Side 2 af 45 FørsteFørste 1234512 ... SidsteSidste
Viser resultater 16 til 30 af 667

Emner: Til- og afgange 4: Sell Free Or Buy Hard

  1. #16
    David_T er offline Occasionally wears a hat
    Tilmeldingsdato
    Apr 2004
    Indlæg
    2,506

    Re: Til- og afgange 4: Sell Free Or Buy Hard

    Johansson bliver altid nævnt med jævne mellemrum og han falder altid på de samme parametre. Hvis han skal afløse TK er han alt, alt for dyr i drift, hvis han skal afløse Atiba er han ikke på niveau og har ikke alderen til at kunne komme på niveau i fremtiden. Men mere end det, så kan manden ikke spille central midt i en 4-4-2.

    AaB har igen og igen tænkt "Ej, det kan ikke være rigtigt" og prøvet ham på pladsen og igen og igen er han endt tilbage enten som offensiv midt i en diamant på midtbanen eller som hængende angriber i en 4-5-1. Nogle gange har de hellere ville bruge ham som kant end som central midt. Med Chanko ude nu, så vil de hellere sætte Kenneth Emil Petersen op på den centrale midtbaneplads end at bruge Johansson der. Det virker bare ikke med ham.

  2. De følgende 2 brugere er enige:

  3. #17
    Tilmeldingsdato
    Aug 2009
    Indlæg
    56

    Re: Til- og afgange 4: Sell Free Or Buy Hard

    Tak for en god og meget overskuelig tråd (lad os, hvor længe det holder sig :-))

    For det første viser tråden fint, at alt tyder på, at FC også bliver et stærkt hold næste år - så store udskiftninger står vi heller ikke overfor.

    Flere tror, at der kan komme superbud på Wendt eller Zanka - misforstå mig endelig ikke; de er absolut topklasse i superligaen og perfekte til vores hold, men de store ligaer i Europa tror jeg altså ikke køber dem; dertil laver de desværre for mange fejl. Hvis der skal komme et bud, som vi så at sige ikke kan sige nej til - så tror jeg det bliver på vores "dejlige" back fra tjekkiet" - han har altså nogle helt særlige spidskompetencer, som kan gøre, at nogen vil betale mere end de almindelige beløb for ham.

    Jesper Poulsen er der rigtig mange som vil have vi køber - jeg er ikke vild med ham. jeg synes han har været god på landsholdet, men han skaber alt for lidt i superligaen (selv da han var på toppen og GF var nr. 1) og har tendens til at varme bolden og spille på tværs. Jeg er bange for at vi med ham får en "tonser-midtbane", som bare slet ikke er kreativ nok - jeg synes vi skal prøve noget andet.

  4. #18
    Tilmeldingsdato
    Apr 2003
    Indlæg
    951

    Re: Til- og afgange 4: Sell Free Or Buy Hard

    ››Nu hvor Ståle skal være Landstræner kunne det være vi skulle
    ››støvsuge det norske marked inden han stopper....
    ››
    ››Jo Inge Berget http://en.wikipedia.org/wiki/Jo_Inge_Berget
    ››
    ››Marcus Pedersen http://en.wikipedia.org/wiki/Marcus_Pedersen
    ››
    ››Lars Sætra http://en.wikipedia.org/wiki/Lars_S%C3%A6tra
    ››
    ››Muhamed Keita http://en.wikipedia.org/wiki/Muhamed_Keita
    ››
    ››Mohammed Fellah http://en.wikipedia.org/wiki/Mohammed_Fellah
    ››
    ››Harmeet Singh http://en.wikipedia.org/wiki/Harmeet_Singh
    ››
    ››Mostafa Abdellaoue http://en.wikipedia.org/wiki/Mostafa_Abdellaoue
    ››
    ››Mohammed Abdellaoue http://en.wikipedia.org/wiki/Mohammed_Abdellaoue

    ›Og hvorfor skulle nogle af dem være interessante? Hvordan er du
    ›kommet frem til at det lige præcis er dem der ku være spændende?
    Der er jo ikke så meget text og gætte ud fra i det første indlæg ud over en masse unge interessante spillere som er listet op.

    Jeg tror grunden til at de er nævnt er at de alle gør det særdeles godt i Norge fortiden, de øverste fire fra Strømsgodset som spiller en god gang bold fortiden og har imponerende 10 hjemmekampe i træk med sejr i den norske liga nu, og har et hold hvor det er teenageres store set hele bundet.

    De sidste 3 er fra Vålerenga, og er også inde i en god stime, og ville også alle være spændene og se på for FCK hvis man ville satse ungt.

    Eneste problem med disse spillere er nok at de alle er voldsomt hypet fortiden, og en ting er sikkert, når spillere er hypet i Norge så forstår klubberne og sætte priserne skyhøjt og jeg tror ærlig talt ikke FCK har pengene til at komme i nærheden af nogen af disse pt.

    I Norge er virkeligheden kommer til Tippeligaen også, efter år med record høje tv penge og økonimisk legeland så er virkeligheden en anden nu, ligesom i resten af europa, og uden penge har Tippeligaklubberne også fundet ud af at ingen gider spille i Norge hvis ikke det var for pengene, det er måske kun lige Rosenborg som har lidt og lokke med udover penge pga at de igen bare vinder og vinder og spiller europa og de har også lidt navn tilbage og leve på. Ellers må klubberne satse ungt og lokalt og det har de gjort, dette har medført at der er en sand stime af talentfulde unge spillere i ligaen fortiden som faktisk har gjort ligaen mere underholdene.

    Nok om Tippeligaen, men det er mit gæt hvorfor de 7 er nævnt, de er alle meget talentfulde, specielt Jo Inge Berget er en spændene spiller, var et smut i italien som ung, er vel egentlig midtbane spiller, men er så offensiv at han i FCK ville blive betragtet som angriber da han cirka yder lige så meget defensivt som Elrio gjorde på en sløv dag...
    Oslo
    Toeffe_WA's Avatar

  5. #19
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    25

    Re: Til- og afgange 4: Sell Free Or Buy Hard

    Jeg har en fidus til Linderot.
    Jeg tror han får en kort kontrakt. Han har til sommer været væk i 3 år, så han kan komme tilbage på en forskerkontrakt. Han har godt nok ikke spillet i et stykke tid, men holder sig i form henover foråret. Hvis bentøjet kan holde, tror jeg vi skriver kontrakt med ham.

  6. #20
    Tilmeldingsdato
    Feb 2009
    Indlæg
    763

    Re: Til- og afgange 4: Sell Free Or Buy Hard

    ›En som vist ikke er nævnt i denne tråd er Aabs anfører Andreas
    ›Johansson. Johansson er transferfri til sommer. Han er i mine
    ›øjne en af de mest boldsikre spillere i SAS-ligaen, han er
    ›kreativ og god til at fordele spillet, og så har han meget
    ›væsentligt også international erfaring/rutine.

    ›Han har ikke samme høje niveau som Atiba, og derfor bør han
    ›heller ikke være den direkte afløser for Atiba. Jeg ser ham
    ›derimod som en ideel afløser for en aldrig præsterende TK.

    ›Så vidt jeg husker, er Johansson ikke længere omfattet af
    ›forskerordningen, hvorfor hans lønningskrav formentlig er
    ›relativt høje, men hvis han kommer på en fri transfer, burde det
    ›vel ikke være så afgørende. Han har muligvis alderen imod sig,
    ›men han kunne jo få en kontrakt af 1-2 års varighed.

    ›Med tanke på Grønkjærs skrøbelige stænger, TK´s svage
    ›præstationer og Atibas skifte til PSV, ville Johansson efter min
    ›mening være et fornuftigt og vel også realistisk køb til bredden.

    2 grunde til jeg ikke ser det ske:

    1: Gammel - Han bliver 32 til sommer (05. juli).
    2: Ingen forskerordnung. Hvis man hopper klub i en liga, og det er til en bedre klub, så forventer man vel at få samme løn, eller højere. Det tvivler jeg på kommer til at ske.

    Jeg håber + tror ikke, at vi henter ham. Vi skal nu ikke være så bange for at bruge penge på spillere, da det kan anses som investering. Det er vel netop lønnen, der er direkte udgifter ud af 1 vindue, der skal holdes øje med, i disse kriseprægede tider. Jeg siger ikke, at vi ikke kunne hente Johansson og betale den løn han kræver, meeen på trods af at han er en af de bedre i suppen, så er han altså heller ikke mere end det.

  7. #21
    Tilmeldingsdato
    Aug 2009
    Indlæg
    2,865

    Re: Til- og afgange 4: Sell Free Or Buy Hard

    ›Tak for en god og meget overskuelig tråd (lad os, hvor længe det holder sig :-))

    ›For det første viser tråden fint, at alt tyder på, at FC også
    ›bliver et stærkt hold næste år - så store udskiftninger står vi
    ›heller ikke overfor.

    ›Flere tror, at der kan komme superbud på Wendt eller Zanka -
    ›misforstå mig endelig ikke; de er absolut topklasse i superligaen
    ›og perfekte til vores hold, men de store ligaer i Europa tror jeg
    ›altså ikke køber dem; dertil laver de desværre for mange fejl.
    ›Hvis der skal komme et bud, som vi så at sige ikke kan sige nej
    ›til - så tror jeg det bliver på vores "dejlige" back
    ›fra tjekkiet" - han har altså nogle helt særlige
    ›spidskompetencer, som kan gøre, at nogen vil betale mere end de
    ›almindelige beløb for ham.

    ›Jesper Poulsen er der rigtig mange som vil have vi køber - jeg er
    ›ikke vild med ham. jeg synes han har været god på landsholdet,
    ›men han skaber alt for lidt i superligaen (selv da han var på
    ›toppen og GF var nr. 1) og har tendens til at varme bolden og
    ›spille på tværs. Jeg er bange for at vi med ham får en
    ›"tonser-midtbane", som bare slet ikke er kreativ nok -
    ›jeg synes vi skal prøve noget andet.

    Jesper Poulsen. Er det en ny vidunderdreng i AGF ? :-)
    Det må uomtvisteligt være Jakob du hentyder til. hehe.

    Mvh. Dennis Jørgensen

  8. Den følgende bruger er enig i dette:

  9. #22
    Tilmeldingsdato
    Dec 2009
    Indlæg
    229

    Re: Til- og afgange 4: Sell Free Or Buy Hard

    Med Zankas fine forår, hvor han er den midterforsvarer, der har spillet mest, og senest kronede det med et mål foran alle spilleragenterne i Brøndby, er det nok i virkeligheden ham, der er størst risiko for at forsvinde til sommer.

    Skulle der være sandhed i rygtet om, at Hoffenheim vil give 30-40 mill. Kr. for ham, vil klubben næppe sige nej til den sum.

    http://www.bold.dk/nyt/Avis-Hoffenheim-varm-paa-Zanka

    Det kan til gengæld nok få klubben til at holde på enten Peter Larsson eller Ulrik Laursen, for ligefrem at miste 3 forsvarer på en gang, tror jeg ikke den synes er hensigtsmæssigt.

  10. Den følgende bruger er enig i dette:

  11. #23
    Tilmeldingsdato
    Jun 2007
    Indlæg
    678

    Re: Til- og afgange 4: Sell Free Or Buy Hard

    Det er tit nemmere at gætte på hvem der forlader klubben, end hvem der kommer til. Det ser ud til at CV får travlt til sommer.

    Atiba, har skrevet kontrakt med PSV og forlader os transferfri

    Jesper C, har igen indset at han er i overskud i klubben og kan forhåbentlig sælges for 5 mio kr

    Wendt, har været rygtet væk mange gange og kan vel sælges for 20 mio kr

    Zanka kan sælges for omkring 35 mio kr til flere interesserede udenlandske klubber som Hoffenheim

    Jakob Albrechtsen, forlader FCK da hans kontrakt ikke er blevet forlænget

    TK er utilfreds med at sidder på bænken og vil sikkert væk hvis der bliver købt en erstatning for Atiba. Mna kan med lidt helt få 5 mio kr for ham.

    Ailton skal ifølge Ståle selv sælges til sommer. Han skulle stadig være et varm navn i Sverige og må stadig kunne indbringe omkring 10 mio kr

    Det skulle ialt indbringe omkring 75 mio kr.

    Der ud over mangler CV stadig at forlænge kontrakten med Grønkjær. Men den er nok snart på plads.

    Den nuværende trup er på 22, hvilket Ståle selv har udtalt er lige i underkanten. Heldigvis kan mange af vores spillere dække flere pladser og så er vi generelt skånet for mange skader. Men hvis vi mister 7 spillere, skal der helt sikkert også købes nogle stykker.

    Som jeg ser det skal vi minimum se efter en ny 2. målmand, venstre back, central forsvare, central midtbane, en højre kant og en angriber.

    Den eneste sikre spiller der kommer til klubben er Nordstrand, efter det mislykkede lejeophold. Med et salg af Ailton, kan det være at han er villig til at blive i klubben.

    [update]
    Ulrik Laursen antyder overfor Politiken at han også overvejer et karierrestop til sommer.
    [/update]


    Det betyder at FCK minimum have en venstre back, en central forsvar og en central midt der kan gå direkte ind i start 11'eren. Resten af spillerne der forlader os kan for min skyld godt erstattes af unge lovende talenter. Men forhåbentlig kan CV overbevise Nordea og LD om, at det er bedre for økonomien at have et hold der kan kvalificere sig til CL :-)
    Sidst redigeret af Honse : 04.05.10 kl. 15:37

  12. #24
    Tilmeldingsdato
    Feb 2007
    Indlæg
    63

    Re: Til- og afgange 4: Sell Free Or Buy Hard

    Der er generel forventning om at vi sælger Ailton til sommer baseret på tidligere udtalelser af Ståle. Jeg synes dog at det er værd at hæfte sig ved at Ståle siger at det ville være godt for alle parter såfremt man kan få en rimelig sum for ham. Med hans præstation i FCK og et formodenligt fortsat svagt transfermarked som følge af dårlig økonomi i stort set alle klubber, har jeg svært ved at se at vores unge brasilianer skulle være noget oplagt salgsemne.

    Derudover tror jeg at CV vil forsøge at holde sammen på holdet. Der er ikke lang tid efter VM til CL kvalifikationen starter igen. Det er med en vis risiko at skifte markant ud, særligt i forsvaret. Jeg frygter dog at Wendt vil blive solgt.

  13. #25
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    1,148

    Re: Til- og afgange 4: Sell Free Or Buy Hard

    Ståle varsler i hvert fald nyt blod:

    http://www.dr.dk/Sporten/Fodbold/Sup.../04/161707.htm

  14. Den følgende bruger er enig i dette:

  15. #26
    David_T er offline Occasionally wears a hat
    Tilmeldingsdato
    Apr 2004
    Indlæg
    2,506

    Re: Til- og afgange 4: Sell Free Or Buy Hard

    ›Der er generel forventning om at vi sælger Ailton til sommer
    ›baseret på tidligere udtalelser af Ståle. Jeg synes dog at det er
    ›værd at hæfte sig ved at Ståle siger at det ville være godt for
    ›alle parter såfremt man kan få en rimelig sum for ham. Med hans
    ›præstation i FCK og et formodenligt fortsat svagt transfermarked
    ›som følge af dårlig økonomi i stort set alle klubber, har jeg
    ›svært ved at se at vores unge brasilianer skulle være noget
    ›oplagt salgsemne.

    Det kommer vel helt an på hvad man mener, eller vigtigere, hvad klubben mener er en rimelig sum for ham. Som truppen ser ud nu er der ikke plads til N'Doye, Santin, Ailton og Nordstrand. N'Doye og Santin er vigtige for holdet, Nordstrand har en fortid som liga topscorer mens Ailton både har mistet tilliden fra Ståle og sikkert ikke er billig at have gående rundt. Hvis den ene Helsingborg fjer bliver til en... tilbudshøne...

    ...

    Hvis HIF er interesserede, så tror jeg klubben vil være villig til at finde en overkommelig pris for begge parter.

    Syv-otte spillere er meget at skifte ud, men det kan sagtens ende med det uden at CV ellers har det helt store at skulle have sagt.

    Atiba og Albrechtsen forsvinder helt sikkert. Albrechtsen bliver vel maks erstattet af et internt talent, som en Thobias Skovgaard. Atiba har Ståle været ude og sige skal erstattes af to spillere.

    Henter vi to mand til midtbanen, så kommer TK i overskud. Så skal han ud. Ailton og JC er også begge i overskud, Ailton har vi allerede erstatningen for og en kompetent mand til at sidde på bænken skulle ikke være så besværligt at finde.

    Det er fem spillere. Hvis Laursen stopper, så skal vi have en ny der, så er vi på seks. Hvis vi så også får alvorlige tilbud på Wendt og Zanka, så kan CV næsten ikke sige nej. Specielt med tanke på at Wendt har kontraktudløb næste år.

    Vi kan også ende med at Laur bliver, Wendt og Zanka ikke trækker de store tilbud og vi kun henter en spiller til at erstatte Hutch og TK derfor ikke kommer i overskud. Så er det kun fire mand, hvoraf kun to skal erstattes af spillere udefra, og kun en af dem skal kunne gå lige ind i startopstillingen.

    Og i sidste ende bliver det et sted mellem de to ekstremer, men vi kan sagtens ende i begge situationer uden at det er helt hen i vejret.

    Altså, ikke samtidig. Det ville være... ja.

  16. De følgende 3 brugere er enige:

  17. #27
    Tilmeldingsdato
    Apr 2005
    Indlæg
    211

    Re: Til- og afgange 4: Sell Free Or Buy Hard

    jeg syntes da det er fint at nævne spillere fra det norske marked... alt andet lige, er chancerne bedre for at lande dem. hans gisninger kan være ligeså gode som de andres.

    og til dig der ikke kender en eneste af ovennævnte spillere, du må simpelthen følge noget mere med.... i livet som helhed

  18. #28
    Tilmeldingsdato
    Jan 2008
    Indlæg
    954

    Re: Til- og afgange 4: Sell Free Or Buy Hard

    ›jeg syntes da det er fint at nævne spillere fra det norske
    ›marked... alt andet lige, er chancerne bedre for at lande dem.
    ›hans gisninger kan være ligeså gode som de andres.

    ›og til dig der ikke kender en eneste af ovennævnte spillere, du
    ›må simpelthen følge noget mere med.... i livet som helhed

    Øhm, nu ved jeg ikke hvem du henvender dig til med din post. Men eftersom der er kommet en del posts siden det post du svarer på så det nok en meget god ide at quote det. Dernæst så er det sku da total ligegyldigt at lave en liste på 10 mand uden en kommentar til hver af dem. Det lader til, at det er dig der ikke kan følge med og lave en ordentlig post. Men det kan du måske øve dig på til næste gang.

  19. De følgende 7 brugere er enige:

  20. #29
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    1,852

    Re: Til- og afgange 4: Sell Free Or Buy Hard

    Mvh.
    Dane

  21. De følgende 2 brugere er enige:

  22. #30
    MZ er offline What airdefence doing?
    Tilmeldingsdato
    Sep 2004
    Indlæg
    1,130

    Re: Til- og afgange 4: Sell Free Or Buy Hard

    ›Perez forlader Twente:

    http://www.bold.dk/nyt/Perez-forlader-hollandske-mestre


    Det lød spændende indtil jeg så han var 35... Men må tilstå jeg ingen anelse har om hvordan han har gjort det i denne sæson...

  23. Den følgende bruger er enig i dette:

Side 2 af 45 FørsteFørste 1234512 ... SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Til- og afgange 5: Sell Free Or Buy Hard
    By Killer in forum Transferforum
    Svar: 616
    Sidste Meddelelse: 29.10.10, 14:41
  2. Til- og afgange 3: Vinter Vengeance
    By David_T in forum Transferforum
    Svar: 426
    Sidste Meddelelse: 28.04.10, 08:21
  3. Til- og afgange 2: Afgang harder
    By David_T in forum Transferforum
    Svar: 460
    Sidste Meddelelse: 17.12.09, 23:01
  4. Til- og afgange?
    By MSO in forum Transferforum
    Svar: 380
    Sidste Meddelelse: 20.06.09, 21:30
  5. Die Hard Mega Hard FCK sang
    By rmjdk in forum De korte linier
    Svar: 3
    Sidste Meddelelse: 14.07.06, 12:07

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •