Side 1 af 5 1234 ... SidsteSidste
Viser resultater 1 til 15 af 72

Emner: Fraktionsquiz - 2010

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    298

    Fraktionsquiz - 2010

    Netop lagt på fck.dk:

    Så starter tilmeldingen til årets traditionsrige Fraktionsquiz på Radio Løvetimen

    Vi har plads til 16 fraktioner i quizzen, der starter mandag den 1. februar med finale den 26. februar. Igen i år har vi en sand gaveregn at øse ud af. Hver fraktion skal stille med 2 deltagere og én reserve, og svare på spørgsmål i 2 kategorier: F.C. København og fodbold i al almindelighed.

    Turneringsprogrammet ser således ud:
    • Indledende runder: mandag d. 1/2 - onsdag d. 10/2
    • Kvartfinaler: torsdag d. 11/2, fredag d. 12/2, mandag d. 15/2 og tirsdag d. 16/2
    • Semifinaler: mandag d. 22/2 og tirsdag d. 23/2
    • Finale: fredag d. 26/2
    De 16 fraktioner, der er først med tilmeldingen, er dem der kommer til at deltage. Så skynd jer at få meldt jeres fraktion til - vi glæder os til at tage imod jer. Tilmelding foregår på mail: [email protected]. Husk at oplyse kontaktinformation på jeres fraktion i mailen.

    Løvetimen blænder i øvrigt op igen for udsendelserne torsdag, d. 28. januar, med årets første udsendelse. FC København går - som alle nok er bekendt med - et fantastisk spændende forår i møde med både Europa League og en intens slutspurt frem mod det danske mesterskab. Så der er al mulig grund til at stille ind på Radio Løvetimen inden for den nærmeste fremtid :o)

    Så snart de endelige deltagere i dette års fraktionsquiz kendes, vil en optakt i øvrigt blive smidt i denne tråd :o)

    EDIT: Nu også med officiel Facebook-gruppe

    Venligst
    Sidst redigeret af Dét er humor : 15.01.10 kl. 18:18
    Vedhæftet fil 4903

    Jeg er enig i at N'Doye er god, men det forhindrer ham ikke i at være et arrogant møgsvin

    - sjampen, 27.10.2011, 23:53

    Spar på mindreværdskomplekserne kære medfan, klasse fornægter sig ej og hold kæft hvor er han god :(
    - Guldager80, 27.10.2011, 22:51

    http://a.bimg.dk/node-images/90/3/60...dby-trning.jpg
    Dét er humor's Avatar

  2. De følgende 7 brugere er enige:

  3. #2
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    683

    Re: Fraktionsquiz - 2010

    En finale (og semifinale?) hvor mange fraktioner kunne tænkes at være i Frankrig, er det helt gennemtænkt?

  4. Den følgende bruger er enig i dette:

  5. #3
    Tilmeldingsdato
    Aug 2005
    Indlæg
    532

    Re: Fraktionsquiz - 2010

    nej det virker ikk helt genmentænkt... men ku nu ikk forstille mig at SR kommer i finalen. så ta du bare afsted min dreng...

  6. De følgende 6 brugere er enige:

  7. #4
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    223

    Re: Fraktionsquiz - 2010

    Hej

    Er det bare mig, eller er denne først til mølle tilmeldingsmetode ikke let urimelig og favoriserer, dem der tilfældigvis er inde og checke (eller har et godt netværk)?

    Ville det ikke være mere rimeligt med en f.eks. en uges tilmeldingsfrist og så lodtrækning ml de indsendte tilmeldinger? (evt med en beskyttet plads til sidste års vindere).

    - Klaus
    Ingen angriber er så god, at han ikke kan få fiasko hos FCK.
    Qlawz's Avatar

  8. De følgende 5 brugere er enige:

  9. #5
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    3,256

    Re: Fraktionsquiz - 2010

    Hej

    Er det bare mig, eller er denne først til mølle tilmeldingsmetode ikke let urimelig og favoriserer, dem der tilfældigvis er inde og checke (eller har et godt netværk)?

    Ville det ikke være mere rimeligt med en f.eks. en uges tilmeldingsfrist og så lodtrækning ml de indsendte tilmeldinger? (evt med en beskyttet plads til sidste års vindere).


    Helt ening.

    Man risikerer rent ud sagt 16 badehætte-fraktioner som stort set intet ved om emnerne, mens hæderkronede fraktioner som Utterslev Gummidyr, Stamværtshuset, Lads ;o) og andre, bliver sat uden for døren.

    Blot fordi nogen var hurtigere.

    En optagelsesprøve af en art ville give mere mening, frem for "hvilken badehættefraktion melder sig hurtigst til?"-konkurrence.

    EDIT: Man skal vel bare ikke foregøgle sig selv at det nødvendigvis er den ypperste viden udi det FCK'ske univers man får indenfor dørene når man rekrutterer deltagerne på den måde, men kan man leve med det, er det vel i orden.

    Hilsen
    Karsten
    Sidst redigeret af Karsten CF1 : 17.01.10 kl. 21:43

  10. Den følgende bruger er enig i dette:

  11. #6
    Tilmeldingsdato
    Aug 2005
    Indlæg
    532

    Re: Fraktionsquiz - 2010

    Hva er en badehætte fraktion i dine øjne.. Jeg mener at selvom der nu kommer nogen nye fraktioner med så kan det jo godt være de ved en del om fck alligevel.. ku da faktisk kun være sjovt hvis der var nogen nye med i stedet for det altid er de samme..

  12. De følgende 2 brugere er enige:

  13. #7
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    3,256

    Re: Fraktionsquiz - 2010

    ›Hva er en badehætte fraktion i dine øjne.. Jeg mener at selvom
    ›der nu kommer nogen nye fraktioner med så kan det jo godt være de
    ›ved en del om fck alligevel.. ku da faktisk kun være sjovt hvis
    ›der var nogen nye med i stedet for det altid er de samme..

    Jeg mener blot at det er ganske tilfældigt hvem der kommer med i quizzen. Og derfor er risikoen stor for, at der kommer fraktioner med som ved HATTEN om FCK, men som synes at 'det kunne da være sjovt at komme i radioen fordi det har vi aldrig prøvet før'.

    Bevares. Jeg kan sagtens købe dit argument med at få nye fraktioner med. Men så ved jeg heller ikke om det holder længere at lancere quizzen som en "hvem ved mest om FCK"-quiz, når vi reelt set ikke ved om det ER de dygtigste fraktioner der kommer med.

    Hilsen
    Karsten

  14. #8
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    3,341

    Re: Fraktionsquiz - 2010

    ››Hva er en badehætte fraktion i dine øjne.. Jeg mener at selvom
    ››der nu kommer nogen nye fraktioner med så kan det jo godt være de
    ››ved en del om fck alligevel.. ku da faktisk kun være sjovt hvis
    ››der var nogen nye med i stedet for det altid er de samme..

    ›Jeg mener blot at det er ganske tilfældigt hvem der kommer med i
    ›quizzen. Og derfor er risikoen stor for, at der kommer
    ›fraktioner med som ved HATTEN om FCK, men som synes at 'det kunne
    ›da være sjovt at komme i radioen fordi det har vi aldrig prøvet
    ›før'.


    Det virker som om det er mange af de samme fraktioner hvert år. Måske iblandet enkelte nye. Det virker sgu fint nok, hvis du spørger mig.
    Citat:
    The fabulously noisy alcoholic Danish travelling support. London Evening Standard 17/03-11
    Sokken's Avatar

  15. #9
    Tilmeldingsdato
    Jul 2003
    Indlæg
    3,147

    Re: Fraktionsquiz - 2010

    ›Det virker som om det er mange af de samme fraktioner hvert år.
    ›Måske iblandet enkelte nye. Det virker sgu fint nok, hvis du
    ›spørger mig.

    At de samme hold optræder hvert år, kan jo både skyldes at det er de samme hold der tilmelder sig, og kommer med, da der ikke er den store kamp om pladserne, eller at de samme er med hvert år, fordi de er opmærksomme på FQ'ens komme og derfor tilmelder sig hurtigt.

    Hvis det sidste er tilfældet, og sådan læser jeg sidste års "alt er i den grad udsolgt"-indlæg, synes jeg sagtens teamet bag den fine quiz, kunne overveje om det i fremtiden ville være mere hensigtsmæssigt eksempelvis at garantere top 8 fra året før en plads, og så have lodtrækning blandt resten af ansøgerne om de sidste otte pladser. Det ville sikre både kontinuitet og fornyelse. Altsammen afhænger naturligvis af efterspørgslen ift. udbuddet, som jeg kun kan gætte på.

    Ideen er i hvert fald overbragt
    Sidst redigeret af Mads740 : 18.01.10 kl. 20:12
    What a coach does is attempt to increase the index of probability when it comes to winning a match. As a coach all you can [do] is deny fortune as much of its role as you possibly can ~ Juanma Lillo
    Mads740's Avatar


  16. #10
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    223

    Re: Fraktionsquiz - 2010

    Hej


    ›At de samme hold optræder hvert år, kan jo både skyldes at det er
    ›de samme hold der tilmelder sig, og kommer med, da der ikke er
    ›den store kamp om pladserne, eller at de samme er med hvert år,
    ›fordi de er opmærksomme på FQ'ens komme og derfor tilmelder sig
    ›hurtigt.


    Ja det var også min tanke.

    "alt er i den grad
    ›udsolgt"-indlæg
    , synes jeg sagtens teamet bag den fine
    ›quiz, kunne overveje om det i fremtiden ville være mere
    ›hensigtsmæssigt eksempelvis at garantere top 8 fra året før en
    ›plads, og så have lodtrækning blandt resten af ansøgerne om de
    ›sidste otte pladser. Det ville sikre både kontinuitet og
    ›fornyelse. Altsammen afhænger naturligvis af efterspørgslen ift.
    ›udbuddet, som jeg kun kan gætte på.

    ›Ideen er i hvert fald overbragt

    Udmærket model. Men det er selvf. op til løvetime-teamet.

    - Klaus
    Ingen angriber er så god, at han ikke kan få fiasko hos FCK.
    Qlawz's Avatar

  17. #11
    Tilmeldingsdato
    Dec 2009
    Indlæg
    229

    Re: Fraktionsquiz - 2010

    Om de har nået at lytte til ytringerne her, ved jeg ikke. Men i hvert fald trækkes der lod til de 15 ud af 16 pladser, således at kun vinderne fra sidste år er sikre deltagere.

    http://www.fck.dk/index.php?pageid=754&newsid=9942

  18. #12
    Tilmeldingsdato
    May 2007
    Indlæg
    291

    Re: Fraktionsquiz - 2010

    Og man har stadig ikke tænkt sig ændre datoen for afholdelse, så de FCK fans der tager en tur til Frankrig for følge deres hold kan være med?

  19. #13
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    82

    Re: Fraktionsquiz - 2010

    Tak for inputs - en del gode ideer, og især den med top 8 som garanterede deltagere årets efter, kommer vi til at tage til os. For situationen er sådan, at vi meget hurtigt når de 16 tilmeldinger vi har brug for, og modtager derefter yderligere tilmeldinger nok til at vi kunne udvide quizzen til 24 hold - det bliver bare WAY for omfangsrigt at gennemføre.

    I år trækker vi lod om pladserne - kun sidste års vindere fr JZC er givne deltagere - på dennne måde er vi mest fair, og alle der ikke lige fik tilmeldt sig med det same får en chance.

    Næste år bliver der 8 pladser at trække lod om, og 8 selvskrevne deltagere.

    Mht til placering rent datomæssigt, så var det lidt pest eller kolera - men den valgte løsning mente vi ville være den de fleste kunne leve med. Langt de fleste ture har afgang dagen før, eller på dagen, og så er det hjem umiddelbart efter kamp. Så skulle man være dygtig nok til at kvale ind, så burde det være muligt både at deltage i quiz, samt ramme Marseille

    Dbh

    Steen O.G.


  20. #14
    Tilmeldingsdato
    Mar 2002
    Indlæg
    2,364

    Re: Fraktionsquiz - 2010

    ›Og man har stadig ikke tænkt sig ændre datoen for afholdelse, så
    ›de FCK fans der tager en tur til Frankrig for følge deres hold
    ›kan være med?

    Fordi du har nogen som helst forhåbning om, at vores gruppe skulle nå så langt i quizzen, hvis vi nu skulle blive udtaget ;-)
    URBAN CREW - Fælles København
    Ace20's Avatar

  21. #15
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    3,341

    Re: Fraktionsquiz - 2010

    Onsdag d. 3/2: Staale Raus v Stamværtshuset

    En walk-over for SR. Skamværtshuset bliver sendt hjem med halen mellem benene.
    Citat:
    The fabulously noisy alcoholic Danish travelling support. London Evening Standard 17/03-11
    Sokken's Avatar

  22. De følgende 12 brugere er enige:

Side 1 af 5 1234 ... SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Fraktionsquiz
    By Steen O.G. in forum De korte linier
    Svar: 26
    Sidste Meddelelse: 13.02.09, 18:04
  2. Fraktionsquiz 2006
    By Casper CC in forum De korte linier
    Svar: 129
    Sidste Meddelelse: 20.02.06, 11:49
  3. Fraktionsquiz 2005
    By Casper CC in forum De korte linier
    Svar: 91
    Sidste Meddelelse: 06.02.05, 13:50
  4. Fraktionsquiz - resultater :
    By zebos in forum De korte linier
    Svar: 28
    Sidste Meddelelse: 21.02.04, 10:19
  5. Fraktionsquiz...
    By Nikolaj N in forum De korte linier
    Svar: 1
    Sidste Meddelelse: 13.01.04, 08:21

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •