Side 1 af 3 123 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 15 af 35

Emner: Optakt: FC Midtjylland - F.C. København

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    264

    Optakt: FC Midtjylland - F.C. København

    I morgen, lørdag, er det så tid til endnu en tur til Herning for de nuværende og kommende danske mestre.

    Vi er på solid kurs mod endnu et dansk mesterskab, der vil understrege mesterskabsdynastiet og være vores syvende titel i 10 år!

    Superligaen har vel næppe været mere hat og briller end den har været i dette forår. Folk kan bebrejde baner, vejr, og hvad ellers de har lyst til, men faktum er, at det bliver en ganske billig titel til København qua de resterende holds svingende og lave niveau, hvor det ses som fantastisk stabilitet, hvis man vinder mere end to kampe i træk.

    FC Midtjylland har gjort det fint i foråret. De har på ingen måder begejstret spillemæssigt, men har primært vundet en stribe sejre pga. særdeles effektive dødboldssituationer, hvor Winston Reid, Jonas Borring og Martin Albrechtsen er de store trusler i luftrummet både på hjørnespark og efter de lange indkast fra anfører Mikkel Thygesen. Topscorer Frank Kristensen er stadig ude med en skade, og Baba Collins har fortsat karantæne efter racisme/ikke-racisme-sagen med Esbjergs Thomas Gaardsøe.

    Efter en sejr med FCMs babyhold mod svage, svage AGF, vender cheftræner Allan Kuhn tllbage til idealopstillingen fraset Frank Kristensen. Hele truppen kan ses her, men jeg forventer følgende startopstilling:

    Jonas Lössl

    Kolja Afriye
    Winston Reid
    Martin Albrechtsen
    Leon Jessen

    Christian Sivebæk
    Mikkel Thygesen
    Ken Ilsø
    Mads Albæk
    Jonas Borring

    Jude Nworuh

    København har Martin Vingaard tilbage efter en kort skadespause, og mit håb for det resterende forår er, at vi med al ønskelig tydelighed viser, at vi er værdige mestre og ikke bare tager titlen, fordi OB er faldet fra hinanden på imponerende vis. Det kan passende gøres med sejre i resten af sæsonens kampe.

    Københavns trup kan nærstuderes her, men jeg forventer følgende startopstilling:

    Johan Wiland

    Zdenek Pospech
    Mathias Zanka Jørgensen
    Mikael Antonsson
    Oscar Wendt

    William Kvist
    Atiba Hutchinson
    Hjalte Nørregaard
    Jesper Grønkjær

    Dame N'Doye
    César Santin

    Eneste spørgsmålstegn er vel, om Grønkjær skal have en pause, og bliver erstattet af Martin Vingaard.

    Håber og tror på en klar Københavnsk sejr!


    Venlig hilsen Torben - Hjaltees#1
    "Styrken ved FCK er, at det hele er så indgroet" /Thomas Kristensen
    Hjaltees#1's Avatar

  2. De følgende 3 brugere er enige:

  3. #2
    Tilmeldingsdato
    Mar 2007
    Indlæg
    227

    Re: Optakt: FC Midtjylland - F.C. København

    FC midtjylland er et hold i god form...hver gang jeg tror vi taber vinder vi relativt klart. 4-1 3-0 osv. Derfor tror jeg vi taber igen :-) så jeg oddser 500 kr på FCM sejr og alle bliver glade. God kamp!!!!
    Citat Per N. efter 4-2 nederlag til Horsens : Gilberto har slet ikke klasse og er ganske ordinær. (Sagt efter GIL har lavet 2 mål mod BIF)
    david.kjaer's Avatar

  4. #3
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    298

    Mavesure, gnavne og bitre gamle mænd

    Dejligt med en optaktstråd - gør det ikke selv af flere årsager, men sætter pris på, at du (og andre -specielt Lundberg_aus_Lollands optakter er en fornøjelse) har overskud, tid og lyst til at gøre dette :o)
    I morgen, lørdag, er det så tid til endnu en tur til Herning for de nuværende og kommende danske mestre.
    Fremhævet ord: fuldstændigt korrekt :o)

    Kursiveret ord: her må en mavesur, bitter og vranten gammel mand venligst bede om ikke at jinxe indtil et mesterskab er matematisk sikret og en faktuel begivenhed. Selv om alt peger på (endnu) et nyt, dansk mesterskab, så vil smerten ved netop ikke at vinde være lige så forfærdelig som det må være for alle AGF-fans hvis de står tilbage som nedrykkere efter denne sæson - også selvom det virker som om, at OB her i foråret tydeligvis har demonstreret, at klubben ikke har kapaciteten til at byde os op til dans om mesterskabet.

    Hatten af for den positive energi og de tiltag som andre tråde vidner om til kampen i morgen, men jeg håber altså det er i orden med først at fejre et mesterskab, når det endegyldigt er i hus (som passende kunne være på Hjalte Park for at fejre dobbelt op)?

    Vi er på solid kurs mod endnu et dansk mesterskab, der vil understrege mesterskabsdynastiet og være vores syvende titel i 10 år!
    Denne formulering holder jeg meget mere af, da den indledningsvis må være ganske rammende, og efterfølgende så smukt opsummerer vores klubs dominans gennem den seneste dekade :o)

    Superligaen har vel næppe været mere hat og briller end den har været i dette forår. Folk kan bebrejde baner, vejr, og hvad ellers de har lyst til, men faktum er, at det bliver en ganske billig titel til København qua de resterende holds svingende og lave niveau, hvor det ses som fantastisk stabilitet, hvis man vinder mere end to kampe i træk.
    Spot on! En sejr til København må jo så betyde en ganske suveræn stabilitet for FC København - noget som Randers FC ellers kun kan prale af (da FCM i så fald får brudt en ellers imponerende stime her i foråret: )

    Håber og tror på en klar Københavnsk sejr!

    Venlig hilsen Torben - Hjaltees#1
    Så er vi mindst to!

    Med ønsket om en god kamp - og tak for optakten :o)

    Venligst
    Sidst redigeret af Dét er humor : 17.04.10 kl. 07:51
    Vedhæftet fil 4903

    Jeg er enig i at N'Doye er god, men det forhindrer ham ikke i at være et arrogant møgsvin

    - sjampen, 27.10.2011, 23:53

    Spar på mindreværdskomplekserne kære medfan, klasse fornægter sig ej og hold kæft hvor er han god :(
    - Guldager80, 27.10.2011, 22:51

    http://a.bimg.dk/node-images/90/3/60...dby-trning.jpg
    Dét er humor's Avatar

  5. De følgende 4 brugere er enige:

  6. #4
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,846

    Re: Mavesure, gnavne og bitre gamle mænd

    ›Spot on! En sejr til København må jo så betyde en ganske suveræn
    ›stabilitet for FC København - noget som Randers FC ellers kun kan
    ›prale af (da FCM i så fald får brudt en ellers imponerende stime
    ›[IMG]http://static.bold.dk/img/v2/common/bullet-matchstatus-u-v4
    ›.gif[/IMG][IMG]http://static.bold.dk/img/v2/common/bullet-matchs
    ›tatus-v-v4.gif[/IMG][IMG]http://static.bold.dk/img/v2/common/bul
    ›let-matchstatus-v-v4.gif[/IMG][IMG]http://static.bold.dk/img/v2/
    ›common/bullet-matchstatus-u-v4.gif[/IMG][IMG]http://static.bold.
    ›dk/img/v2/common/bullet-matchstatus-v-v4.gif[/IMG][IMG]http://st
    ›atic.bold.dk/img/v2/common/bullet-matchstatus-v-v4.gif[/IMG][IMG
    ›]http://static.bold.dk/img/v2/common/bullet-matchstatus-v-v4.gif
    ›[/IMG][IMG]http://static.bold.dk/img/v2/common/bullet-matchstatu
    ›s-t-v4.gif[/IMG][IMG]http://static.bold.dk/img/v2/common/bullet-
    ›her i foråret: matchstatus-v-v4.gif[/IMG])

    Men vinder FCK i morgen, er vi faktisk foruden rækkens hold også forårets hold - to point foran FC Midtjylland.

    Og ja, vi har da tabt et par point undervejs. Men det er reelt småting. Og vi har formået at vinde de vigtige kampe, hvis der da har været flere reelt vigtige end de seneste to OB-kampe. Havde vi tabt de to kampe, ville vi have været bagud med tre point...
    »Jeg tror, at FCK skal slås om guldet. Og så er det FCK igen. Og så er det FCK en gang mere.« Thomas Frank om sæsonen 2016-2017.

  7. #5
    Tilmeldingsdato
    Jun 2006
    Indlæg
    82

    Re: Optakt: FC Midtjylland - F.C. København

    Startopstillingen ifølge facebook:

    Wiland
    Pospech, Zanka, Antonsson, Wendt
    Kvist, Nørregaard, Hutchinson, Vingaard
    Santin, N'Doye

  8. #6
    Tilmeldingsdato
    May 2004
    Indlæg
    91

    Re: Optakt: FC Midtjylland - F.C. København

    Her en lille stemningsspreder fra dengang fcm mødte fck på ikast stadion

    http://onside.dk/fodbold-video/sas-l...on-o-i-traktor




    ›Startopstillingen ifølge facebook:

    ›Wiland
    ›Pospech, Zanka, Antonsson, Wendt
    ›Kvist, Nørregaard, Hutchinson, Vingaard
    ›Santin, N'Doye
    Citat Fra Sso

    Da vi først kom bagud, gik det op for spillerne, at de rent faktisk godt kunne spille fodbold. Havde vi dog bare været bagud hele kampen, så havde vi jo vundet

  9. #7
    Tilmeldingsdato
    May 2009
    Indlæg
    12

    Re: Optakt: FC Midtjylland - F.C. København

    Hvad er Jeres gæt på kampen?? Mit er (selvf. en sejr), men 0-2,3 ville da være rart!!

  10. #8
    Tilmeldingsdato
    Jul 2009
    Indlæg
    474

    Re: Optakt: FC Midtjylland - F.C. København

    Nej nej nej nej nej!

    Har det mon noget at gøre med at guldet praktisk talt er hjemme?

    Det er ikke godt nok i hvert fald!
    Nej, ikke den Mike Jensen
    MikeJensen's Avatar

  11. #9
    Tilmeldingsdato
    May 2009
    Indlæg
    12

    Re: Optakt: FC Midtjylland - F.C. København

    Kom nu for f.....!!

    De "ulve" skal besejres!!

  12. #10
    Tilmeldingsdato
    Jul 2009
    Indlæg
    7

    Re: Optakt: FC Midtjylland - F.C. København

    Puha, det ser ikke godt ud! Kvist snakker idag i BT om cl kval - måske de tror at den bare kan spadseres hjem?? OB har tre nemme kampe (køge, silkekryds og sønderj) og vi møder alle tre bronzekandidater - hvis vi ikke får hovedet ud af røvhullet så kan de meget hurtigt komme til at lugte blod i Odense!!!
    Håber Ståle råber dem ihjel i pausen - og lad os se så fight, afleveringer der sidder hvor de skal og skudforsøg indenfor målrammen!!!

    FORZA FC!

  13. #11
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    41

    Re: Optakt: FC Midtjylland - F.C. København

    Pinlig indsats i første halvleg, FCK tror tilsyndeladende desværre at man kan komme lallende til mesterskabet, det kan man bare ikke. Pinligt pinligt.. Men når det så er sagt, har FCM spillet fantatisk i første halvleg, respekt for det.

  14. #12
    Tilmeldingsdato
    Jul 2009
    Indlæg
    474

    Re: Optakt: FC Midtjylland - F.C. København

    Lol.. og med en købedommer ved roret, sådan!
    Rødt for skulderberøring, godt han ikk fik den i hovedet så var der karantæne resten af sæsonen.. eller gud forbyde det.. på benene!?!?!?! OMG!
    Nej, ikke den Mike Jensen
    MikeJensen's Avatar

  15. Den følgende bruger er enig i dette:

  16. #13
    Tilmeldingsdato
    Aug 2004
    Indlæg
    227

    Re: Optakt: FC Midtjylland - F.C. København

    ›FC midtjylland er et hold i god form...hver gang jeg tror vi
    ›taber vinder vi relativt klart. 4-1 3-0 osv. Derfor tror jeg vi
    ›taber igen :-) så jeg oddser 500 kr på FCM sejr og alle bliver
    ›glade. God kamp!!!!

    Det skulle du måske have gjort alligevel.

  17. #14
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    127

    Re: Optakt: FC Midtjylland - F.C. København

    Lorte 1. halvleg
    Lorte resultat
    Men dog mest lorte dommer.

    God 2. halvleg

    Vi fik vel bevist at:

    Ståle ikke finder det nødvendigt med et taktikmøde inden kampen, medmindre det er er "rigtigt" storkamp.

    Grunden til at Santin starter inde, er at Ailton er tilbage på sit gamle "Jeg tror sku lige jeg dribler igen" niveau.

    Så er spørgsmålet om man kan have en anfører der står så svagt i billedet og så tit bliver skiftet ud.

    Men dejligt at se at Jesper stadigvæk er en god målmand. Jeg er ikke nervøs ved Wilands karantæne.
    Flemse har spillet mediefallit, Jeg savner Holmse

  18. De følgende 2 brugere er enige:

  19. #15
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,846

    Re: Optakt: FC Midtjylland - F.C. København

    ›Lol.. og med en købedommer ved roret, sådan!
    ›Rødt for skulderberøring, godt han ikk fik den i hovedet så var
    ›der karantæne resten af sæsonen.. eller gud forbyde det.. på
    ›benene!?!?!?! OMG!

    Får Wiland egentlig karantæne for det styk fejldom? Det kan godt være, at kommentatorerne ikke vidste, hvad der var op og ned (big surprise), men som begge trænere konkluderede efter kampen, var der ikke skyggen af udvisning.

    Gad i øvrigt i den grad godt kunne mute kommentatorlyd i kampe som denne. Da Doye scorede kom scoringen ifølge kommentatoren "ud af det blå". Ja, sådan går det, når man ikke lægger mærke til, at FCM slet ikke var mentalt klar fra anden halvlegs start, mens FCK allerede havde spillet sig til flere muligheder.
    »Jeg tror, at FCK skal slås om guldet. Og så er det FCK igen. Og så er det FCK en gang mere.« Thomas Frank om sæsonen 2016-2017.

  20. Den følgende bruger er enig i dette:

Side 1 af 3 123 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Optakt: København-FC Midtjylland
    By Hjaltees#1 in forum De korte linier
    Svar: 26
    Sidste Meddelelse: 01.12.09, 02:18
  2. Optakts- og kamptråd: F.C. København - FC Midtjylland
    By Fck-fan in forum De korte linier
    Svar: 60
    Sidste Meddelelse: 25.04.09, 09:26
  3. Optakts- og kamptråd: FC København - FC Midtjylland
    By Don J. in forum De korte linier
    Svar: 24
    Sidste Meddelelse: 22.08.08, 18:45
  4. Optakts- og kamptråd: FC København - FC Midtjylland
    By Fck-Emil in forum De korte linier
    Svar: 64
    Sidste Meddelelse: 09.04.08, 12:12
  5. Karakterer: København versus Midtjylland
    By JTJ in forum De korte linier
    Svar: 18
    Sidste Meddelelse: 31.10.05, 11:34

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •