Side 1 af 5 1234 ... SidsteSidste
Viser resultater 1 til 15 af 73

Emner: Film man aldrig bliver træt af...

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Mar 2004
    Indlæg
    1,483

    Film man aldrig bliver træt af...

    Der er nogle film som tåler et enkelt gensyn. Der er endda nogle som tåler to. Og så er der nogle meget få som man kan holde ud at se gang, på gang, på gang. Film som man enten synes er så sjove, så seje, så spændende eller så interessante at de bliver ved med at tale til een igennem tiden, uanset om man ser dem for 1., for 10. eller for 100. gang. Denne tråd er dedikeret til dem.

    Smid dit personlige bud på hvilke film/serier du bare ikke kan blive træt af, og gerne med nogle begrundelser hvorfor.

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    Feb 2002
    Indlæg
    838

    Re: Film man aldrig bliver træt af...



    Komplet forvirrende, tidshoppende plot første gang, man ser filmen. Anden gang lysner det meste, og fra tredje gang kan man for alvor nyde de fremragende præstationer af Bruce Willis og, især, Brad Pitt som en yderst troværdig mentalpatient, der underbygger den syrede historie eks-Python'en Terry Gilliam har brygget sammen. 12 af 12 aber herfra!
    Puma 19:29
    -smølle> Jeg føler det er væmmeligt når Awesome flere gange i en diskussion bruger hårde facts for at skyde mine argumenter ned.

    DiabloDiego#15 14:55
    Har man først mødt Awesome, vil et møde med en 6-benet dromedar med blinkende øjne og tørretumblere istedet for ører samt indbygget baldakin og brødrister i puklen, kun udløse et ligegyldigt skuldertræk.


  3. #3
    Tilmeldingsdato
    Nov 2004
    Indlæg
    1,379

    Re: Film man aldrig bliver træt af...

    Der er et par stykker jeg ikke kan blive træt af, som fx Eternal Sunshine Of The Spotless Mind. The Fall. Big Fish. Fargo. Det er alle film jeg vender tilbage til, når jeg ikke kan finde andet på hylden. Men man kunne jo blive ved, for der er mange man, af den ene eller anden grund, bliver ved at vende tilbage til. Om det så er for hele filmen, eller bare enkelte scener man lige vil gense.








  4. #4
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    331

    Re: Film man aldrig bliver træt af...

    Into the Wild bliver jeg aldrig træt af. En så gribende historie, der har gjort at jeg har set den film utallige gange. Dette er så krydret med nogle fantastiske skuespillere, som alle passer perfekt til deres roller.


  5. Den følgende bruger er enig i dette:

  6. #5
    Tilmeldingsdato
    Apr 2005
    Indlæg
    2,532

    Re: Film man aldrig bliver træt af...

    Jah, jeg beklager forudsigeligheden, trivialiteten, populismen, klichéen.
    Men jeg bliver aldrig træt af at se The Godfather og The Godfather: Part II.

    Det er så forrygende en historie, fantastisk fortalt (ikke mindst på manuskript-plan) og fremragende spillet, iscenesat, filmet og instrueret.
    Især bevæger Al Pacinos Michael Corleone mig gang på gang i sin tragiske forvandling fra forsøget på at være rebelsk individualist til at blive firmaets mand gennem sin kærlighed og sit gode hjerte.
    Derudover er der mange interessante biroller og sublime replikker, der har dannet grundlag for den videre filmhistorie og sat sig i så mange mennskers hukommelser (hvad enten de ved at det er fra filmene eller ej) og med et cast der tæller bl.a. James Caan, Diane Keaton, Robert Duvall og selvfølgelig Robert De Niro og Marlon Brando er det fuldt fortjent at filmene er blevet så berømmede og legendariske!

    - - - - - - - -
    Give a man a mask and he will tell the truth,
    Give a man a user name and he will act like a total twat.
    - Sid Lowe
    Pipetown's Avatar


  7. #6
    Caligula76 er offline 279km NØ for Dutch Harbor
    Tilmeldingsdato
    Nov 2006
    Indlæg
    2,224

    Re: Film man aldrig bliver træt af...

    Jeg bliver aldrig træt af at se Stanley Kubricks Full Metal Jacket.
    Pvts Joker, Pyle, Cowboy, Gunnery Sergeant Hartman og el loco Animal Mother er alle karakterer jeg holder meget af. Det er en eminent film (IMO en af Kubricks bedste, hvis ikke den), grusomhederne og perversionerne portræteret af skuespillerne til trods.
    Klasse-citater og scener er der jo en overflod af i den film; jeg har skrevet en lille del af dem i en anden tråd.





    Mvh
    Kasper
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

  8. De følgende 8 brugere er enige:

  9. #7
    Caligula76 er offline 279km NØ for Dutch Harbor
    Tilmeldingsdato
    Nov 2006
    Indlæg
    2,224

    Re: Film man aldrig bliver træt af...

    Michael Mann var manuskriptforfatter og instruktør bag Heat, i 1995.



    De mere end 170min filmen varede, var IMO passende for handlingen i filmen.
    Det lykkedes Mann at lave en spændende film, hvor Al Pacino nærmest gnistrede i rollen som den cool og trætte Vincent Hanna.
    I en af scenerne kommer han hjem til sin kone og finder dennes elsker i sofaen. Det afstedkom følgende svada af den anden verden.
    I'm angry. I'm very angry, Ralph. You know, you can ball my wife if she wants you to. You can lounge around here on her sofa, in her ex-husband's dead-tech, post-modernistic bullshit house if you want to. But you do not get to watch my fucking television set!
    *Hvislet og råbt som kun Pacino kan*

    Hvorefter han ganske voldsomt tog sit 14" fjernsyn med ud i bilen og kørte derfra. Klasse!
    [EDIT: Det har jeg så beskrevet før.] :o)
    Jeg synes at samspillet mellem Pacino og De Niro var aldeles glimrende som hhv. "good guy vs. bad guy", hvor De Niros karakter McCauley dog ikke fik en til at føle antipati mod denne.
    Udover de to, så er det en fryd at se flere skuespillere levere varen som vinden.


    Mvh
    Kasper
    Sidst redigeret af Caligula76 : 17.01.10 kl. 20:59


  10. #8
    Tilmeldingsdato
    Mar 2002
    Indlæg
    2,223

    Re: Film man aldrig bliver træt af...

    Denne her skal altså med, smagsdommeri eller ej:

    /Giggs

    København er en grim by med grimme mennesker og klamme dialekter. Lige fra Østerbro til Lyngby. Det eneste sted i København jeg har oplevet flinke mennesker er i Næstved.

  11. De følgende 5 brugere er enige:

  12. #9
    Tilmeldingsdato
    Mar 2002
    Indlæg
    5,020

    Re: Film man aldrig bliver træt af...



  13. #10
    Caligula76 er offline 279km NØ for Dutch Harbor
    Tilmeldingsdato
    Nov 2006
    Indlæg
    2,224

    Re: Film man aldrig bliver træt af...

    Casablanca, 1942.


    Jeg har set den utallige gange og ihvertfald ikke sidste gang endnu.


    Mvh
    Kasper
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

  14. De følgende 8 brugere er enige:

  15. #11
    Tilmeldingsdato
    Mar 2003
    Indlæg
    232

    Re: Film man aldrig bliver træt af...



    Samt



    Samt


  16. Den følgende bruger er enig i dette:

  17. #12
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    516

    Re: Film man aldrig bliver træt af...

    Walle
    Copenhagen Lads

    Tolerance og Empati...
    Walle's Avatar

  18. De følgende 2 brugere er enige:

  19. #13
    Tilmeldingsdato
    Apr 2005
    Indlæg
    2,532

    Re: Film man aldrig bliver træt af...



    Jeg kan også se Back To The Future og Back To The Future II igen og igen og igen (og har gjort det!).

    Der et eller andet der lige fra jeg så filmene for første gang for mere end 20 år siden, der har fænget mig i en voldsom grad. Dengang var jeg glødende Michael J. Fox-fan (og havde alle episoderne af Family Ties på VHS - optaget sirligt fra tv(!)) og desuden har konceptet tidsrejse altid fascineret mig. At se det samme sted og de samme personer i 1955, 1985 og 2015 (selvom det er kulisser der er beregnet og udtænkt - jeg har været der!) synes jeg er vældig morsomt, og både 50erne og 80erne er perioder jeg har en lille forkærlighed for, alternerede parallelle universer ligeledes.
    At vi snart nærmer os 2015, og Back To The Future II ikke har fået hel ret mht. den verden vi lever i, skuffer mig selvfølgelig dybt - hvor er striben af Jawsfilm blevet af? - hvor er de selvbindende sneakers? - hvor er de flyvende biler? - hvor er Hover Boards?

    Under alle omstændigheder er det to film (inkl. sound track), som jeg altid kan se og glædes over :-)
    Og mit håb om at kunne rejse tilbage i tiden og tjene boxen på at spille på resultater jeg kender, er endnu ikke dødt.


    - - - - - - - -
    Give a man a mask and he will tell the truth,
    Give a man a user name and he will act like a total twat.
    - Sid Lowe
    Pipetown's Avatar


  20. #14
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    1,497

    Re: Film man aldrig bliver træt af...


    ›Jeg kan også se Back To The Future og Back To The
    ›Future II
    igen og igen og igen (og har gjort det!).


    Helt enig, jeg ser dem også stort set hver gang de er i tv og det må siges at være rimelig tit. Jeg er bare nødt til at spørge, hvorfor 3'eren ikke er med? Jeg synes den er helt på niveau med de to første. Var der kommet en 4'er kan det godt være, jeg ville have ment at ideen ville være helt tømt ud, men 3 film i serien synes jeg godt den kan bære.

    Nå men af film jeg kan se igen, og som også er lidt af en guilty pleasure, er Olsen Banden filmene - bortset fra den første, hvor Kjeld har tre børn og hvor Benny har en kæreste der bliver gravid - børn der ikke er at finde i de senere film - samt den sidste, hvor Poul Bundgård døde under indspilningerne. De øvrige film kan jeg til gengæld se igen og igen med stor fornøjelse.

  21. Den følgende bruger er enig i dette:

  22. #15
    Tilmeldingsdato
    Apr 2005
    Indlæg
    538

    Re: Film man aldrig bliver træt af...



    Ganske enkelt en fremragende film, og fuld af fine ting, som ikke gør den ringere for hvert gensyn.



    Så jeg også en gang da jeg ikke var specielt gammel, og det store indtryk den gjorde dengang, er der stadig en smule tilbage af.



    Simpelthen også en, der brænder sig fast - har jeg godt nok set så mange gange, at man skulle tro det var løgn.



    En af mine absolutte yndlingsfilm, og bestemt én som ikke kan ses for mange gange.

    Her var fire af mine gengangere, og bestemt fire som ikke behøver bestemt mange ord, eller en specielt lang præsentation eller forklaring :)
    Hvis FCK omsatte spil til mål, var vi allerede europæisk topklasse.
    fckfreak's Avatar

  23. De følgende 3 brugere er enige:

Side 1 af 5 1234 ... SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Hvorfor Hører Man Aldrig?
    By Krølben in forum Kultur
    Svar: 7
    Sidste Meddelelse: 10.04.10, 22:50
  2. Hvorfor bliver tilmeldinger aldrig opdateret?
    By Gravedigger in forum Kontoret
    Svar: 1
    Sidste Meddelelse: 07.07.06, 23:41
  3. To øjeblikke man aldrig glemmer!
    By Brattbakk in forum De korte linier
    Svar: 23
    Sidste Meddelelse: 08.04.06, 15:54
  4. KB/03'erne bliver aldrig København
    By Jazzie in forum De korte linier
    Svar: 13
    Sidste Meddelelse: 01.11.05, 13:48
  5. Vi bliver aldrig seedede til 3. runde
    By Blink in forum De korte linier
    Svar: 1
    Sidste Meddelelse: 05.08.04, 08:36

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •