Side 11 af 29 FørsteFørste ... 89101112131421 ... SidsteSidste
Viser resultater 151 til 165 af 427

Emner: Til- og afgange 3: Vinter Vengeance

  1. #151
    alsvik Slettet

    Re: Til- og afgange 3: Vinter Vengeance

    ›Alt i alt kan man ikke konkludere meget ud fra ledelsens
    ›udtalelser (men hvornår har man kunne det). Jeg tror personligt
    ›der bliver arbejdet, men om det kommer til at udmønte sig i noget
    ›i dette vindue ved jeg ikke - og for hver dag der går hælder jeg
    ›mere og mere til at det blive uden aktivitet.


    Det er netop det der er pointen: Alle udtalelserne tjener flere formål. De skal holde fans og sponsorer hen i uvished, samtidig med at pressen får styret sine lyster, og de må ikke udvise for stor interesse og give indtryk af at klubben ikke SKAL købe/sælge fordi det kan presse priser op/ned. Det er rent spin det hele. Vi ved ingenting!

  2. #152
    Tilmeldingsdato
    Nov 2004
    Indlæg
    1,237

    Re: Til- og afgange 3: Vinter Vengeance

    Her lidt til vores selvforståelse, når vi nu diskuterer potentielle emner til FCK.. Vores europæiske bedrifter har i den seneste tid kunne måle sig - nogenlunde - med Celtics.. Men hvad er sandsynligheden for at en spiller som Senderos en dag siger "hent mig, FCK"? Se det ville være at hæve overliggeren - og måske vi kan bytte ham for TK.. ;-)
    “We`ll be coming down the road.
    Wien you hear the noise...”


    FCK Allstar:

    --------------Wiland-----------------
    Pospech--Antonsson--Hange--Wendt
    Sionko---linde---Mykland---Grøn
    --------Zuma------Allbæck------

  3. #153
    Tilmeldingsdato
    Jun 2007
    Indlæg
    678

    Re: Til- og afgange 3: Vinter Vengeance

    Nu har der været stille omkring Martin Bergvold et stykke tid. Men han vil stadig gerne prøve noget nyt, senest til sommer. Jeg vil mene at han har kvaliteterne til at erstatte Atiba. Men spørgsmålet er om han vil blive i udlandet, og om vi kan leve op til hans lønkrav. Så vidt jeg husker er han central midtbanespiller, men blev mest brugt som venstre kant i sine unge år i FCK. Det er jo netop samme position som Atiba. Jeg husker et videointerview (vist nok på fkc.dk) med Per Wind, hvor han hylder Bergvold som det største talent i sin årgang.

  4. De følgende 4 brugere er enige:

  5. #154
    Tilmeldingsdato
    May 2009
    Indlæg
    83

    Re: Til- og afgange 3: Vinter Vengeance

    ›Nu har der været stille omkring Martin Bergvold et stykke
    ›han vil stadig gerne prøve noget nyt,
    ›senest til sommer. Jeg vil mene at han har kvaliteterne til at
    ›erstatte Atiba. Men spørgsmålet er om han vil blive i udlandet,
    ›og om vi kan leve op til hans lønkrav. Så vidt jeg husker er han
    ›central midtbanespiller, men blev mest brugt som venstre kant i
    ›sine unge år i FCK. Det er jo netop samme position som Atiba. Jeg
    ›husker et videointerview (vist nok på fkc.dk) med Per Wind, hvor
    ›han hylder Bergvold som det største talent i sin årgang.

    Jeg synes ikke Bergvold er særligt god. Slet ikke som afstatning af Atiba.

  6. De følgende 3 brugere er enige:

  7. #155
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,558

    Re: Til- og afgange 3: Vinter Vengeance


    ›Jeg synes ikke Bergvold er særligt god. Slet ikke som afstatning af Atiba.


    Jeg elsker, når man uddyber sine meninger, men jeg er alligevel lidt nysgerrig.

    Hvad er det der ikke gør ham god? Er det hans glidende løb forbi modstanderen, der tit resulterer i frispark på farlige steder og gule kort til modstanderen? Er det han fine sparketeknik, der har ført til en del flotte scoringer? Han spilintelligens, som netop har gjort ham til et af de store talenter i hans årgang og aspirant til landsholdet? At han har været med i startopstillingen i flopkampe, som den hjemme mod Manchester United?
    De Små Blå Mejser
    Let's kick racism out of football
    hz's Avatar


  8. #156
    Tilmeldingsdato
    Dec 2009
    Indlæg
    11

    Re: Til- og afgange 3: Vinter Vengeance

    Jeg er enig med alle dem der mener Thygesen ville være en fantastisk forstærkning. Men har der overhovedet været nogen rygter der forbinder ham til FC. Jeg kan iøvrigt heller ikke se hvorfor FCM skulle sælge ham til os, kun vis han selv var meget interesseret.

  9. #157
    Tilmeldingsdato
    Apr 2003
    Indlæg
    951

    Re: Til- og afgange 3: Vinter Vengeance

    Martin Bergvold har desværre glasben, jeg er helt med på at han er en dygtig spiller som kan spille kampe på meget højt niveau.

    Men han vil nok aldrig kunne erstatte en spiller som Atiba som har et usandsynligt lille skades-fraværd og spiller nærmest uanset hvad der er galt med ham (her tænker jeg på den lange periode hvor han spillede med kysse-syge eller hvad fanden der var galt med ham)

    Men det er helt rigtigt, hvis man kunne passe og pleje Bergvold kunne han blive en stor spiller i FCK, han har udfyldt en plads på den centrale midtbane i Italien (både Serie A og B) og får ros for sine indsatser,

    han har endda udviklet og vist en ny kvalitet som fodbold spiller og blev i sin klub selvom han var blevet sat uden for at en præsident i klubben fordi han ikke ville forlænge, men blev og kæmpede for sin plads og fik den tilslut tilbage uden at forlænge... Han fighter hjerte var han nok ikke berømt for da han smuttede fra FC men det er jo godt og se at han har udviklet det.

    Desværre har han også i sin tid italien været plaget af skader og lader til at blive skadet hver gang han spiller en række kampe i træk.

    Jo jeg har fidus til Bergvold, men så skal der hentes mere end en erstatning for Atiba, en som kan afløse ham i de periode hvor Bergvold er skadet.

    Og hvorfor så ikke nævne min gamle favorit og en gammel kending nemlig Magne Hoseth? Som også har udviklet spiller der faktisk minder om Bergvold men ikke er helt så meget skadet. Som kan dække en central midtbane plads og være en to-vejs spiller som dog er mere offensiv end defensiv, helt samme som jeg ser Bergvold, endda også venstrebenet og begge spillere ville passe fint ved siden af en tovejs midtbane spiller med hang til det defensive nemlig Hjalte.
    Oslo
    Toeffe_WA's Avatar

  10. De følgende 4 brugere er enige:

  11. #158
    Tilmeldingsdato
    Aug 2009
    Indlæg
    2,871

    Re: Til- og afgange 3: Vinter Vengeance

    Hvorfor så ikke prøve Christian Traoré, eller Jesper Bech ? nej alle de der has beens (Bergvold, Hoseth). De er sgu for slatne drenge ? Som jeg husker dem var det spillere der tit og ofte faldt fuldstændig ud af kampene. Så vil jeg hellere bruge dem vi har. Og det vil bestemt ikke være at hæve overliggeren. Nye emner tak :-)

    Mvh. Dennis Jørgensen

  12. #159
    David_T er offline Occasionally wears a hat
    Tilmeldingsdato
    Apr 2004
    Indlæg
    2,506

    Re: Til- og afgange 3: Vinter Vengeance

    Vi taler om en 25 årig fast mand på midtbanen i en Serie A klub. Hvis det er dit kriterie for en "has-been", så bliver det vist rigtigt svært at hæve overliggeren.

    Der er en del der taler for Bergvold, også at han kender klubben i forvejen og at han kan hentes gratis til sommer. Det der taler imod er vel primært mandens egne ambitioner, skaderne ser ud til at være kommet godt under kontrol. Men når man er villig til at forlade en Serie A klub hvor man får masser af spilletid for at prøve noget nyt, så lyder det ikke som om et skifte tilbage til FCK er lige det mest oplagte.

    Men lad os nu se. Med fare for at gentage mig selv, så kommer typen af afløser til at afhænge meget af hvordan midtbanen kommer til at se ud her i foråret. Og hvis de holder fast i Kvist/Hjalte centralt og flytter Atiba ud til højre, så falder interessen i Bergvold naturligvis i forhold til for eksempel den tidligere nævnte Mikkel Thygesen, som vel så småt er noget til et punkt hvor han godt kan se at FCM ikke er stedet for en spiller med mesterskabsambitioner.

  13. De følgende 7 brugere er enige:

  14. #160
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,471

    Re: Til- og afgange 3: Vinter Vengeance

    Lad os nu se, hvor attraktive vi overhovedet er efterhånden. Hvis man som tilhænger fornemmer, at det sejler lidt i FCK (indtil man er kommet på fode igen), kan danske spillere - som vel for de flestes vedkommende kender til FCKs tilstand - formentlig også sidde med tankerne om, hvor smart et karrietræk det egentilg er pt., at takke ja til FCK. Desværre ligner det jo mere afvikling end udvikling for tiden (fodboldafdelingen sælger uden at købe, sponsorer vælger FCK fra til fordel for konkurrenter, herrehåndboldholdet er solgt - og den konstante og negative mediefokus er ikke med til at gøre FCK vildt interessant).

    Meget afhænger, tror jeg, af to ting. Et er hvor meget ro den planlagte emission kan give. Noget andet er, hvordan man sportsligt klarer sig igennem foråret. Jeg har bidt mærke i snakken om, at dette transfervindue kan fortælle meget om FCKs position fremover. Jeg tror nærmere at det bliver foråret, der kan afgøre det. Overhaler vi OB og står med endnu en gylden mulighed for at kvalificere os til CLs gruppespil, tror jeg at den øv-stemning der omgiver klubben for alvor kan vendes til det positive. Men lige nu tror jeg bare det er at håbe på det bedste. Jeg tror nemlig ikke der er meget at gøre her og nu.

  15. Den følgende bruger er enig i dette:

  16. #161
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    1,406

    Re: Til- og afgange 3: Vinter Vengeance

    Henter vi Thygesen, vil jeg kraftigt overveje at brænde alt hvad jeg har der giver minder om F.C. København. Som spiller er han da fin nok, men personen M. Thygesen er ikke noget jeg har lyst til at se i København.

  17. De følgende 4 brugere er enige:

  18. #162
    David_T er offline Occasionally wears a hat
    Tilmeldingsdato
    Apr 2004
    Indlæg
    2,506

    Re: Til- og afgange 3: Vinter Vengeance

    Nu åbner Erik Edmans agent op for et skifte til FCK, eller ihvertfald en vis interesse for et skifte. En lejeaftale i et halvt år og så står han uden kontrakt, ville vel være OK for en ny Niklas.

  19. De følgende 2 brugere er enige:

  20. #163
    Tilmeldingsdato
    Aug 2009
    Indlæg
    2,871

    Re: Til- og afgange 3: Vinter Vengeance

    ›Vi taler om en 25 årig fast mand på midtbanen i en Serie A klub.
    ›Hvis det er dit kriterie for en "has-been", så bliver
    ›det vist rigtigt svært at hæve overliggeren.

    ›Der er en del der taler for Bergvold, også at han kender klubben
    ›i forvejen og at han kan hentes gratis til sommer. Det der taler
    ›imod er vel primært mandens egne ambitioner, skaderne ser ud til
    ›at være kommet godt under kontrol. Men når man er villig til at
    ›forlade en Serie A klub hvor man får masser af spilletid for at
    ›prøve noget nyt, så lyder det ikke som om et skifte tilbage til
    ›FCK er lige det mest oplagte.

    ›Men lad os nu se. Med fare for at gentage mig selv, så kommer
    ›typen af afløser til at afhænge meget af hvordan midtbanen kommer
    ›til at se ud her i foråret. Og hvis de holder fast i Kvist/Hjalte
    ›centralt og flytter Atiba ud til højre, så falder interessen i
    ›Bergvold naturligvis i forhold til for eksempel den tidligere
    ›nævnte Mikkel Thygesen, som vel så småt er noget til et punkt
    ›hvor han godt kan se at FCM ikke er stedet for en spiller med
    ›mesterskabsambitioner.

    Du har ret i at han spiller nogenlunde fast og i Serie A. Men Serie A sutter så meget røv. Stjernerne forsvinder, fodboldspillet næsten en katastrofe (i forhold til Tyskland, England og Spanien). Italiensk fodbold er bestemt heller ikke hvad det har været. Og de imponerer LANGT fra i europæisk fodbold. Og nå vi nu snakker om Martin Bergvold i Livorno. Så snakker vi om et skodhold af en anden verden. Der ligger på en "flot" 14. plads, meget tæt på bundpropperne. Så jeg mener bestemt at vi skal kigge andre steder hen. Martin Bergvold er for klejn til en plads på den centrale midtbane og overbeviste mig heller ikke om meget vilje sidst han var i København.

    Mvh. Dennis Jørgensen

  21. De følgende 10 brugere er enige:

  22. #164
    Tilmeldingsdato
    Jan 2008
    Indlæg
    954

    Re: Til- og afgange 3: Vinter Vengeance

    Erik Edmans agent op for et skifte til FCK,
    ›eller ihvertfald en vis interesse for et skifte. En lejeaftale i
    ›et halvt år og så står han uden kontrakt, ville vel være OK for
    ›en ny Niklas.

    Så er der lidt nyt i hvad der efterhånden ligner et (FCK) cirkus. Kvist udtaler sig til sporten.dk således:

    Der er forskel på landsholdet og FCK. Alt andet lige kan mine kvaliteter bruges bedre her i FCK. Jeg skal ikke ned og spille venstre back.
    Dette står i klar kontrast til CVs udtalelser:

    William Kvist har spillet pladsen ved et par lejligheder, og vi har masser af midtstoppere, så man kunne tage en af dem og rykke dem ud til venstre. Og så har vi jo også unge Thomas Delaney, som jeg godt tror kunne løse opgaven, hvis der blev behov for det (forkortet)
    Der nævnes flere forskellige løsninger hvilket kan tyde på at det bestemt ikke er afklaret hvem der skal være backup for Wendt.

    Men Kvist går altså direkte ud og siger at det ikke bliver ham. Dette er nok den første udtalelse jeg har hørt fra Kvist hvor hold-ånden bestemt ikke stråler igennem - det overrasker mig lidt.

    Bevares, Kvist bør bestemt ikke spille venstreback og det burde heller ikke være nødvendigt i en klub af FCKs størrelse, men i sidste ende er det Ståle der sætter holdkortet og så virker det underligt at Kvist kategorisk afviser det.

    Selvom Kvist ikke siger det ligeud bliver der for første gang indirekte fra en spiller påpeget at det altså ikke er okay, at der ikke er hentet en backup/kommende erstatning endnu. En speciel udvikling som jeg ikke husker i nyere FCK tid.

    Dette ligger yderligere pres på CV som i forvejen er under stort pres. Som Nordens flagskib er det en lidt speciel situation for andet vindue i træk kun at have afhændet spillere. Vinduet er ikke slut endnu, men indtil videre er det status, hvilket gør CV til en presset mand. Foranstående skal selvfølgelig sammenholdes med, at vi har nøglespillere der forlader os til sommer og ingen erstatninger.

    Ydermere er vi ifølge sporten.dk villige til at sælge en eller flere af spillerne nævnt i artiklen. Artiklens brødtekst lyder således:

    FCK styrtbløder med et minus på en kvart milliard kroner og cheftræner Ståle Solbakken har erkendt, at der skal sælges, før der kan købes. Kilder med indgående kendskab til klubben har overfor sporten.dk udpeget de spillere, som FCK er parat til at sælge i januar måneds transfervindue.
    Jeg så personligt hjertens gerne at TK og JC forlod klubben for lidt småpenge - sælger vi derimod Zanka eller Ailton ville jeg blive lidt nervøs. Zanka fordi han er et stort talent og vi er heldige at have ham i klubben - han kan blive endnu mere værd. Ailton fordi vi pt. kun har 3 angribere - der bør hellere købes en ung 4. angriber.

    Vores forsvar er jeg egentlig tilfreds med og jeg mener at Larsson er fin og have som 3./4. centerforsvarer. Hvis TK og JC derimod blev solgt ville det kræve indkøb af en midtbanespiller og en 2. målmand som ikke behøver være i nærheden af JCs kaliber.

    Erik Edman ser jeg som en spiller der ville være god at få ind i truppen - som backup det kommende halve år og så kan han overtage pladsen på venstreback. Nu kommer der sikkert et mindre kor der siger "han er over the hill" og "han er slet ikke god nok til FCK", men til de folk vil jeg gerne sige: Vågn op! Tror i det er for sjov, at vi ingen hentede i sommers? At vi ophæver Sionkos kontrakt uden en handel selvom der var to klubber interesserede? At vi kommer ud med et underskud på en kvart milliard?

    Jeg tror det ikke og derfor håber og beder jeg til at CV får gang i noget solidt købmandsskab og ikke den sædvanlige "han er god - vi byder 15". Det er gået godt med Pospech og til sidst her med Ndoye, men Larsson har været en skandale ifht. købsprisen på 15 mio og Santin har heller ikke overbevist mig om hans værdi og høje løn.

    Derfor synes jeg en transferfri (til sommer) erfaren venstreback med 50+ landskampe for Sverige kunne være rigtig interessant. Daniel De Ridder, ligeledes fra Wigan, er også ude i kulden og kunne være den nye Sionko (hentes billigt og efterfølgende opblomstring). Dette dog blot en strø-tanke.

    Hvis vi endelig skal handle i disse tider, så burde der være mulighed for nogle gode handler. Markedet ligger fuldstændig stille og der er klubber der lider - for eksempel oppe i Norge. Der må kunne gøres nogle bargains og det håber jeg bliver gjort - krisen skal vel trods alt være godt for noget.

  23. De følgende 2 brugere er enige:

  24. #165
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    254

    Re: Til- og afgange 3: Vinter Vengeance

    Er det kun mig der ikke forstår Erik Edman historien. Har vi overhovedet vist interesse, henvendt os, spurgt på ham. Er det ikke sådan at man kunne spørge ham om han ville være interesseret hvis (indsæt klub der stadig spiller europæisk) skulle henvende sig ?

    Det er så sandelig mega-agurke tid. Der sidder XXX antal sports "journalister" der ikke aner hvad de skal skrive om når der af og til skal falde noget info ud over EM i håndbold og Caroline i Australien. Jamen så brygger vi bare noget baseret på anonyme kilder. Nytteværdien er ? Konsekvensen hvis de tager fejl er ?

Side 11 af 29 FørsteFørste ... 89101112131421 ... SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Til- og afgange 5: Sell Free Or Buy Hard
    By Killer in forum Transferforum
    Svar: 616
    Sidste Meddelelse: 29.10.10, 14:41
  2. Til- og afgange 4: Sell Free Or Buy Hard
    By David_T in forum Transferforum
    Svar: 666
    Sidste Meddelelse: 03.08.10, 13:21
  3. Til- og afgange 2: Afgang harder
    By David_T in forum Transferforum
    Svar: 460
    Sidste Meddelelse: 17.12.09, 23:01
  4. Til- og afgange?
    By MSO in forum Transferforum
    Svar: 380
    Sidste Meddelelse: 20.06.09, 21:30

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •