Side 19 af 23 FørsteFørste ... 916171819202122 ... SidsteSidste
Viser resultater 271 til 285 af 335

Emner: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 17

  1. #271
    Tilmeldingsdato
    May 2008
    Indlæg
    174

    Re: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 17

    ›At komme slæbende på 2-3 poser tomme flasker og dåser man vil
    ›have pant for, og så er der nogen af de flasker/dåser jeg har
    ›med, som pågældende butik ikke tager imod. Hvad fanden er
    ›forskellen på at tage imod en Coca Cola dåse og en Faxe Kondi
    ›dåse? Noget af det smarte ved pantsystemet går ligesom tabt, når
    ›man skal i flere forretninger for at komme af med sine flasker og
    ›dåser der alle sammen var købt i Danmark.

    Det er formentligt også imod reglerne at de ikke vil tage imod dem..
    For at opsummere:
    En butik med en returautomat, skal tage imod alt engangsemballage med pantmærker

    Butikker uden en returautomat skal tage imod de typer engangsemballage med pantmærker, som de selv sælger. Altså sælger de dåser, skal de tage imod dåser og det samme gælder for glasflasker og plastflasker.

    Det vil praktisk talt sige at selv din lokale pizzapusher skal tage imod pant, hvis han sælger flasker med pant, som "ud-af-huset"-vare

    Så næste gang er det et spørgsmål om at slå lidt fra sig i den pågældende butik - spørgsmålet er så om det er det værd :P

    link: http://www.dansk-retursystem.dk/cont...er/returregler
    dasgringo ser på FCM og nikker anerkendende af det snedige svar..

  2. De følgende 2 brugere er enige:

  3. #272
    Tilmeldingsdato
    Jul 2009
    Indlæg
    474

    Re: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 17

    Det pisser mig af at man betaler for indkøbsposer, især når der er reklame påtrykt.
    Ja, man kan bare medbringe fra tidligere indkøb, men personligt glemmer jeg at tage en pose med hver eneste gang.
    Det kan godt være det lyder småligt og gnavent, men lad os for sjov prøve at regne på det.
    Gennemsnitsprisen på en indkøbspose ligger vel på 2,5.
    Hvis vi så siger man køber en pose pr indkøb og kun handler to gange om ugen, og dette er en del undervurderet i forhold til realiteten, så bruger man 15.600 kroner på indkøbsposer over 60 år.
    Dette er endda ikke medregnet stigende priser, længere levetider eller for den sags skyld realistiske indkøbsbehov.
    16.500 kroner på et liv (hvis vi regner med at man handler fra alderen 20-80), for at reklamere for diverse supermarkeder, det er skandaløst!
    Nej, ikke den Mike Jensen
    MikeJensen's Avatar

  4. De følgende 7 brugere er enige:

  5. #273
    ZFDK er offline - vil hellere ha' en Star
    Tilmeldingsdato
    Mar 2004
    Indlæg
    1,102

    Re: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 17

    ...skandaløst!
    Arh, så skandaløst er det vist heller ikke. Du skal lige huske på, at der er også er en plastafgift medregnet i prisen, en afgift der første gang blev pålagt i 1994. Men som du ganske rigtigt kan læse i linket, så er det en indtjeningskilde for supermarkederne, ligesom så mange andre ting er det.

    Personligt har jeg vænnet mig til, at klaske en rygsæk på når det er shoppetid. I rygsækken ligger der et par "muleposer", så jeg slipper for plasticposerne - og at være en "omvandrende reklamesøjle". Muleposer er måske ikke specielt "tjekket", men de virker efter hensigten - og hvis det er noget du går op i, kan du jo altid købe muleposer med "statements" efter din smag.

    Selvom du har regnet dig frem til et beløb på 16.000 kr, så er det ikke så meget, regnet ud på års- og månedsbasis. Så måske burde din irritation kategoriseres som et "I-landsproblem" i stedet...? :-)

    ZFDK

  6. De følgende 7 brugere er enige:

  7. #274
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    1,497

    Re: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 17

    Det pisser mig af når folk ryger på et vaskeri eller i vaskerum hvor andre også har adgang til. Det kan godt være at rygere er et jaget folkefærd i disse år, og på nogen punkter er det nok også en smule overdrevet, men det er altså irriterende at stå med sit nyvaskede tøj, og så står der en eller anden og pulser på en smøg.


  8. #275
    Tilmeldingsdato
    Apr 2005
    Indlæg
    2,532

    Re: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 17

    ›Det pisser mig af når folk ryger på et vaskeri eller i vaskerum
    ›hvor andre også har adgang til. Det kan godt være at rygere er et
    ›jaget folkefærd i disse år, og på nogen punkter er det nok også
    ›en smule overdrevet, men det er altså irriterende at stå med sit
    ›nyvaskede tøj, og så står der en eller anden og pulser på en
    ›smøg.
    Og lad mig opgradere den til rygning på fællesarealer; vaskerum, kælderrum og opgang. SÅ rygetrængende kan man sgu ikke være, at man ikke lige kan vente de 30 sekunder, til man er udenfor!

    EDIT:
    ...og jeg synes ellers at ryger-hetz'en har taget overhånd.
    Sidst redigeret af Pipetown : 16.01.11 kl. 12:30
    - - - - - - - -
    Give a man a mask and he will tell the truth,
    Give a man a user name and he will act like a total twat.
    - Sid Lowe
    Pipetown's Avatar


  9. #276
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    5,221

    Re: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 17

    Aftenens NFL kamp i Foxborough mellem Patriots og Jets....FFS Brady og co I har haft masser af tid til at knuse Jets,
    og så går I ud og leverer det ringeste lort af en offensive kamp....shame on you, and that pisses me off !!!
    \m/ (^_^) \m/

    Having an offday ??? Metal is the best cure !!!

  10. De følgende 24 brugere er enige:

  11. #277
    ZFDK er offline - vil hellere ha' en Star
    Tilmeldingsdato
    Mar 2004
    Indlæg
    1,102

    Re: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 17

    ›Og lad mig opgradere den til rygning på fællesarealer; vaskerum,
    ›kælderrum og opgang.

    Må jeg toppe dén?

    Rygning i elevatorer! Nu er jeg selv ryger, men jeg syntes nu alligevel det er for åndssvagt. I den bygning vi bor i, er elevatoren en lille 3 personers med rig mulighed for klaustrofobi. Men alligevel er der folk der er SÅ rygetrængende, at simpelthen MÅ ryge derinde!

    Ffs da, elevatoren er jo ikke ligefrem det sted, hvor der bliver luftet mest ud vel? Så når gamle fru Olsen har været en tur op og ned, hænger der en liflig cerut-dunst i de næste mange timer - og tak for det da. Men selv alm. cigaretter efterlader også en ikke-så heldig nikotinlugt, man helst ville være foruden.

    Jeg fatter ikke, at man som ryger ikke lige kan tænke sig en ekstra gang om, inden man ryger - kan jeg ryger her og/eller vil det genere nogen, hvis jeg gør det? Det gør jeg, hvilket ikke kræver den helt store energiudladning. Ti gengæld kan man jo risikere, at folk rent faktisk bliver glade for man tager hensyn - og det kan vi jo ikke have vel? :-/

    Plz stram op medrygere!

    ZFDK

    ›EDIT:
    ›...og jeg synes ellers at ryger-hetz'en har taget overhånd.

    Amen to that!!1

  12. De følgende 6 brugere er enige:

  13. #278
    Tilmeldingsdato
    Feb 2009
    Indlæg
    763

    Re: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 17

    › Blah blah blah, Rygning

    Lad os holde os inden for emnet, i et indlæg mere:

    Jeg er også selv ryger, og ryger den sædvanlige 20 stk. pakke om dagen, men nøj hvor det irriterer mig, hvis man ikke kan sidde igennem en flere-retters middag, uden at man absolut bare skal ud og pulse imellem retterne. Det er uhøfligt, og tangerende til asocialt, at man pludselig skal dele sig op i to grupper, fordi "nu har vi da også siddet her, i hele 45 minutter!"... Og det virker også temmelig prollet på mig. Hvad, vågner I så også flere gange om natten, fordi I er så ekstremt afhængige, at I simpelthen ikke kan fungere, uden en smøg? Nej? Nå, men så tror jeg spilleme også, at I kan klare jer igennem middagen.

    Det er selvfølgelig i orden, at man finder et acceptabelt vindue imellem to retter, ved større selskaber, hvor sådan en middag godt kan vare en god håndfuld timer.

    Oh ja, og så nævnte jeg lige "prollet". Det pisser mig ikke af, men orv hvor er det altså også prol, hvis du tager en smøg i munden, og væbner dig med en lighter, før du går ud af døren, når du har været et sted hvor rygning ikke er tilladt. Hav dog noget selvrespekt og/eller selvdisciplin!
    Sidst redigeret af Socdk : 17.01.11 kl. 14:35


  14. #279
    Tilmeldingsdato
    Sep 2004
    Indlæg
    836

    Re: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 17

    Pisser mig gigantisk af, at man ikke kan efterlade håndværkere uden opsyn i selv den mindste tid uden at de lynhurtigt får gjort noget åndssvagt eller bare slet ikke har hjernen med i det de laver!

    FFS stram nu op og brug hovedet lidt, så hurtigt skal det jo heller ikke gå!

    Og så pisser det mig gevaldigt af, at man kan vælge mellem fast pris, hvor de så huhejhaster tingene igennem, eller timebetaling, hvor de så helst vil drikke mine øl samt skrive flere timer på end brugt!

    Arhg, der fik jeg afløb for lidt galde + fordomme!

  15. De følgende 3 brugere er enige:

  16. #280
    Gobas er offline Pessimist i sit livs form
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    1,155

    Re: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 17

    Denne mand pisser mig af:



    Eller rettere - hans konstante indblanding i hvordan diverse klubtrænere og spillere skal aggere. Nuvel er det hans job at sikre de bedst mulige resultater med det danske landshold, men det irriterer mig grænseløst at læse/høre udtalelser som disse:

    Det er meget heldigt, at vi ikke skal spille mod Norge i morgen. Vi så jo til VM, hvor vigtigt det er, at spillerne får spilletid på deres klubhold, siger Morten Olsen til Ekstra Bladet.
    I sig selv fair nok, men hvorfor er det så at du har så travlt med at sende Kvist til udlandet?

    William Kvist får svært ved at komme på landsholdet - og han skal overveje at skifte klub, antyder landstræner Morten Olsen. Det store problem for William Kvist bliver, at han har været med til disse seks Champions League-kampe i efteråret, og så er det noget anderledes at komme til Haderslev og spille mod Sønderjyske til foråret. Han har prøvet det, han kan nå i Danmark, og der skal en utrolig stor mental styrke til for at klare at fortsætte der, siger Morten Olsen .
    Men det er måske bedre at sidde på bænken i udlandet end at spille CL i og være i konstant kamptræning - også selvom det så er mod HaderslEv?

    Og så er der farcerne omkring:
    Daniel Agger der konstant skal tales på holdet, eller skal skifte klub eller helt klar skal blive.
    Niklas Bendtner der bliver misbrugt af Wenger på det skammeligste så snart han ikke spiller spidsangriber hver gang.
    osv.
    /Gobas

    Jack of all trades
    Gobas's Avatar

  17. De følgende 3 brugere er enige:

  18. #281
    /J! er offline Alle er glade, ALLE!!
    Tilmeldingsdato
    Mar 2003
    Indlæg
    350

    Re: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 17

    Frederik Fetterlein og hans helt igennem dubiøse adfærd. Så gå dog væk med dig!



    Det er da heller ikke smart at sidde med en dame på skødet på natklubben Simons kort før sit bryllup?

    - Ja, den var ikke så god. Men det var ikke så farligt, som det så ud. Det var en pige, jeg kendte, men der var intet i det. Jeg flirter meget, men jeg går ikke videre. Men det er sikkert rigtigt, at jeg kører lige til stregen, siger Frederik Fetterlein .
    Nej Frederik, du er langt over stregen, i alle henseender!

    /J!
    Jeg var rasende, jeg slog i bordet ovre i logen og råbte »er det det her jeg bruger mine millioner på«.

  19. De følgende 7 brugere er enige:

  20. #282
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    1,509

    Re: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 17

    ›Nej Frederik, du er langt over stregen, i alle henseender!

    Jeg synes nu mere pigebørnene der bliver ved med at gå tilbage til ham skulle kigge sig i spejlet. For fanden, de VED jo at han er en "player" så lad dog manden være hvis han er så slem?
    72' Grønkjær leger med Barca, Barca-style. Rob Palmer @ SkySports 1: "Gronkjaer... he's like the Peter Pan of football, flying around the field... calmness, composure, awareness, footwork, skill... fantastic!" Video (med engelske komm.), Video (med danske komm.)

  21. De følgende 4 brugere er enige:

  22. #283
    Post er offline er en arm af proportioner
    Tilmeldingsdato
    Mar 2010
    Indlæg
    85

    Re: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 17

    ››Nej Frederik, du er langt over stregen, i alle henseender!

    ›Jeg synes nu mere pigebørnene der bliver ved med at gå tilbage
    ›til ham skulle kigge sig i spejlet. For fanden, de VED jo at han
    ›er en "player" så lad dog manden være hvis han er så
    ›slem?


    Det er ikke kun hans ageren omkring det modsatte køn der pisser mig af af.

    At han fx skylder penge til gud og hver mand, men stadig lever som en "playboy" i bedste Klaus Riskær stil. Flot at du render rundt med et Rolex ur til 100.000 kr, men du har jo glemt at betale det kære Frederik.
    Flere af hans kreditorer har krævet ham erklæret konkurs, men alligevel planlægger han et kæmpe bryllup til flere hundrede tusinde kroner.

    Magen til latterlig selvfed flødebolle skal man da lede længe efter.

  23. De følgende 4 brugere er enige:

  24. #284
    Tilmeldingsdato
    Feb 2009
    Indlæg
    763

    Re: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 17

    http://ekstrabladet.dk/kup/fodevarer/article1491197.ece

    Hvis den nye fedtskat som planlagt bliver indført fra 1. juli, betyder det prisstigninger på 15-20 procent på produkter som smør, fløde og æg.
    AMREN! Jeg er så forarget, at jeg ikke kan skrive "Armen!"!!1

    Jeg indtager jo enormt meget smør, fløde og æg :-(
    Sidst redigeret af Socdk : 20.01.11 kl. 19:30

  25. De følgende 2 brugere er enige:

  26. #285
    Tilmeldingsdato
    Apr 2005
    Indlæg
    2,532

    Re: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 17

    Jeg har afleveret to lånte materialer på biblioteket. Til tiden. Som altid.
    Det har biblioteket bare ikke opdaget.

    Det pisser mig galt meget af, at biblioteket bare kan sige "Nå, jamen vi kan ikke finde dem, så du har ikke afleveret dem, og skal erstatte dem", når jeg VED at jeg har afleveret dem.
    Hvordan kan selvbetjeningsmaskinen ikke registrere dem, når den påstår ved aflevering, at de er accepteret??
    Og ja, jeg kunne jo have gemt min kvittering for at materialerne var afleveret, men det er der da ingen mennesker ved deres fulde fem, der gør?!?
    - - - - - - - -
    Give a man a mask and he will tell the truth,
    Give a man a user name and he will act like a total twat.
    - Sid Lowe
    Pipetown's Avatar


Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 16
    By Karsten CF1 in forum Diverse
    Svar: 319
    Sidste Meddelelse: 16.06.10, 11:48
  2. Den store "Det pisser mig af"-tråd volume XV
    By Karsten CF1 in forum Diverse
    Svar: 363
    Sidste Meddelelse: 21.10.09, 08:46
  3. Den store "Det pisser mig af"-tråd volume XIV
    By Karsten CF1 in forum Diverse
    Svar: 316
    Sidste Meddelelse: 11.06.09, 16:19
  4. Den store "Det pisser mig af"-tråd volume XIII
    By Karsten CF1 in forum Diverse
    Svar: 303
    Sidste Meddelelse: 06.01.09, 18:38
  5. Svar: 10
    Sidste Meddelelse: 06.10.04, 21:14

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •