Viser resultater 1 til 4 af 4

Emner: Lidt fokus på fodbolden

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Apr 2003
    Indlæg
    951

    Lidt fokus på fodbolden

    i disse dystre tider hvor Don Ø er smuttet og penge tanken er tom som aldrig før, alt dette er der en anden fin tråd om,

    Men så er der jo også stadig et fodbold som jo trolds alt er stærkt selvom udsigterne til forstærkning er meget lange.

    Spørgsmålet er hvordan dette vil udvikle sig, og der skal givetvis opbygges et helt nyt koncept, før hed det sig jo at det ikke gjorde noget af 'fodbold-butikken' gav underskud 'bare' man spillede europæisk gruppespil hvert år og var med i top3 i Superligaen. Man har sagt nej til store bud på nøgle spillere for i stedet og lade deres kontrakter løbe ud for at satse på det sportslige

    Fremtidem ser sandsynligvis anerledes ud, først lige et kig på truppen

    Man vil nok ikke kunne tåle og sige nej til store bud på Zanka og Wendt, derfor tænker jeg at disse nok ikke vil være og finde i klubben mange år frem, både pga kontrakt udløb (Wendt) og pga man nok ikke kan holde på Zanka (pga €€€)

    Man vil nok heller ikke kunne have to SÅ gode og SÅ dyre keepere i truppen, jeg tænker der forsat vil være penge til kvalitets spillere i start 11'ern men vi kan nok ikke tillade os og have den slags på bænken, derfor tænker jeg (desværre) at JC også forlader FCK

    Grønkjærs kontrakt udløber til sommer, der har ikke rigtig været noget snak i pressen om nye klubber selvom han står frit for til at forhandle, mit personlige bud er at han lægger støvlerne på hylden efter VM (som han selfølgelig kommer med til som god ven af Morten Olsen) Hvis han bestemmer sig for at forlænge fodboldlivet tvivler jeg på at FCK vil kunne tilbyde ham så en god kontrakt som han har nu, Grønkjær er på den anden side ikke i FCK for at tjene store dollars men, mon ikke han så ikke stopper i stedet for at løbe rundt til luse-løn? det er meget 50/50 føler jeg, tror det stadig på det først nævnte

    Tiden begynder og være inde til at salg af Ailton eller Santin (rent tidsmæssigt i forhold til da de blev købt og hvornår kontrakten udløber) hvis man skal score den store pose på en af dem, men desværre har deres bundniveau vist sig så kummerligt at det bliver svært, sidste år var der lidt interesse for dem efter et fantastisk forår, som evig optimist håber jeg på at et sådan forår kan gentage sig, både for Ailton og Santin selv, men ikke mindst for FCK. Tvivler på de begge er hos os specielt meget længere.

    Ulrik Laursen er en spiller som har spillet sig tilbage til en status som værdsat, spørgsmålet er hvor længe mere han gider og knokle og slide sin gamle langsomme dino-krop for at beholde det stempel, tipper på at han senest er væk fra FCK næste vinter, tror han tager en tørn mere med europacup til efteråret, men så er det også slut.

    Atiba er selvsagt væk til sommer. Held og lykke videre

    Alle disse spillere som forsvinder sammenlagt med en træner som (snart) forsvinder (jo før jo bedre egentlig) begynder og ligne lidt opløsning for truppen er i forvejen ekstremt smal og der er intet og købe ind for.

    Derfor nu til den nye strategi, alt det overnævnte med opløsning og ingen penge i mente sammenlagt med et ekstremt stort forventnings press (pressen, fans, invistore) vil skabe verdens varmeste træner sæde, i mine øjne vil det være stort set umuligt og leve op til de krav der stilles for en træner med tanke på det han får lov til at overtage fra Ståle når han en (skønne) dag går af.

    For der er ikke meget og overtage,

    • En god keeper, Wiland,


    • Et par gode forsvars spillere, Prospech og Anton (spørgsmålet er om de overhoved bliver her specielt meget længere, men man må jo holde på nogen)


    • en middels god midtbane, Hjalte, Vingaard, Kvist som profiler, TK som fyld og et par unge lovende spillere


    • et angreb hvor N'Doye er meget op og ned, men godt kan vise sig som en superliga topscorer en dag, og muligvis en eller to svingene brassere


    Alt i alt er hold med meget lille ryggrad og med en masse huller, læg der til at man ikke har de store penge og handle ind for, ej hellere lokke med den store løn.

    Hvem kan man overhoved få til at overtage et sådan et hold tænker jeg? Der skal nok være massere som byder sig til, men unge lovende trænere som f.eks Troels Bech vil nok være for smart til at løbe ind i sin 4 fyreseddel og dermed måske give ham dødstødet som toptræner, på den anden side den som intet våger intet vinder :-)

    Mit bud er at man går ud og henter en træner som f.eks Ove Pedersen (måske den svenske eller norske svar på samme) som tør sige lidt i mod og stille og roligt bygge noget op omkring spillere man føler sig sikker på vil blive i flere år fremover, f.eks Kvist, Wiland, Vingaard og Larsson (?skal jo nævne nogen?)

    Spørgsmålet er om en sådan vil få lov til at bruge 2 år med 7 pladser til følge på sit projekt i FCK og for at få opbygget et 'billigt' hold som kan gøre sig i top 3, som vi ser med EfB lige nu.

    Jeg frygter vi ryger ind i en spiral af skiftene trænere, forskellige chefer som henter spillere til hvert sit koncept også man pludselig står med en mystisk blanding spillere som ikke passer sammen - lidt ala AGF før de fik ryddet godt op via deres nedrykning og bygget op igen af... ja nettop min favorit Ove P-typen.

    Hvad tror i?
    Oslo
    Toeffe_WA's Avatar

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    Jan 2005
    Indlæg
    140

    Re: Lidt fokus på fodbolden

    Jer ser lidt lysere på fremtiden.

    Har været glad for Ståle men tror det er på tide at ryste posen med en ny træner. Og den sportslige sektor har god tid til at finde den rigtige afløser (tilslutter mig dem, som håber på Troels Bech).

    Er enig at Wendt, Ailton og JC snart må følge Atiba til udlandet. Det er kun godt at vi har spillere på vores hold med evner og ambitioner som rækker ud over DK. Spillerne bør kunne sælges til fornuftige priser, så der er råd til at købe nye spillere.

    Grønkjær og Laursen ligner nogen, som ikke ret meget længere har fysikken til at spille på højeste niveau. Det samme gør sig måske gældende for bovlamme Peter Larsson.

    Mht. til økonomien bliver den vel genskabt ved aktieudvidelsen, samt afskaffelse af håndbol og Don Ø ekstraordinære (og dyre) konsulentbistand.

    Når vi er kommet af med store lønninger til Sionko, JC og Grønkjær, må der være luft i budgettet til midtbanegeneralen samt en styrmand til forsvaret.

    Herudover kommer vi dog nok til at se mere plads til talenter som Zanka, Oviedo, Delaney og Zohore.

    Det giver følgende spillere til en ny træner:

    Willand

    Prospech - Zanka - ? - Oviedo

    Delaney - Kvist/Hjalte - ? - Vingaard

    Santin - N'doye

    Herudover er der følgende:

    Zohore
    TK
    Anton

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    May 2008
    Indlæg
    24

    Re: Lidt fokus på fodbolden

    ›Willand

    ›Danni Jensen- Zanka - Jacob Albrechtsen - Oviedo

    › Saban Özdogan- Kvist/Hjalte - Delaney - Vingaard

    ›Santin - N'doye

    ›Herudover er der følgende:

    ›MORTEN THOMSEN
    ›Zohore
    >FREDERIK VANG

    Køb 3 billig spiller 1 forsvar 2 midtbane
    Sidst redigeret af Sneijder : 26.02.10 kl. 10:28

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    Jan 2008
    Indlæg
    954

    Re: Lidt fokus på fodbolden

    ›Mht. til økonomien bliver den vel genskabt ved aktieudvidelsen,
    ›samt afskaffelse af håndbol og Don Ø ekstraordinære (og dyre)
    ›konsulentbistand.

    Jeg ser ligesom dig også lysere på den fodboldmæssige fremtid end trådstarteren! Men det skal vist lige understreges at økonomien ikke bliver reddet af kapitalforhøjelsen. En kapitalforhøjelse er et instrument som bliver brugt af to grund (groft sagt): 1. hvis selskabet mangler penge til nye investeringer etc. og aktionærerne kan blive enige om at det er værd at kaste penge efter og 2. hvis det går rigtig dårligt og man skal af med et underskud.

    Vi står i situation 2. Og bare fordi man så kommer af med noget af underskuddet betyder det jo ikke at alt vender - for det gør det næppe. Der venter formentlig flere nedskrivninger, dårligere drift qua krisen osv.

    Der vil formentlig blive slanket gevaldigt i koncernen. Dette vil fjerne det grundlag som Flemse har bygget og gøre at vi ikke tjener de penge i opgangstider som vi så før. Omvendt vil det kortsigtet styrke os.

    Nå, hva havde det her så at gøre med fodbolden? Jo, det hænger jo unægteligt sammen som trådstarteren også er inde på. Altså de sportslige vilkår og koncernens økonomi.

    Vi går altså formentlig nye tider i møder - lige præcis hvor dystre udsigterne er, er svært at sige. Dog tror jeg, at det er sikkert, at vi vil se en mere defensiv transfer strategi hvor der ikke skal rigtig høje bud til (som før) før vi sælger en spiller. Kontraktudløg må ligeledes være en saga blot.

    Den nye træner skal derfor udvælges med stor omhu. Det skal være helt sikkert at han forstår det "nye" koncept og de nye spilleregler i klubben. Altså at man ikke kan pege på hvad som helst og så få det.

    Som det også nævnes andetsteds så tror jeg fortsat der vil være råd og plads til en stærk start-11´er.. Som fck fan gør det lidt ondt og skulle tænke på det modsatte. Med en dygtig træner vil vi kunne have en stærk start-11´er og en ung bænk og stadig vinde skabet. Det tror jeg virkelig på.

    Derfor er jeg også fortrøstningsfuld når jeg ser Delaney, Oviedo, Zohore og Saban. Deres potentielle kvalitet kan være svær at spå om, men lige umiddelbart lader det til at være nolge stærke kort at have i egen fold inden klubben går imod en tid med krise-styring, besparelser osv.

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Hans Backe er tilbage i fodbolden
    By Gandhi in forum De korte linier
    Svar: 0
    Sidste Meddelelse: 19.12.06, 01:20
  2. Fodbolden må ikke dø! (Supporterne holder turneringen igang!)
    By Don Herfølge in forum De korte linier
    Svar: 107
    Sidste Meddelelse: 18.08.04, 15:03
  3. Turneringsreglerne for EM - fokus på pointlighed!
    By -smølle in forum De korte linier
    Svar: 4
    Sidste Meddelelse: 22.06.04, 22:09
  4. Fokus på FCKs talentarbejde i aften på DR
    By Spinelli in forum De korte linier
    Svar: 8
    Sidste Meddelelse: 04.05.04, 12:34
  5. Svar: 3
    Sidste Meddelelse: 23.03.04, 09:08

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •