    Indlæg
    170

    Re: Spin off: Diskussionstråden

    100 % enig med ovenstående. Det virker lidt kuriøst at gentagne gange spise et sted man ikke bryder sig om, og så "straffe" dem ved ikke at rydde op..

  3. #78
    Tilmeldingsdato
    Apr 2002
    Indlæg
    3,563

    Re: Spin off: Diskussionstråden

    100 % enig med ovenstående. Det virker lidt kuriøst at gentagne gange spise et sted man ikke bryder sig om, og så "straffe" dem ved ikke at rydde op..
    Det handler jo aldeles generelt om, at man bør overholde de regler andre laver på deres private område eller holde sig væk. Hvor er det jeg har hørt det før?

    ougar
    --
    Enjoy your job, make lots of money, work within the law. Choose any two.
    ougar's Avatar

  4. De følgende 5 brugere er enige:

  5. #79
    Tilmeldingsdato
    Aug 2008
    Indlæg
    67

    Re: Spin off: Diskussionstråden

    ›Nå, nu sidder jeg sgu og undrer mig lidt. Du er ikke specielt
    ›tilfreds med servicen. Du er ikke tilfreds med madens
    ›fremstilling. Du er ikke tilfreds med drikkevarerne og du er
    ›sidst, men ikke mindst heller ikke tilfreds med måden det bliver
    ›serveret på.
    ›Hvorfor så smide dine 65 kr. derinde? Du bor i København (jeg i
    ›Esbjerg), hvor der er forholdsvis mange muligheder for take-away
    ›i alle afskygninger. Jeg er overbevist om, at du kan få stillet
    ›din sult et andet sted for de penge - og samtidig få smil,
    ›service og de andre ting du gerne vil have, oven i hatten.
    ›Du er vel ikke afhængig, er du? :)

    Nu bor jeg ikke i København, og som jeg også nævner er det faktisk yderst sjældent, at jeg besøger McDonald's. Grunden til at det enkelte gange sker, kommer i uddybningen af konceptet som du beskriver her:

    ›Armen ffs, da. Fælde? Hele fast-foodkonceptet bygger jo på
    ›semi-selvbetjening.

    Hele fastfood-konceptet bygger jo nemlig på, at kunne servicere hurtig mad. Det ligger i begrebet. Det er derfor, at jeg gerne vil give penge for deres mad, i de situationer, hvor jeg rent faktisk er nødt til at bestille fastfood. Eksempelvis efter en fodboldkamp i Parken. Afhængighed? Nej. McDonald's maden burde ikke kunne gøre nogen mennesker afhængige.
    At de 'semi-selvbetjening' tiltag som de har indført, er blevet accepteret i den danske befolkning, er for mig ubegribeligt. Når du er betalene kunde på en restaurant, må du jo forvente en form for service. Jeg undrer mig over hvad det er for en service du får, når du går på McDonald's? At du får serveret maden på en bakke og selv kan gå ned til dit bord, eller at du selv skal rydde af efter dig?

    Hvad bliver det næste? Skal vi også acceptere, at vi selv kan samle burgeren eller eventuelt lige selv kan hjælpe til med at hive fritterne ud af frituren? Hvis vi nu som betalende kunder skal blive så beærede over at besøge deres toilet, skal vi så også give det en tur med klud og børste, hvis vi har været ude og strinte?

    Men et eller andet sted lyder det som om, at
    ›det ikke er dét der er problemet? Det lyder lidt som en personlig
    ›vendetta, mod de store stygge multi-whatever selskaber, der jo
    ›som bekendt unddrager den danske stat for mia. i skat?
    ›Well, de udnytter bare de regler der er. Det kan ikke få mit pis
    ›i kog, at et firma udnytter et lands gældende skatteregler.
    ›Men at du ikke rydder op efter dig selv, det rammer, desværre,
    ›ikke der hvor det gør ondt, på dem. Det rammer bare os andre, der
    ›godt afpissede skal rydde op efter dig.

    Ja, både og. Udviklingen med, at multinationale firmaer lige pludselig bliver en overstatslig magt og dertil har får så meget indflydelse på politiske beslutninger, bliver på et tidspunkt rigtig farligt. De har jo allerede fået den magt over forbrugeren, at de kan diktere dårlig service, og vende den således, at de der ikke accepterer den form for service, lige pludselig er synderen.

    Virksomheder kloden rundt burde lære af deres fejl. Tager kunderne ikke deres idéer til sig, så må de tilpasse sig kunden, da denne naturligvis er altafgørende. Som i nok kan konkludere, så er jeg meget forhippet på, at det ikke er kunden, der skal tilpasse sig virksomheden.

    ›Igen, jeg undrer mig lidt over hvad det er for 1
    ›sadist-restaurant du frekventerer, hvor smil + service er ligeså
    ›sjældne som egentlig ernæring?

    McDonald's på hovedbanen. Det er dog også den eneste, jeg besøger i tilfælde af, at jeg skal spise McDonald's. Så derfor må i da undskylde mig, hvis serviceniveauet generelt er bedre andre steder. Jeg har valgt, at mine betragtninger om det sted, kan gøre sig gældende hos alle andre McDonald's restauranter, da en kæde-virksomheds enkelte filialer, ikke plejer at adskille sig synderligt fra de andre.

    Mvh

    Yodtam.

  6. Den følgende bruger er enig i dette:

  7. #80
    Tilmeldingsdato
    Feb 2009
    Indlæg
    763

    Re: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 16

    ››I røvhuller, på div. fast-foodrestauranter, cafeteriaer osv., der
    ››ikke kan finde ud af, at rydde deres eget lort op efter jer! Ffs
    ››hvor I pisser mig af!!1
    ››
    ››Er det virkeligt så svært at tage jeres forbandede bakker og
    ››stille dem i de dertil indrettede stativer? I kan uden besvær
    ››slæbe bakkerne ned til bordet, æde og fortære jeres mad som
    ››glubske gnuer - men tage affaldet med? Nej, det er alt for
    ››uoverkommeligt, lad os da lade lortet stå, til glæde for de næste
    ››gæster, der jo hellere end gerne vil rydde op efter jer.
    ››
    ››Klaphatte! *knytter næven*

    ›Jeg kan godt se idiotien i, ikke at rydde op efter sig, hvis man
    ›eksempelvis spiser i en kantine på arbejdet, eller i et cafeteria
    ›i den lokale sportsforening.

    ..................

    ›P.P.S. Har lige fundet ud af, at McDonald's-konceptet pisser mig af ;-)

    Utroligt så meget man kan brokke sig over et koncept, som man selv påpeger, at man godt fatter.

    Nå men, næste gang du planlægger at gå V for Vendetta på McDonalds, selvom det nok næppe er en større gene for dem, så overvej om du generer de næste kunder, eller om du generer virksomheden... Skal jeg svare, eller har du selv regnet den ud? Du generer kunden, og ingen anden. Har 'restauranten' travlt, så kan du trygt stole på, at de lader lortet stå, og derved tvinger kunden der vil bruge bordet efter dig, til at være arbejdskraften der fjerner dit affald. Dit personlige hævntogt er spild af tid, og det resulterer for det meste i, at du er en lort.

    Og for filan, så lad dog være med at gå på McDonalds, når nu du er så arrig og hidsig hver eneste gang du forlader stedet.

    Edit: Nå, den er igang i spin-off tråden :-/
    Sidst redigeret af Socdk : 14.05.10 kl. 14:26

  8. #81
    Tilmeldingsdato
    Aug 2008
    Indlæg
    67

    Re: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 16

    ›Utroligt så meget man kan brokke sig over et koncept, som man
    ›selv påpeger, at man godt fatter.

    ›Nå men, næste gang du planlægger at gå V for Vendetta på
    ›McDonalds, selvom det nok næppe er en større gene for dem, så
    ›overvej om du generer de næste kunder, eller om du generer
    ›virksomheden... Skal jeg svare, eller har du selv regnet den ud?
    ›Du generer kunden, og ingen anden. Har 'restauranten' travlt, så
    ›kan du trygt stole på, at de lader lortet stå, og derved tvinger
    ›kunden der vil bruge bordet efter dig, til at være arbejdskraften
    ›der fjerner dit affald. Dit personlige hævntogt er spild
    ›af tid, og det resulterer for det meste i, at du er en lort.

    ›Og for filan, så lad dog være med at gå på McDonalds, når nu du
    ›er så arrig og hidsig hver eneste gang du forlader stedet.

    Bare rolig, jeg har ingen skrupler ved at være "idioten". Generer jeg dig, eller en anden der er fuldt ud tilfreds med at lege afrydder, så er det i min optik bare super ærgerligt. McDonald's titulerer dem selv 'restaurant', og det indebærer i min verden, at de skal rydde op efter mig, gæsten. Jeg skylder ikke McDonald's at servicere deres næste kunde, det burde de selv kunne.

    Kald det vendetta eller hævntogt, kald det unødig utilfredshed, som rammer de forkerte - jeg er ligeglad. Det er i mine øjne ikke min holdning den er gal med, det er jeres.

    Mvh

    Yodtam.

  9. De følgende 2 brugere er enige:

  10. #82
    Tilmeldingsdato
    Oct 2004
    Indlæg
    2,703

    Re: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 16

    ›Kald det vendetta eller hævntogt, kald det unødig utilfredshed, som rammer de forkerte - jeg er ligeglad.

    Men seriøst hvor gammel er du?

    Er det i orden at spytte på medpassagerne i en bus fordi men ikke er tilfreds med billetprisen??
    - I dag er jeg sur så jeg slår lige en tilfældig forbipasserende.

    Kan du se sammenhængen?

    Det er godt nok en far out sociopatisk holdning til sine omgivelser og medmennesker.
    Hislen af TorbenØ.

  11. De følgende 2 brugere er enige:

  12. #83
    Tilmeldingsdato
    Aug 2008
    Indlæg
    67

    Re: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 16

    ››Kald det vendetta eller hævntogt, kald det unødig
    ›utilfredshed, som rammer de forkerte - jeg er ligeglad.

    ›Men seriøst hvor gammel er du?

    ›Er det i orden at spytte på medpassagerne i en bus fordi men ikke
    ›er tilfreds med billetprisen??
    ›- I dag er jeg sur så jeg slår lige en tilfældig forbipasserende.

    ›Kan du se sammenhængen?

    ›Det er godt nok en far out sociopatisk holdning til sine
    ›omgivelser og medmennesker.

    At sammenligne mig med en sociopat, fordi jeg ikke er tilfreds med en service eller manglen på samme, samtidig med at du sammenligner voldshandlinger med min manglende lyst til at rydde af efter mig på en restaurant, er da om noget infantilt.

    Vi har alle forskellige måder at vise utilfredshed på, min er i dette tilfælde ikke at servicere McDonald's næste kunde.

    Mvh

    Yodtam.

  13. Den følgende bruger er enig i dette:

  14. #84
    ZFDK er offline - vil hellere ha' en Star
    Tilmeldingsdato
    Mar 2004
    Indlæg
    1,102

    Re: Spin off: Diskussionstråden

    Nu bor jeg ikke i København...
    Sorry! :(

    ›Hele fastfood-konceptet bygger jo nemlig på, at kunne servicere
    ›hurtig mad. Det ligger i begrebet. Det er derfor, at jeg gerne
    ›vil give penge for deres mad, i de situationer, hvor jeg rent
    ›faktisk er nødt til at bestille fastfood. Eksempelvis efter en
    ›fodboldkamp i Parken.
    Du vil gerne betale for deres ydelser, men er samtidig modstander af deres koncept? Hvis du er så indædt modstander af deres fastfood-koncept, så forstår jeg ikke helt, hvorfor du vil lægge pengene dér? Der er mangt en pølsevogn i landet hvor både pris, hastighed, service, mad og smil kan distancere sig fra McDonalds. Men nå, mere om det senere.

    ›At de 'semi-selvbetjening' tiltag som de har indført, er blevet
    ›accepteret i den danske befolkning, er for mig ubegribeligt. Når
    ›du er betalene kunde på en restaurant, må du jo forvente en form
    ›for service. Jeg undrer mig over hvad det er for en service du
    ›får, når du går på McDonald's? At du får serveret maden på en
    ›bakke og selv kan gå ned til dit bord, eller at du selv skal
    ›rydde af efter dig?
    Accepteret? Du får det næsten til at lyde som om, vi alle som en er blevet hypnotiseret af grumme folk med skumle bagtanker? Seriøst, hvis et firmas koncept ikke tiltaler mig, så handler jeg der ikke. Finito. Jeg tror ikke på, at størstedelen af danskerne er blevet reduceret til tankeløse, savlende zombier, uden nogen form for nedre grænse for, hvad der kan accepteres.
    Men for lige at tage spørgsmålet om, hvad jeg forventer på en McDonalds-"restaurant", så forventer jeg ikke meget mere end det, der kan ligge på bakken. Joh, jeg forventer at mine medmennesker har ryddet op efter dem selv... ;-) Men udover det, så er mit service-krav til dem ret lavt.

    ›Hvad bliver det næste? Skal vi også acceptere, at vi selv kan
    ›samle burgeren eller eventuelt lige selv kan hjælpe til med at
    ›hive fritterne ud af frituren? Hvis vi nu som betalende kunder
    ›skal blive så beærede over at besøge deres toilet, skal vi så
    ›også give det en tur med klud og børste, hvis vi har været ude og
    ›strinte?
    Næh, hvorfor det? Altså med mindre der skyder en ny kæde op med lige netop dét koncept. Hvis man er til det, jamen så går man derind. Men Mcdonalds-konceptet er jo ikke nyt, eller enestående i dén forstand.

    ›Udviklingen med, at multinationale firmaer lige
    ›pludselig bliver en overstatslig magt og dertil har får så meget
    ›indflydelse på politiske beslutninger, bliver på et tidspunkt
    ›rigtig farligt. De har jo allerede fået den magt over
    ›forbrugeren, at de kan diktere dårlig service, og vende den
    ›således, at de der ikke accepterer den form for service, lige
    ›pludselig er synderen.
    Whoa! En overstatslig magt, ligefrem? Nu kan det godt være, at jeg er hamrende naiv - men ligefrem at postulere, at McD og andre store firmaer sidder på magten, mener jeg er lige lovligt friskt gjort. :)
    Men at diktere dårlig service? Så vidt jeg ved, har der aldrig været folk på McDonalds og andre fast-foodrestauranter ansat, til at rydde op efter andre. Så det er som det har været lige fra starten, altså "take it or leave it". At deres koncept så ikke harmonerer med din opfattelse af "god service", er en mening du så sandelig har ret til at have. Men vi er nogle andre der ikke deler dén opfattelse, så hvorfor skal vi "bøde" for at du ikke kan li dem?

    ›Virksomheder kloden rundt burde lære af deres fejl. Tager
    ›kunderne ikke deres idéer til sig, så må de tilpasse sig kunden,
    ›da denne naturligvis er altafgørende. Som i nok kan konkludere,
    ›så er jeg meget forhippet på, at det ikke er kunden, der skal
    ›tilpasse sig virksomheden.
    Hvis man ser på f.eks. McDonalds udbredelse her på kloden, så ser det vist ud som om, folk har været rimeligt glade for idéen.

    ›McDonald's på hovedbanen. Det er dog også den eneste, jeg besøger
    ›i tilfælde af, at jeg skal spise McDonald's. Så derfor må i da
    ›undskylde mig, hvis serviceniveauet generelt er bedre andre
    ›steder. Jeg har valgt, at mine betragtninger om det sted, kan
    ›gøre sig gældende hos alle andre McDonald's restauranter, da en
    ›kæde-virksomheds enkelte filialer, ikke plejer at adskille sig
    ›synderligt fra de andre.
    På hovedbanen, siger du? Nå, der har jeg da spist et par gange - uden at gå derfra med en "omFg, de hader mig sgu"-følelse. Du kan selvfølgelig også bare være uheldig, eller whatever. Men pointen er, hvorfor dog gå derind mester? :) Der er da flere "etablissementer" på og omkring hovedbanen, hvor man kan få stillet sin sult i løbet af et par minutter. Endda hvor nogle af dem betaler skat. :) Jeg kan bare ikke forstå, hvorfor du kan være så afpisset over deres service, koncept, forretningsmetoder osv. og så samtidig lægge en slat penge derinde, når du f.eks. har været til bold. Ydermere, så vælge du at gøre det på en måde, du udmærket godt ved irriterer andre. Grunden? Du kan ikke lide stedet og deres serviceniveau. Ja undskyld, men min fattehat er desværre til vask, så jeg forstår ikke helt lige... ;)

    EDIT:
    Jeg har lige tilføjet noget fra "DPMA"-tråden, for nemhedens skyld:

    Bare rolig, jeg har ingen skrupler ved at være "idioten". Generer jeg dig, eller en anden der er fuldt ud tilfreds med at lege afrydder, så er det i min optik bare super ærgerligt.
    Super ærgeligt? Jeg er eddemanme ikke tilfreds med, at skulle lege afrydder. Men når klaphatten før mig ikke kan finde ud af det, så må jeg jo selv gøre det.

    McDonald's titulerer dem selv 'restaurant', og det indebærer i min verden, at de skal rydde op efter mig, gæsten. Jeg skylder ikke McDonald's at servicere deres næste kunde, det burde de selv kunne.
    Arh, come on. Jeg så godt at en anden havde skrevet det samme, i et tidligere indlæg, men nu bliver det dig der får æren af svaret. Hvis nu de vælger at ændre deres navn til "McDonalds Familie-spisested", vil det så få dig til at bære din egen bakke ned til "spanden"? Nej vel...

    Kald det vendetta eller hævntogt, kald det unødig utilfredshed, som rammer de forkerte - jeg er ligeglad. Det er i mine øjne ikke min holdning den er gal med, det er jeres.
    At du bliver sammenlignet med en voldsmand i en anden tråd, er nu ikke helt ved siden af. Det er princippet i det, han spørger til. Bare fordi man er utilfreds med ting, behøver man nu ikke at lade det gå udover andre. Kald det pli, kald det normal opførsel, jeg ved det ikke. Men jeg syntes du rammer en hel del ved siden af, med dén opførsel.
    Sidst redigeret af ZFDK : 14.05.10 kl. 16:10

  15. De følgende 4 brugere er enige:

  16. #85
    Tilmeldingsdato
    Mar 2002
    Indlæg
    5,020

    Re: Spin off: Diskussionstråden

    ›Vi har alle forskellige måder at vise utilfredshed på, min er i
    ›dette tilfælde ikke at servicere McDonald's næste kunde.

    ›Mvh

    ›Yodtam.
    ....snuppet herfra.

    - hvorfor ikke bare gå et andet sted hen? Hovedbanegården og området omkring er ikke ligefrem fattig på etablissementer, hvor man kan blive bespist.

    Så længe du propper penge i McDonald's kasseapparat, så støtter du da foretagendet, hvad enten du rydder af efter dig eller ej.

    Det, du gør, svarer til, hvis du går ind i Netto og smider nogle varer på gulvet eller bytter rundt på varer eller prisskilte. Der kommer alligevel ikke nogen, og rydder op efter dig, før butikken er lukket. Det eneste, du opnår er, at gøre tingene mere komplicerede for de næste kunder.

    For at vende tilbage til McDonald's; hvis der vitterligt kom nogen, og ryddede af efter dig på McDonalds umiddelbart efter, du havde forladt bordet, ville det være fordi, de havde ansat nogen til det. Derved ville omkostningerne stige - en stigning, der ville give sig konkret udslag i en prisstigning, som du så skulle betale i stedet for.

    Man kan være tilfreds eller utilfreds med fast food-konceptet som det udmønter sig hos diverse udbydere, og agere ud fra denne tilfredshed eller utilfredshed ved at handle der eller undlade at handle bemeldte steder.

    Nu har McDonald's så heller ikke ligefrem opfundet fast food-konceptet. Det er kendt helt tilbage fra romertiden, og her hjemme var der pølsevogne i Danmark lang tid før den første burgerrestaurant åbnede. Jeg ved ikke, hvordan du gebærder dig, men jeg lader altså ikke mit affald ligge og flyde på disken eller på jorden, ligesom jeg heller ikke smører disken til i ketchup og remoulade i protest mod Danish Crown eller Steff Houlberg, når jeg (undtagelsesvist) frekventerer en pølsevogn.
    Sidst redigeret af Don J. : 14.05.10 kl. 19:58

  17. De følgende 3 brugere er enige:

  18. #86
    Tilmeldingsdato
    Feb 2009
    Indlæg
    763

    Re: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 16

    Bare rolig, jeg har ingen skrupler ved at være "idioten". Generer jeg dig, eller en anden der er fuldt ud tilfreds med at lege afrydder, så er det i min optik bare super ærgerligt. McDonald's titulerer dem selv 'restaurant', og det indebærer i min verden, at de skal rydde op efter mig, gæsten. Jeg skylder ikke McDonald's at servicere deres næste kunde, det burde de selv kunne.

    Kald det vendetta eller hævntogt, kald det unødig utilfredshed, som rammer de forkerte - jeg er ligeglad. Det er i mine øjne ikke min holdning den er gal med, det er jeres.

    At sammenligne mig med en sociopat, fordi jeg ikke er tilfreds
    med en service eller manglen på samme, samtidig med at du
    sammenligner voldshandlinger med min manglende lyst til at rydde
    af efter mig på en restaurant, er da om noget infantilt.

    Vi har alle forskellige måder at vise utilfredshed på, min er i
    dette tilfælde ikke at servicere McDonald's næste kunde.
    Nu skal man passe på med at gøre en elefant af en myg, men jeg synes nu lidt selv du gør det samme, så lad os få en debat på bordet ;)

    Er det dér den ligger? At du ikke gider at 'lege affryder' fordi det er under dig og din status?

    Hvad gør du selv, hvis du ønsker at sidde på en McDonalds-restaurant, og der ingen borde, uden bakker med affald, er ledige? Går du, fjerner du selv en bakke, eller er du så arrogant, at du beordrer en af de travle arbejdere fjerne den for dig, fordi det er under dig selv at skulle fjerne skidtet?

    Jeg synes, det er dig den er galt med. I din higen efter at straffe kæden, så tørrer du bare en lort af på den næste kunde, på trods af dine værdier om at man ikke bør skulle fjerne sit eller andres affald.

    Det er måske lige i overkanten at stemple dig som sociopat over dette, men dine protesthandlinger bliver jo ikke registreret og er derfor overflødige. Hvis det var fordi, du ikke var klar over dette, så kunne opførslen vel forsvares og tolereres. Men du er åbenbart klar over, at dine handlinger er ganske frugtesløse, og at du udelukkende generer andre almindelige mennesker, og -uden at kalde dig sociopat- så er det vel ensbetydende med, at du er fløjtende ligeglad med, hvordan dine handlinger berører dine medmennesker, og kun har dine egne motiver og meninger for øje. Det er måske ikke sociopatisk, eller grænsende dertil, men usympatisk, dét synes jeg tilgengæld, at det er.

    Jeg synes måske bare, du helt skulle stoppe med at være kunde hos McDonalds. Du har tydeligvis mange kvaler med deres metoder og deres koncept, og der er rigeligt med alternativer omkring hovedbanegården. Det virker jo næsten som, at du udelukkende går på McDonalds, så du med selvtilfredshed kan efterlade en dynge affald i protest, over hvor umådeligt ringe du mener konceptet er.
    At du definerer begrebet 'restaurant' som et sted, hvor man bliver opvartet i alle ender, skal skuda ikke ligge andre til last, der udemærket kender spillets regler. Din defination af hvad en restaurant absolut SKAL indebære, er ganske enkelt forkert.

    Du nævnte et eksempel med et at anvende deres toiletter, og spurgte om man så også skulle gøre rent med en børste efter sig. Næh, men du trækker vel selv ud? Du kan også lade en stamme ligge i toilettet og påråbe dig, at det så må være restaurantens problem, men du ved jo godt, at det er den næste der skal tømme ryggen, der står med lorten - bogstaveligt talt. Der er ingen, der beder dig om at tørre dit eget bord af med en klud, men du kan da selv lige ekspedere dit affald. Det er spillets regler, og man får altså hvad man betaler for.

  19. De følgende 5 brugere er enige:

  20. #87
    Tilmeldingsdato
    Aug 2008
    Indlæg
    67

    Re: Spin off: Diskussionstråden

    For at svare jer begge to kortfattet, så forbinder jeg Hovedbanen med togforbindelser og fastfood med hurtig mad. Det kunne godt forestilles, at disse to havde en sammenhæng. Ja, sunset ligger lige ved siden af, men jeg har flere gange oplevet, at det faktisk ikke går helt hurtigt nok, ergo har jeg stillet mit behov for mad, ved at besøge McDonald's.

    Ved at proppe penge i McDonald's pengekasse, så betaler jeg for maden. Jeg er da udmærket klar over, at det ville være en omkostning for restauranten at ansætte en til at rydde af. Er det nu, at jeg skal have ondt af McDonald's, Burger King og lignende steder? Er de blevet for store til at yde den service, som alle andre former for restauranter (ja, selv pizzariaer) bliver nødt til at yde for at kunne overleve i konkurrencen? Man åbner vel for djævlen da heller ikke et serviceværksted, hvor du selv skal skifte olien.

    Det ville være besynderlig adfærd, at gå ind i Netto at smide deres inventar på gulvet. Nu driver Netto og McDonald's altså også to vidt forskellige virksomheder. Jeg går ikke i Netto for at spise aftensmad, og jeg besøger ikke McDonald's for at handle ind til imorgen. Jeg kan dog godt følge eksemplet en del hen af vejen, og jeg kan da love dig for, at det i sidste ende bliver Nettos problem, hvis jeg gik og byttede rundt på deres varer. En rodet butik er lig med utilfredse kunder, utilfredse kunder kan mærkes på bundlinjen - dermed er der et problem som virksomheden skal løse, og ikke kunderne! Det er ligesom det der er pointen ved mine debatindlæg.

    Er der mange efterladte bakker på bordene hos McDonald's, er det virksomhedens problem, og derfor er det dem der burde gøre noget ved det!

  21. De følgende 2 brugere er enige:

  22. #88
    Tilmeldingsdato
    Feb 2009
    Indlæg
    763

    Re: Spin off: Diskussionstråden

    ›For at svare jer begge to kortfattet, så forbinder jeg Hovedbanen
    ›med togforbindelser og fastfood med hurtig mad. Det kunne godt
    ›forestilles, at disse to havde en sammenhæng. Ja, sunset ligger
    ›lige ved siden af, men jeg har flere gange oplevet, at det
    ›faktisk ikke går helt hurtigt nok, ergo har jeg stillet mit behov
    ›for mad, ved at besøge McDonald's.

    Jamen - og jeg har næsten lyst til at sige 'sødeste ven' -, hvordan tror du, at en kæde som McDonalds bærer sig ad med at være den måske hurtigst serverende fast food joint i branchen?! Det er da netop fordi, man bl.a. skærer på service, hvor der skæres kan.

    Dine idealer om at McDonalds skal yde en vis service, samtidig med at de skal være fænomenalt hurtige, hænger jo overhovedet ikke sammen. Du må vælge, må du. Du kan få lyn-ædan uden service, eller du kan slå røven i sædet, et sted med stearinlys og vente på din service. Jeg synes ikke, det er så svært at indordne sig efter.

  23. De følgende 6 brugere er enige:

  24. #89
    Tilmeldingsdato
    Aug 2008
    Indlæg
    67

    Re: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 16

    ›Nu skal man passe på med at gøre en elefant af en myg, men jeg
    ›synes nu lidt selv du gør det samme, så lad os få en debat på
    ›bordet ;)

    ›Er det dér den ligger? At du ikke gider at 'lege affryder' fordi
    ›det er under dig og din status?

    Det har bestemt intet med status at gøre, jeg forventer jo hverken at blive tørret i hoved og røv eller en gastronomisk oplevelse ved at spise på McDonald's. Jeg mener bare ikke det er min pligt, at være andres tjener, når det nu ikke er mig, der driver forretning.

    ›Hvad gør du selv, hvis du ønsker at sidde på en
    ›McDonalds-restaurant, og der ingen borde, uden bakker med affald,
    ›er ledige? Går du, fjerner du selv en bakke, eller er du så
    ›arrogant, at du beordrer en af de travle arbejdere fjerne den for
    ›dig, fordi det er under dig selv at skulle fjerne skidtet?

    Det kan jeg ikke fortælle dig, fordi jeg har aldrig været i den pågældende situation.

    ›Jeg synes, det er dig den er galt med. I din higen efter at
    ›straffe kæden, så tørrer du bare en lort af på den næste kunde,
    ›på trods af dine værdier om at man ikke bør skulle fjerne sit
    ›eller andres affald.

    Det er vel også derfor vi debatterer. Jeg er glad for, at jeg har mine egne værdier og holdninger, som jeg med glæde holder fast i.

    ›Det er måske lige i overkanten at stemple dig som sociopat over
    ›dette, men dine protesthandlinger bliver jo ikke registreret og
    ›er derfor overflødige. Hvis det var fordi, du ikke var klar over
    ›dette, så kunne opførslen vel forsvares og tolereres. Men du er
    ›åbenbart klar over, at dine handlinger er ganske frugtesløse

    Hvis du stemte på et parti, du vidste ville tabe et valg, er det så ensbetydende med, at du ikke skal stemme? Er din stemme overflødig?

    ›at du udelukkende generer andre almindelige mennesker, og -uden
    ›at kalde dig sociopat- så er det vel ensbetydende med, at du er
    ›fløjtende ligeglad med, hvordan dine handlinger berører dine
    ›medmennesker, og kun har dine egne motiver og meninger for øje.
    ›Det er måske ikke sociopatisk, eller grænsende dertil, men
    ›usympatisk, dét synes jeg tilgengæld, at det er.

    ›Jeg synes måske bare, du helt skulle stoppe med at være kunde hos
    ›McDonalds. Du har tydeligvis mange kvaler med deres metoder og
    ›deres koncept, og der er rigeligt med alternativer omkring
    ›hovedbanegården. Det virker jo næsten som, at du udelukkende går
    ›på McDonalds, så du med selvtilfredshed kan efterlade en dynge
    ›affald i protest, over hvor umådeligt ringe du mener konceptet
    ›er.
    ›At du definerer begrebet 'restaurant' som et sted, hvor man
    ›bliver opvartet i alle ender, skal skuda ikke ligge andre til
    ›last, der udemærket kender spillets regler. Din defination af
    ›hvad en restaurant absolut SKAL indebære, er ganske enkelt
    ›forkert.

    Hurtig mad og service ifm. denne? Jeg beder ikke om ret meget mere.

    Du kan være helt rolig, jeg spiser kun McDonald's hvis jeg absolut bliver nødt til det.

    ›Du nævnte et eksempel med et at anvende deres toiletter, og
    ›spurgte om man så også skulle gøre rent med en børste efter sig.
    ›Næh, men du trækker vel selv ud? Du kan også lade en stamme ligge
    ›i toilettet og påråbe dig, at det så må være restaurantens
    ›problem, men du ved jo godt, at det er den næste der skal tømme
    ›ryggen, der står med lorten - bogstaveligt talt. Der er ingen,
    ›der beder dig om at tørre dit eget bord af med en klud, men du
    ›kan da selv lige ekspedere dit affald. Det er spillets regler, og
    ›man får altså hvad man betaler for.

    Selvfølgelig trækker jeg selv ud. Det gør jeg også normalt. Men når jeg er ude for at spise, rydder jeg ikke normalt op efter mig. Jeg ved ikke hvad du er vant til når du spiser ude. Hvis jeg taber noget på gulvet, samler jeg det naturligvis op. Det er jo ikke fordi jeg bevidst sidder og sviner restauranten, men det er naturligvis en del af servicen ved at drive restaurant, at rydde op efter kunden.

    Mvh

    Yodtam.

  25. #90
    Tilmeldingsdato
    Oct 2004
    Indlæg
    2,703

    Re: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 16

    ›At sammenligne mig med en sociopat, fordi jeg ikke er tilfreds
    ›med en service eller manglen på samme,

    Det er bare i bund og grund det som det dækker over.
    Du er ligeglad med dine medmennesker, kort og godt. Du skiver det entydigt.

    Der er en agenda bag ved som handler om McD men din handlig er der hen.
    Sammenlignerne er kun for at gøre de tydeligt havd du er ude i. Intet andet.
    Hislen af TorbenØ.

Side 6 af 13 FørsteFørste ... 3456789 ... SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Ståle & Spin
    By Køge Bugt in forum De korte linier
    Svar: 0
    Sidste Meddelelse: 28.08.09, 10:41
  2. Spin fra vestegnen
    By niknik in forum Diverse
    Svar: 1
    Sidste Meddelelse: 15.07.06, 21:09
  3. Kæphestetråden - spin-off nr. 1: midnat!
    By -smølle in forum Diverse
    Svar: 5
    Sidste Meddelelse: 22.10.05, 10:23
  4. Århusiansk spin
    By trinitor in forum De korte linier
    Svar: 12
    Sidste Meddelelse: 19.04.05, 14:33

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •