Se afstemningsresultater: Graden af dine visuelle udfordringer

Stemmeafgivere
311. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • Yes, jeg bruger briller

    66 21.22%
  • Yes, jeg bruger kontaktlinser

    35 11.25%
  • Yes, jeg har både briller og linser (ægte FCKer)

    35 11.25%
  • Jeg har slatne hornhinder men klarer mig uden optiske hjælpemidler

    40 12.86%
  • Mine hornhinder er på toppen

    115 36.98%
  • Jeg bruger førerhund

    13 4.18%
  • Andet

    7 2.25%
Side 2 af 3 FørsteFørste 123 SidsteSidste
Viser resultater 16 til 30 af 31

Emner: Den store tråd til belysning af omfanget af den visuelle udfordring blandt FCKere

  1. #16
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    2,625
    ›Har et godt og et dårligt øje men gider ikke det der
    ›kontaktlinsepjat. Har dog overvejet monokel.

    Monokelen fortjener klart en revival!



    (...) Mit FCK-handicap består mest i, at jeg synes at mælk og kaffe er som BIFere og sæbe. :-)

    Aha: du kan ikke lide maelk, mener at det bare det er to ting som ikke hoerer sammen, eller du har konstateret at maelk automatisk skyr kaffe? :-)
    Sidst redigeret af Perec : 14.01.04 kl. 15:53
    Vi är inte med för att byta tröjor, ta autografer och se arenor och sånt skit. Oscar Wendt
    Perec's Avatar

  2. Den følgende bruger er enig i dette:

  3. #17
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,404

    ›Så jeg er enøjet og vel dermed en god FCK fan.

    Tjah, du kan da immervæk godt få et job som referent på brondby.com med den kvalitet :-)

    mvh,
    -smølle

  4. #18
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    2,165

    Re: Den store tråd til belysning af omfanget af den visuelle udfordring blandt FCKere.

    Kun læsekrykker burde have været en selvstændig option.....
    Time flies like an arrow - fruit flies like a banana

    Landslollet burde ved førstkommende lejlighed
    kollektivt have moonet emiren af (røv)Qatar


    Jeg håber, at en af landsholdets bedste spillere i 2034 har taget navneforandring til Khashoggi


  5. #19
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    2,427

    Re: Den store tråd til belysning af omfanget af den visuelle udfordring blandt FCKere.

    Den er jeg også på. Langsynet på højre øje, hvilket gjorde mig til en fremragende skytte i cirkus mili 8o)

    mvh Stephphen
    Fraværende

  6. #20
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    2,559

    Re: Den store tråd til belysning af omfanget af den visuelle udfordring blandt FCKere.

    Jeg har stemt andet.

    Var hos øjenlægen for år tilbage, som var meget imponeret over mit syn's styrke, ahem ;o)

    Til gengæld har gluggerne det ikke godt med kulde og blæst. Hver eneste vinter tørrer de ud og bliver blodsprængte, så folk spørger om man har flagermus i familien. Har forsøgt med forskellige øjnedråber uden held. Der er intet om sommeren, men de seneste syv-otte gange det har været vinter, er de blevet ramt af den sære 'kuldeallergi'.

  7. #21
    Tilmeldingsdato
    Apr 2003
    Indlæg
    1,815

    Re: Den store tråd til belysning af omfanget af den visuelle udfordring blandt FCKere.

    Man er vel en brilleabe ;-)
    Fuck it! Yes! That's your answer. That's your answer for everything! Tattoo it on your forehead!

  8. #22
    Caligula76 er offline 279km NØ for Dutch Harbor
    Tilmeldingsdato
    Nov 2006
    Indlæg
    2,224

    Re: Den store tråd til belysning af omfanget af den visuelle udfordring blandt FCKere.

    Er mest til kontaktlinser; de er (IMO) mere handy når der skal svejses osv. Men på den anden side er de "farlige" når man arbejder med køleanlæg, der indeholder NH3... Så jeg har naturligvis begge slags. OMG! Jeg er jo nærmest blind! -4.75 på begge øjne, det startede så "uskyldigt" med -0.50, for 16 år siden og har siden "arbejdet sig op/ned". Måske man skulle undersøge mulighederne for laser-kirurgi...

  9. #23
    Tilmeldingsdato
    Aug 2004
    Indlæg
    700

    Re: Den store tråd til belysning af omfanget af den visuelle udfordring blandt FCKere

    Bruger briller og kontaktlinser

  10. #24
    Tilmeldingsdato
    May 2006
    Indlæg
    594

    Re: Den store tråd til belysning af omfanget af den visuelle udfordring blandt FCKere

    Bruger som briller, men har dog kontaktlinserne liggende klar hvis det skulle være det jeg en dag fik lyst til.
    På månedsbasis bruger jeg en del flere kroner på latté end på faxe fad.
    Udover dette skal vel ævnes abonnementet på Politiken, der gerne suppleres med Information der hentes i den nærmeste kiosk i min frokostpause, hvor jeg naturligvis kun sætter økologiske produkter til livs.

    Nårh ja, jeg stemmer liste B..
    Latteren forstummer minut for minut,
    lyset er gået kemien er brudt,
    færdsel på græsset er strengt forbudt,
    for vi nærmer os endnu en vinter.
    Lundberg_aus_Lolland's Avatar

  11. #25
    Tilmeldingsdato
    Sep 2004
    Indlæg
    1,692

    Re: Den store tråd til belysning af omfanget af den visuelle udfordring blandt FCKere.

    Til gengæld har gluggerne det ikke godt med kulde og blæst. Hver eneste vinter tørrer de ud og bliver blodsprængte, så folk spørger om man har flagermus i familien. Har forsøgt med forskellige øjnedråber uden held. Der er intet om sommeren, men de seneste syv-otte gange det har været vinter, er de blevet ramt af den sære 'kuldeallergi'.

    Har du evt. prøvet Matas' Eye-lite? Har selv benyttet den jævnligt de sidste 15-20 år - den har for mig været effektiv i mange situationer. Allergi/svien, trætte øjne som skal være åbne til eftermiddagsmødet, samt røde misbrugte klatter med pupiller. Mirakeleliksir!



    Udover det, så bruger jeg hverken briller, kontaktlinser eller andre af de øvrige forslag.

    /me har spildt tiden siden '92 i den tro at være FCK-fan. :(

    .
    .




    Plastic since '92

    .
    Registreret HO-ligan's Avatar

  12. #26
    Tilmeldingsdato
    Mar 2002
    Indlæg
    5,020

    Re: Den store tråd til belysning af omfanget af den visuelle udfordring blandt FCKere

    Okay... Okay.... jeg indrømmer det...... mit stel er ikke af horn, men af titanium. Værst er det dog, at firmaet - Lindberg - er fra Ååååårrrrrhus!

    Derudover kan jeg nævne, at når jeg tænker på trådstarteren, så dugger glassene sq!

  13. #27
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    726

    Re: Den store tråd til belysning af omfanget af den visuelle udfordring blandt FCKere

    Er stæreblind men Casper Christensen og min kone fik mig overtalt. Jeg er dog så stilet brillemæssigt at jeg kun går med Ørgreen. Alt andet er lort

  14. #28
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    2,326

    Re: Den store tråd til belysning af omfanget af den visuelle udfordring blandt FCKere

    Bruger kontaktlinser, da jeg synes det er mest behændigt.

    Dog har jeg overvejet designerbriller, primært for at passe til imaget.

    Jeg drikker i øvrigt alt slags kaffe.

    I øvrigt har jeg briller, til når jeg får brug for det.
    Desværre er de på under halvdelen af den styrke, jeg bruger i kontaktlinser. Så vildt meget hjælp er de ikke til.
    Jeg har været anfører som 2. års gennem alle ungdomsrækker og mener også, at jeg er berettiget til at blive det på førsteholdet en dag, når jeg har fået erfaringen - Thomas Delaney, 2010.
    Gandhi's Avatar

  15. #29
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    794

    Re: Den store tråd til belysning af omfanget af den visuelle udfordring blandt FCKere

    Har smidt brillerne for flere år siden, bruger ikke kontaktlinser, mine hornhinder er ikke desto mindre stadig lort, jeg afskyr kaffe, bor for langt væk til at kunne tage i PARKEN hver anden weekend, vi holder hverken Politiken, Berlingske e.l. hjemme. Kan man blive mere plastik?

  16. #30
    Tilmeldingsdato
    Feb 2006
    Indlæg
    1,943

    Re: Den store tråd til belysning af omfanget af den visuelle udfordring blandt FCKere

    Er mest til kontaktlinser; de er (IMO) mere handy når der skal svejses osv. Men på den anden side er de "farlige" når man arbejder med køleanlæg, der indeholder NH3... Så jeg har
    naturligvis begge slags. OMG! Jeg er jo nærmest blind! -4.75 på begge øjne, det startede så "uskyldigt" med -0.50, for 16 år siden og har siden "arbejdet sig op/ned". Måske man skulle undersøge mulighederne for laser-kirurgi...
    Jeg fik opereret mine øjne med laser i 2000 og har ikke fortrudt det. Jeg gik fra -5.75 på begge øjne og til -0.25 på begge øjne og har derfor ikke brug for briller. Jeg begynder efterhånden at føle, at jeg har brug for skærmbriller. Men det har ikke generet mig nok endnu til, at jeg har gjort noget ved det. Men laser-operationen var også ret nem i mit tilfælde, da jeg ikke har bygningsfejl.

    Det startede med en tur til øjenlægen og han tog et "3d" billeder af mit øje. Dette billede kunne fodres lige ind i laser-maskinen, så der var ikke så meget forberedelse. Han skal dog checke at nethynder er tyk nok til, at laseren kan fjerne en del af den uden at der opstår problemer.

    Og nu til den klamme del af det hele ...........

    Og så en dag ankommer man på hospitalet. Man bliver lagt under et kæmpe monstrum af en maskine og ens øjenlåb bliver fikserede, så man ikke kan lukke øjet. Man bliver naturligvis dryppet i ny og næ. Så bliver den slimhinde der er yderst på øjet skrabet væk. Man er godt nok bedøvet i øjet og kan ikke mærke noget som helst, men man kan jo ikke rigtigt kigge væk ..... og det er lidt klamt at se ting ramme ens øje. Når det er overstået, så kommer vi til selve operationen. Man skal ligge der og fokusere på en rød lampe og det skal man bare blive ved ved. Der er et kamera der følger øjet og hvis man flytter øjet, så holder laseren op med at skyde. Så skal man fokusere igen og så kan det starte påny.

    Det tager ikke mere end 10 minutter fra man kommer til man går. Og selve laseren skyder i ca. 60-120 sekunder. Men lugten af ens hornhinde der fordamper er faktisk en smule klamt. Den røg der, efter sigende, vælter op ad øjet skulle også se ret klamt ud .... men det så jeg aldrig ...........

    Efter det kommer der tre uger hvor man skal dryppe øjet to eller tre gange om dagen. Lige i starten får man også bedøvende dråber, da det føles lidt sært når man blinker ellers. Men når hinden yderst på øjet er genskabt, så behøver man ikke bedøvelse mere. Så ser man lige tåget på øjet i 14 dage .......... og vupti, så er synet godt igen.
    - Christoffer

    I couldn’t become Green Lantern unless I was chosen by the Guardians of Oa, but given enough start-up capital and adequate research facility, I could be Batman.

Side 2 af 3 FørsteFørste 123 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 8
    Sidste Meddelelse: 11.12.07, 18:00
  2. Svar: 10
    Sidste Meddelelse: 26.09.06, 11:49
  3. Den store tråd om 2. kvalifikationsrunde til CL
    By /Simon in forum De korte linier
    Svar: 40
    Sidste Meddelelse: 21.06.06, 18:49
  4. Svar: 8
    Sidste Meddelelse: 13.09.05, 18:10
  5. Svar: 4
    Sidste Meddelelse: 04.09.05, 15:19

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •