Viser resultater 1 til 10 af 10

Emner: Home grown

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Apr 2006
    Indlæg
    647

    Home grown

    I gårsdagens guldkamp, omkring wazza-tidspunktet (72. min) opstod der i skakten, en diskussion om hvorvidt Ståle var ved at fucke en sikker sejr op. Årsagen var, at vi på daværende tidspunkt skiftede Bwyan ind, så der på det tidspunkt var 4 spillere på banen der ikke kom fra et EU land.

    Efter Homegrovn vs. Ikke EU-skakt ver. 4.0 er det vel på tiden, at lave en tråd der kan opklare dette emne.

    Det forholder sig således, at DBU har fjernet reglen om antal ikke-Eu spillere hvad for så vidt angår SAS-ligaen og erstattet den med reglen om, at et hold skal indeholde 8 spillere der klassificeres som hjemmeudviklede.

    fra DBU´s nyhedsarkiv kan man læse

    Det betyder, at hver enkelt SAS Liga-klub skal registrere en officiel førsteholdstrup – Spillerliste A - hos DBU. Listen kan bestå af op til 25 spillere, såfremt de otte af dem opfylder kriterierne i definitionen af de to kategorier af ”hjemmeudviklede spillere”.
    og videre

    Ved ”hjemmeudviklede spillere” forstås (kategori 1) en spiller, der har været spilleberettiget i den pågældende SAS Liga-klub eller dens moderklub(ber) i minimum 36 måneder, mens han var mellem 15 og 21 år, eller (kategori 2) en spiller, der er blevet uddannet (samme definition) i en anden dansk klub.
    Med denne nye homegrown regel har man altså fjernet den åndsvage regel om eu/ikke-eu spiller og nærmet sig de forhold de fleste andre europæiske ligaer spiller under.

    Regelsættet kan ses i sin helhed her
    Se evt. under § 14 stk. 2
    The knack of flying is learning how to throw yourself at the ground and miss.
    -Douglas Adams
    Hicks's Avatar

  2. De følgende 5 brugere er enige:

  3. #2
    Tilmeldingsdato
    Aug 2004
    Indlæg
    845

    Re: Home grown

    CV er nu også citeret i Onside online
    http://onside.dk/nyheder/sas-ligaen/...ke-eu-spillere
    Pommie
    Successus breves - fides aeterna
    Pommie's Avatar

  4. #3
    Tilmeldingsdato
    Jun 2002
    Indlæg
    305

    Re: Home grown

    Jeg undrede mig nu også igår, men var dog samtidig helt sikker på at reglerne måtte være ændret, ellers ville det jo ikke ske. Men utroligt at ingen har hørt om det før nu?
    -_-

  5. #4
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    272

    Re: Home grown

    Det kan dog lige nævnes at selv om DBU ikke havde ændret denne regel villle vi ikke have haft 4 ikke EU spillere på banen på samme tid da der i 2003 blev lavet en aftale med flere lande heriblandt Costa Rica som side stiller deres borgere med borgere fra et EU land når det gælder arbejde. Derfor også fodbold spillere.

    Samme regel gælder iøvrigt for flere afrikanske lande

  6. #5
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,366

    Re: Home grown

    ›Det kan dog lige nævnes at selv om DBU ikke havde ændret denne
    ›regel villle vi ikke have haft 4 ikke EU spillere på banen på
    ›samme tid da der i 2003 blev lavet en aftale med flere lande
    ›heriblandt Costa Rica som side stiller deres borgere med borgere
    ›fra et EU land når det gælder arbejde. Derfor også fodbold
    ›spillere.

    ›Samme regel gælder iøvrigt for flere afrikanske lande

    Jeg kan ellers ikke finde Costa Rica på listen over landene i aftalen:
    http://en.wikipedia.org/wiki/African...roup_of_States
    HIC SUNT LEONES

  7. Den følgende bruger er enig i dette:

  8. #6
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,397

    Re: Home grown

    ›Jeg kan ellers ikke finde Costa Rica på listen over landene i aftalen:
    http://en.wikipedia.org/wiki/African,_Caribbean_and_Pacific
    ›_Group_of_States


    Det er helt rigtigt, de er ikke omfattet - i modsætning til Trinidad & Tobago, hvor Atiba Hutchinson jo har familie, hvilket undervejs har givet teorier om at han har dobbelt statsborgerskab dér. Han er dog født i Canada og har kun pas derfra.

    Det var én af de vilde teorier i går, og det var altsammen ganske underholdende at høre om hvorfor det skulle gå med fire ikke-EU'ere på banen:
    • Costa Rica skulle have en associationsaftale på linie med Cotonou-aftalen
    • Ailton skulle have fået et svensk pas
    • Atiba skulle være naturaliseret efter syv år i Norden
    • Cesar skulle have fået nøglerne til byen i Kalmar...

    Godt, det var mere enkelt end som så. Og kun rimeligt, at den åndssvage regel sløjfes, når nu den ikke har været i effekt i europæiske kampe i årevis, og heller ikke længere findes i f.eks. England. Men lidt sært, at reglen fra sæsonstart var sløjfet uden at en kæft havde hørt om det når det for første gang blev udnyttet i runde 31... Det gav i alle fald noget af en distraktion i slutningen af kampen at stå og google 'Cotonou' på mobilen ;-)

    mvh,
    -smølle

  9. De følgende 3 brugere er enige:

  10. #7
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    272

    Re: Home grown

    Der florerede et link i skakten igår aftes som vinnie (så vidt jeg husker) havde fundet frem som beskrev en aftale mellem lande som Costa Rica, Panama, Nicuyragia (staveplade) med flere men lige nu kan jeg selvfølgelig ikke finde dette link

  11. #8
    Tilmeldingsdato
    Apr 2003
    Indlæg
    951

    Re: Home grown

    Vi er godt over de 8 spillere vi skal have som er 'grown' i Danmark, og vi er også godt med hvad angår de 4 spillere som skal være 'home grown' i FCK/KB/B1903

    Her er de alle, de fremhævede er 'home grown' i FCK

    Jesper Christiansen
    Ulrik Laursen
    Zanka
    Hjalte Bo
    William Kvist

    Jesper Grønkjær
    TK
    Vingaard

    Thomas Delaney
    Danni Jensen
    Jacob Albrechtsen
    Saban Özdogan

    (Morten Nordstrand)


    Selvom Zanka kom til FCK fra B93, kan han som jeg forstår reglerne vidst godt regnes som 'home grown player' for han har været i klubben i over 36 måneder allerede, og han er ikke engang 21 endnu.

    i alt 13 spillere som tæller som de danske spillere, heraf 7 som tæller som FCK spillere.

    Hvis man ser lidt på fremtiden kan man sige at JC nok må være på vej væk, mange ønsker TK samme vej, Jacob Albrechtsen er også væk, Ulrik og Grønkjær tipper jeg max er her et år mere,

    så er det spørgsmålet om hvor længe Zanka blir, tror også han er væk inden næste sommer, og måske Vingaard og Kvist går med tanker om at prøve udlandet af? og hvis der kommer nogen mellemstore bud på den type spillere tror jeg at FCK (Nordea) acceptere budene - ikke at jeg tror at vi mister en hel trup på en gang, men der bliver vel skiftet ud som årene går.

    Så står vi tilbage med Hjalte og Nordstrand, og de ungdoms spillere som måtte komme op f.eks Thomas Delaney, Danni Jensen og Saban Özdogan.

    Så når vi diskuterer transfers på livet løs på nabo forumet må vi nok holde den regel lidt i baghovedet alligevel,

    Når det er sagt, så er det heller ikke værre, for hvad som er meget betryggende er at FCK de sidste år har kørt en meget lille a-trup, så vi kan 'bare' registere en masse ungdoms spillere for at fylde op til de 8 + 4.

    Så vidt jeg kan se er der ikke nogen regler om hvor mange kampe disse spillere skal have henover en sæson.
    Oslo
    Toeffe_WA's Avatar

  12. Den følgende bruger er enig i dette:

  13. #9
    Tilmeldingsdato
    Dec 2001
    Indlæg
    1,010

    Re: Home grown

    I gårsdagens guldkamp, omkring wazza-tidspunktet (72. min) opstod
    der i skakten, en diskussion om hvorvidt Ståle var ved at fucke
    en sikker sejr op.
    Jeg skal love for, at der også kom gang i smartphonesne på række 24/25!
    Et tilfredsstillende svar blev trods manges ihærdige indsats aldrig fremtryllet, så der var en lol'et blanding af jubel og kløen sig i nakken ved slutfløjt.

  14. Den følgende bruger er enig i dette:

  15. #10
    Tilmeldingsdato
    Jul 2004
    Indlæg
    216

    Re: Home grown

    Er der nogle af jer der læser det der udemærkede blad man for tilsendt med posten når man er Guld el. Bronze kort indehaver.

    Der står en artikel i fra lige før sæsonstart hvor de gennemgår hele den måde FCK school of Excellence skal køre på og hvorfor den skal fungere. Netop at denne regl er fjerenet. Det kom samtidig med at der blev lavet det nye licens som klubberne skal have, ungdomslicensen, hvor FCK fik den øverste A+.
    _____

    MvH

    Don Braun

    Det kan godt være jeg har farvede briller på, men tilgængæld er jeg da ikke blind.
    Don_Braun's Avatar

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 6
    Sidste Meddelelse: 21.07.09, 20:47
  2. TIFO-idé til Benfica HOME
    By lo.pan in forum De korte linier
    Svar: 23
    Sidste Meddelelse: 16.08.07, 12:50
  3. Dommeren til MyPa HOME
    By Perec in forum De korte linier
    Svar: 21
    Sidste Meddelelse: 27.07.06, 14:35
  4. Home sweet home...
    By Kanto in forum De korte linier
    Svar: 3
    Sidste Meddelelse: 20.03.04, 14:30

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •