Viser resultater 1 til 4 af 4

Emner: Ungdomsarbejdet...

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    235

    Ungdomsarbejdet...

    Jeg sad lige og løb trupperne DBU-trupperne U-15 - U-21 igennem på DBU.dk.
    Nu orkede jeg ikke lige at notere alt ned men fx U-17 (alle spiller udtaget i løbet af seneste sæson) var der seks fra FCM, fire fra bif og tre fra FC. Og det er et billede, som er kendetegnende for alle årgangene var min fornemmelse. Jeg havde håbet, at det var sådan at der var flere FC'ere i de ældre årgange (fordi vi støvsugede talenterne), men det var heller ikke tilfældet.

    Er vi lidt bagefter mht udvikling af ungdomsspillere?
    h

  2. De følgende 13 brugere er enige:

  3. #2
    Tilmeldingsdato
    Mar 2002
    Indlæg
    5,020

    Re: Ungdomsarbejdet...

    Well, det er åbenbart lykkedes Tobias Christensen at komme til prøvetræning hos Ajax, så helt uefne er vi ikke.

    Men generelt har vi gennem årene været for dårlige til at holde på de virkelige talenter, som så er strøget til udenlandske topklubber i en meget ung alder, hvilket så ikke altid er faldet heldigt ud for pågældende spillere. Men hvor ville jeg dog gerne have set en Bendtner i den hvide trøje - bare en sæson eller to.

    Man må håbe, at School of Excellence kan ændre på den sag.

  4. De følgende 2 brugere er enige:

  5. #3
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    235

    Re: Ungdomsarbejdet...

    Ja, jeg tror nu heller ikke at antallet af spillere på ungdomslandsholdene gir et dækkende billede, men det kan da antyde en tendens. I den sidste ende handler det vel om, hvor mange der rent faktisk kommer i førsteholdstruppen. Og School of Exellence er vel også et forsøg på at forbedre den statistik, noget vi er tvunget til i disse tider. Men lige NU må man konstatere, at vi er noget bagefter FCM og bif. Og det er lidt irriterende.

    Tobias Christensen at komme
    ›til prøvetræning hos Ajax, så helt uefne er vi ikke.

    ›Men generelt har vi gennem årene været for dårlige til at holde
    ›på de virkelige talenter, som så er strøget til udenlandske
    ›topklubber i en meget ung alder, hvilket så ikke altid er faldet
    ›heldigt ud for pågældende spillere. Men hvor ville jeg dog gerne
    ›have set en Bendtner i den hvide trøje - bare en sæson eller to.

    ›Man må håbe, at School of Excellence kan ændre på den sag.
    h

  6. #4
    Tilmeldingsdato
    Jul 2008
    Indlæg
    147

    Re: Ungdomsarbejdet...

    Årgang 90 og 91 virker ikke til at være nogen specielt heldig årgang - hvilket også kan ses ved, at der går rygter om, at FCK vil ophæve kontrakterne med en masse spillere fra disse årgange til sommer.
    U17-holdet, som med en sejr kan tage tredjepladsen i U17 Ligaen, ser dog ikke så dårligt ud. To fra dette hold er også allerede på 2. divisionsholdet - Andreas Baes (93) og Kenneth Zohore (94).
    Der er lige blevet udtaget spillere til U15-talentcentrene, og her er der 10 FCK'ere med mod 11 fra BIF og seks fra FCM.

    Jeg tror desuden, at det vil se endnu mere positivt ud i fremtiden efter oprettelsen af FCKSoE.

  7. De følgende 3 brugere er enige:

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •