Side 1 af 4 1234 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 15 af 51

Emner: Optakts og kamptråd: FC København - AGF (7/3-2010)

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    May 2006
    Indlæg
    594

    Optakts og kamptråd: FC København - AGF (7/3-2010)

    Ja så skal vi vel til det igen...

    tager imod

    FC Københavns først SAS-liga kamp i foråret bliver i Parken mod Brøndbys værste arvefjender AGF.

    Det bliver den første af 17 kampe, hvor heltene fra FCK skal forsøge at spille guldet hjem endnu engang. AGF skal gerne have point, for at forsøge at hænge på i sub-toppen, og ikke ende som gråt midterhold der intet har at spille for i resten af sæsonen.

    Truppene:
    Hos FC København døjer Peter Larsson og Ulrik Laursen med småskader, og må regnes som tvivlsomme til kampen. Ellers råder Ståle Solbakken over hele truppen, hvor alle mand har været i kamp, enten trænings- eller Europa League.

    AGF har den seneste tid været på træningslejr i La Manga, men har lovet at komme hjem til kampen søndag. Her har de hviiie været uheldige, Anders kure, Dan Thomassen og Mark Howard er alle rendt ind i ankelskader. Dioh Williams er langtidsskadet, og kommer derfor ikke med til kongens København. Benny Feilhaber og Jakob Poulsen har også måttet melde fra til kampen, så det kan blive et reservespækket AGF hold der kommer til Parken. Men det har de også god erfaring med.
    Martin Jørgensen har vist også skrantet lidt, men mon ikke han bliver klar.


    Statistik

    FC København og AGF har spillet 54 kampe, det er blevet til 24 sejre, 13 uafgjorte og 17 nederlag til Byens Hold. 13 af sejrene er hentet i Parken, hvor løverne kun har tabt seks gange til AGF.

    Under Ståle er FCK og AGF tørnet sammen otte gange, og med fem sejre til københavnerne.
    Desværre er de seneste to kampe mod AGF er endt med nederlag for Solbakkens tropper, senest 15/9-2009 i Parken, hvor forfærdelige Peter Graulund blev matchvinder. Lad os håbe københavnerne virkelig er opsat på at vaske den plet væk.

    Alltime topscorer mod AGF er Todi Jónsson med otte mål. I den nuværende trup deler Hjalte og Atiba æren, med fire mål hver mod den jysk hovedstads udvalgte. Santin har også tegnet sig for en enkelt pind.

    Dommer:
    Kampens opmand bliver

    Gensyn:
    Der bliver et velkommen tilbage til Parken til Dan Thomassen og Kim Madsen der har spillet henholdsvis 89 og 95 kampe for Byens Hold.

    Vejret:



    Ser ud til at blive helt hæderligt. Men husk varmt tøj.

    Se kampen:
    Bedst er det selvfølgelig at se kampen live. Ellers vil den blive transmitteret på TV3+, men det er så på eget ansvar hvad man må lægge ører til. Radions program tre vil også have en reporter på stedet.

    En god start:
    Alle gode gange tre for Ståles tropper. Tredje kamp af betydning i 2010 - nu skal der en sejr hjem. Tre nederlag i træk mod AGF vil heller ikke være i orden.

    Der skal lægges pres på OB fra start af, især nu hvor selveste Laudrup mener de bliver mestrer, og der skal lægges afstand ned ad i tabellen. Og så skal der bankes noget selvtillidhed ind i holdet, og det kommer nu engang bedst med en sejr og tre point.
    Jeg håber drengene er opsat på at give et godt forår - og et mesterskab. Hvem ved, måske der går nogle år før det kommer igen?

    God kamp - Og Forza FC!
    Latteren forstummer minut for minut,
    lyset er gået kemien er brudt,
    færdsel på græsset er strengt forbudt,
    for vi nærmer os endnu en vinter.
    Lundberg_aus_Lolland's Avatar

  2. De følgende 6 brugere er enige:

  3. #2
    Tilmeldingsdato
    May 2009
    Indlæg
    364

    Re: Optakts og kamptråd FC København - AGF d. 18.03.2010

    Truppene:
    ›Hos FC København døjer Peter Larsson og Ulrik Laursen med
    ›småskader, og må regnes som tvivlsomme til kampen. Ellers råder
    ›Ståle Solbakken over hele truppen, hvor alle mand har været i
    ›kamp, enten trænings- eller Europa League.

    Er der nyt mht. Posh? er han "på benene" igen efter lyskenskade? (mener det var lyskenskade)

  4. #3
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    298

    Re: Optakts og kamptråd: FC København - AGF (7/3-2010)

    Er der nyt mht. Posh? er han "på benene" igen efter lyskenskade? (mener det var lyskenskade)
    I dagens Løvetime meldte Staale ud, at Ulrik Laursen var definitivt ude af billedet mod AGF, og at både Pospech og Grønkjær var tvivlsomme til kampen på søndag.

    Tiden må så vise om Pospech, som du nævner, når at restituere og blive klar til søndagens dyst.

    Ellers er det bare med at holde sig orienteret på FCK's egen hjemmeside, hvor det er muligt at se trupstatus.

    Venligst
    Vedhæftet fil 4903

    Jeg er enig i at N'Doye er god, men det forhindrer ham ikke i at være et arrogant møgsvin

    - sjampen, 27.10.2011, 23:53

    Spar på mindreværdskomplekserne kære medfan, klasse fornægter sig ej og hold kæft hvor er han god :(
    - Guldager80, 27.10.2011, 22:51

    http://a.bimg.dk/node-images/90/3/60...dby-trning.jpg
    Dét er humor's Avatar

  5. Den følgende bruger er enig i dette:

  6. #4
    Tilmeldingsdato
    Aug 2005
    Indlæg
    244

    Re: Optakts og kamptråd: FC København - AGF (7/3-2010)

    Ellers har vi en Kvist til at smide ned på højre back, der altså gør det særdeles hæderligt! Håber nu mere at se Grønkjær i auktion ! Tror han går et stort forår i møde!
    FC. KØBENHAVN - MANCHESTER UNITED
    1 - 0
    73' MARCUS ALLBÄCK

    Den største dag i dansk fodbold i meget lang tid:
    http://www.dr.dk/Sporten/Fodbold/Sup.../23/111233.htm

  7. Den følgende bruger er enig i dette:

  8. #5
    Tilmeldingsdato
    Sep 2004
    Indlæg
    189

    Re: Optakts og kamptråd: FC København - AGF (7/3-2010)

    ›Håber nu mere at se Grønkjær i
    auktion !

    Skal han da sælges? (undskylder)

  9. De følgende 13 brugere er enige:

  10. #6
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    1,856

    Re: Optakts og kamptråd: FC København - AGF (7/3-2010)

    Jeg er egentlig komplet ligeglad med hvordan spillet om kampen mod AGF forløber på søndag - sådan næsten da!0)

    For efter tre måneder i helvede - ja, jeg mener rent faktisk, at de sidste tre måneder har været noget af det værste jeg/vi som FCK tilhængere har været igennem - så er det mere en almindelig rart, at fokus nu kommer tilbage på det det hele handler om, nemlig fodbold.

    Kort og godt, det er vidunderligt, at sæsonen endelig begynder, sådan rigtigt!
    Så kan vi kun håbe på, at de næste tre måneder giver så tilpas gode resultater, at vi som tilhængere, kan gå de fodbold-tomme perioder imøde, uden at vi oplever det som en tur igennem Dantes inferno.

    God sæson herfra og må mesterskabet komme hjem til nationalarenaen hvor det har hjemme!

  11. De følgende 2 brugere er enige:

  12. #7
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    3,104

    Re: Optakts og kamptråd: FC København - AGF (7/3-2010)

    Devil,
    Nu ved jeg selvfølgelig ikke, hvor længe du har været med. Men for mit vedkommende så står midt 90'erne stadig som noget af det værste (og alligevel også som nogle af de hyggeligste stunder på tribunerne med god selvironi) som FCK fan, hvis vi ser over en længere periode end et par kampe, for ellers så er der mange enkeltstående tilfælde/kampe, der er værre.

    Men jeg tænker at spillerne nok gerne vil gå ud og bevise noget på banen efter alle disse skriverier om økonomien. Det synes jeg også, at de gjorde i begge kampe mod Marseille, så hvis vi blot kan finde nogle af de elementer frem til Superligaen, så tror jeg ikke, at OB vil kunne holde os fra mesterskabet (JIIIINX!! :P ).

    Men for pokker hvor jeg glæder mig til at komme i gang med Suppen igen. Og jeg håber, at stemningen og spændingen kommer op i folk herinde igen. Det virker lidt dødt oven på alt det økonomiske.

    Kom med gejst og tæsk (verbalt - ikke fysisk for pokker!) de GF'ere, som har lugtet lidt godt ifremtiden igen. Men burde de ikke have lært af fortiden, at hvergang det sker så dumper de hurtigt ned på jorden igen? :)

  13. De følgende 5 brugere er enige:

  14. #8
    Tilmeldingsdato
    Sep 2002
    Indlæg
    2,389

    Re: Optakts og kamptråd: FC København - AGF (7/3-2010)

    Mener bestemt jeg kan fremkalde flere perioder der har været værre, men du har da ret i at de gode resultater på banen - ofte - ikke lige har være dér man fokuserede i løbet af vinteren.

    Mht på søndag, er det svært at komme udenom et sejrsKRAV!
    AGF må siges at bære en ordentlig bandage når de gæster Parken, og der er altså ingen undskyldninger. Om det bliver 1-0, 2-0 eller 3-0 - pyt pyt, men de 3 point er et must i sådan en kamp. At de er uden Feilhaber, Williams og Poulsen er vel en sand gave, og den skal naturligvis udnyttes.

    Og ja, så er der jo Martin Jørgensen. Well, manden nærmer sig de 35, og jeg har altså svært ved at overbevise mig selv om at han skulle være en kæmpe trussel.

    Drenge - den hedder 3 point, ellers bliver jeg dybt skuffet! Er ikke så vanvittigt nuanceret, men er vi ikke enige?? Ikke så meget pis - bare 3 point!

    God kamp!

    Zan

  15. Den følgende bruger er enig i dette:

  16. #9
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    1,856

    Re: Optakts og kamptråd: FC København - AGF (7/3-2010)

    DaneX,

    Du skriver jo selv hvorfor halvfemserne ikke kan sammenlignes med det vi går igennem nu. Selvironien, hyggen og manifestationen af fankulturen gav mange, mig selv inkluderet, en identitet, der kunne veje op for de manglende resultater og den elendige økonomi.

    Det vi oplevere nu og her, indeholder meget lidt positivt, og var det ikke for sejren over OB og afklædningen af Sparta i Prag, så havde situtionen været lige til indlæggelse. Den afmagtsfølelse og apati jeg har oplevet de sidste mange måneder med ledelse, presse, økonomi og det sportslige (i perioder ihf) står uden sidestykke for mig.

  17. #10
    Tilmeldingsdato
    Sep 2002
    Indlæg
    2,389

    Re: Optakts og kamptråd: FC København - AGF (7/3-2010)

    Synes nu stadig jeg hygger mig fint derinde.... Men jo jo, der var da lidt kult omkring det dengang. Idioterne der følger de evige tabere der SÅ gerne ville være vindere... Og Linfield osv.

    Anyway, situationen er sgu først til indlæggelse hvis vi taber til AGF på søndag! Det ville være sådan en streg i regningen. Vinder vi her og over BIF, ser det jo sådan set meget lovende ud - resten af vores program taget i betragtning.

    Zan - som dog gerne ville sende CV til indlæggelse en gang imellem. Mage til inkompetent, dum-smart fjols af en sportsdirektør skal man sgu lede længe efter...

  18. De følgende 3 brugere er enige:

  19. #11
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    230

    Re: Optakts og kamptråd: FC København - AGF (7/3-2010)

    Er næsten ked af at Jakob Poulsen og Feilhaber ikke er med. Havde set frem til at høre Erik R og den århusianske presse fortælle om hvordan de sammen med M Jørgensen formentlig er "Danmarks allerallerallerbedste midtbane nogensinde"

    Vores egen trup giver vel næsten sig selv i dette forår, alle der er klar kan vel nærmest blive udtaget. Ser frem til at FC udnytter den meget omtalte effekt af at have spillet betydende kampe allerede og kører en 2-0 sejr hjem.

    Og lad mig så opfordre mine medfans til at få lukket videre snak om Parkens økonomiske suppedas: Vi skal bare købe en million menu 1 på nedre C på søndag - så skulle det underskud være dækket!

  20. De følgende 4 brugere er enige:

  21. #12
    Tilmeldingsdato
    Nov 2002
    Indlæg
    2,413

    Re: Optakts og kamptråd: FC København - AGF (7/3-2010)

    Dommer:
    ›Kampens opmand bliver

    Lars Christoffersen
    Hejsa
    Elver's Avatar

  22. Den følgende bruger er enig i dette:

  23. #13
    Tilmeldingsdato
    Dec 2006
    Indlæg
    173

    Re: Optakts og kamptråd: FC København - AGF (7/3-2010)

    Der er forresten særdeles billige priser til de små og de gamle... 20,- hvis man vel og mærke køber billetten i forsalg.. http://fck.dk/index.php?pageid=754&newsid=9880..

  24. Den følgende bruger er enig i dette:

  25. #14
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    1,641

    Re: Optakts og kamptråd: FC København - AGF (7/3-2010)

    Jesper Grønkjær er i bedring og håber at være med mod AGF søndag.

    Mere her:http://tv2sport.dk/node/50458

    Edit:det værste skadeshelvede i 60 år:http://www.bold.dk/nyt/Staale-Kan-ik...e-flere-skader

    -orb
    If wars can be started by lies - they can be stopped by truth. (Julian Assange)

  26. De følgende 2 brugere er enige:

  27. #15
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    404

    Re: Optakts og kamptråd: FC København - AGF (7/3-2010)

    ›Jesper Grønkjær er i bedring og håber at være med mod AGF søndag.

    ›Mere her:http://tv2sport.dk/node/50458

    ݌r:http://www.bold.dk/nyt/Staale-Kan-ik...helvede i 60 r

    ›-orb

    Det kan da næsten kun være en fordel. Jeg synes, vi har tendens til at fucke godt op, når modstanderen har mange skader hos nøglespillere og derfor skulle være overkommelig modstand.

    Omvendt vil det jo sikkert blive brugt som undskyldning, at vores trup er smal, hvis vi taber.

Side 1 af 4 1234 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Optakts- og kamptråd: FC København - AaB (25/4 2010 kl.16)
    By Steffen_Corleone in forum De korte linier
    Svar: 61
    Sidste Meddelelse: 29.04.10, 14:48
  2. Svar: 45
    Sidste Meddelelse: 06.04.10, 13:03

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •