Viser resultater 1 til 11 af 11

Emner: FCK henter B93-talent

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Oct 2004
    Indlæg
    91

    FCK henter B93-talent

    nyt talent fra B93 til FCK

    http://tv2sport.dk/node/47588

    Til B 93's ærgrelse har U/19-landsholdsspilleren Daniel Lindsten valgt at skifte tilværelsen i 2. division øst ud med en kontrakt med de danske mestre, FC København.

    - Der var ellers linet op til, at han skulle være med omkring førsteholdet og vi havde en god udviklingsplan for ham, siger talentkoordinator Frank Nielsen til Tips-Bladet.

    Den 19-årige angriber har fået en etårig kontrakt med FC København.
    Jan FCKFC-5292
    Succes is temporary - Loyalty is forever
    gør drenge til mænd, og mænd til drenge

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    1,625

    Re: FCK henter B93-talent

    Lyder lovende, og hvis han bare vise en anelse af samme coolness og talent som Zanka havde, da vi hentede ham, så kan det jo godt blive et spændende bekendtskab.

    Men jeg kender ham ikke rigtigt, er der nogen som kan spæde til med oplysninger?
    " Vi ser det som et relativt afslappet tiltag. Hvis du ikke engang vil det, som vi har bedt dem om at gøre, så er det vores konklusion, at så er du der nok af de forkerte årsager" - Citat: Dan Hammer

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    Nov 2006
    Indlæg
    206

    Re: FCK henter B93-talent

    Det lyder da meget spændende, og som allerede nævnt, er han på niveau med Zanka ser det fornuftigt ud. :)

    Er der en med kendskab til B93 der kan fortælle mig hvorfor de er så gode til at udvikle talenter?
    6

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    Nov 2004
    Indlæg
    125

    Re: FCK henter B93-talent

    Altid spændende med sådanne talenter. Men er det ikke lidt uambitiøst med 1 år? Nogen, der ved om Zanka også startede på en 1 års kontrakt?
    Hellere ramme ved siden af end slet ikke at ramme!

  5. Den følgende bruger er enig i dette:

  6. #5
    Tilmeldingsdato
    Mar 2002
    Indlæg
    2,225

    Re: FCK henter B93-talent

    ›Men jeg kender ham ikke rigtigt, er der nogen som kan spæde til med oplysninger?

    Jeg kender heller intet til ham, men der er et "INTERVIEW MED DANIEL LINDSTEN- EN KOMMENDE TOPSCORER" i denne udgave af B93 Fodbold

    Heraf fremgår det, at knægten startede med at spille fodbold i B1903 og dengang som 17-årig (da interviewet blev lavet) havde spillet 10 U17 landskampe og scoret 2 mål. Man kan se hos DBU, at han siden også har spillet for U18 (8 kampe, 1 mål) og U19 (1 kamp, 0 mål). Omkring halvdelen af ungdomslandholdskampene har han startet fra bænken.

    Han beskrev sig selv sådan for et par år siden:

    STYRKER
    Spille med ryggen mod målet og få skabt noget derfra. Jeg læser spillet godt og er god til at løbe i de rigtige huller. Jeg minder vel mest om Van Nistelrooy, dog uden hans hovedspil. Jeg er god fysisk, en god afslutter og aggressiv i feltet.

    SVAGHEDER
    Mit hovedspil og mine afslutninger med venstre kan godt forbedres.
    Lad os bare håbe, ligheden med van Nistelrooy går på spillet og ikke tendensen til at blive skadet. Der er nok ingen tvivl om, at vi fremover vil se flere satsninger som denne, nu hvor økonomien ikke rigtig er til at hente spillere i Ailton-prisklassen. Eftersom kontrakten kun er på et år, er der jo ingen tvivl om, at man vil se spilleren an først.

    Og, nåh ja, så ser han sådan ud:

    Sidst redigeret af giggs : 18.01.10 kl. 12:43
    /Giggs

    København er en grim by med grimme mennesker og klamme dialekter. Lige fra Østerbro til Lyngby. Det eneste sted i København jeg har oplevet flinke mennesker er i Næstved.

  7. #6
    Tilmeldingsdato
    May 2007
    Indlæg
    70

    Re: FCK henter B93-talent

    En mindre beskrivelse af skiftet fra nogen, der synes at være inde i talenterne i DK:

    http://www.dkelite.dk/user/index.php...240&op=1#A8160
    "Dette er det sykeste jeg har sett noengang! ALDRI sett Rosenborg blitt så jævlig rævkjørt"

    "Jeg veit ærlig talt ikke hva som er verst - spillet vårt eller FCKs sløsing med sjanser. Det kunne jo stått 7-0 til FCK ved pause uten at noen kunne sagt at det hadde vært ett urettferdig resultat."

  8. #7
    Tilmeldingsdato
    Apr 2003
    Indlæg
    951

    Re: FCK henter B93-talent

    Men det er et spændene tidspunkt for en ungdoms landsholds spiller og komme til FC på, normalt ville der være voldsomt langt til førsteholds fodbold for sådan en spiller, men med kun 3 angribere i truppen kan han jo sådan set træde ind som 4. angriber i truppen i hvert fald til træning, for jeg tror at Ståle vil bruge Grønkjær som angriber før han bruger denne nye Daniel Lindsten, men chancen er der da.

    En enkelt skade eller to også er der pludselig spilletid.
    Oslo
    Toeffe_WA's Avatar

  9. #8
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,366

    Re: FCK henter B93-talent

    Kontraktens længde og Lindstens status som reserve i B93 taget i betragtning ser jeg ham som en spiller, som i hvert fald i første omgang udelukkende er hentet med henblik på andetholdet, hvor der efterhånden ikke er mange angribere tilbage. Jeg tvivler på, at der overhovedet kommer en nyhed om det på fck.dk, da der eksempelvis heller ikke kom en, da Weihrauch forlængede i sommerpausen.

    Derfor ses han næppe heller som fjerdeangriber for førsteholdet; han vil simpelthen ikke komme i betragtning, med mindre samtlige angribere og offensive midtbanespillere er ude!
    HIC SUNT LEONES


  10. #9
    Tilmeldingsdato
    Dec 2001
    Indlæg
    5,315

    Re: FCK henter B93-talent

    ›En enkelt skade eller to også er der pludselig spilletid.

    Ud fra de forhåndenværende oplysninger ville jeg være særdeles overrasket, hvis han er hentet med førsteholdet i tankerne.

    Vi ved at han:

    • Er pænt gammel som talent betragtet (Zanka var 16 da han skrev under og 17 da han debuterede)
    • Har fået en kontrakt på blot ét år
    • Kun har været "i betragtning" til førsteholdsfodbold i B93


    I min bog ligner det en signing til andetholdet - og endda ikke en man forventer sig alverden af.

    /Simon
    Hader stadig bøf som var det 1998
    /Simon's Avatar

  11. De følgende 10 brugere er enige:

  12. #10
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    1,851

    Re: FCK henter B93-talent

    Den blotte eksistens af denne tråd, viser vil mere end noget andet, at vi - hermed tænker jeg på brugerne af sidelinien - er noget til et punkt hvor selv det mindst pip bliver skreget stort op.

    Der sker jo nada, så det eneste interessante er det vi allerede har at lege med, vel lidt som John Holms måtte have det i et munkekloster.

  13. Den følgende bruger er enig i dette:

  14. #11
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,366

    Re: FCK henter B93-talent

    Ikke overraskende blev det aldrig til det helt store for Daniel Lindsten i FC København, og han er i al ubemærkethed skiftet til FC Roskilde fra 1. division i vinterpausen. Indtil videre er det blot blevet til et enkelt minuts spilletid i en 2-0-sejr over Hjørring.
    HIC SUNT LEONES

  15. Den følgende bruger er enig i dette:

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Hvorfor henter FCK ikke ungdommen ?
    By MadsFCK in forum De korte linier
    Svar: 17
    Sidste Meddelelse: 29.11.05, 17:47
  2. FCK talent til England
    By Flindtstone in forum De korte linier
    Svar: 22
    Sidste Meddelelse: 27.07.05, 16:11
  3. Hvor mange nye spillere henter FCK?
    By EALP in forum De korte linier
    Svar: 7
    Sidste Meddelelse: 05.01.05, 09:35
  4. FCK henter Dan Thomassen
    By Spoom in forum De korte linier
    Svar: 47
    Sidste Meddelelse: 09.06.04, 14:33
  5. Sådan henter vi Källstrøm til FCK
    By kurt Strand in forum De korte linier
    Svar: 18
    Sidste Meddelelse: 02.07.03, 22:50

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •