Se afstemningsresultater: Kommer du på Roskilde i år.

Stemmeafgivere
115. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • Naturligvis, et af årets højepunkter.

    33 28.70%
  • Satser på det, hvis finanserne er til det, askeskyen har lagt sig etc.

    11 9.57%
  • Nej desværre, er forhindret grundet [indsæt selv]

    13 11.30%
  • Hell no, hellere en uge i en tysk kulmine med Mike Jensen.

    34 29.57%
  • Det er trænerens skyld!!+1

    24 20.87%
Viser resultater 1 til 13 af 13

Emner: Roskilde 2010

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    2,455

    Roskilde 2010

    Næsten hele programmet er jo offentliggjort, så lad os - med præcis to måneder til musikken (fraset Pavillon Junior) starter - få startet årets Roskildetråd.

    Roskilde Festival 2010 løber af stabelen fra d. 1. til 4. juli, med warm-up allerede fra lørdag d. 26. juni, hvor portene til campingområderne slås op kl. 18 om aftenen, med håb om måske at undgå de natlige hegnsvæltninger, der nærmest er blevet kutyme de seneste år.



    Sådan så plakaten ud ved afsløringen for et par uger siden, og siden er Prince jo kommet til i øverste række, ligesom der formentlig kan ventes et dusin navne til fra alle lag.

    I min optik ikke et af de stærkeste programmer i nyere tid, men bestemt godt, og jeg ser da også frem til min 8. festival med store forventninger. Disse knytter sig så i ligeså høj grad til livet på camping, som til selve musikken, men det hele hænger jo sammen.
    Mine egne must-see navne hedder Muse, Gorillaz, The Prodigy, Them Crooked Vultures, Alice in Chains, Dizzy, Kasabian, Killswitch Engage, Motörhead, The National, The Floor is made of Lava og Nile, samt en større bunke i kategorien "måske-hvis-man-får-taget-sig-sammen-og-der-ikke-kommer-noget-bedre-i-vejen", herunder Prince, Kashmir, CV Jørgensen, Sick of it All, Tech N9ne og en håndfuld andre.
    Som sædvanlig ender det jo så nok med, at jeg får set omkring halvdelen af ovenstående, og en masse andre jeg ikke havde regnet med og/eller kendte noget til i forvejen - helt i festivalens ånd, I guess.

    Årets billet koster 1.675 kr. plus gebyr. Læs mere om salget her.

    Vejret kan man som sædvanlig ikke spå om, men herfra håbes der på en gentagelse af trenden fra de sidste to år, med høj sol og lune nætter, og måske en lille byge hist og pist, til lige at holde det værste støv i ave.

    Ses vi på pladsen? Stem som vinden. Jeg er der i hvert fald.

    God festival.

    duckman
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    Sidst redigeret af duckman : 13.06.10 kl. 15:57
    Tom, Tom, Tom, Tom, Tom, Tom Høgli!

    "I have a degree from Harvard, whenever I´m wrong, the world makes a little less sense."
    duckman's Avatar

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    Mar 2005
    Indlæg
    166

    Re: Roskilde 2010

    HELT SIKKERT!! :)

    er personligt min 1. gang på roskilde festival og kan næsten ikke vente! Er også stærkt imponeret af programmet i år. Mine bud på hvor jeg med 100% garanti er at finde er:
    Muse, The Prodigy, Them Crooked Vultures, Alice in Chains, Dizzy Mizzy Lizzy, Kasabian, Motörhead, Kashmir, Jack Johnson, Nephew og så Patti Smith!

    så der selvfølgelig også en masse andet - et lille udpluk ville nok være:
    CV Jørgensen, Prince, The Romour said fire, The kissaway trail, Gorillaz - sidstnævnte så jeg lidt af på mtv (det de streamede fredag 30. april) og det var nu ikke lige noget jeg sådan sad og følte jeg ville dø af hvis jeg missede det!!

    Glæder mig så meget :D bare led efter fc flaget !! :)

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    394

    Re: Roskilde 2010

    Jeg er enig i, at programmet i år ikke er det stærkeste i nyere tid, hvilket Nephew blandt hovednavnene vel også antyder meget fint. Når det er sagt, så klager jeg absolut ikke, og jeg er helt sikkert at finde på pladsen igen i år, også selvom jeg ramte forkert i afstemningen og kun stemte måske :-)

    Mine must-see er sjovt nok stort set identiske med duckmans, hvis man da lige tilføjer Den Sorte Skole, som har fået til opgave at levere en lydcollage med liveoptagelser for Roskildes 40-årige historie - det kan kun blive interessant.

    Nåh ja, og så smutter jeg måske også forbi Patti Smith, når hun spiller "Because The Night". Måske er man endda så heldig, at hun også giver sit cover nummer af Nirvanas "Smells Like Teen Spirit", nu hvor man ikke kan få den ægte vare længere. Hun var der vist også i 96 erindrer jeg, mit debutår på Roskilde (puha, man er gammel efterhånden).

    Ja, vi ses på pladsen...
    Sidst redigeret af Ludo : 01.05.10 kl. 14:33

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    1,406

    Re: Roskilde 2010

    Jeg elsker musik - men hader festival-livet, så jeg holder mig væk...

  5. De følgende 5 brugere er enige:

  6. #5
    Tilmeldingsdato
    Apr 2005
    Indlæg
    538

    Re: Roskilde 2010

    Skal helt sikkert afsted igen. Har kun misset festivalen to gange siden 2002, og ser i år meget frem til den.

    Jeg har personligt svært ved at forstå den massive kritik af programmet jeg har set mange steder.. (ikke så meget fra anmeldere, mere fra alle slags mennesker på diverse forums og så facebook..

    Jeg synes det er et utrolig stærkt program, med mange potentielle højdepunkter.

    Årets program mangler muligvis de normale par verdensklasse-stadionkoncert-rocknavne, men har så i stedet et par deciderede scoop, hvis du spørger mig. Patti Smith, Gorillaz og Prince trækker i den grad op, og er i dansk festivalsammenhæng i særklasse. Muse og The Prodigy er også gedigne festivalnavne, så der skulle være gode muligheder for at finde en fest ;)

    Derudover er der mange stærke middelnavne på programmet, og jeg forventer en festival i år, hvor jeg vil have flere koncertoplevelser jeg vil kunne huske om et par år, end jeg havde tilsvarende sidste år.

    Jeg glæder mig mest til Gorillaz, men tror jeg vil få mange sidste minuts afgørelser hvad angår resten af programmet.
    Hvis FCK omsatte spil til mål, var vi allerede europæisk topklasse.
    fckfreak's Avatar

  7. #6
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    2,455

    Re: Roskilde 2010

    Ikke tilfreds med den officielle plakat? Så lav din egen. Glimrende overspringshandling.



    duckman
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    Tom, Tom, Tom, Tom, Tom, Tom Høgli!

    "I have a degree from Harvard, whenever I´m wrong, the world makes a little less sense."
    duckman's Avatar

  8. #7
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    2,272

    Re: Roskilde 2010

    Egentlig havde jeg gerne stemt nej, det bliver dyrt, dumt og uforglemmeligt.

    Roskilde 2010 har præsenteret et ganske sløjt program, men billetten blev købt for dette blev annonceret. Så afsted skal jeg alligevel, om ikke andet så for warm-up perioden.

    Når jeg ikke bryder mig om navnene med fed på plakaten må jeg kigge lidt ned og se hvad der så kunne blive spændende - og der er da en håndfuld.

    Fallulah.

    Her er tale om en kunstner der muligvis er underbooket ved at blive placeret på Junior, hun har allerede roteret på P3's playlister og har tiden foran sig.

    Hvis du kan lide:Florence + The Machine, Marina and the Diamonds.


    http://uk.youtube.com/v/BXJB0s5aUxM
    Bridges

    The Rumour Said Fire

    Melodisk folk-pop på den Amerikanske måde - skønt de er ligeså piv danske som rødgrød og ellerten!

    Hvis du kan lide: Simon & Garfunkel, Fleet Foxes

    The Rumour Said Fire har også kørt på diverse playlister med nummeret The Balcony

    http://uk.youtube.com/v/m2GjGAWmgsA

    Schlachthofbronx

    Så er der fandme fest! Tyske Schlachthofbronx kommer bankende med en mærkelig blanding af musik og udgives af Man Recordings. Genren Schlachthofbronx repræsenterer er det nye sort. Herhjemme ser man tendensen hos fx. White Pony og i Syd Afrika hos Die Antwood.

    Jeg kan virkelig ikke forestille mig andet end det bliver en kæmpe fest!

    Hvis du kan lide: Die Antwoord, White Pony, Joyce Muniz


    http://uk.youtube.com/v/Z-07D-We3Dw
    Too High - der i øvrigt også er intro melodien til "Ups det er live" på TV2 Zulu.

    Miike Snow

    Svensk pop når det er bedst. Har man alligevel planer om at se Robyn kan dette være en ganske fin opvarmning (såfremt de da spiller før hende).

    Selvom det er en ny gruppe er Christian Karlsson og Pontus Winnberg bestemt ikke nye i pop-verdenen og har tidligere produceret musik for bl.a. Britney Spears, Madonna og Kylie - nu har de dog Andrew Wyatt på vokalen.

    Hvis du kan lide: Robyn, Friendly Fires


    http://uk.youtube.com/v/niKT-kJfUz4
    Animal

    Electrojuice

    Igen noget dansk! Som navnet antyder er vi ude i elctro genren med massere af bas! De to unge drenge går stadig på efterskole men er langt fra uerfarne og har allerede spillet for meget store publikummer og bl.a. varmet på for The Prodigy og Kraftwerk.

    Hvis du kan lide: The Prodigy, The Wong Boys


    http://uk.youtube.com/v/TI64HhVHKB0
    Cut your fingers off

    Casiokids

    Norske Casiokids er en genganger på Roskilde, de var allerede på Junior i 2008 og har i år fået deres store gennembrud. Har du spillet FIFA10? Så kender du nok også deres nummer "Fot i Hose".

    Hvis du kan lide: Altmodisch, Röyksopp


    http://uk.youtube.com/v/NOGWjMGDNRM
    Fot i Hose


    Sidst vil jeg anbefale at slå vejen forbi festen ved Shantel's optræden.

    Her er garanteret balkan musik for alle pengene. Med sig har han sit Bucovina Club Orkestar. Shantel er et af de helt store navne inden for genren og har udgivet plader siden 1987. Så tag dine bedste romapjalter på og dans med til Disko Partizani!

    Hvis du kan lide: Klezmer juice


    http://uk.youtube.com/v/gViaOYgV8yI
    Disko Partizani


    Ud over de nævnte kan jeg nok heller ikke holde mig fra navne som Gorillaz, The Prodigy, LCD Soundsystem, Muse, Nephew og Prince - men ligefrem se hele koncerten kommer jeg nok ikke til.

    Jeg tror vejret bliver forfærdeligt, at jeg endnu engang får stjålet min pung og man igen skal vende de sidste mønter for at få råd til togturen hjem.

    Mit sidste spørgsmål går på: Hvor får L.O.C. Sneget sig ind som gæsteoptræden i år?
    KAUF’ ODER STERBE!!!
    jeske's Avatar

  9. #8
    Tilmeldingsdato
    Oct 2004
    Indlæg
    2,703

    Re: Roskilde 2010

    Det kunne jo også være at man ville spendere mere end 5 min med Paramore.

    http://www.youtube.com/watch?v=RvnkA...eature=channel
    Hislen af TorbenØ.

  10. #9
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    2,272

    Re: Roskilde 2010

    Skulle man vælge at tage til Schlachthofbronx kan man ligeså godt nu gøre sig klar til et vuvuzela-helvede som var man til VM i Sydafrika.



    Heldigvis kan man erhverve sig en officiel Schlachthofbronx vuvuzela her:
    http://www.vuvuzela-kaufen.com
    KAUF’ ODER STERBE!!!
    jeske's Avatar

  11. #10
    Tilmeldingsdato
    Apr 2010
    Indlæg
    26

    Re: Roskilde 2010

    Jeg snupper både Roskilde og Skanderborg. Roskilde mest fordi det er en tradition og Skanderborg skyldes Suede og Kent, hvilket kun kan gå hen og blive en fantastik oplevelse. Suede's eneste koncert i norden og Kents program i Danmark er desværre ikke stort i år.

  12. #11
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    2,455

    Re: Roskilde 2010

    Spilleplanen er klar. Så skal der planlægges + plus koordineres med VM-kampe!

    duckman
    Tom, Tom, Tom, Tom, Tom, Tom Høgli!

    "I have a degree from Harvard, whenever I´m wrong, the world makes a little less sense."
    duckman's Avatar

  13. Den følgende bruger er enig i dette:

  14. #12
    Tilmeldingsdato
    Jan 2004
    Indlæg
    511

    Re: Roskilde 2010

    ...og spilleplanen er for én gangs skyld perfekt tilrettelagt for undertegnede. Tak for det!

    Torsdag:
    LCD Soundsystem (evt. efterfulgt af Roska)
    Gorillaz

    Fredag:
    CV Jørgensen
    Dirty Projectors
    Health
    Den Sorte Skole

    Lørdag:
    Patti Smith
    Beach House
    Muse
    Robyn
    The Prodigy
    Moderat

    Søndag:
    Local Natives
    The National
    Prince

    Det skal nok blive godt!
    Venligst

    KB-Stodderen

  15. #13
    Tilmeldingsdato
    Mar 2005
    Indlæg
    166

    Re: Roskilde 2010

    og så blev der udsolgt :)

    til de der ikke har billet - endagsbilletten er eneste mulighed, hvis ikke du vil sætte din lid til konkurrencer med billetter! ;)

  16. Den følgende bruger er enig i dette:

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Roskilde '09
    By Sokken in forum Kultur
    Svar: 54
    Sidste Meddelelse: 06.07.09, 12:21
  2. Fc Roskilde - KB 2-0
    By Ingolff in forum De korte linier
    Svar: 6
    Sidste Meddelelse: 21.08.06, 22:51
  3. KB-Roskilde
    By FCalltheway in forum De korte linier
    Svar: 10
    Sidste Meddelelse: 22.08.05, 15:47
  4. DS; KB-ROSKILDE
    By mokouko48 in forum De korte linier
    Svar: 3
    Sidste Meddelelse: 11.11.04, 15:21
  5. Roskilde koncertanmeldelser...
    By Martin CX in forum Kultur
    Svar: 7
    Sidste Meddelelse: 08.08.02, 16:22

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •