Side 2 af 5 FørsteFørste 12345 SidsteSidste
Viser resultater 16 til 30 af 73

Emner: Film man aldrig bliver træt af...

  1. #16
    Tilmeldingsdato
    Apr 2005
    Indlæg
    538

    Re: Film man aldrig bliver træt af...

    ›Smid dit personlige bud på hvilke film/serier du bare ikke kan
    blive træt af, og gerne med nogle begrundelser hvorfor.
    Når nu du siger serier, må jeg da også hellere smide to, som aldrig slår fejl her hos mig:



    Grundlæggeren af den moderne sitcom, inspirationen til en lang række efterfølgende sitcoms. Så enkelt og genkendeligt at det nærmest er banalt, og også så langt ude og bizart at det er genialt. Seinfeld holder bare, og selvom jeg nok har set samtlige afsnit over 10 gange, så føles det ikke som om, jeg nogensinde bliver træt af den.



    Dem her er noget af det første jeg kan huske jeg har set fra min tidligste barndom (sammen med Bamse & Kylling, Benny Hill og Hvaffor en hånd), og humoren rammer stadig mig rent. Igen snakker vi her geniale, finurlige og bizarre situationer - og ting der på det tidspunkt var "forbudt" at gøre på TV. Monty Python var forud for deres tid, og går for mit vedkommende aldrig af mode.
    Sidst redigeret af fckfreak : 17.01.10 kl. 13:17
    Hvis FCK omsatte spil til mål, var vi allerede europæisk topklasse.
    fckfreak's Avatar

  2. De følgende 8 brugere er enige:

  3. #17
    Tilmeldingsdato
    Mar 2004
    Indlæg
    1,482

    Re: Film man aldrig bliver træt af...

    Heat var faktisk filmen der mere eller mindre fik mig til at starte tråden, så der er et enigklik næsten ikke nok. Nå, men som trådstarter må jeg også hellere komme med mindst et bud på en film som jeg har set så mange gange at det grænser sig til det pinlige.

    Personlig kan jeg godt lide gode velskruede film med overraskende plotændringer, troværdig karakterudvikling, stof til eftertanke og med solide skuespillerpræstationer. Men jeg gider til gengæld sjældent se dem igen og igen. Efter at have set eksempelvis den fænomenale Revoloutionary Road tvivler jeg på at jeg kommer til at se den mere end een gang til.
    Det gør jeg tilgengæld med denne:



    Aliens fra 1986 er fortsættelsen på Ridley Scotts Alien fra 1979 og er - i min beskedne mening - et af de meget få eksempler på at toeren er bedre end originalen (Godfather som passende også er i denne tråd er en af de andre få, men det kan man jo passende starte en selstændig tråd op om i fremtiden). James Cameron har skruet et brag af en horror-actionflick om et hold læderhalse der sammen med Sigourney Weaver sparker røv på slibrige rumvæsener i 1½ time. Og den holder stadig ligeså meget i dag som da den blev undfanget for 24 år siden.

    Hvis der er nogle der får lyst til at trykke enig til indlægget, kan vi godt aftale at man ikke nødvendigvis behøver at være enige i at Aliens er bedre end Alien. Så slipper I også fra at blive brændt på bålet, hvis der er nogle ivrige Ridley Scott-fans på forummet :-)
    Sidst redigeret af Dingo : 29.07.10 kl. 13:58


  4. #18
    Tilmeldingsdato
    Apr 2002
    Indlæg
    452

    Re: Film man aldrig bliver træt af...


    ›Hvis der er nogle der får lyst til at trykke enig til indlægget,
    ›kan vi godt aftale at man ikke nødvendigvis behøver at være enige
    ›i at Aliens er bedre end Alien. Så slipper I også fra at blive
    ›brændt på bålet, hvis der er nogle ivrige Ridley Scott-fans på
    ›forummet :-)

    Og det var jo en fremragende disclaimer. Er helt enig i at Aliens er forrygende, bedre en Alien? Kommer an på, men en ting er sikkert. Directors Cut af Aliens er så meget bedre end den normalt klippede version at det er fantastisk.

    Andre film der tåler et gensyn jævnligt er selvfølgelig "De syv samuraier", "The Mission" og selvfølgelig en guilty pleasure i form af "Love Actually".

    Mh.

    Defreni
    DSBM, eller De Små Blå Mejser, eller noget.
    Defreni's Avatar

  5. Den følgende bruger er enig i dette:
    MCN

  6. #19
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    1,315

    Re: Film man aldrig bliver træt af...

    Denne film ser jeg igen og igen. Den drager mig på mystisk vis gang på gang.


    Med hensyn til den næste film er forklaringen derimod ganske simpel. Jeg får kuldegysninger og føler ubehag hver evig eneste gang jeg ser den. Selv efter at have genset denne gruopvækkende historie over 20 gange bliver jeg lige bange og underholdt på en og samme tid.

  7. De følgende 4 brugere er enige:

  8. #20
    Tilmeldingsdato
    Apr 2005
    Indlæg
    2,532

    Re: Film man aldrig bliver træt af...

    ››Jeg kan også se Back To The Future og Back To The
    ››Future II
    igen og igen og igen (og har gjort det!).
    ›Helt enig, jeg ser dem også stort set hver gang de er i tv og det
    ›må siges at være rimelig tit. Jeg er bare nødt til at spørge,
    ›hvorfor 3'eren ikke er med? Jeg synes den er helt på niveau med
    ›de to første. Var der kommet en 4'er kan det godt være, jeg ville
    ›have ment at ideen ville være helt tømt ud, men 3 film i serien
    ›synes jeg godt den kan bære.
    Eftersom trådens titel skal efterleves, kunne jeg ikke medtage den sidste del af trilogien. Den har bare ikke den samme kvalitet som de to første, synes jeg.
    Den er ikke ligeså sjovt lavet, morsom, finurlig og interessant.
    Måske lever den i højere grad af de to første film end af at være nok i sig selv, og bliver en parodi på sig selv.
    Den har i hvert fald ikke fænget mig på samme måde som de to første.
    Jeg har da set den adskillige gange, bevares, men når trådens titel nu skulle følges, kunne jeg ikke medtage den.
    ›Nå men af film jeg kan se igen, og som også er lidt af en guilty
    ›pleasure, er Olsen Banden filmene - bortset fra den første, hvor
    ›Kjeld har tre børn og hvor Benny har en kæreste der bliver gravid
    ›- børn der ikke er at finde i de senere film - samt den sidste,
    ›hvor Poul Bundgård døde under indspilningerne. De øvrige film kan
    ›jeg til gengæld se igen og igen med stor fornøjelse.
    Enig.
    For mig er det 1960ernes og 70ernes København, der gør, at jeg gang på gang har lyst til at springe ind og ud af filmene. Jeg ser sjældent en hel film, men snupper gerne en 10-20 minutter, når chancen byder sig, for at få et kig ind i vores bys fortid.
    Det er uendeligt fascinerende for mig :-)
    - - - - - - - -
    Give a man a mask and he will tell the truth,
    Give a man a user name and he will act like a total twat.
    - Sid Lowe
    Pipetown's Avatar

  9. De følgende 6 brugere er enige:

  10. #21
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,397

    Re: Film man aldrig bliver træt af...

    Det her har været min yndlingsfilm siden anden gang jeg så den - første gang fattede jeg ikke hvad der foregik - og jeg har mistet tal på hvor tit jeg har set den.



    For Big Kahuna Burger.
    For fedladne, cokede Travolta der ikke-danser i strømpesokker.
    For et ur oppe i røven på Chris Walken i flere år.
    For Zed og The Gimp.
    For adrenalinskud lige i brystpladen.
    For Flock of Seagulls-frisuren.
    For Bad Motherfucker-tegnebogen.
    For uheldige Marvin og oprydningsindsatsen efter samme.
    For Esmeralda Villalobos.
    For Le Big Maque.
    For et håndplukket soundtrack der grænser til det geniale.
    For dialog med så mange brilliante skævheder at det gør det samme.
    For Uma.
    Og for 123 andre ting.

    mvh,
    -smølle


  11. #22
    Caligula76 er offline 279km NØ for Dutch Harbor
    Tilmeldingsdato
    Nov 2006
    Indlæg
    2,224

    Re: Film man aldrig bliver træt af...

    Eftersom der også er plads til serier, jf. Dingos "optakt":

    Band of Brothers, serie fra HBO, 2001.


    Historien om E-company, 506th Regiment, 101st Airborne Divison.

    Serien er baseret på Stephen E. Ambroses mursten af en bog, samt interviews med de overlevende og breve skrevet af soldaterne mens de var i krig.
    Den er flot filmet og der er solide skuespil-præstationer at finde. Det er en virkelig fin serie for WWII-interesserede.
    Selvom jeg havde den på dvd, har jeg købt den på blu-ray, da den nyligt var på tilbud hos Play.
    Jeg har set den 3-4 gange på dvd og nu en gang på blu-ray. Fantastisk miniserie, gentager jeg lige.


    http://uk.youtube.com/v/23qppEPxczY
    *Denne trailer var en snas bedre end den kortere originale/officielle.*


    Mvh
    Kasper

    [Skulle der være eninger, så er det nødvendigvis ikke til hvor mange gange man har set den i det og det format, men at det er en virkelig go´ serie man ikke er træt af og gerne ser igen.]
    Sidst redigeret af Caligula76 : 18.01.10 kl. 03:16


  12. #23
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    1,498

    Re: Film man aldrig bliver træt af...

    .
    Sidst redigeret af Lil_stamp : 25.08.10 kl. 12:47

  13. De følgende 4 brugere er enige:

  14. #24
    Caligula76 er offline 279km NØ for Dutch Harbor
    Tilmeldingsdato
    Nov 2006
    Indlæg
    2,224

    Re: Film man aldrig bliver træt af...

    Ivo Caprinos Bjergkøbing Grand Prix. (Flåklypa Grand Prix på originalsproget norsk).



    Dukkefilmen over dem alle. Helt uden CGI og deslige.
    Jeg kan huske da jeg så den første gang, der jeg var 7 år vel. På Betamax, jojo!
    *For unge af dvd-generationen er der linket til forklaring om hvad Betamax var* :o)

    Jeg var solgt lige på stedet og jeg har nu filmen på dvd; de yderst charmerende Theodor Fælgen, Sofus, Ludvig samt den fæle fæle Blodstrupmose genses i ny og næ. At min nevø også er helt solgt er jo herligt!
    .oO(Fuck Yugioh og alverdens forfærdeligheder der sprøjtes ud i en lind strøm.)


    Mvh
    Kasper
    Sidst redigeret af Caligula76 : 24.03.10 kl. 19:36


  15. #25
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    394

    Re: Film man aldrig bliver træt af...

    ›Den er flot filmet og der er solide skuespil-præstationer at
    ›finde. Det er en virkelig fin serie for WWII-interesserede.

    ›Jeg har set den 3-4 gange på dvd og nu 1 gang på blu-ray.
    ›Fantastisk miniserie, gentager jeg lige.

    Til info kan det oplyses, at den uofficielle efterfølger "The Pacific" har premiere til marts, hvor handlingen denne gang tager udgangspunkt i kampene omkring Stillehavet. Igen i form af 10 afsnit á 1 times varighed.



    Der er meget at leve op til, men med det meste af produktionsholdet fra Band of Brothers intakt, heriblandt Spielberg, Hanks, Goetzman og McKenna, og med et rekordstort budget på 150 mio dollars, lover det allerede godt...


    http://uk.youtube.com/v/e99B80crU3E
    Sidst redigeret af Ludo : 18.01.10 kl. 00:17

  16. De følgende 5 brugere er enige:

  17. #26
    Tilmeldingsdato
    Apr 2003
    Indlæg
    979

    Re: Film man aldrig bliver træt af...

    ›Jeg ejer naturligvis også hele samlingen, af Olsen Bansen,
    ›ligesom så mange andre.
    ›Alle filmene bliver sat på, fra tid til anden - men der er kun 1
    ›af filmene, der kan tåle UTALLIGE gensyn



    Tror jeg har set den film et par tusinde gange, kan samtlige replikker, altså ikke bare sådan at "nu siger han noget med..." men samtlige ordret! Den er så uendelig fed, KLART yndlingsfilm i verden!! Bliver nok aldrig slået ;-)
    Hellere selvglad, end stolt

  18. #27
    Tilmeldingsdato
    Apr 2003
    Indlæg
    979

    Re: Film man aldrig bliver træt af...



    Dejlig, dejlig film!
    Hellere selvglad, end stolt

  19. De følgende 6 brugere er enige:

  20. #28
    Caligula76 er offline 279km NØ for Dutch Harbor
    Tilmeldingsdato
    Nov 2006
    Indlæg
    2,224

    Re: Film man aldrig bliver træt af...

    Se7en, David Fincher, 1995.



    Det vil være synd at sige at jeg stadig bliver chokeret over slutningen, men ffs det er en klassefilm! Freeman, Pitt og Spacey spiller fremragende og scenerne er her, små 15 år senere, jævnt uhyggelige og stadig ganske nærværende og det. Jeg kan ikke huske hvor mange gange jeg har set den før, men lur mig om jeg ikke kommer til at den igen. Og igen.

    Andre har beskrevet filmen bedre end jeg kan.
    Citat:
    This thriller portrays the exploits of a deranged serial-killer. His twisted agenda involves choosing seven victims who represent egregious examples of transgressions of each of the Seven Deadly Sins. He then views himself as akin to the Sword of God, handing out horrific punishment to these sinners. Two cops, an experienced veteran of the streets who is about to retire and the ambitious young homicide detective hired to replace him, team up to capture the perpetrator of these gruesome killings. Unfortunately, they too become ensnared in his diabolical plan...


    http://uk.youtube.com/v/J4YV2_TcCoE
    *Jeg beklager Don LaFontaines teaser voice-over*


    Mvh
    Kasper


  21. #29
    Caligula76 er offline 279km NØ for Dutch Harbor
    Tilmeldingsdato
    Nov 2006
    Indlæg
    2,224

    Re: Film man aldrig bliver træt af...



    Mellem de yderst (gen)seværdige film Reservoir Dogs samt Pulp Fiction, udkom True Romance.
    Skrevet af Quentin Tarantino og instrueret af Ridleys lillebror Tony Scott.
    Det er en film jeg har genset flere gange siden den udkom; senest i knivskarp HD.

    Dialogerne i filmen er klasse og 'meget Tarantino':

    http://uk.youtube.com/v/TB73Ko12yiQ

    Citat:
    This Quentin Tarantino scripted film uses the theme of 'boy meets girl.' Here, though, boy meets girl, boy kills girl's pimp, couple takes pimp's coke, and bad boys chase couple. And Elvis is their Guardian Angel....

    Lån den, lej den eller ej den. Den er by far det værd. Eller i det mindste er det yderst mindeværdigt at se Gary Oldman med rasta-frisure. Hvis det ikke er eh, nok, så er Hans Zimmers obskure You´re so Cool! calypso-inspirerede musik i dette voldsorgie af en film det ihvertfald. :o)
    Dennis Hopper, Christopher Walken, James Gandolfini, Val Kilmer, Brad Pitt og følgelig Christian Slater samt Patricia Arquette er skuespillerne i denne nu 17 år gamle film.


    Mvh
    Kasper
    Sidst redigeret af Caligula76 : 09.02.10 kl. 21:26

  22. De følgende 5 brugere er enige:

  23. #30
    Tilmeldingsdato
    Oct 2004
    Indlæg
    2,703

    The Departed

    Det er meget sjældent at jeg kan se den samme film 4 gange og stadig synes den er lige spændende.
    Dette er en undtagelse. Plottet er rigtig godt og den er udstyret med eminente skuespilere i alle vigtige roller.

    Sidst redigeret af tortocnt : 10.03.10 kl. 21:37
    Hislen af TorbenØ.

  24. De følgende 3 brugere er enige:

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Hvorfor Hører Man Aldrig?
    By Krølben in forum Kultur
    Svar: 7
    Sidste Meddelelse: 10.04.10, 22:50
  2. Hvorfor bliver tilmeldinger aldrig opdateret?
    By Gravedigger in forum Kontoret
    Svar: 1
    Sidste Meddelelse: 07.07.06, 23:41
  3. To øjeblikke man aldrig glemmer!
    By Brattbakk in forum De korte linier
    Svar: 23
    Sidste Meddelelse: 08.04.06, 15:54
  4. KB/03'erne bliver aldrig København
    By Jazzie in forum De korte linier
    Svar: 13
    Sidste Meddelelse: 01.11.05, 13:48
  5. Vi bliver aldrig seedede til 3. runde
    By Blink in forum De korte linier
    Svar: 1
    Sidste Meddelelse: 05.08.04, 08:36

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •