Viser resultater 1 til 14 af 14

Emner: Kessler - Froch

  1. #1
    CR er offline Munkene fra Freiburg
    Tilmeldingsdato
    Jan 2003
    Indlæg
    462

    Kessler - Froch

    Uden at kaste mig over en længere indledning til morgendagens WBC kamp mellem Mikkel Kessler og den regerende mester Carl Froch (disse findes andre steder), så dog et par korte linier, som begrundelse for mit bud på resultatet.

    Først og fremmest er det to fightere i absolut verdensklasse i deres vægtgruppe - the Ring har dem rangeret som henholdsvis 4 (MK) og 3 (CF). Froch er ubesejret, og har vist sig som en hårdslående akavet fætter, som har solide sejre over Pascal, Taylor og Dirrell at fremvise. Kessler er på trods af at være yngre, den garvede veteran af de to - han blev verdensmester i WBA regi første gang i 2004, og har gode sejre mod Siaca, Mundine (i Australien), Beyer og Andrade. Men er også blevet besejret to gange, og der kan med nogen ret stilles spørgsmåltegn til Kesslers resultater siden Calzaghe kampen i november '07.

    Af mange årsager er kampen interessant. Styles makes fight klicheen er yderst rammende her. Clubfighteren Froch, som giver og tager af et godt hjerte, og som helst vil i slagsmål, mod den stilrene, meget typisk europæiske, kontrollerende Kessler, der helst vil undgå slagsmål. På papiret et interessant matchup ..

    Kessler har alt der skal til for at slå Froch. Bedre teknik, speed, hans ypperlige jab, intelligensen og tilstrækkelig slagkraft til at holde Froch væk. Froch har ikke så meget andet end viljen, længere rækkevidde (læg mærke til hans lange arme, og meget atypiske måde at slå et uppercut på) og sin slagkraft.

    En Kessler anno 2006 ville jeg ikke være et sekund i tvivl om ville vinde en tårnhøj pointsejr. Men der er nogle spørgsmål, som gør jeg tvivler:

    - Hvor mentalt sulten er Kessler? Er frygten, som var i hans øjne i november, overvundet? Er han blevet hurtigere på benene, når Froch søger infight og/eller kroppen? Hvad kan Kesslers uprøvede kæbe holde til, når det kommer til stykket? Hvordan reagerer Kessler under pres, hvis gameplan #1 ikke lykkedes, og Froch formår at skære Kessler af i hjørnerne?

    Mit bud er Kessler ikke er klar. Jeg tvivler på han på 5 måneder kan ændre sin mentalitet, sit benarbejde og sine infight egenskaber tilstrækkeligt.

    Vi kunne godt komme til at se en særdeles aggressiv Froch stoppe Kessler i 6. eller 7. omgang.

    Kom endelig med jeres bud!

    God kamp - som Thyboe ville have sagt: It'll be a helluva fight!

    Claus

    *NB. Og skal helgardering finde sted, så bliver det en meget kontrollerende Kessler der cruiser en 117-111 pointsejr hjem :-)
    Sidst redigeret af CR : 23.04.10 kl. 12:10

  2. Den følgende bruger er enig i dette:

  3. #2
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    426

    Re: Kessler - Froch

    Først tak for glimragende optaktstråd!

    Jeg er næsten enig med dig Claus.

    Jeg tror på følgende kampudvikling. Begge kommer stærkt ud fra start. De første 4-5 runder bliver afgørende. Har Froch overtaget efter 5. runde, så kan jeg ikke se, at Kessler kan vende kampen. Han har før vist, at han ikke kan ændre kampbilledet mod JC og Ward (som du så vurderer som stærkere end Froch - fair nok). Derefter vil det primært dreje sig om at overleve for Kessler. Og fortsat gøre de samme ting igen og igen... uden effekt.

    Ovenstående har Froch selv spået! ;)

    Det kunne så ende i endnu en udboksning, men pga. Frochs slagstyrke tror jeg, det ender i knockout før tid.

    Skulle Kessler have overtaget efter 5. runde, så er kampen stadig åben. Froch har redskaberne til at kæmpe sig tilbage. Jeg kan bare ikke se, at Kessler kommer bedst fra start.

    Derudover... udmeldingerne fra Kessler-lejren, at de er meget hemmelighedsfulde omkring træningen, men dog nævner, at de træner nye ting, så Kessler kan overraske Froch. Det vidner i mine øjne om desperation og manglende tro på Kesslers naturlige rutinerede egenskaber. Det er altså ikke nu, at man skal lære nye ting i boksning. Jeg ser klart Kessler som totalt færdig mentalt. En habil bokser dog.

    Havde Froch ikke været så god en hard hitter, så ville jeg have sagt TKO på øjenskade eller lignende. Men jeg tror altså på rent KO...

    ... i 10.-11. omgang.


    ›Uden at kaste mig over en længere indledning til morgendagens WBC
    ›kamp mellem Mikkel Kessler og den regerende mester Carl Froch
    ›(disse findes andre steder), så dog et par korte linier, som
    ›begrundelse for mit bud på resultatet.

    ›Først og fremmest er det to fightere i absolut verdensklasse i
    ›deres vægtgruppe - the Ring har dem rangeret som henholdsvis 4
    ›(MK) og 3 (CF). Froch er ubesejret, og har vist sig som en
    ›hårdslående akavet fætter, som har solide sejre over Pascal,
    ›Taylor og Dirrell at fremvise. Kessler er på trods af at være
    ›yngre, den garvede veteran af de to - han blev verdensmester i
    ›WBA regi første gang i 2004, og har gode sejre mod Siaca, Mundine
    ›(i Australien), Beyer og Andrade. Men er også blevet besejret to
    ›gange, og der kan med nogen ret stilles spørgsmåltegn til
    ›Kesslers resultater siden Calzaghe kampen i november '07.

    ›Af mange årsager er kampen interessant. Styles makes fight
    ›klicheen er yderst rammende her. Clubfighteren Froch, som giver
    ›og tager af et godt hjerte, og som helst vil i slagsmål, mod den
    ›stilrene, meget typisk europæiske, kontrollerende Kessler, der
    ›helst vil undgå slagsmål. På papiret et interessant matchup ..

    ›Kessler har alt der skal til for at slå Froch. Bedre teknik,
    ›speed, hans ypperlige jab, intelligensen og tilstrækkelig
    ›slagkraft til at holde Froch væk. Froch har ikke så meget andet
    ›end viljen, længere rækkevidde (læg mærke til hans lange arme, og
    ›meget atypiske måde at slå et uppercut på) og sin slagkraft.

    ›En Kessler anno 2006 ville jeg ikke være et sekund i tvivl om
    ›ville vinde en tårnhøj pointsejr. Men der er nogle spørgsmål, som
    ›gør jeg tvivler:

    ›- Hvor mentalt sulten er Kessler? Er frygten, som var i hans øjne
    ›i november, overvundet? Er han blevet hurtigere på benene, når
    ›Froch søger infight og/eller kroppen? Hvad kan Kesslers uprøvede
    ›kæbe holde til, når det kommer til stykket? Hvordan reagerer
    ›Kessler under pres, hvis gameplan #1 ikke lykkedes, og Froch
    ›formår at skære Kessler af i hjørnerne?

    ›Mit bud er Kessler ikke er klar. Jeg tvivler på han på 5 måneder
    ›kan ændre sin mentalitet, sit benarbejde og sine infight
    ›egenskaber tilstrækkeligt.

    ›Vi kunne godt komme til at se en særdeles aggressiv Froch stoppe
    ›Kessler i 6. eller 7. omgang.

    ›Kom endelig med jeres bud!

    ›God kamp - som Thyboe ville have sagt: It'll be a helluva fight!

    ›Claus

    ›*NB. Og skal helgardering finde sted, så bliver det en meget
    ›kontrollerende Kessler der cruiser en 117-111 pointsejr hjem :-)
    Thomas L

  4. #3
    Pete er offline BIF var bare en bobel :-(
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    263

    Re: Kessler - Froch

    Derefter vil det primært dreje sig om at overleve for Kessler. Og
    fortsat gøre de samme ting igen og igen... uden effekt.


    Det kunne så ende i endnu en udboksning, men pga. Frochs
    slagstyrke tror jeg, det ender i knockout før tid.


    Jeg ser klart Kessler som totalt færdig mentalt. En
    habil bokser dog.
    Men jeg tror altså på rent KO...
    Og vupti ! En ny verdensmester.
    Damn, det er nemt at være bagklog ;-)


  5. De følgende 2 brugere er enige:

  6. #4
    CR er offline Munkene fra Freiburg
    Tilmeldingsdato
    Jan 2003
    Indlæg
    462

    Re: Kessler - Froch

    De selvbestaltede - og såkaldte eksperter - som spåede en såret og mentalt svag Kessler, skylder ham en undskyldning. Og jeg skal gerne være den første!

    Kessler viste i aftes et mandsmod, en evne til at lære nyt, som kun meget få boksere med den erfaring og den alder nogensinde har præsteret. At stille sig toe-to-toe og stalke divisionens fysisk mest stærke bokser i 12 omgange kræver mod. Og selv under pres - specielt i 5. og 6. omgang - krakelerede facaden ikke og Kessler rejste sig igen.

    Det var fantastisk, at se en Kessler, som tidligere nærmest har været bange for at blive ramt, blive ved at gå frem, skære Frochs hjørner af, give og tage med et godt hjerte, og blive stående selvom han bliver ramt. Der er i al fald ingen tvivl om Kesslers kæbe længere (eller Frochs for den sags skyld). Kesslers nyfundne rullende sluggerbevægelser, dybe arbejde, speed og nye serier banede vejen i denne helt outstanding fight, som må gå over i historien som een af de bedste i en dansk ring nogensinde (og som allerede nævnes på diverse fora som kandidat til Ring Magazines Fight of the Year).

    12. omgang må blive legandarisk - det var ren Rocky .. hvor Kessler og Froch udvekslede serier på skift, uden alt for mange parader. Kort beskrivelse udfra hukommelsen:

    12. omgang .. sidste runde, final round, final countdown. Krigeren, vikingen, Kessler ved han er ovenpå .. impulserne fra reptilhjernen siger: Fight or flight. Flight not being an option. Det er min ring, mit land, min krig .. øjne fokuserer på den sårede mester, der køligt går ud i ringen, som en bouncer i Nottingham, som sherifeen på jagt efter Robin Hood. Øjnene flakker, han ved han skal slå vikingen ned, såre ham og dræbe ham med sin hammer af en højre hånd. Kessler, vikingen der så smukt denne aften .. rejser sig, som en fugl Phønix, som forfædrerne, der var frygtet overalt .. indtager igen ringens midte, evigt jagtende, med et blik som en tiger, der kravler ind under huden på sit forsvarsløse bytte. Bam .. bam .. bam .. den før så tekniske, elegante kriger, forvandles til et Tyson dræbende monster, søger konstant sin modstander - konstant slående, vidende før eller senere rammer han. Den sårede mester, forvandlet til bacon, slår igen, et to - de lange arme i vilde sving, rammer Vikingen, der vakler et sekund for igen at søge frem - presser mesteren mod tovene .. parader er ikke en mulighed - det er krig. Slå eller bliv slået .. Klokken lyder, de to fightere af Guds nåde, omfavner hinanden i denne sportens mest rå genre, gentleman sporten, krigeren Kessler går mod sit ringhjørne med armene i vejret, den færdige mester, vakler, tvivler "Have I won?" spørger han sin træner.

    Så smuk kan boksning være!

    Det bliver vanvittig interessant at se den nye Kessler mod Ward eller Dirrell; se hvordan han vil håndtere de typer han tidligere har haft problemer med. Men damnit - det lover godt.

    Stor, stor respekt til Kessler. Han er en true Champ :-).

    Claus

    NB. Jeg havde kampen scoret 115-113 til Kessler, men den er svær og kunne sagtens scores 116-112.
    Sidst redigeret af CR : 25.04.10 kl. 13:18

  7. De følgende 5 brugere er enige:

  8. #5
    Tilmeldingsdato
    May 2008
    Indlæg
    52

    Re: Kessler - Froch

    Stærk kamp af Kessler. Han var virkeligt fokuseret. Froch var meget akavet. Kessler var hele tiden klar med massere af slag, og holdt paraderne oppe. Froch virkede mere træt og havde armene hængende langs siden.

    Det var en meget tæt kamp, men dog ingen tvivl om Kessler sejr!
    Vi vil ha' Zanka på banen! ....

  9. #6
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    1,509

    Re: Kessler - Froch

    Jeg er ikke den vilde boksenørd, men har fået set et par amatørstævner samt de store kampe på tv og begynder at kunne lure sporten. Jeg begynder mere og mere frustration fra fagfolk over uvidendes typiske "det er jo bare to mænd der slår løs på hinanden".

    Jeg undrer mig dog over hvorfor når nu Kessler har hjemmebane, hvorfor han ikke boksede i f.eks. Parken? Han har bokset der før (foran ca 20 000 tilskuere) og med den hype der har været om kampen kunne der vel godt have været udsolgt.

    Nogen der ved nogeT?
    72' Grønkjær leger med Barca, Barca-style. Rob Palmer @ SkySports 1: "Gronkjaer... he's like the Peter Pan of football, flying around the field... calmness, composure, awareness, footwork, skill... fantastic!" Video (med engelske komm.), Video (med danske komm.)

  10. #7
    CR er offline Munkene fra Freiburg
    Tilmeldingsdato
    Jan 2003
    Indlæg
    462

    Re: Kessler - Froch

    rmj,

    Jeg tror ikke Sauerland - MK's promotor - turde satse på Parken som Venue. Dertil er den for stor, og vil formentlig ikke økonomisk kunne løbe rundt. Læg iøvrigt mærke til, der ikke var udsolgt i Herning. Vi mangler i den grad en hal i København til 15.000 tilskuere, som kan tage disse events.

    Claus

    NB. Da Kessler sidst vandt WBC bæltet i Parken mod Beyer var der ikke mere ca. 10.000.

  11. #8
    Tilmeldingsdato
    Aug 2005
    Indlæg
    6

    Re: Kessler - Froch

    ›Læg iøvrigt mærke til, der ikke var
    ›udsolgt i Herning. Vi mangler i den grad en hal i København til
    ›15.000 tilskuere, som kan tage disse events.

    Det skal dog siges af endte med meget tæt på udsolgt. Dagen før var 9.500 af de 10.000 billetter solgt, og tror også der var en del der købte på selve dagen. Købte selv to billetter et par timer før kampstart, og der var meget få tomme pladser at se i hallen. Vel ganske okay i betragtning af de halv peprede entrepriser, tror gennemsnitsprisen var ca. 1000.- pr billet.

    Mon ikke en eventuel SuperSix semifinale med Kessler på dansk grund også vil finde sted i Herning. Til den tid står den nye arena med plads til 15.000 klar.

  12. #9
    Tilmeldingsdato
    Dec 2001
    Indlæg
    2,361

    Re: Kessler - Froch

    Well played Kessler, Kurt og Claus. Fin underholdning til os der ikke så kampen :-/ Havde Tee tid kl 08.00 om søndagen. Mangler nu at få set kampen.
    Death by football!

  13. #10
    CR er offline Munkene fra Freiburg
    Tilmeldingsdato
    Jan 2003
    Indlæg
    462

    Re: Kessler - Froch

    Kampen ligger på youtube i 6 dele. Første link er her:

    http://www.youtube.com/watch?v=KNaSB...eature=channel

    Og så er det blot at finde part 2 til 6 efterfølgende. De sidste to minutter af den vanvittige 12. omgang ligger i begyndelsen af part 6.

    Nyd den!

    Claus

    NB. Efter at have set kampen for anden og tredie gang, kan jeg stadig ikke se, hvordan Froch kan vinde den. Jeg har stadig Kessler med to.

  14. #11
    Tilmeldingsdato
    Dec 2001
    Indlæg
    2,361

    Re: Kessler - Froch

    Den er væk. Men den findes på torrent fra Primetime og der har den engelske kommentator også Kessler med 2. 115 - 113.

    God kamp må man sige. Mikkel slår meget og misser en del, men hans dybestød er gode. Jeg ved ikke om det er normalt for Froch at danse rundt med kropsparrader, men det begynder han på i denne kamp efter en håndfuld runder :)

    Vild 12 runde, kæft de er flade og det ligner Kessler er rystet, sådan rigtigt hvorefter han tænder helt af i en slagserie igen. Insane stuff.

    Cheers.
    Death by football!

  15. #12
    CR er offline Munkene fra Freiburg
    Tilmeldingsdato
    Jan 2003
    Indlæg
    462

    Re: Kessler - Froch

    A,

    Korrekt - Kessler misser rigtig meget gennem hele kampen i forhold til han tidligere har været regnet for at være en af de mest præcise fightere pound-for-pound. Men jeg tænker, det er en helt bevidst taktisk beslutning af Montoya - at holde Kessler busy i 12 omgange, satse på hurtighed fremfor præcision, konstant være den aggressive slugger type, som tager teten, for at forhindre Froch i at komme igang og være den jagende (den rolle han helst vil have i en ring). Dertil kommer den bevidste satsning på at slå dybt, hvilket jeg tror, tog rigtig meget mod fra Froch. Basalt set tror jeg Froch var overrasket - han havde givet forventet en Kessler, der gik tilbage til basic - kontraboksningen, og var noget forvirret over ikke rigtig, at kunne finde ind i kampen. Han formåede i mine øjne aldrig at komme igen, og sætte sig på kampen.

    Claus

  16. #13
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    1,315

    Re: Kessler - Froch

    Efter at have genset kampen en enkelt gang nu, er det der undrer mig mest, faktisk hvordan Claus Borre kan få lov at kommentere sådan en kamp. Igen. Han ser ikke Frochs tydelige skade på næsen. Han ser først Kesslers kæmpe flænge da han bløder ud over halvdelen af ansigtet og taler konstant om Froch's kæreste Rachel.

    Nej jeg ved godt at det er let at skyde på kommentatoren, men jeg synes det er en forbandet skandale. Det må da være muligt at finde en mere kompetent journalist i DK der kan kommentere boksning. Claus Borre er på vej til at lave en Jørn Mader.

    P.S. 12 omgang er jo helt vanvittig!!

  17. #14
    Tilmeldingsdato
    Dec 2001
    Indlæg
    2,361

    Re: Kessler - Froch

    Klaus Borre kan ikke lave en Jørn Mader. Klaus Borre har aldrig vist noget om noget. Han er, og vil altid være, irreterende uvidende som kommentator.

    Du kan finde den som torrent fra Primetime. De er total pro Froch også i deres kommentare, men de snakker om boksning og med ganske god forstand. De har efter kampen begge Kessler som vinder 115 - 113, men de ville helt sikkert have givet Froch sejren hvs den var bokset i Nottingham.
    Death by football!

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Ward - Kessler
    By Marquez in forum Diverse
    Svar: 2
    Sidste Meddelelse: 19.11.09, 19:26
  2. Kessler vs. Calzaghe
    By Knagsted in forum Bazar
    Svar: 1
    Sidste Meddelelse: 03.11.07, 22:11
  3. Kessler - Calzaghe
    By A in forum Diverse
    Svar: 2
    Sidste Meddelelse: 31.10.07, 22:16
  4. Kessler - Calzaghe
    By A in forum Diverse
    Svar: 0
    Sidste Meddelelse: 31.03.07, 10:31
  5. Kessler vs. Larsen
    By Infamous in forum Diverse
    Svar: 4
    Sidste Meddelelse: 26.01.06, 14:35

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •