Side 1 af 6 1234 ... SidsteSidste
Viser resultater 1 til 15 af 80

Emner: Optakts- og kamptråd: København - BIF 14.03.2010

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    May 2006
    Indlæg
    594

    Optakts- og kamptråd: København - BIF 14.03.2010

    Den halvfjerdsindstyvende udgave af 'The New Firm' løber af stablen, for FC København tager imod Brøndby IF
    VS


    Det er SAS-ligaen 2009/2010s 20. runde, og forårets anden. Løverne fra København skal forsøge, at fastholde den førsteplads de kæmpede sig op på den foregående runde, mens de blå/gule trænger til tre point på kontoen, hvis de skal nå den medaljeplads der er forårets målsætning for den traditionsrige vestegnsklub.

    Truppene:

    Hos FC København er de to forsvarsspillere Ulrik Laursen og Zdenek Pospech tvivlsomme. De har været plaget af skader i henholdsvis læg og mave/lyske, og forventes at træne med igen i løbet af ugen. Selvom de skulle være kampklar, kunne det tænkes Solbakken vælger, at stille med elleve mand med kampe i benene indenfor de seneste fjorten dage.
    Ellers er alle mand sunde, raske og meldes ved godt mod.

    Skulle jeg skrive mit bud på en holdstilling - men det skal jeg jo ikke - ville jeg sige genvalg til de elleve startende fra AGF kampen.

    I Brøndby er situationen en lidt anden. Ganske som hos København, sidder forsvarskaptajnen ude, Max von Schlebrügge kom nemlig galt af sted, i weekendens kamp mod SønderjyskE. Det samme gjorde forsvarskollega Mikkel Bischoff, men det kunne se ud til, at han bliver klar. Det samme kan siges om Jan Frederiksen, der også har været lidt sløj, men formentlig bliver klar. Stephan Andersen ser ud til, at være tilbage i BIF-målet efter at have fået ødelagt opstarten af en gemen skade.
    Samuel Holmén sidder ude med karantæne.
    Modsat i hovedstaden, er ikke alle ved godt mod. Den allesteds udtalende Thomas Schultz Rasmussen, er mægtig ked af buh råb mod kollega Jan Kristiansen og den manglende startplads mod SønderjyskE. En mand med mange kontroversielle holdninger.

    Muligheden for at doktor Bjerregaard laver en af de mirakelkurer der i sin tid, gjorde Per Nielsen klar til samtlige derbyer foreligger selvfølgelig. Jeg tror bare han har meget andet at se til i øjeblikket.

    Statistik:
    Som skrevet ovenfor, er det kamp nummer halvfjerds mellem de to klubber.
    Selv i de sløje tider, hvor en placering som rækkens nummer otte var meget almindelig, havde Byens Hold godt fat vestegnens stolthed. Det gav udtrykket "Brøndby kan vi altid slå" og gør også, at FC København fører det samlede regnskab knebent med tredive sejre mod Brøndbys fireogtyve. Femten kampe er altså endt med remis.
    Det vidner den gennemsnitlige pointhøst mod Brøndby da også om, 1,52 point er der hentet i snit per kamp.

    Brøndby har, bortset fra Champions League og pokalkampe, gæstet Parken tredive gange. I seksten tilfælde er det endt med sejr til FC København, der også kun har tabt otte gange på eget græs. Pointgennemsnittet i Parken ligger til FC København på 1,71.

    Ståle Solbakken har sat holdet til Brøndby kampe sytten gange, og i otte tilfælde er det endt med sejr. Med kampen søndag kommer han dermed op på Hans Backes atten kampe, der dog kun resulterede i fem sejre.

    Skulle det blive sejr søndag, og dermed Solbakkens niende, kan han d. 2. maj, når FCK gæster Brøndby Stadion, tangere Benny Johansens ti sejre. Benny skulle dog kun bruge tretten kampe til at dem, hvor Ståle så har rundet de nitten.

    Også Hjalte Bo Nørregaard har i indeværende sæson mulighed for, at tangere en Brøndby relateret rekord. Hvis Hjalte får spilletid søndag og d. 2. maj, så kommer han op på seksogtyve kampe mod BIF - det samme antal, som smukke Lønstrup der hidtil har siddet alene på rekorden.
    For Johan Wiland vil det være første kamp mod Brøndby, hvor han er i startopstillingen.

    I FCK truppen er der fire spillere der har fundet vejen til netmaskerne bag en Brøndby keeper. De fleste husker nok Hjaltes overtidsscoring, men knap så amnde de tre andre mål han har lavet, der gør ham til den næstmest mod Brøndby scorende i truppen, lige efter Ailton Almeida der har tegnet sig for fem kasser. Derudover er er det også lykkedes for Jesper Grønkjær og Oscar Wendt, at liste en bold i biffernes mål. Endda i samme kamp, nemlig 4-0 sejren i 2009, som de fleste nok har en svag hukommelse om.

    I Brøndbys trup er der ligeledes fire mand, der har haft held til at overliste en FCK målmand. Peter Madsen har været heldig to gange, men karantæneramte Samuel Holmén, Jan Kristiansen og Thomas Rasmussen hver har været heldige en enkelt gang.

    Målscoreren de to hold imellem er i øvrigt fuldstændig lige 88-88. Det giver et snit på 2,55 mål per kamp.

    Dagsform:
    FCK kom bedst fra start i ligaen af de to hold, da de hjemme slog Brøndbys ærkerivaler fra AGF med hele 5-0. Retfærdigvis skal nævnes, at flere af AGFs profiler var ramt af skader, og at Martin Jørgensen kun havde luft til en halv time.
    Brøndby havde hjemme en svær start mod et godt kæmpende SønderjyskE hold, der fightede det bedste de havde lært og dygtigt afværgede de bifske angreb. En bizar kombination af uheldige skader og en ufortjent scoring gjorde, at Kent Nielsens tropper kun fik 1-1.

    FCKs seneste nederlag i SAS ligaen var d. 8 november mod i Aalborg, hvor AaB vandt knebent med 1-0. En uge tidligere, d. 1. november, finder vi Brøndbys seneste SAS liga sejr. Hjemme besejrede de tidligere Brøndby helt Morten Wieghorsts FC Nordsjælland tropper med 1-0, på mål af tidligere FCK- og FCN spiller Martin Bernburg.

    FCKs sæsonopstart blev forkortet lidt, af de to Europa League kampe mod Olympique Marseille. Den tid har Kent Nielsen kunnet bruge til,at finpudse sit koncept yderligere i træningskampe mod bl.a. Flora Tallinn, Randers FC og Malmø FF.

    Stadion:
    Kampen spilles på Danmarks nationalstadion Parken. Parken kan rumme 38.065 tilskuere, og kampene mod Brøndby plejer, at trække omkring 30.000.


    Græsset ser fantastik grønt ud i øjeblikket.

    Uden for banen:
    Såvel FC Københavns fans, som Brøndbys ditto planlægger forskellige arrangementer op til denne nyklassiker.

    Hovedstadens uoffcielle barsler med dette.

    Fra Urbancrew.dk: Nedtællingen er begyndt! Den fallerede vestegnsklub kommer til Parken og vi skal vise deres ulækre spillere og fans at i København og i Parken er det FCK der regerer. Vi kan skrive side op og side ned om hvorfor vi afskyr brøndby og deres fans. Vi kan skrive endnu flere sider om hvorfor disse opgør er så vigtige for os FCK fans. Det gider vi ikke fordi I ved det allerede. Vi afskyr brøndby.
    Optakten starter denne gang tidligere end normalt. Vi vil gerne invitere Sektion 12 folket ned på Livjægerkroen allerede på fredag! Det er et nyt koncept der i al sin enkelthed går ud på at vi varmer op til de vigtige kampe i fællesskab, også udenfor kampdagene. Kom forbi og hils på drengene, få en øl og køb nogle klistermærker som I kan pryde Østerbro med. Vi vil opfordre alle til at komme ud denne aften og rydde op i gaderne, så vestegnsaberne ikke er i tvivl om at de er på Østerbro når de kommer. Med det menes at vi skal have fjernet alt der kan minde om brøndbymærker og andre former for markeringer. Herefter kan man så dekorere med nye flotte Københavnermærker. Vi vil også opfordre folk til at markere i jeres lokale kvarter så vi rammer så meget af København som muligt. Lad os pryde hele Hovedstaden i fællesskab. Der vil være folk på Livjægerkroen fra kl. 19, fredag.
    Drop byturen lørdag, gem energien til DERBY om søndagen.

    På kampdagen starter vi også tidligt! Vi åbner dørene i Willemoesgade kl. 11 og alle er naturligvis velkomne. Ligesom vi annoncerede til AGF kampen vil det være sådan at vi vil være at finde på både Livjægerkroen og Oasen i tilfælde af at vi bliver mange på Livjægeren. Det gør vi med al sandsynlighed fordi DU skal komme ned til os andre Københavnerdrenge og du skal hive dine venner med.

    Vel mødt, København.

    ANTI BRØNDBY.
    Mens Brøndbys supportere traditionen tro arrangere fælles march fra Rådhuspladsen til Parken. Denne gang dog med et twist! En(dnu) en fonuftig dag, at holde sig væk fra Strøget.

    Til søndagens derby har vi planlagt et særligt tema for hele dagen, som uden tvivl vil medvirke til, at Vestegnens overtagelse af de københavnske gader bliver endnu mere hårrejsende end hidtil set
    Hårrejsende er formentlig det helt rigtige ordvalg.

    Dommer:
    Kampens dommer bliver Claus Bo Larsen, der tidligere har fløjtet treogtres kampe med FC København på banen.



    Femogtredive sejre, fjorten nederlag og fjorten uafgjorte er det resulteret i.

    Seneste tre kampe med Claus Bo Larsen som opmand, er endt med nederlag. 0-1 mod AGF, 5-0 mod SønderjyskE og 1-0 mod AaB i den før omtalte november kamp.

    Elleve gange har Claus Bo Larsen ført fløjten i The New Firm, og seks gange har han sendt tre point til København. Kun i tre tilfælde, har Brøndby taget sejren med ham som dommer.
    Det var ham, der dømte den for længst glemte 5-0 kamp på Brøndby Stadion.

    Claus Bo er erklæret OB tilhænger, og er derfor fritaget for at dømme deres kampe. Forhåbentlig er han stadig i stand til, at dømme deres nærmeste - og eneste - konkurrenter.
    Selvfølgelig er han det, Claus er meget dygtig, og har siden sin dommer debut i Superligaen i 1994 dømt næsten trehundrede ligakampe og et hav af Europaturnerings- og landskampe.

    Odds:
    Aldrig før har der været så klar en favorit til et derby.
    Bookmakerne giver pengene 5-6 gange igen for en Brøndby sejr, mens en FCK sejr ligger omkring 1,60.

    Odds 25 på gentagelse af 4-0 sejren fra 2009.
    Odds 50 på at FCK sejr med 5-0, der ligger jeg mine penge.

    5,5 på Santin eller N'Doye som første målscorer.

    Et interessant bet er Brøndby taber og Kent Nielsen fyres inden 21/3: 5,00.

    Vejret:


    Mulighed for det meteorologerne kalder en 'flot, men kold dag'. Personligt håber jeg, at bare en enkelt solstråle skyder gennem de tunge skyer og storbyens smog, og bader Parkens plæne i sit forårslys.

    Se kampen:
    Kampen bliver sendt på TV3+. Optakten begynder formentlig omkring lørdag klokken 14, med mulighed for at se alle kampe de seneste elleve år, høre "sjove" anekdoter fra kommentatorer og måske du er heldig, at finde ud af hvad Janne Saarinen spiste på sine rundstykker før et derby.

    På Danmarks Radios P3, vil en medarbejder reportere live fra kampen.

    For de der hverken har radio eller tv-apparat vil der på www.brondby.com være en fortrinlig live opdatering fra kampen. Samme service ydes af flere avisers hjemmeside, bl.a. Politiken, men den er nu knap så udførlig.

    Gensyn:
    Det bliver til et enkelt gensyn, nemlig med Martin Løfqvist Bernburg.



    Der i 2006 spillede syvkampe for FC københavn, blandt andet fire fornemme indsatser i Royal League og en flot kamp på Lerpytter Stadion i Thisted. Martin nåede ikke, at komme på måltavlen i sin tid som FC København spiller.

    Men velkommen tilbage da.

    Nu eller aldrig...
    Lørdag møder OB hjemme SønderjyskE, og med al respekt for Haderslevs helte OG med deres indsats mod Brøndby i baghovedet, så mener jeg, at det er en fair antagelse, at sige at OB henter tre point. Dermed er der lagt pres på løverne, for at genvinde førstepladsen.

    Sidst de to hold mødtes, var begge rystede efter nederlag og skulle rejse sig. FC spillede klart bedst, men måtte alligevel nøjes med et point da Morten Rasmussen fik udlignet Ailtons føringsmål. Han er væk nu, og alle har svært ved at se, hvor Brøndbys mål skal komme fra.

    Brøndbys nuværende krise, såvel sportsligt som økonomisk, gør at FCK er storfavorit til kampen. Biffans har allerede beredt sig, på endnu et smædeligt nederlag. Holder københavnerne tempoet og effektiviteten fra forårspræmieren, så føler jeg mig sikker på det nok skal ske.

    Der er altid mere på spil end tre point, når det gælder opgørene mod Brøndby. Håneretten på kontoret, i skolen eller bare retten til at bryde ud i skoggerlatter når man ser en gulbluset person på gaden er vigtig.
    For andre er det vigtigt med sejr på tribunen. For andre er det vigtigt med den bedste tifo.

    Det til trods, så er det en fodboldkamp. Det vigtigste er en sejr, tre point og et nyt mesterskab. At Brøndby bliver til grin kommer kort efter på listen og over vigtige ting.

    God kamp - Og Forza FC!


    Tak til: Urbancrew.dk, brondby.com, sporten.dk, bold.dk, fck.dk, dmi.dk, danskespil.dk, hvemvandt.dk og ikke mindst nipserstat.dk
    Latteren forstummer minut for minut,
    lyset er gået kemien er brudt,
    færdsel på græsset er strengt forbudt,
    for vi nærmer os endnu en vinter.
    Lundberg_aus_Lolland's Avatar


  2. #2
    Tilmeldingsdato
    May 2006
    Indlæg
    594

    Re: Derby-tråd 14/3-2010







    Ja der hører jo også lidt lir til, når vi snakker derby. Drillende tifoer, hånende sange og platte vittigheder om Ruben Baggers mor hører sig nu engang til, for at få den rigtige stemning.

    De fleste kender nok det hele, men da jeg ligger med influenza er i underlagt en genudsendelse. Det kan umuligt være værre end optakten på 3+.....

    Sange:

    Titel: Hvem sidder der bag hegnet


    Melodi: Jens Vejmand

    Hvem sidder der bag hegnet med nåle i sin arm,
    med farver som en svensker og gummi i sin tarm?
    Det gør såmænd en biffer hans liv er gået i stå
    han lærte ikk´i tide at elske FCK.
    Nu ligger han i jorden, hans pusher tog han ud
    han kunne ikk´ betale for livets sidste skud.
    En vinter dag i Brøndby hans liv er gå´t i stå
    i sneen på hans gravsted vi pisser FCK.
    --------------------------------------------------

    Titel: Når jeg ser et BIF flag smælde

    Melodi: Når jeg ser et rødt flag smælde


    Når jeg ser et BIF flag smælde,
    får jeg kvalme og bli'r sløj.
    Fra de urene limstanken vælde,
    jeg tror det hænger i det pis'gule tøj.
    Og de står der i dampene og råber,
    de har brugt hele bistandshjælpen op.
    Fra deres klæder stiger limen op i tåger,
    forstadsbøsser få et liv, vågn nu op

    Grå og blege er de alle,
    betonens farve smitter af.
    Intet menneske kan dybere falde,
    end at være forstadsbøsser for en dag.
    Forstadsbøsse-børn har aldrig prøvet andet,
    deres fædre er smittet med hiv.
    Deres mødre dem til limen selv har kaldet.
    Forstadsbøsse-børn får aldrig noget liv.

    En Københavner ranker ryggen,
    med sin FC-trøje på.
    Fra hans løve på brystet stråler lykken,
    og i hans hjerte står der skrevet FCK.
    For intet menneske kan højere stræbe,
    end at have den hvide trøje på.
    København du er mit liv, du er min skæbne,
    en københavner elsker altid FCK!
    -----------------------------------------------

    Titel: If I had the wings of a sparrow

    Melodi: My Bonnie

    If I had the wings of a sparrow
    If I had the ass of a crow
    I'd fly over Brøndby tomorrow
    and shit on the bastards below, below
    Shit on, shit on, and shit on
    the bastards below, below
    Shit on, shit on, and shit on
    the bastards below, below.
    ----------------------------------------

    Titel: Jeg har lige set en Brøndby fan

    Melodi: Jeg har set en rigtig negermand

    Jeg har lige set en Brøndby fan
    og han var så gul i hovedet som en narkoman
    Jeg så på ham, og sagde disse ord
    af ordene han fattede ikke et spor
    Du til grin - Brøndby svin - for du sniffer lim
    når der ikke er mere tilbage, så tager du heroin
    Og bistandshjælp - det synes du bare er sagen
    Du sku ha' været pletten på et lagen

    Og så stod han med sin Brøndby so
    Der var lige så tom i skallen som en engelsk ko
    Jeg så på hende, og sagde disse ord
    af ordene hun fattede ikke et spor
    Gå nu væk - Brøndby sæk - ellers får du smæk
    Så fis nu hellere af med alt dit Brøndby bræk
    og få et liv - og prøv så at forstå
    at gudeholdet der FCK - FCK - FCK
    ---------------------------------------------

    Titel: Du gamle, du stolte

    Melodi: Du gamla, du fria

    Du gamle, du stolte, du smukke København
    Mit hjerte det brister, når jeg ser dig
    Når jeg går i Parken så er jeg født på ny
    For jeg vil hellere dø end bo i Brøndby
    For jeg vil hellere dø end bo i Brøndby!
    -------------------------------------------

    [Indhold fjernet. mvh Debatredaktionen]


    Tilråb:

    Vi betaler - jeres metadon!

    Forstadens bøsser gå hjem,
    hjem hjem - forstadens bøsser gå hjem!

    Are you Horsens in disguise?

    Youtube-gøgl:

    Maj 2007:
    27 point ned til BIF
    6. pladsen kommer hjem


    Hjaltes mål
    Zumas mål
    4-0
    3-1
    Stilltripping
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    Latteren forstummer minut for minut,
    lyset er gået kemien er brudt,
    færdsel på græsset er strengt forbudt,
    for vi nærmer os endnu en vinter.
    Lundberg_aus_Lolland's Avatar

  3. De følgende 10 brugere er enige:

  4. #3
    Tilmeldingsdato
    Apr 2002
    Indlæg
    3,551

    Re: Derby-tråd 14/3-2010

    Herligt herligt herligt.

    Super optakt, og godt med en - efter sidelinien-standard - tidlig optakt. Det er jo herligt at kunne gå de næste 4 dage og glæde sig, som et barn inden juleaften. Det bliver forhåbentlig endnu en stor dag i Parken.

    Vi har naturligvis klart odds på vores side, men en 5-0 over AGF betyder desværre ikke at vi pludselig vinder alt hvad vi rører ved, så der skal nok blive kamp om det.

    Mens vi venter, kan man jo nyde at følge med i, hvor langt nede de gules moral er. Vi er godt nok optimister PT, men det ingenting i forhold til pessimismen på SSO og Blok4 - den har nået helt uanede højder. Chancen for at vi betaler den sidste lille bid tilbage på det unævnelige nederlag, og altså vinder med 5-0 eller mere er naturligvis (og desværre) forsvindende lille, men det virker som om, at en stor del af de gule frygter netop det. Det er ud til at mange nærmest ville være tilfredse, hvis nederlaget bare begrænses mest muligt :-)

    Et eksempel fra blok4, der fik mig til at smile:



    efterfulgt af:



    Helt uden humor og selvironi er de jo bestemt ikke :-)

    God uge til alle :-)

    ougar
    --
    Enjoy your job, make lots of money, work within the law. Choose any two.
    ougar's Avatar

  5. De følgende 12 brugere er enige:

  6. #4
    Tilmeldingsdato
    Apr 2002
    Indlæg
    3,551

    Re: Derby-tråd 14/3-2010

    Skulle det blive sejr søndag, og dermed Solbakkens niende, kan han d. 2. maj, når FCK gæster Brøndby Stadion, tangere Benny Johansens ti sejre. Benny skulle dog kun bruge tretten kampe til at dem, hvor Ståle så har rundet de nitten.
    Når jeg tæller på Nipserstat, så vandt Benny kun 9 kampe i alt mod BIF ud af de 13 han oplevede. 9-2-2 er dog stadigvæk en temmelig forrygende statistik. Men Ståle kan altså allerede tangere rekorden for flest sejre på søndag.

    Hvis vi skal forme statistikkerne lidt efter vores eget hoved, så kan man jo også nævne at fra sommeren 1998 til i dag, der har BIF klaret at vinde præcis 1 superligakamp i Parken. Så det er bestemt ikke noget de ofte oplever. (Og så tænker vi ikke på at de vandt 5 af de 6 opgør inden denne periode).

    Statistikken de sidste 12 år hedder 10-6-1 med en målscore på 27-12.

    ougar
    --
    Enjoy your job, make lots of money, work within the law. Choose any two.
    ougar's Avatar

  7. Den følgende bruger er enig i dette:

  8. #5
    Tilmeldingsdato
    May 2006
    Indlæg
    594

    Re: Derby-tråd 14/3-2010

    Når jeg tæller på Nipserstat, så vandt Benny kun 9 kampe i alt
    mod BIF ud af de 13 han oplevede. 9-2-2 er dog stadigvæk en
    temmelig forrygende statistik. Men Ståle kan altså allerede
    tangere rekorden for flest sejre på søndag.
    Ja det ser ud til, at jeg har givet æren for Michael Schäfers eneste sejr over BIF til den gode Benny. Meget beklageligt, og jeg undskylder naturligvis.

    Men så kan Ståle jo gå efter den gulerod, inden han - måske - stopper til sommer og drager mod de grønne norske fjelde.

    FCK er i sandhed rekordernes klub!
    Latteren forstummer minut for minut,
    lyset er gået kemien er brudt,
    færdsel på græsset er strengt forbudt,
    for vi nærmer os endnu en vinter.
    Lundberg_aus_Lolland's Avatar

  9. Den følgende bruger er enig i dette:

  10. #6
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    1,626

    Re: Optaks- og kamptråd: København - BIF 14.03.2010

    Pospech træner nu med igen.

    - Jeg føler, at det går bedre, men det er for tidligt at sige, om jeg kan spille søndag. Det bliver afgjort i løbet af de næste to dage, siger Pospech.
    Forhåbenligt bliver han klar!
    " Vi ser det som et relativt afslappet tiltag. Hvis du ikke engang vil det, som vi har bedt dem om at gøre, så er det vores konklusion, at så er du der nok af de forkerte årsager" - Citat: Dan Hammer

  11. Den følgende bruger er enig i dette:

  12. #7
    Tilmeldingsdato
    May 2006
    Indlæg
    594

    Re: Optaks- og kamptråd: København - BIF 14.03.2010

    Pospech træner nu med igen.

    Forhåbenligt bliver han klar!
    Ja, bare det ikke betyder Kvist rykker op på midtbanen i stedet for en af de elleve startende fra AGF kampen.
    Latteren forstummer minut for minut,
    lyset er gået kemien er brudt,
    færdsel på græsset er strengt forbudt,
    for vi nærmer os endnu en vinter.
    Lundberg_aus_Lolland's Avatar

  13. De følgende 8 brugere er enige:

  14. #8
    Tilmeldingsdato
    Feb 2009
    Indlæg
    763

    Re: Optaks- og kamptråd: København - BIF 14.03.2010

    ›Ja, bare det ikke betyder Kvist rykker op på midtbanen i stedet
    ›for en af de elleve startende fra AGF kampen.

    Uha, den havde jeg slet ikke tænkt på. Jeg kan ikke umiddelbart se, hvem han retmæssigt skulle kunne sende tilbage på bænken, som formen ser ud nu, men Ståle er jo Kvist-liderlig, så mon dog han må vinke farvel til en startplads, skulle Pospech blive klar.

    Så må Kvist ryge i midterforsvaret...

    Den smalleste trup i verden og stadig luksusproblemer.

  15. #9
    Tilmeldingsdato
    Jul 2003
    Indlæg
    833

    Re: Optaks- og kamptråd: København - BIF 14.03.2010

    Jeg tror sgu, at Vingaard bliver ofret, hvis Pospech bliver klar.
    Attiba ryger så ud på fløjen.
    Ikke noget jeg vil være specielt begejstret for, men tror, det bliver sådan.

  16. #10
    Tilmeldingsdato
    Mar 2002
    Indlæg
    2,364

    Re: Optaks- og kamptråd: København - BIF 14.03.2010

    Sidst redigeret af Ace20 : 10.03.10 kl. 15:06
    URBAN CREW - Fælles København
    Ace20's Avatar


  17. #11
    Tilmeldingsdato
    Mar 2010
    Indlæg
    14

    Re: Optaks- og kamptråd: København - BIF 14.03.2010

    ›Jeg tror sgu, at Vingaard bliver ofret, hvis Pospech bliver klar.
    ›Attiba ryger så ud på fløjen.
    ›Ikke noget jeg vil være specielt begejstret for, men tror, det bliver sådan.

    Håber virkelig ikke Vingaard bliver ofret. Vingaards speed overfor Thomas Rasmussens manglende fart i stængerne vil være gift for BIF...

  18. Den følgende bruger er enig i dette:

  19. #12
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,119

    Re: Optaks- og kamptråd: København - BIF 14.03.2010

    ›Jeg tror sgu, at Vingaard bliver ofret, hvis Pospech bliver klar.
    ›Attiba ryger så ud på fløjen.
    ›Ikke noget jeg vil være specielt begejstret for, men tror, det bliver sådan.

    Ja, det er en meget nærliggende - og ærgerlig - tanke. Pospech havde en stor del af æren for afklapsningen af AGF ved ikke at være klar. Selv om det ville være et slag i ansigtet på Oviedo, er det lige før, man skal håbe på, at banens dårligste, Wendt, ryger ud, hvis Ståle insisterer på, at både Kvist og Pospech skal starte inde. Med den absurde mangel på luft under indlæggende fra Wendt i søndags kan vi sgu lige så godt spille med en højrebenet Kvist på venstre back...
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  20. Den følgende bruger er enig i dette:

  21. #13
    Tilmeldingsdato
    Apr 2005
    Indlæg
    538

    Re: Optakts- og kamptråd: København - BIF 14.03.2010

    Det var ham, der dømte den for længst glemte 5-0 kamp på Brøndby Stadion.
    Hvis den for længst er glemt.. Hvorfor nævner du den så? ;-)

    Lækker optakt, jeg går som så mange andre ud fra, at det bliver en tæt og intens affære.. Medmindre vi får et hurtigt mål, ligesom mod AGF, det tror jeg ikke biffernes moral kan holde til.

    Et hurtigt og realistisk bud må være at vi vinder 2-1. Men pessimisten i mig er bange for det ender i et remis..

    Der er dog ingen tvivl om, at vi kan nærmest ikke møde dem på et bedre tidspunkt. Baseret på den seneste sasliga runde, er vi i et helt andet gear end resten af rækken, og det momentum skal sgu udnyttes mod BIF. Gerne i samme overlegne stil som i søndags. Forudsætningerne for det er der jo, Brøndbys skader, karantæner og krisetilstand in mente.
    Hvis FCK omsatte spil til mål, var vi allerede europæisk topklasse.
    fckfreak's Avatar

  22. Den følgende bruger er enig i dette:

  23. #14
    Tilmeldingsdato
    Dec 2008
    Indlæg
    949

    Re: Optakts- og kamptråd: København - BIF 14.03.2010

    Tror 100% på følgende opstilling;

    wiland
    posh zanka Anton wendt

    Vingaard atiba Kvist Grønkjær

    Santin n'doye

    -----------

    Hjalte
    Larsson
    Ailton
    delayney
    Christiansen

  24. #15
    Tilmeldingsdato
    Mar 2006
    Indlæg
    318

    Re: Optakts- og kamptråd: København - BIF 14.03.2010

    Nu er der sikkert planlagt en fin tifo til på søndag, men her er et ekstra input til det visuelle: Briller! Kunne det ikke være smukt med en uorganiseret Brille-Tifo? Brøndby skal jo nok møde op med det sædvanlige selvhøjtidelige ævl om "Vi er FARLIGE" og "Vi opfandt alt"-gøgl, så lad os da bare tage tykt pis på dem. Hvis du ikke selv har nogen briller så kan man jo altid bruge nytårsaften-klassikeren med overskæg.

    Jeg synes det er på tide at vise vestegnen at brille-aberne styrer København! :-)
    Sidst redigeret af monty burns : 12.03.10 kl. 00:13
    Fan af postmoderne fodbold...

  25. Den følgende bruger er enig i dette:

Side 1 af 6 1234 ... SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Optakts- og kamptråd: BIF - København 02.05.2010
    By Joppe in forum De korte linier
    Svar: 46
    Sidste Meddelelse: 05.05.10, 09:01
  2. Optakts- og kamptråd: FC København - AaB (25/4 2010 kl.16)
    By Steffen_Corleone in forum De korte linier
    Svar: 61
    Sidste Meddelelse: 29.04.10, 14:48

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •