Side 1 af 45 123411 ... SidsteSidste
Viser resultater 1 til 15 af 667

Emner: Til- og afgange 4: Sell Free Or Buy Hard

  1. #1
    David_T er offline Occasionally wears a hat
    Tilmeldingsdato
    Apr 2004
    Indlæg
    2,506

    Til- og afgange 4: Sell Free Or Buy Hard

    På'n igen.

    Med VM og et sommertransfervindue lige rundt om hjørnet (og lidt nede af gaden), så starter vi igen forfra med en Die Hard inspireret titel og en meget, meget sparsom gennemgang af mulige emner.


    Forsvar og målmænd

    Ud: Jesper Christiansen skal vel sælges i det her vindue, koste hvad det kan. Wiland har vist sig fuldt ud på niveau og får JC møvet sig til VM her til sommer så er det vel både et passende sted at slutte samarbejdet og en god måde for en agent at gøre sin klient lidt mere attraktiv, selvom det skulle være så som så med spilletiden. Peter Larsson er også en god kandidat til at ryge, han er næppe billig i drift for et fjerdevalg og sikkert heller ikke selv tilfreds med den plads. Og så er der Oscar Wendt som, medmindre han forlænger med endnu et år, kun har to transfervinduer tilbage før han kan lave en Atiba. Skal vi have penge skal det være nu. Endelig har Jacob Albrechtsen ikke fået forlænget sin kontrakt og forlader derfor klubben til sommer.

    Ind: Ryger Jesper skal vi sikkert have en ny reservemålmand, medmindre man mener at Frederik Vang er klar til den tjans. Men noget spændende navn bliver det næppe. Måske et goddag igen til Rune Nilssen. Ryger Larsson så skal vi nok have en ny en ind og der er der et par interessante navne. Jim Larsen har ikke haft den bedste forårssæson, men han har vist lederegenskaber og godt med luftstyrke. Rasmus Bengtsson har floppet stort i sin tid hos Hertha Berlin og kunne nok godt bruge en ny start. Og så er der selvfølgelig altid Sølvi Ottesen, hvis agent for nyligt har udtalt at den eneste interesse der har været i den hjemlige liga har været fra OB og FCK. Og skulle vi få en ordentlig pose penge for Oscar Wendt, så må man formode at Bryan Oviedo ikke bliver regnet for helt klar endnu og så skal vi ud og kigge venstrebacks igen. Der sidder vi stadig med de to mest oplagte emner, Knut Olav Rindarøy som valgte at blive i Molde i vinters på trods af prøvetræninger i både Everton og Manchester United og så Ricardinho fra Malmø FF som brækkede foden i januar men fik comeback her mod Häcken for nyligt.


    Midtbanen

    Ud: Atiba Hutchinson, den faste mand hos FCK, forlader os nu endelig. PSV er destinationen og det kan mærkelig nok ende med at koste Thomas Kristensen hans plads i truppen. TK har Jesper Bech-style sagt at hvis klubben henter en erstatning for Atiba, så ville han overveje om han skulle søge væk. Når så Ståle udtaler at vi skal have ikke bare en erstatning for Atiba men to, så kunne det godt se svært ud for manden der har overtaget Løns' hår.

    Ind: Hvem skal så være de to nye? Lige nu er det største navn der bliver nævnt Daniel Jensen, som er ude i kulden i Werder Bremen efter et længerevarende skadesforløb. Lillebror Jensen har selv udtalt at det da har interesse men først om et par år, hvilket han nok ikke skal regne med. Det er nu eller aldrig for Daniel Jensen, men skal der ske noget der så bliver det næppe før efter VM. Han holder nok sine valgmuligheder åbent så længe som muligt. Så har vi Jakob Poulsen, som for tiden har travlt med at rykke ned for AGF. Han skal nok også bruge VM som udstillingsvindue, men hvis AGF rykker ned så er mulighederne for JP til FCK nok allerede blevet en del større. Vi har Mikkel Thygesen som vel snart skal videre fra FCM hvis han vil have succes og tilbage på landsholdet. Martin Bergvold har fået Serie A boller i det italienske og skal nu videre derfra efter hans klub rykkede ned. Og så har Tipsbladet nævnt Celso Borges, ung costa ricaner fra Frederikstad.


    Angrebet

    Ud: Ailton.

    Ind: Morten Nordstrand.

    Ailton er færdig i klubben og nu kommer Nordstrand tilbage. Den er lige til højrebenet. Så, i ægte FCK stil går den nok lige forbi stolpen. Vi får se. Skulle vi mod forventning til at kigge på angribere, så er Tobias Hysen stadig på markedet.


    Sådan helt personligt tror jeg klubben sælger Larsson hvis de kan. Det kan ikke være tilfredsstillende for nogen af parterne at have ham løbende rundt som fjerdevalg. Problemet ligger nok i om nogen vil have ham. Ryger Larsson, så skal vi dog have en til. Anton, Zanka og gamle Laur er ikke nok. Der vil Sølvi nok være den oplagte men dyre model, mens en spiller som Jim Larsen (selvmål til trods) nok ville være bedre som tredje mand.

    Jeg tror JC får resten af sæsonen til at sælge sig selv i. Og jeg håber det lykkes for ham. En erstatning skal der nok findes, kompetente keepere til at sidde på bænken har ikke været det store problem for klubben at finde.

    Jeg tror Ståle gerne vil have både en central midt og en kantspiller til at erstatte Atiba. Jeg tror CV gerne ser det holdt til bare en enkelt. For Daniel Jensen er det virkelig nu eller aldrig, men hvis det bliver ham, så tror jeg ikke på en Celso Borges, spændende navn som det ellers er. Så tror jeg nærmere på en Thygesen eller Poulsen, en som vi ved kan gå ud på kanten. For Daniel Jensen skal have en Hjalte eller Kvist omkring sig for at tage det hårde løbearbejde.

    Oppe foran kan jeg virkelig ikke se andet end at Ailton ryger og Nord kommer tilbage. Og så forhåbentlig ser vi lidt mere til Zohore.

    Der er en del navne jeg ikke har taget med, enten forbi vi ikke har hørt dem nævnt i forbindelse med FCK i et stykke tid (Lubos Hanzel), fordi jeg anser dem som værende for dyre (Makthar Thioune) eller begge dele (Vegard Forren). Niki Zimling har jeg tidligere været fortaler for, men som det ser ud nu tror jeg ikke klubben kigger i den retning.

    Det bliver et spændende sommervindue. Og sikkert frustrerende også, for jeg vil næsten garantere at vi intet ser ske før efter VM hvor en masse interessante emner pludselig vil springe frem og med det samme prissætte sig uden for vores rækkevidde.

  2. De følgende 9 brugere er enige:

  3. #2
    Tilmeldingsdato
    Jan 2008
    Indlæg
    954

    Re: Til- og afgange 4: Sell Free Or Buy Hard

    Tråden bør efter min bedste overbevisning hedde "Sell hard or buy free" eller "Sell free, buy hard" :)

  4. #3
    Tilmeldingsdato
    Dec 2004
    Indlæg
    732

    Re: Til- og afgange 4: Sell Free Or Buy Hard

    Nu kommer min våde drøm, uden noget hold i virkeligheden iøvrigt:

    Ud: Atiba, Wendt, Ailton, Larsson.

    Ind: Daniel Jensen (eller Makhatar Thioune), Knut Olav Rindaroy, Jakob Poulsen og Sølvi Ottesen.

    Det ville give følgende opstilling:

    Wiland

    Pospech - Zanka/Antonsson - Ottesen - Rindaroy

    Poulsen - Daniel Jensen - Hjalte/Kvist - Grønkjær/Vingaard

    Santin - Ndoye

    Det ville give en midtbane der i den grad kan fodre angrebet med sukkerballer og samtidig selv være målfarlige.

    Jeg ved godt det er lidt FM agtigt, men nu hvor jeg ikke har noget reelt at byde ind med, syntes jeg lige jeg ville dele det.

  5. De følgende 5 brugere er enige:

  6. #4
    Tilmeldingsdato
    Jul 2006
    Indlæg
    261

    Re: Til- og afgange 4: Sell Free Or Buy Hard

    Rigtig fin gennemgang David_T, men jeg troede at meningen med et specifikt transferforum var, at vi skulle undgå disse store, uoverskuelige transfertråde vol. 27.

    Personligt er jeg stort set enig i dine betrægtninger ellers, men jeg tvivler stært på, at Larsson bliver solgt i dette vindue, da hans kontrakt først udløber i 2013. Nevertheless, drømmer jeg stadig om Sølvi, som jeg synes vil være perfekt ved siden af Anton, men jeg tror nok snarere at det bliver på Zankas bekostning, da især udlandske klubber længe har været efter ham. Ellers er en mulighed at udleje Larsson, som måske ikke ville være en dårlig idé.

    Grønkjær er jeg sikker på forlænger.

    Mit bud på sommers vindue:

    Ud: Jesper Christiansen, Aílton Almeida, Peter Larsson (leje), Atiba Hutchinson, Thomas Kristensen, Oscar Wendt, Jacob Albrechtsen
    Ind: Reservekeeper (evt. Rune Nilssen), Sølvi Ottesen, Morten Nordstrand (lejeretur), Daniel Jensen, Jakob Poulsen, venstre back

    Wiland
    Pospech - Ottesen - Anton - ???
    Kvist - Jensen - Poulsen - Grønkjær/Vingaard
    Santin - N'Doye
    Sidst redigeret af kalaha : 29.04.10 kl. 10:53

  7. #5
    MZ er offline What airdefence doing?
    Tilmeldingsdato
    Sep 2004
    Indlæg
    1,130

    Re: Til- og afgange 4: Sell Free Or Buy Hard

    ›Rigtig fin gennemgang David_T, men jeg troede at meningen med et
    ›specifikt transferforum var, at vi skulle undgå disse store,
    ›uoverskuelige transfertråde vol. 27.

    If so, så er det blevet grundigt ignoreret i de sidste 2 udgaver.... Men de store er vel til de større rygter, ønsketænkninger og FM relaterede ting, og så kommer der mindre tråde om mere specifikke spillere...

    ›Personligt er jeg stort set enig i dine betrægtninger ellers, men
    ›jeg tvivler stært på, at Larsson bliver solgt i dette vindue, da
    ›hans kontrakt først udløber i 2013. Nevertheless, drømmer jeg
    ›stadig om Sølvi, som jeg synes vil være perfekt ved siden af
    ›Anton, men jeg tror nok snarere at det bliver på Zankas
    ›bekostning, da især udlandske klubber længe har været efter ham.
    ›Ellers er en mulighed at udleje Larsson, som måske ikke ville
    ›være en dårlig idé.

    Indeed!

    ›Grønkjær er jeg sikker på forlænger.

    Yup :)

    ›Mit bud på sommers vindue:

    ›Ud: Jesper Christiansen, Aílton Almeida, Peter Larsson (leje),
    ›Thomas Kristensen, Oscar Wendt, Jacob Albrechtsen
    ›Ind: Reservekeeper (evt. Rune Nilssen), Sølvi Ottesen, Morten
    ›Nordstrand (lejeretur), Daniel Jensen, Jakob Poulsen, venstre
    ›back

    Wiland
    ›Pospech - Ottesen - Anton - ???
    ›Kvist - Jensen - Poulsen - Grønkjær/Vingaard
    ›Santin - N'Doye

    Ikke helt urealistisk...

    I øvrigt er jeg godt tilfreds med titlen på denne tråd, og håber Bruce får fingeren ud og laver en 5'er inden vintervinduet 10/11, da jeg ikke håber man må ty til titler som "Transfers of the sun" eller "Transfer rising".... (Selv "The Fifth Transfer" er et longshot :/ )

  8. #6
    Tilmeldingsdato
    Apr 2003
    Indlæg
    951

    Re: Til- og afgange 4: Sell Free Or Buy Hard

    Stop nu med at debattere om detbattråden hedder det rigtige eller forkerte!

    ›Grønkjær er jeg sikker på forlænger.

    ›Mit bud på sommers vindue:

    ›Ud: Jesper Christiansen, Aílton Almeida, Peter Larsson (leje),
    ›Thomas Kristensen, Oscar Wendt, Jacob Albrechtsen
    ›Ind: Reservekeeper (evt. Rune Nilssen), Sølvi Ottesen, Morten
    ›Nordstrand (lejeretur), Daniel Jensen, Jakob Poulsen, venstre
    ›back
    Du mangler vidst Atiba under 'ud' spillere.

    Når det er sagt så tror jeg ikke det kommer en SÅ stor udskiftning i truppen. 6 spillere ind og 6 ud er nok liiiiige i overkanten

    Jeg har en fornemmelse af at Ståle forsætte til vinter, da den sportslige ledelse flere gange har udtalt at man helst vil skifte træner i vinterpausen da den er længst og man har mest tid til at få en ny træner på plads + at jeg tror at gerne at Ståle gerne vil skrive endnu en ChL deltagelse på CV'et og FCK vil selfølgelig også gerne med i ChL og det tror jeg at man har størst chance for ved at forsætte med samme træner+trup.

    Den store udrensning af spillere som TK, Larsson og Ailton kommer nok først i forbindelse med en ny træner når man finder ud af om man vil satse på disse eller droppe dem helt.

    Tror og håber at FC kan hente Daniel Jensen som Atibas afløser, udover Jensen tror jeg max der blir hentet en spiller, og det ville da være mega luksus hvis det var Jakob Poulsen.

    En eller to, max 3 spillere forladen klubben JC + hvis der kommer store bud på enten Zanka eller Wendt.
    Sidst redigeret af Toeffe_WA : 29.04.10 kl. 10:35
    Oslo
    Toeffe_WA's Avatar

  9. #7
    Tilmeldingsdato
    Jun 2007
    Indlæg
    678

    Re: Til- og afgange 4: Sell Free Or Buy Hard

    "Ellers er en mulighed at udleje Larsson, som måske ikke ville være en dårlig idé." -kalaha
    Det kommer lidt an på hvad formålet med udlejningen er. Er det fordi man fortsat tror på hans evner, men vurdere at han nemmere kan komme tilbage i form i en mindre klub? Eller er det fordi man vil sælge ham og ved at det er svært så længe han sidder på bænken i FCK?

    Jeg kan på den ene side godt lide idéen og ville være villig til også at udleje TK og Ailton. Men det kan jo også gøre situationen endnu værre om et år. Vi vil måske ikke have dem hjem igen, hvis vi går ud og køber nye spillere til samme positioner. Og med Nordstrand og Junior i frisk erindring, tror jeg CV vil være meget forsigtig med at satse på udlejning, som et salgsværktøj.

    Men skulle vi udleje Larsson og købe Sølvi, så ser jeg det som en styrkelse af truppen her og nu.

  10. #8
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,471

    Re: Til- og afgange 4: Sell Free Or Buy Hard

    ›Når det er sagt så tror jeg ikke det kommer en SÅ stor
    ›udskiftning i truppen. 6 spillere ind og 6 ud er nok liiiiige i
    ›overkanten

    - Man skulle tro, at det ikke er det man ønsker eller går efter. Det sagt er Hutch og Albrechtsen helt sikkert væk til sommer, og det tror jeg også at Ailton og JC er. Nu er det en tilsnigelse at medregne Nordstrand som tilgang, men i de udgående spillere skal jo erstattes. Hutch gerne af to (ifølge Ståle) og JC af én. Det er, i hvert fald, tre nye spillere ind. Det kan godt være, at det ikke er ønskescenariet, men det kan jo vise sig at blive en nødvendighed. Særligt hvis også Wendt bliver solgt (om der kommer et godt bud på ham) og hvis Larsson og Laursen søges erstattet (endda med en handel, der formentlig ikke kan gøres væsentligt billigere (Sølvi)).

    Med andre ord: Ja, det kan virke som en ordentlig tur i svingdøren, men det kan vise sig at blive nødvendigt og, ikke mindst, uundgåeligt.

  11. #9
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    542

    Re: Til- og afgange 4: Sell Free Or Buy Hard

    Nu da pengene ikke hænger på træerne, kunne det måske være en ide at hente nogle unge talenter, som har vist at de kan leverer over en længere periode, dog på et lavere niveau, eks.:

    Bashkim Kadrii, B93

    Han var på vej til udlandet efter sidste sæson, hvor bla Dortmund viste stor interesse. Udover at vide hvor målet står, kan han også bruges på andre pladser end angrebet. Han skal selvfølgelig ikke hentes som 1. eller 2. angriber, men med daglig træning med bedre spillere, tror jeg at han kan udvikle sig hurtigt til at kunne udfordrer til en startplads.
    Vi har jo tidligere haft held med ungdommen fra Østerbroklubben.
    http://www.bold.dk/nyt/Endnu-et-hattrick-af-Kadrii

    Nicolai Jørgensen, AB

    Her er en meget ung knægt, som måske ikke er så dominerende, men han falder heller ikke ud af kampene på trods af sin alder. Han er en typisk fløj, så at hente ham, og lade ham udvikle sig i løbet af næste sæson, vil det være den perfekte arvetager af Gronk's plads i truppen, som den udfordrende og angrebsivrige:-)
    http://www.bold.dk/nyt/Stjernefroe-s...akt-med-toppen

    Det er ikke de to vedhæftede nyheder som gør at jeg finder dem interessante, de to nyheder har bare været for at vise hvem de er.
    Som tidligere ungdomstræner, har jeg allerede set hvad de kunne for 3-4 år siden, og den udvikling de har været igennem, kan jeg kun sige at invisteres der i dem nu, vil pengene være tjent ind tifoldigt indenfor de næste 5 år, hvis man vælger at sælge dem videre:-)
    Der er rigtig mange talenter i de lavere rækker, jeg mener at man bør satse lidt penge på talenter og sparer lidt på de etableret, især når vi ikke har nogen som er klar fra egne rækker til at træde til endnu.
    Mit hjerte banker kun for FCK!!!

  12. De følgende 2 brugere er enige:

  13. #10
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    3,593

    Re: Til- og afgange 4: Sell Free Or Buy Hard

    ›Nu da pengene ikke hænger på træerne, kunne det måske være en ide
    ›at hente nogle unge talenter, som har vist at de kan leverer over
    ›en længere periode, dog på et lavere niveau, eks.:
    ›Bashkim Kadrii, B93

    Nu kender jeg ham ikke så godt, men mon han vil have den store motivation til at komme til FCK og mon der er den store idé i at hente ham? Vi har allerede 4 etablerede angribere og Zohore i truppen, og smider vi 1-2 ud (Ailton+Nord fx), så vil vi have behov for at hente en etableret spiller mere. Så Bashkim vil være mindst 4-5 valg i udgangspunktet. Spørgsmålet er derfor, om Bashkim vil finde sig i at spille i reserveholdsligaen i nok mindst 2 år (med mulighed for 1-2 kampe for førsteholdet som indskifter i pokalen eller lign.)?

    Du skriver godt nok at...

    ›med daglig træning med
    ›bedre spillere, tror jeg at han kan udvikle sig hurtigt til at
    ›kunne udfordrer til en startplads.

    ...men jeg tør godt vædde med, at han får det rigtig svært. Med mindre han er et talent i Zidan-klassen, så får han næppe chancen i den første eller anden sæson. Og jeg synes at huske, at manden har drømme om relativt hurtigt at spille SAS-ligabold eller komme til udlandet.

    http://www.bold.dk/nyt/Stjernefroe-sikrer-AB-ko
    ›ntakt-med-toppen


    Ham her er mere interessant. Jeg kender lidt til AB (de er det lokale hold hvor jeg bor og jeg har en kammerat der er AB-regular). NJ er et pænt talent, og han ville måske have tålmodigheden til at vente de par år, der nok ville gå, inden han kunne gøre sig håb om debut (hvis det kom så vidt). Og han er i hvert fald en spillertype, som vi kunne få god gavn af som fløj/ydermidtbane.

    ›Der er rigtig mange talenter i de lavere rækker, jeg mener at man
    ›bør satse lidt penge på talenter og sparer lidt på de etableret,
    ›især når vi ikke har nogen som er klar fra egne rækker til at
    ›træde til endnu.

    Tja. I princippet er jeg da enig i, at det ville være smart, om vi kunne satse på talenter; egne såvel som dem man henter omkring de 18-20 år fra lavere rangerende klubber. Det kan være både en god investering og lidt fodboldromantisk.

    Det skal jo bare som altid opvejes mod det forhold, at vi som udgangspunkt går efter mesterskab + europæisk gruppespil i hver eneste sæson. Den ambition er vanskelig, hvis man baserer sig meget på talenter. Al ære og respekt for talentarbejdet hos hold som FCM og FCN, men de mangler stadig at være stabile over tid og nå mere end ca. 60p i ligaen og nær-ved-og-næsten i et år ud af fem i europa.

    Jeg tror ikke, at vi skal satse på at have ret meget mere end en 3-5 stykker på holdet eller i periferien af holdet af gangen (Vi har fx Delaney, Oviedo, Zohore, Zanka og med lidt god vilje Özdogan nu).
    "Gedanken ohne Inhalt sind leer, Anschauungen ohne Begriffe sind blind"

  14. Den følgende bruger er enig i dette:

  15. #11
    Tilmeldingsdato
    Jan 2005
    Indlæg
    113

    Re: Til- og afgange 4: Sell Free Or Buy Hard

    Nu hvor Ståle skal være Landstræner kunne det være vi skulle støvsuge det norske marked inden han stopper....

    Jo Inge Berget http://en.wikipedia.org/wiki/Jo_Inge_Berget

    Marcus Pedersen http://en.wikipedia.org/wiki/Marcus_Pedersen

    Lars Sætra http://en.wikipedia.org/wiki/Lars_S%C3%A6tra

    Muhamed Keita http://en.wikipedia.org/wiki/Muhamed_Keita

    Mohammed Fellah http://en.wikipedia.org/wiki/Mohammed_Fellah

    Harmeet Singh http://en.wikipedia.org/wiki/Harmeet_Singh

    Mostafa Abdellaoue http://en.wikipedia.org/wiki/Mostafa_Abdellaoue

    Mohammed Abdellaoue http://en.wikipedia.org/wiki/Mohammed_Abdellaoue

  16. Den følgende bruger er enig i dette:

  17. #12
    Tilmeldingsdato
    Jan 2008
    Indlæg
    954

    Re: Til- og afgange 4: Sell Free Or Buy Hard

    ›Nu hvor Ståle skal være Landstræner kunne det være vi skulle
    ›støvsuge det norske marked inden han stopper....

    ›Jo Inge Berget http://en.wikipedia.org/wiki/Jo_Inge_Berget

    ›Marcus Pedersen http://en.wikipedia.org/wiki/Marcus_Pedersen

    ›Lars Sætra http://en.wikipedia.org/wiki/Lars_S%C3%A6tra

    ›Muhamed Keita http://en.wikipedia.org/wiki/Muhamed_Keita

    ›Mohammed Fellah http://en.wikipedia.org/wiki/Mohammed_Fellah

    ›Harmeet Singh http://en.wikipedia.org/wiki/Harmeet_Singh

    ›Mostafa Abdellaoue http://en.wikipedia.org/wiki/Mostafa_Abdellaoue

    ›Mohammed Abdellaoue http://en.wikipedia.org/wiki/Mohammed_Abdellaoue

    Og hvorfor skulle nogle af dem være interessante? Hvordan er du kommet frem til at det lige præcis er dem der ku være spændende?

  18. De følgende 4 brugere er enige:

  19. #13
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    542

    Re: Til- og afgange 4: Sell Free Or Buy Hard

    ››Nu da pengene ikke hænger på træerne, kunne det måske være en ide
    ››at hente nogle unge talenter, som har vist at de kan leverer over
    ››en længere periode, dog på et lavere niveau, eks.:
    ››Bashkim Kadrii, B93

    ›Nu kender jeg ham ikke så godt, men mon han vil have den store
    ›motivation til at komme til FCK og mon der er den store idé i at
    ›hente ham? Vi har allerede 4 etablerede angribere og Zohore i
    ›truppen, og smider vi 1-2 ud (Ailton+Nord fx), så vil vi have
    ›behov for at hente en etableret spiller mere. Så Bashkim vil være
    ›mindst 4-5 valg i udgangspunktet. Spørgsmålet er derfor, om
    ›Bashkim vil finde sig i at spille i reserveholdsligaen i nok
    ›mindst 2 år (med mulighed for 1-2 kampe for førsteholdet som
    ›indskifter i pokalen eller lign.)?

    Nu er det jo ikke den store hemmelighed, at ståle ønsker at få skippet Ailton afsted her til sommer, og ailton har også selv meldt ud at hvis han fik chancen, ville han gerne videre.
    Så er der Santin, Nord og desværre nok også Damen, jeg ser ikke Zohore som en som er helt klar til førsteholds fodbold endnu, han skal have mere tid til at udvikle sig og væne sig til seniorbold, hvilket Baskim allerede har, og om han ønsker at være 4. valg i den første sæson, og tage kampen op med de tre andre, mener jeg nu nok at han vil, han var trods alt klar til at tage til Dortmund og kæmpe med angriberer som er en del bedre end dem vi har rendende rundt.

    ›Du skriver godt nok at...

    ››med daglig træning med
    ››bedre spillere, tror jeg at han kan udvikle sig hurtigt til at
    ››kunne udfordrer til en startplads.

    ›...men jeg tør godt vædde med, at han får det rigtig svært. Med
    ›mindre han er et talent i Zidan-klassen, så får han næppe chancen
    ›i den første eller anden sæson. Og jeg synes at huske, at manden
    ›har drømme om relativt hurtigt at spille SAS-ligabold eller komme
    ›til udlandet.

    Det væddemål tager jeg gerne, for mentalt er han en meget stærk spiller, og han ville være meget klar til den udfordring.

    ››http://www.bold.dk/nyt/Stjernefroe-sikrer-AB-
    ›ko
    ››ntakt-med-toppen


    ›Ham her er mere interessant. Jeg kender lidt til AB (de er det
    ›lokale hold hvor jeg bor og jeg har en kammerat der er
    ›AB-regular). NJ er et pænt talent, og han ville måske have
    ›tålmodigheden til at vente de par år, der nok ville gå, inden han
    ›kunne gøre sig håb om debut (hvis det kom så vidt). Og han er i
    ›hvert fald en spillertype, som vi kunne få god gavn af som
    ›fløj/ydermidtbane.

    Jeg tror nu ikke det er et par år. Jeg tvivler meget på at Gronk holder meget mere en næste sæson, og står han "i lære" hos ham, tror jeg han vil være klar til at udfordrer resten af dem på fløjene.

    ››Der er rigtig mange talenter i de lavere rækker, jeg mener at man
    ››bør satse lidt penge på talenter og sparer lidt på de etableret,
    ››især når vi ikke har nogen som er klar fra egne rækker til at
    ››træde til endnu.

    ›Tja. I princippet er jeg da enig i, at det ville være smart, om
    ›vi kunne satse på talenter; egne såvel som dem man henter omkring
    ›de 18-20 år fra lavere rangerende klubber. Det kan være både en
    ›god investering og lidt fodboldromantisk.

    ›Det skal jo bare som altid opvejes mod det forhold, at vi som
    ›udgangspunkt går efter mesterskab + europæisk gruppespil i hver
    ›eneste sæson. Den ambition er vanskelig, hvis man baserer sig
    ›meget på talenter. Al ære og respekt for talentarbejdet hos hold
    ›som FCM og FCN, men de mangler stadig at være stabile over tid og
    ›nå mere end ca. 60p i ligaen og nær-ved-og-næsten i et år ud af
    ›fem i europa.

    ›Jeg tror ikke, at vi skal satse på at have ret meget mere end en
    ›3-5 stykker på holdet eller i periferien af holdet af gangen (Vi
    ›har fx Delaney, Oviedo, Zohore, Zanka og med lidt god vilje
    ›Özdogan nu).

    Jeg ser ikke længere Zanka som en som udfylder sådan en rolle, han er det mest faste kort i midterforsvaret. Zohore er der kun for at lære, så at lade AB talentet følges med Zohore, så vil det være 4 unge, som er klar til at udfordrer de etableret.

    Det er ikke umuligt at udvikle de unge spillere, hvis der er rigligt med rutineret spillere som de kan læne sig op ad, og det er da lykkedes før, Christian P, Wendt, Zanka og Kvist er da ikke enestående tilfælde.
    Mit hjerte banker kun for FCK!!!

  20. Den følgende bruger er enig i dette:

  21. #14
    Tilmeldingsdato
    Nov 2006
    Indlæg
    206

    Re: Til- og afgange 4: Sell Free Or Buy Hard

    ››Nu hvor Ståle skal være Landstræner kunne det være vi skulle
    ››støvsuge det norske marked inden han stopper....
    ››
    ››Jo Inge Berget http://en.wikipedia.org/wiki/Jo_Inge_Berget
    ››
    ››Marcus Pedersen http://en.wikipedia.org/wiki/Marcus_Pedersen
    ››
    ››Lars Sætra http://en.wikipedia.org/wiki/Lars_S%C3%A6tra
    ››
    ››Muhamed Keita http://en.wikipedia.org/wiki/Muhamed_Keita
    ››
    ››Mohammed Fellah http://en.wikipedia.org/wiki/Mohammed_Fellah
    ››
    ››Harmeet Singh http://en.wikipedia.org/wiki/Harmeet_Singh
    ››
    ››Mostafa Abdellaoue http://en.wikipedia.org/wiki/Mostafa_Abdellaoue
    ››
    ››Mohammed Abdellaoue http://en.wikipedia.org/wiki/Mohammed_Abdellaoue

    ›Og hvorfor skulle nogle af dem være interessante? Hvordan er du
    ›kommet frem til at det lige præcis er dem der ku være spændende?
    De kunne øge vores Mohammed index og dermed få profeten på vores side. ;-)

    Spøg til side, jeg kender ingen af dem, så en lille gennemgang af, hvem de er, og hvad de kan ville være rart. (Ikke en Wiki, men din begrundelse)
    6

  22. Den følgende bruger er enig i dette:

  23. #15
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    1,148

    Re: Til- og afgange 4: Sell Free Or Buy Hard

    En som vist ikke er nævnt i denne tråd er Aabs anfører Andreas Johansson. Johansson er transferfri til sommer. Han er i mine øjne en af de mest boldsikre spillere i SAS-ligaen, han er kreativ og god til at fordele spillet, og så har han meget væsentligt også international erfaring/rutine.

    Han har ikke samme høje niveau som Atiba, og derfor bør han heller ikke være den direkte afløser for Atiba. Jeg ser ham derimod som en ideel afløser for en aldrig præsterende TK.

    Så vidt jeg husker, er Johansson ikke længere omfattet af forskerordningen, hvorfor hans lønningskrav formentlig er relativt høje, men hvis han kommer på en fri transfer, burde det vel ikke være så afgørende. Han har muligvis alderen imod sig, men han kunne jo få en kontrakt af 1-2 års varighed.

    Med tanke på Grønkjærs skrøbelige stænger, TK´s svage præstationer og Atibas skifte til PSV, ville Johansson efter min mening være et fornuftigt og vel også realistisk køb til bredden.

  24. De følgende 6 brugere er enige:

Side 1 af 45 123411 ... SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Til- og afgange 5: Sell Free Or Buy Hard
    By Killer in forum Transferforum
    Svar: 616
    Sidste Meddelelse: 29.10.10, 14:41
  2. Til- og afgange 3: Vinter Vengeance
    By David_T in forum Transferforum
    Svar: 426
    Sidste Meddelelse: 28.04.10, 08:21
  3. Til- og afgange 2: Afgang harder
    By David_T in forum Transferforum
    Svar: 460
    Sidste Meddelelse: 17.12.09, 23:01
  4. Til- og afgange?
    By MSO in forum Transferforum
    Svar: 380
    Sidste Meddelelse: 20.06.09, 21:30
  5. Die Hard Mega Hard FCK sang
    By rmjdk in forum De korte linier
    Svar: 3
    Sidste Meddelelse: 14.07.06, 12:07

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •