Side 4 af 5 FørsteFørste 12345 SidsteSidste
Viser resultater 46 til 60 af 73

Emner: Film man aldrig bliver træt af...

  1. #46
    Tilmeldingsdato
    Aug 2005
    Indlæg
    422

    Re: Film man aldrig bliver træt af...

    Life of Brian. (1979)
    1½ times blasfemisk humor, af Monty Python folkene.
    Den film jeg har set flest gange, og aldrig bliver træt af. Et utal
    af skøre scener og dialoger, man kan citere til ligesindede. Hvis
    altså man er til den slags!

    Var "Banned" i Irland frem til 1987

    http://akas.imdb.com/title/tt0079470/



    Jønch..
    "When angry, count to four; when very angry, swear" ~ Mark Twain ~
    Jønch's Avatar


  2. #47
    Tilmeldingsdato
    Feb 2006
    Indlæg
    1,943

    Re: Film man aldrig bliver træt af...

    - Christoffer

    I couldn’t become Green Lantern unless I was chosen by the Guardians of Oa, but given enough start-up capital and adequate research facility, I could be Batman.


  3. #48
    Caligula76 er offline 279km NØ for Dutch Harbor
    Tilmeldingsdato
    Nov 2006
    Indlæg
    2,224

    Re: Film man aldrig bliver træt af...

    Léon (a.k.a. The Professional) fra 1994, der pt. er at finde på en ganske respektabel 34. plads på IMDBs Top 250-film liste.


    http://uk.youtube.com/v/ns4vh_xAn98

    Kort fortalt handler det om en hitman/'cleaner' (Léon) der opererer med NYC´s Little Italy som base. Han holder sig for sig selv med sin bedste ven; en potteplante. En dag likviderer korrupte politibetjente fra DEA lille Mathildas familie, mens hun er nede for at handle. Hun går ganske koldblodigt forbi familiens lejlighed og går i stedet hen til vor helts ditto. Han tager hende (modvilligt) til sig og hun vil i lære hos ham som 'cleaner' for at hævne sin 4-årige bror, som hun som den eneste efter eget udsagn elskede.
    Gary Oldman er freaking brilliant som den misbrugende og dybt korrupte Stansfield. Derudover gør Portman og Reno deres for at man føler der er tale om en mindeværdig film.
    Det er en fin film der udmærker sig ved tydeligvis at være skrevet/instrueret eh, 'på europæisk vis'. Dette ses specielt ved humoren, som jeg mener er udpenslet ganske tørt. Og tak for det til Luc Besson. At han så derefter lagde navn til snart sagt alle mulige tvivlsomme og lorte-produktioner, er en anden snak. Jeg nævner i flæng: Taxi 2, The Transporter, Taxi 3, samt den amerikaniserede udgave af Taxi som eksempler herpå.
    Anyway, Léon er en fin film og det er bestemt en film jeg gerne ser igen.
    [EDIT. Bonusinfo: Iøvrigt var det Natalie Portmans debut som skuespiller.]


    Mvh
    Kasper
    Sidst redigeret af Caligula76 : 29.03.10 kl. 00:11


  4. #49
    Tilmeldingsdato
    Aug 2009
    Indlæg
    69

    Re: Film man aldrig bliver træt af...

    af Serier er der en fra BBC Entertainment og jeg kan bare ikke slå væk når den er igang.






    wiki: http://en.wikipedia.org/wiki/Doctor_Who

  5. De følgende 8 brugere er enige:

  6. #50
    Tilmeldingsdato
    May 2006
    Indlæg
    594

    Den Store Mand

    Den Store Mand, eller mere mundret Citizen Kane

    http://www.imdb.com/title/tt0033467/



    "How to run a newspaper"



    "Rosebud..."
    Latteren forstummer minut for minut,
    lyset er gået kemien er brudt,
    færdsel på græsset er strengt forbudt,
    for vi nærmer os endnu en vinter.
    Lundberg_aus_Lolland's Avatar

  7. De følgende 6 brugere er enige:

  8. #51
    Tilmeldingsdato
    Jul 2003
    Indlæg
    301

    Re: Film man aldrig bliver træt af...



    Fantastisk... Både billedsiden, historien og skuespillerne.
    Har set den rigtigt mange gange.

  9. De følgende 8 brugere er enige:

  10. #52
    Caligula76 er offline 279km NØ for Dutch Harbor
    Tilmeldingsdato
    Nov 2006
    Indlæg
    2,224

    Re: Film man aldrig bliver træt af...




    http://uk.youtube.com/v/XTWYKf5hXIg
    http://uk.youtube.com/v/8yDgkvWh3JQ

    Tombstone
    Western fra 1993. Instrueret af George P. Cosmatos (vel hans bedste film, når man tænker på de andre han instruerede; Rambo: First Blood Part II, Cobra og Leviathan).

    Historien er endog meget løseligt baseret på den tidligere peace officer Wyatt Earps og hans to brødres, samt vens opgør med en flok kriminelle, der kaldte sig selv the Cowboys. Opgøret kulminerede med the battle at O.K. Corral.
    Og jo, der findes bedre westerns men med fint skuespil og det eksplosive balkanhad *todis* mellem Doc Holliday og Johnny Ringo der blev udpenslet fint i filmen, er det en film jeg har set mange gange. Og bestemt gerne ser igen.

    Med bl.a. Kurt Russell, Val Kilmer (der spillede voldsomt eminent som den tuberkuloseramte Doc Holliday), Sam Elliott, Michael Biehn og Bill Paxton.


    Mvh
    Kasper
    Sidst redigeret af Caligula76 : 06.08.10 kl. 01:39

  11. De følgende 8 brugere er enige:

  12. #53
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    403

    Re: Film man aldrig bliver træt af...

    The Thin Red Line, af Terrence Malick fra 1999




    En fantastisk WW2 film om slaget om Guadalcanal i Stillehavet, men med langt mere dybde end den skildring som f.eks. Saving Private Ryan er. Det er svært ikke at få sympati med den alt for dybsindige Prv. Witt, spillet fremragende af Jim Caviezel, som formår at pisse sgt. Welsh (Sean Penn) gevaldigt af. Desuden gode præstationer af Nick Nolte og Elias Koteas, mens et væld af store skuespillere har meget små roller, i flæng kan nævnes John Travolta, John Cusack, Woody Harrelson og Adrien Brody.

    Den er anderledes, filosofisk og ikke så nem at gå til med et stort persongalleri, og voice over fra karakterernes tanker under de ekstreme forhold. Men også et mesterværk af Terrence Malick imho. Og desuden fine melanesiske folkesange(!) :-)


    /jens
    GNÆK! sagde den sorte smølf
    Dirk Diggler's Avatar

  13. De følgende 3 brugere er enige:

  14. #54
    Caligula76 er offline 279km NØ for Dutch Harbor
    Tilmeldingsdato
    Nov 2006
    Indlæg
    2,224

    Re: Film man aldrig bliver træt af...


    http://uk.youtube.com/v/OoKssDjs64o

    The Fifth Element. Science Fiction instrueret af Luc Besson i 1997.

    Der er en del der mener at den er kitschet, plat og dårlig.
    Jeg finder den forrygende! Specielt visuelt er den en nydelse, bl.a. med alle de wtf-agtige avantgardistisk-futuristiske(!) kostumer som Jean-Paul Gaultier kreerede for så mange år siden: Lige fra de svært elskelige, godmodige og langsommelige Mondoshawans, de onde, knapt-så-smarte og ækle Mangalores, den endog meget overjordiske Diva Plavalaguna, over Leeloo´s minimalistiske outfit, til leopardpletterne hos den voldsomt irriterende Ruby Rhod, en personage der (nærmest som en selvfølge) har slet skjulte homoerotiske træk. Og så er der naturligvis den onde onde Jean Baptiste Emanuel Zorgs kostume, som kan ses afbilledet øverst.

    Der er jo reelt tale om en yderst banal og meget ligetil historie. Det Gode mod Det Onde. Lyset vs Mørket. Menneskets Udslettelse og hvad man ellers selv kan finde på af lignelser af den slags.

    Jeg kan stadig se den igen med smil på læben her 13 år efter den blev til.
    For humoren, for det visuelle, for Leeloo Dallas Multipass og for bare at kunne gense en absolut fin film.

    Gary Oldman, Bruce Willis og Ian Holm er forrygende i denne film. Specielt førstnævnte!


    Mvh
    Kasper
    Sidst redigeret af Caligula76 : 29.07.10 kl. 01:34


  15. #55
    Caligula76 er offline 279km NØ for Dutch Harbor
    Tilmeldingsdato
    Nov 2006
    Indlæg
    2,224

    Re: Film man aldrig bliver træt af...

    Jeg bli'r aldrig træt af nedenstående. Den er pt. at finde blandt den øverste 1/3 på IMDB's Top-250 film liste.




    Reservoir Dogs, 1992 af Quentin Tarantino.

    Filmen åbner med disse forrygende scener:


    http://uk.youtube.com/v/GyR4RK0LA_E

    Jeg kan huske at jeg var voldsomt imponeret da jeg så den første gang: Dialogerne var sublime og der var en forsmag på den Tarantino'ske springen i kronologien. Lige som man ikke ved hvad der reelt er i kufferten som Jules & Vincent skal tilvejebringe for Marsellus i Pulp Fiction, ser man ikke selve røveriet i Reservoir Dogs. Bevares, man ser dele af flugtscenerne og det efterfølgende rendezvous, men ikke det som er denne films egentlige omdrejningspunkt.

    Mr. White
    Toby? Toby Wong. Toby Wong? Toby Wong. Toby Chung? Fucking Charlie Chan! I got Madonna's big dick coming out of my left ear, and Toby the Jap... I don't know what - comin' out of my right.
    Are you gonna bark all day little doggie, or are you gonna bite?

    Filmens persongalleri er farverigt(!) og spændende. Harvey Keitel, Michael Madsen, Steve Buscemi og (nu afdøde) Chris Penn er specielt helt forrygende.


    http://uk.youtube.com/v/9mCfzQOyANk
    *hylder Madsens måde at 'danse' på*


    Mvh
    Kasper,
    der også behørigt hylder Steven Wrights K-Billy's Super Sounds of the 70's DJ-voice overs i forbindelse med filmens soundtrack. Med max ligeglad samt dopet stemme fremfører han bl.a.
    Citat:
    That was The Partridge Family's "Doesn't Somebody Want to be Wanted?", followed by Edison Lighthouse's "Love Grows where my Rosemary Goes" as K-Billy's Super Sounds of the 70's weekend just keeps on... truckin'.
    Sidst redigeret af Caligula76 : 05.01.11 kl. 03:40 Årsag: 'Ear scene'-video i bedre kvalitet.


  16. #56
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    270

    Re: Film man aldrig bliver træt af...

    Jeg ved ikke hvor mange gange jeg efterhånden har set denne her, men den får mig til at grine lige meget hvergang.
    Min favorit komedie:

    Wise Guys fra 1986

    "Thank you mr. Acavano"



    Uploaded with ImageShack.us



    Uploaded with ImageShack.us

  17. #57
    Tilmeldingsdato
    Aug 2015
    Indlæg
    720

    Re: Film man aldrig bliver træt af...

    B-filmen Tremors fra 1990 med Kevin Bacon og Fred Ward i hovedrollerne.



    Den holder stadig 100% i 2021. Karakterene er alle sammen hillbillies med hver deres skavanker, uden at nogen af dem er deciderede idioter. De byder alle sammen ind med lidt.

    Man kan se den her https://www.playpilot.com/dk/movie/tremors/

    I skrivende stund ikke tilgængelig på nogen af de gængse flatrate streamingplatforme, men den er tilstede på de mere.. ugængse platforme. I kan finde den med en simpel googlesøgning.

    Bonus: Se Kevin Bacons vilde handyman skills (3minutter og 19s inde i dette klip) https://www.youtube.com/watch?v=gnqPYTOzc38&t=199s
    Sidst redigeret af Kaff : 23.11.21 kl. 16:40
    I øvrigt mener jeg at Brøndby Stadion bør ødelægges

  18. De følgende 4 brugere er enige:

  19. #58
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    702

    Re: Film man aldrig bliver træt af...

    En anden bonus er da Fred&Kevin ikke gider reparere Egg Shens køleskab og dermed besegler hans skæbne lidt senere i filmen. Et nice payoff!
    Mvh,
    Bopa

  20. Den følgende bruger er enig i dette:

  21. #59
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    5,217

    Re: Film man aldrig bliver træt af...

    \m/ (^_^) \m/

    Having an offday ??? Metal is the best cure !!!

  22. De følgende 10 brugere er enige:

  23. #60
    Tilmeldingsdato
    Feb 2003
    Indlæg
    668

    Re: Film man aldrig bliver træt af...

    Caligula7611:51
    wtf? jak med noget nyt? Først? *sætter kryds i kalenderen*

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Hvorfor Hører Man Aldrig?
    By Krølben in forum Kultur
    Svar: 7
    Sidste Meddelelse: 10.04.10, 22:50
  2. Hvorfor bliver tilmeldinger aldrig opdateret?
    By Gravedigger in forum Kontoret
    Svar: 1
    Sidste Meddelelse: 07.07.06, 23:41
  3. To øjeblikke man aldrig glemmer!
    By Brattbakk in forum De korte linier
    Svar: 23
    Sidste Meddelelse: 08.04.06, 15:54
  4. KB/03'erne bliver aldrig København
    By Jazzie in forum De korte linier
    Svar: 13
    Sidste Meddelelse: 01.11.05, 13:48
  5. Vi bliver aldrig seedede til 3. runde
    By Blink in forum De korte linier
    Svar: 1
    Sidste Meddelelse: 05.08.04, 08:36

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •