Viser resultater 1 til 15 af 15

Emner: Hvad er det værste lortejob du nogensinde har påtaget dig?

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    3,256

    Hvad er det værste lortejob du nogensinde har påtaget dig?

    Her menes EFTER du er kommet sådan rigtigt ud på arbejdsmarkedet, måske før du ventede på at komme igang med noget uddannelse eller bare i det hele taget? Flaskedrengsarbejde og gå med aviser tæller ikke rigtigt - med mindre man har gjort det som 30-årig så kunne forklaringen jo være ganske interessant ;o)

    Anyways...

    Det værste job jeg nogensinde har påtaget mig var sjovt nok "for pengenes skyld" hvor jeg i en periode på to måneder vaskede de VÆRSTE klamme køkkentrapper på Vesterbro indtil jeg skulle i militæret. Vi snakker kanyler, og efterladenskaber fra store køtere som det typiske man kunne finde på de trapper, der oftest var uden belysning :-/

    Hilsen
    Karsten - altforpenge.dk

  2. De følgende 2 brugere er enige:

  3. #2
    Tilmeldingsdato
    Mar 2002
    Indlæg
    5,020

    Re: Hvad er det værste lortejob du nogensinde har påtaget dig?

    Well, jeg fik et vikariat i en statslig virksomhed i starten af 90'erne. Det var dengang, der var 350.000 arbejdsløse (12 % af arbejdsstyrken), så et job hang ikke sådan lige på træerne.

    Jobbet gik ud på, at være med til at registrere oldgamle sager og sende dem til Rigsarkivet.

    Det lyder jo meget nemt, men sagen var den, at Rigsarkivet kun skulle have de akter, der var ældre end den 31.12.1972, hvorfor en masse sager skulle deles i to. Der skulle laves nye omslag og så skulle de yngste sager selvfølgelig tilbage til det sted, hvor de stod.

    Og de steder, hvor de stod var altså enten i en til tider fugtig kælder, hvor der kunne blive meget varmt, eller også var det oppe på et loft i et gammelt pakhus, hvor der om vinteren var skidekoldt og om sommeren meget, meget varmt. Dertil kommer, at der ikke var noget lys, andet end nogle fesne arkitektlamper og hvad jeg vil beskrive som udendørs lamper her og der. Dertil kommer mus, insekter, fugle og den slags, som tit underholdt med uanmeldte besøg.

    Så der sad man om vinteren, på et loft i 5 graders varme i 8 timer om dagen - iklædt termotøj og termohandsker, og skulle splitte de her gamle, klamme, ulækre, støvede sager op i to dele, lave nye omslag (med håndskrift og snørrebånd!*) og pakke de gamle sager ned og stille de nye op igen. Virkelig fedt. Eller også sad man og svedte i en kælder. I 10 måneder! Ofte også i adskillige weekender i træk, for deadlinen skulle jo overholdes. Der kunne for mig godt gå 1½-2 måneder mellem weekenderne.

    Men! Vi var 12 mand (m/k) om det, og vi havde det skideskægt sammen, så det var det hele værd.

    *akterne i en sag var bundet ind i et papomslag med snørrebånd, fordi "ringbind fylder for meget". Ja, den er god nok! Og de aller ældste sager, som lå i magasinerne, var derudover svøbt i to stykker massiv pap "så der kom luft til akterne", og bundet sammen med sejlgarn!
    Sidst redigeret af Don J. : 14.05.10 kl. 11:07

  4. Den følgende bruger er enig i dette:

  5. #3
    Tilmeldingsdato
    Aug 2005
    Indlæg
    1,010

    Re: Hvad er det værste lortejob du nogensinde har påtaget dig?

    Da jeg stadig boede på Færøerne skulle jeg ud til en lille skodby og hjælpe overvære et par russiske skibe, det ene et fiskeskib og det andet et fragtskib, og holde øje med at de ikke havde overfisket. Det betød at jeg fra klokken 20:00 til 08:00, vinternætter selvfølgelig, skulle tælle hvor mange fiskekasser der blev flyttet fra fiskeskibet til fragtskibet. De blev flyttet via kran, altid 21 af gangen, men jeg skulle holde øje med at der ikke blev flyttet f.x. 22 eller, gud forbyde det, 23!! Aldrig har 12 timer taget så lang tid, som da jeg skulle stå og tælle de forbandede fiske kasser ombord på et rusten og nedbrudt lorteskib fra Sovjet tiden, med en masse russere som ikke fattede et ord engelsk.

  6. De følgende 2 brugere er enige:

  7. #4
    Tilmeldingsdato
    Feb 2009
    Indlæg
    304

    Re: Hvad er det værste lortejob du nogensinde har påtaget dig?

    Mit første rigtige arbejde, var som assistent i en dyrehandel. Arbejdet bestod af alt det de andre ikke gad. Udover at gøre rent i butikken og på lageret, skulle jeg bære nogle alt for tunge ting uden hjælp, samt rense burerne i butikken ved både fuglene og gnaverne.. Jeg fik stillet én ulækker, gammel, sur læderhandske til rådighed når jeg skulle flytte dyrerne. Da den var mere beskidt indvendigt end burerne var i bunden, valgte jeg ikke at bruge den. Det resulterede i mange bid, men jeg måtte ikke hente plastrer i butikken, så skulle klare det selv på lageret.

    Det vigtigste var dog at efterlade mit dyre-hjerte derhjemme, for på lageret var der samlet alt for mange dyr i alt for små burer. Det var også min pligt at sortere de døde dyr fra, og der var ofte mange unger i blandt.

    Som ung har man ikke styr på fagforening og sådan noget, så derfor tør man ikke bede om mere end de 45 kroner der var i timeløn, selvom jeg arbejdede mange timer mere end det tilladte, samt i weekenden.

    Da jeg så blev syg i 14 dage og der derfor ikke blev rengjort burer, blev min arbejdsgiver godt sur. Så jeg fik af vide at der ville komme en ny og tage min plads, men jeg ikke ville blive fyret.
    Egentlig betød det at jeg arbejdede der, dog uden at lave noget og få løn.

    Det ville jeg ikke finde mig i, så jeg fandt mig et tjenerjob på en restaurant i samme center, og gik i min nye uniform ned og afleverede skiltet til min daværende chef.

    Hvor jeg før ikke kunne holde ud at se dyr lide, bliver jeg kun vred idag. Jeg er virkelig blevet 'hærdet' på de par måneder.
    FC København - Chelsea FC - Real Madrid CF
    Jeg er fan af købehold.
    Ægte plastik fan der åbenbart ville skifte til et andet hold, hvis der ikke længere er penge i kassen.
    Danish Rebel's Avatar

  8. Den følgende bruger er enig i dette:

  9. #5
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    270

    Re: Hvad er det værste lortejob du nogensinde har påtaget dig?

    Mcdonalds!!!!!!!!!!!!!

  10. Den følgende bruger er enig i dette:

  11. #6
    Tilmeldingsdato
    Feb 2006
    Indlæg
    1,943

    Re: Hvad er det værste lortejob du nogensinde har påtaget dig?

    Opvasker i en restaurant. Hey, jeg var 14-15 ..... men kæft 1 lortejob!
    - Christoffer

    I couldn’t become Green Lantern unless I was chosen by the Guardians of Oa, but given enough start-up capital and adequate research facility, I could be Batman.

  12. De følgende 2 brugere er enige:

  13. #7
    ZFDK er offline - vil hellere ha' en Star
    Tilmeldingsdato
    Mar 2004
    Indlæg
    1,102

    Re: Hvad er det værste lortejob du nogensinde har påtaget dig?

    I 2000 blev jeg - igen - arbejdsløs og skulle finde et eller andet at forsørge familien med, indtil min uddannelse skulle starte et halvt år senere. Men da postnummeret hed 6700 Esbjerg (note to self: tag tilbage til 1994 + spark dig selv i røven), var der ikke de store valgmuligheder, rent karrieremæssigt. Fiskeindustrien var død, off-shore kommer jeg aldrig til at arbejde med, grundet min latterlige barnlige skræk for vand - så jeg vendte blikket mod en af byens stoltheder: Arovit! En gigantfabrik, der producerer hunde- og kattemad. De kunne sagtens bruge mig, men da jeg hverken havde truckcertifikat eller anden erfaring indenfor proces-halløj, blev jeg anbragt i "bombage-afdelingen".

    Bombage? Et andet ord for dåser med hul i. Fyldte dåser med hul i. 2 måneder gamle fyldte dåser med hul i.
    For folk, der ikke har indblik i, hvordan konserves bliver fremstillet, så kan jeg hurtigt forklare, at maden bliver hældt på dåsen, hvorefter den bliver varmebehandlet. Der kan ske flere, ehm, uheldige ting under den proces, men den mest almindelige hændelse var, at lortet dannede overtryk og eksploderede ud over det hele.
    Pudsigt nok, skete eksplosionerne efter de var blevet stablet på pallerne og kørt i reol. Så med mindre der rent faktisk gik en gut forbi reolen i det øjeblik det sagde "pow" (og det gjorde det), så lagde man ikke mærke til det, førend pallen skulle sendes til supermarkedet, som regel 2-3 måneder efter.

    Mit job bestod så i, at redde de dåser, der ikke var blevet "inficeret" af bombagen. Dvs. de dåser der ikke havde mug, råd, maddiker og spyfluer hængende på sig, skulle stables om og sendes videre. Enkelte gange fik vi fornøjelsen af en "hygge-bombage". Det var en dåse, der godt nok havde dannet overtryk, men ikke var sprunget endnu. Sådan en lille fætter kan bedst sammenlignes med en ballon der er pustet op til lige før bristepunktet og med samme følsomhed som fecking nitroglycerin! Proceduren ved det var, at de andre gemte sig omme bag nogle paller og den heldige (tit mig, da jeg jo var købehavner og ikke skulle tro noget!!!1) tog sikkerhedsbriller på og legede bomberydder. I 40 % af tilfældene gik det ok, dvs. at jeg fik smidt dåsen i den dertil indrettede (og lukkede) container, inden lortet sprang. Resten.. ja... you get the picture, right? :-/

    I hvor lang tid? 2 måneders minimumsløn, inden jeg løb skrigende bort.
    .oO(lortejob!)

    mvh.
    ZFDK

  14. De følgende 2 brugere er enige:

  15. #8
    Tilmeldingsdato
    Aug 2004
    Indlæg
    845

    Re: Hvad er det værste lortejob du nogensinde har påtaget dig?

    Som 15-årig fik jeg sommerjob på en planteskole hvor jeg bl.a. uden arbejdshandsker skulle trække ståltrådsnet væk fra blomsterbede hvor de fleste blomster var blevet plukket. Kom hjem med blodige ar i hænderne og gav op efter 3 dage.

    Klart det korteste og nok det værste & hårdeste job i mit relativt lange liv :)
    Pommie
    Successus breves - fides aeterna
    Pommie's Avatar

  16. Den følgende bruger er enig i dette:

  17. #9
    Tilmeldingsdato
    Sep 2004
    Indlæg
    836

    Re: Hvad er det værste lortejob du nogensinde har påtaget dig?

    To måneders sommerarbejde, hvor jeg skulle tage billeder af svejsninger vedr. en ombygning af Avedøreværket.

    Jo tak, pengene var da ikke helt ringe, men det skyldtes jo hovedsagligt at jeg arbejdede 18-20 timer i døgnet (jeg skulle lave hurtige penge til en Australien-tur).

    mage til tungt slæbearbejde, i brandvarme omgivelser, i ufedt tøj, omringet af en hær af sørgelige mennesker skal man lede længe efter.

    Jeg hadede HVERT minut der gik, mens jeg var der. At den senere tur så viste sig at være det hele værd og mere til skal ikke pynte på det lortearbejde.

  18. #10
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    2,272

    Re: Hvad er det værste lortejob du nogensinde har påtaget dig?

    Meget af det i nævner lyder jo som sommerferier!

    Da min far en gang mente jeg skulle tjene penge, så jeg kunne få en forståelse af de ikke bare vokser på træerne, fandt han mig et job - i Hønseindustrien. Vi var en hel flok unge der overtog fabrikken i ferierne, så de fastansatte kunne få deres velfortjente ferie.

    Første dag på jobbet betød goddag til kitler, gummistøvler og smagen af galde. Min arbejdsopgave var at rense kyllingen for "indmad". En stor maskine sørgede, normalvis, for at skære hul i bunden af kyllingen og trække indmaden halvt ud, så der tilbage for os, der stod ved båndet, blot var at trække til, sortere hjerte fra lunger, galdeblæren fra leveren og kråsen fra tarmen. Og til jer der ikke kender til galdeblæren på en kylling vil jeg nævne den er på størrelse med en "Jelly Bean" og flækker meget let hvilket resulterer i der så var galde ud over alt, inklusiv din egen kittel - den kunne du så få lov at skifte efter 2 dage!
    Alt dette skete på tid og kyllingerne for bare forbi en, så der var ikke tid til at tænke over noget som helst. Det gik selvfølgelig helt galt. Så efter blot to dage måtte jeg gå til chefen og bede om en ny tjans.

    Det fik jeg så - det var at stoppe den rensede indmad, der nu var i poser, tilbage i kyllingerne. Denne indmad var ofte frosset grundet produktionen af ferske kyllinger (der sælges uden indmad) gav en overskudsproduktion af dette. Dette skete med et par gummihandsker som eneste lag isolering. Så ud over lønnen på 41,- fik jeg da også gigt i to af mine fingre som trigges af kulde.

    Arbejdsmiljøet var helt hen i vejret, de ansatte gik som zombier når der var gået 30min og det nu var tid til at gå hen på den næste post for at arbejde. Støjen var ulidelig og uden høreværn. Om sommeren var det enormt varmt, om vinteren ubehagelig koldt. I middagspauserne skulle man virkelig passe på man fik sat sig på sin stamplads og så ellers bare holdt sin kæft og spiste sin medbragte madpakke, når fløjten så lød måtte man slippe alt man have i hænderne og løbe tilbage til sin post.


    Happy days!
    KAUF’ ODER STERBE!!!
    jeske's Avatar

  19. De følgende 2 brugere er enige:

  20. #11
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    1,037

    Re: Hvad er det værste lortejob du nogensinde har påtaget dig?

    Efter Gymnasiet stod den mellem militæret og et højskoleophold. Sessionsnummer 30.456 "måske indkaldt i krigstid", altså ham der løber forrest med fanen afgjorde sagen, der skulle tjenes penge til Oure.
    Det blev så på et frostlager, hvor jeg i -28 grader pakkede varer sammen med to gutter 30 år ældre end mig selv.
    Den ene var ualmindelig alkoholisk og det eneste han ville tale om, var om man skulle med op på tankstationen i frokostpausen.
    Den anden var bare almindelig alkoholiseret, men egentlig en flink fyr, der dog som han selv forklarede, havde taget lidt for meget LSD i sin ungdom. Hans lykkepiller havde blandt andet den effekt, at han det meste af dagen legede radio, hvilket hovedsagelig bestod af radioavisen, vejrmeldinger og musik, der naturligvis blev afbrudt af trafikmeldinger.

    Selvom vores rum blev kaldt Sahara af lagerarbejderne i det andet rum, hvor det var -31 grader, så fryser man altså når man fryser sådan et sted. Så er det med at pakke færdigt og komme ind i varmerummet i en fart. Mine to kollegaer var dog så bange for lagerets bestyrer, at de hellere ville gemme sig bag en truck i et mellemrum end at blive set slappe af i varmerummet, hvilket naturligvis betød, at det tog dem endnu længere tid at tø op og komme i sving igen.
    Meget sjovt når man tænker tilbage på det, men knap så sjovt at stå på til (mødetid 6:30) 4 måneder i træk. Men ud over at financierer et halvt år på Oure, fik man jeg også bekræftet at det nok var en meget god ide at læse videre efterfølgende.
    Temptation; I like Women, Wine and Song – and all the special pleasures of doing something wrong….Yeah; you’ll never make a saint of me!!

  21. #12
    Tilmeldingsdato
    Jul 2003
    Indlæg
    2,679

    Re: Hvad er det værste lortejob du nogensinde har påtaget dig?

    Jeg har en gang kravlet gennem en flere hundrede meter lang skakt med masser af skarpe metalkanter i loftet og væggene hvor alt var dækket i flere milimeter støv og støvsuget døde frøer. No shit.

    I aften sender Viasat History sjovt nok en dokumentar om emnet: Historiens værste jobs.

    Image er en skræddersyet spændetrøje
    Ståle Raus #39
    footracle @ Twitter
    Bingohanz's Avatar

  22. Den følgende bruger er enig i dette:

  23. #13
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    1,509

    Re: Hvad er det værste lortejob du nogensinde har påtaget dig?

    Jeg har gået med aviser - fy for satan et skodjob til en endnu mere skodløn!

    Jeg begik iøvrigt rookie-mistake-no-1: "Jeg pakker da bare på ruten"... 10 timer til 342kr - og vi var 2 der sku dele!!! Så var jeg færdig med det ...
    72' Grønkjær leger med Barca, Barca-style. Rob Palmer @ SkySports 1: "Gronkjaer... he's like the Peter Pan of football, flying around the field... calmness, composure, awareness, footwork, skill... fantastic!" Video (med engelske komm.), Video (med danske komm.)

  24. #14
    Tilmeldingsdato
    Nov 2008
    Indlæg
    19

    Re: Hvad er det værste lortejob du nogensinde har påtaget dig?

    Det må nok være jobbet som avisbud.
    Alt for fysisk hårdt arbejde i forhold til lønnen.

    ...det var før alle fik postkasser :)

  25. #15
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    1,155

    Re: Hvad er det værste lortejob du nogensinde har påtaget dig?

    Det bliver nok svært at udfordre Jeske, som jeg mener har en klar føring på points i denne tråd. Men mit bud må blive tjansen som pølsemand i den gamle Idrætsparken. Til KB´s kampe i næstbedste række var det tåleligt. Men til landskampe var det pinsomt. Min bod var under vores gamle D-tribune, som jo oprindeligt var langsiden i den gamle Idrætspark. Stanken af urin var kolossal, og det mindede mest af alt om en tysk bunker ved vesterhavet. Kold og klamt. Man stod mutters alene i de to halvlege og forsøgte at varme de 100-vis af røde slanger UDEN at de eksploderede og blev usælgelige. Og så i pausen var der ellers tryk på. En kø så sindssyg og ustruktureret af råbende fodboldfans af den gamle skole. Inklusiv LOL-bestillinger galore som f.eks. "to brændte fingre med kage" eller "en indianer i kano med blod og bæ" osv. osv.

    Ffs. det var sgu ret forfærdeligt.
    Mvh.
    Maarum

    Angreb: Kolfuss Glasbein (Reykjavik) -- Mfumle Notembo (Alkmaar)
    Midt: Inge Bjørnebrygg (Lyn) -- Heinz Niemahls (R/W Essen) -- Nema Talenta (NK Rijeka) -- John Longshot (Motherwell)
    Forsvar: Sebastian Altmann (Salzburg) -- Manuel Carta Roja (Mallorca) -- Gulbis Panikaa (Tallinn) -- Andreas Chanslöst (IFK)
    Målmand: Droop van Saebehand (Willem II)

  26. De følgende 2 brugere er enige:

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Værste VM nogensinde?
    By -smølle in forum De korte linier
    Svar: 9
    Sidste Meddelelse: 21.06.10, 09:23
  2. Svar: 9
    Sidste Meddelelse: 14.11.08, 09:38
  3. Værste sang nogensinde
    By Urbanus in forum Kultur
    Svar: 99
    Sidste Meddelelse: 20.05.08, 20:41
  4. Har du nogensinde betalt for det?
    By Helstad in forum Diverse
    Svar: 10
    Sidste Meddelelse: 16.02.06, 16:07
  5. Værste film nogensinde?
    By Debatman in forum Kultur
    Svar: 3
    Sidste Meddelelse: 06.10.04, 10:35

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •