Side 1 af 2 12 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 15 af 24

Emner: Farvel Jesper Christiansen

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Feb 2006
    Indlæg
    1,943

    Farvel Jesper Christiansen

    Jeg tager nyheden på forskud. Elfsborg har indkaldt til pressemøde klokken 14 og sporten.dk melder at Jesper C klar for Elfsborg.

    Jesper har været i FCK i 5 år nu og fik debut mod Aab den 20/07-2005. Hans sidste kamp for FCK var, i følge nipserstat, den 09/05-2010 mod Silkeborg. Han startede med en sejr og sluttede med et nederlag. Jesper har på godt og ondt været en stor profil i klubben og jeg ønsker ham god vind fremover i Borås øst for Göteborg.

    Lidt minder:


    Sidst redigeret af +Christoffer+ : 02.07.10 kl. 11:17
    - Christoffer

    I couldn’t become Green Lantern unless I was chosen by the Guardians of Oa, but given enough start-up capital and adequate research facility, I could be Batman.

  2. De følgende 177 brugere er enige:
    *General Gonzales*, -Altid FC København-, -smølle, 2920, 44fire44, Ailton, alba, AlexFCK, Ambæk, bagger, Betzer, Bill Ward, Bingohanz, bmw 25, Boulevardigan, Bov, Caligula76, Casper the ghost, Ce De, Christian Nordvest, D9N, DaneX, dasgringo, Deichmaniac, Don Hrelle, Don J., DonPedro, duckman, EALP, egon, El-Loco, erikwa, Fanovitz, FC Franni, FC William, fc-junkie*, FCK Irakeren, Fck-fan, fckgo, FCKiBrøndby, FCKPSG, FCKrogh, fckromann, fclalandia, fclaus, feilberg, Fiscker, Fodsvamp, ForzaHansen, FrankO, Frede, Gandalf, Gandhi, giggs, Goddy, Guld, guldland, Gummidyr #4, gunner, Hafnia aka gØgl@ren, Heko, Hellig Kebab, Henrik T, Hippien, Hvass, Infamous, isen, JanK, Jesper88, Jinx, jjoplin, JM, JoakimK, johnfc, JRoos15, JZC#20, K-for, Kade, kalaha, kalle, Kasper!, Kimmo Glans, KongMorten, Krølben, kvanse, Champlos, Lagoon, Langemand, Lau_HC, lhama, Lion King, llfckll, Lundberg_aus_Lolland, MacGyver, Mamus, Mao, Marquez, Mattsson#1988, McMac, Meller, merkel, Mighty Lions, MikeJensen, Mikkandro, mikl, Moebius, Morten, mullerman, MZ, NewerNN, niknik, Nille70, northyen.dk, Onkel Sjus, Orb, Oste, ougar, Paco, Parappa, pete0307, Peter_FCK, Pipetown, pires, Polyppen, Pommie, Powderfinger, Rachmanski, RalZa, RatH^, rmjdk, RTM - Gaylord Focker, RWF, SALT, Sanggaard, Sharp, Sir Lanng, Slesviger, Snorkzz, Socdk, Sokken, solong, Spacemao, Spoom, st1berg, Stan FT, Steffen_Corleone, Stephphen, stepihl, storm, Strictly, sunepede, Søren Lerby, Thb, The_Man, thped5, thundersen, Thunderstokke, Tille, Toeffe_WA, Tom K, Tommo, tortocnt, Trendkilla, UnaX, unknown, vandr, Vinsten, vinter, VonZee, wahl3743, webmik, Witzansky, YmerdryZ, zebos, ZFDK, _EG_

  3. #2
    Tilmeldingsdato
    Oct 2004
    Indlæg
    613

    Re: Farvel Jesper Christiansen

    Farvel og tak for alt. JC og Gravgaards ankomst til FC var et vendepunkt i klubbens historie.
    Jeg synes det er lidt ærgerligt, at det ikke er lykkedes for JC at komme til en lidt bedre/større klub. At rykke til Sverige ser jeg som et skridt nedad - og det synes jeg ikke JC fortjener.

    Men tak for alt - JC har stået fantastiske kampe og har helt sikkert været et kæmpe aktiv for klubben både inde på og udenfor banen.

    Held og lykke.


  4. #3
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    108

    Re: Farvel Jesper Christiansen

    Jeg ser det som en meget sørgelig dag. Jeg har altid været meget begejstret for Jesper og at se ham miste sin plads til Wiland gjorde ondt på mig, da jeg personligt synes Jesper er en bedre målmand (men det skal ikke diskuteres her).

    Tak for alt Jesper, du var målmanden der førte klubben skridtet videre mod det forjættede land, Champions League, hvor du var banens bedste i alle kampene!! Med fantastiske redninger på Old Trafford og Celtic Park gjorde du at vi ikke blev sendt hjem med tenniscifre. Indsatsen i Amsterdam vil også blive husket, du har været fantastisk!!
    Og med skiftet til F.C. København fik du din drøm opfyldt, at vinde trofæer. Men det var ikke sket uden dig!!
    Jeg kommer til at savne din vinder attitude og især råbene i PARKEN; "JEPSER CHRISTIANSEN *KLAP, KLAP, KLAP, KLAP, KLAP* JESPER CHRISTIANSEN!"
    Manden er en ægte løve, som elsker klubben af hele sit hjerte, det beviste han da han fik tatoveret en løve på sin overarm.

    Held og lykke i Sverige Jesper. Du vil blive savnet hos mig!!!


  5. #4
    Tilmeldingsdato
    Aug 2005
    Indlæg
    244

    Re: Farvel Jesper Christiansen

    Hvor sidder man bare med en bitter smag i munden, fordi det skulle ende på den her særdeles sørgelige måde!!! Jesper får ingen spilletid mere, og må derfor se sig nødsaget til at skifte til en klub, hvor han er sikker på at kunne starte inde - dvs. dårligere rangeret klub - Elfsborg. Christiansen har været, og er en hel unik og fremragende keeper, og han startede et helt nyt kapitel i nyere FCK historie, hvem husker ikke hvor meget vi har savnet en god og stabil keeper. Det fik vi så!
    Mange gange har han været rygtet til engelsk fodbold - Newcastle mindes jeg. Han har uden tvivl niveau nok til at gå ind fra start på et midterhold i Premier League, og syens derfor det er pisse røv ærgerligt at han skal til Allsvenskaen.

    Jeg synes de mange positive oplevelser opvejer de få sorte, som der alligevel blev et par stykker af til sidst - droppet i Parken mod Man C fx.
    Men omvendt, hvem husker ikke hans brandredninger, når lokummet virkelig brændte. Han var fx. en yderst vigtig mand mod Man U, da vi slog dem med en enkelt pind, og hvem husker ikke hans lille fixe fodfinte på Rooney !???
    FC. KØBENHAVN - MANCHESTER UNITED
    1 - 0
    73' MARCUS ALLBÄCK

    Den største dag i dansk fodbold i meget lang tid:
    http://www.dr.dk/Sporten/Fodbold/Sup.../23/111233.htm


  6. #5
    Tilmeldingsdato
    Apr 2003
    Indlæg
    951

    Re: Farvel Jesper Christiansen

    Håber så uendelig meget at vi trækker Elfsborg i en eller anden tunering en dag, bare for at få lov og hylde Jesper èn gang til.
    Oslo
    Toeffe_WA's Avatar

  7. Den følgende bruger er enig i dette:

  8. #6
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    244

    Re: Farvel Jesper Christiansen

    ›Håber så uendelig meget at vi trækker Elfsborg i en eller anden
    ›tunering en dag, bare for at få lov og hylde Jesper èn gang til.

    Synes du ikke vores angribere er uskarpe nok i forvejen ?

  9. De følgende 3 brugere er enige:

  10. #7
    Tilmeldingsdato
    Nov 2009
    Indlæg
    123

    Re: Farvel Jesper Christiansen

    Jeg må være enig med stort set alle andre, jeg synes det er en kæmpe stor skuffelse at se Jesper Christiansen forlade klubben. Selvom vi har vidst i lang tid at han nok var på vej væk fra klubben, også taget i betragtning at han stort set har opnået alt hvad der er at opnå med FCK, så stikker det alligevel hårdt i FCK-hjertet når man ser ham i en Elfsborg-trøje.

    Jesper C, du vil være ENORMT savnet i FC København, og som der er blevet sagt håber vi en dag at kunne hylde dig endnu engang når du forhåbentlig kommer til Parken med Elfsborg.

    Har også altid synes at Jesper Christiansen var en bedre målmand end Johan Wiland, og Jesper har altid været en af mine ynglingsspillere og en spiller jeg altid har villet det bedste for. Han er i sandhed en ÆGTE løve, også grafisk bevist med en tatovering. Kæmpe stor respekt for det.

    Jeg ved godt at han sandsynligvis aldrig ser det her personligt, men synes alligevel det er vigtigt at få sagt farvel på en eller anden måde. Et stort farvel herfra, til en kæmpe stor profil. Farvel Jesper! :'(

    Ser ud til Elfsborg har gang i et stort projekt, nu med Danmarks bedste målmand på plads i klubben, og tidligere FCK'er Fredrik Berglund. Så det bliver spændende at følge Jesper i fremtiden. Men han bliver helt klart et stort tab.

    Nu må vi jo til at opbygge fan-tillid til Johan, noget som måske har været lidt svært med vores Jesper siddende på bænken :P

    PS:

    @ 11nielsen: Hahaha xD Nice joke. Ja, det ville ikke være specielt heldigt for os hvis vi skulle til at sparke dem ind på Danmarks bedste målmand også :p

  11. De følgende 2 brugere er enige:

  12. #8
    Tilmeldingsdato
    Jul 2008
    Indlæg
    147

    Re: Farvel Jesper Christiansen

    Denne redning skal vel også med...



  13. #9
    wochmann er offline -returner of knowledges-
    Tilmeldingsdato
    Nov 2006
    Indlæg
    164

    Re: Farvel Jesper Christiansen

    FCKs største målmand gennem tiderne. Ikke bare den bedste, men også den største. Det kan ingen præstationer fra Wiland lave om på i min verden!

    Jeg blev helt høj da jeg, i mine forældres stue, læste at Jesper havde forlænget med FCK, nogen år tilbage. Resten af den dag var det min humør-booster...

    Tak, for alt.
    "För övrigt är iaf FCK närmare en "europisk toppklubb" än den loserklubb Holmén gick till, som han själv tyckte var hög europaklass... MarkoKristal on svenskafans.com

  14. De følgende 2 brugere er enige:

  15. #10
    Deichmaniac er offline Venstre forben på Baglæns
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    166

    Re: Farvel Jesper Christiansen

    JC var den første afbleget provinstaber, jeg lærte at holde af. Hadede ham for hans leflen for C2/B12, og irriterede mig over den brianagtige personlighed han til tider har udvist.

    Til gengæld har jeg hafte kæmpe respekt for de utallige redninger og indpiskninger han har leveret på og uden for banen. Well done, sire!

  16. De følgende 4 brugere er enige:

  17. #11
    Tilmeldingsdato
    Jul 2004
    Indlæg
    216

    Re: Farvel Jesper Christiansen

    Jeg husker en dag på Uni, hvor jeg sad til en forelæsning om noget Videnskabsteori, hvor jeg fik en sms om at FCK ville holde et pressemøde senere. Jeg husker at det passede med at jeg kun missede de første 15 min af forelæsningen hvis jeg satte mig bagerst og så det over nettet på den bærbare.

    Jeg husker at rygterne sagde at nu skulle vi have en keeper og en ny mand til forsvaret, og i de tider var det, måske ikke helt til forsvaret men så på målmandsposten, at vi ikke var helt så stærke på det område siden Niemi i 90'erne.

    Jeg husker min sidemand som var Brøndbyfan sukkede da jeg knyttede næven og kom med et lille YES, da jeg så at Jesper og Michael var til stede.

    Jeg har altid elsket den attitude som Jesper havde og ofte fik man den følelse når man stod på tribunen at han egentlig bare var en fan som også spillede på holdet. Jeg husker når holdet ikke spillede helt som planlagt og han vendte sig mod os fans og prøvede at sætte os mere op, og det giver sku et eller andet.

    Jeg sider idag med en meget dårlig smag i munden. Jeg syntes Jesper er en rigtig god keeper, som passede lige til holdet. Både med hans niveau, attitude og stil. Han passede til den stil der begyndte at komme til København - de stolte, de sublime - de arrogante. Hvad hvis nu at Mikkel Bissehof ikke havde lavet den tackling på ham. Havde han så stadig været 1 keeper på holdet...?

    Men alt held og lykke frem over Jesper.
    Du har betydet meget for FCK og hvor de er i dag.
    _____

    MvH

    Don Braun

    Det kan godt være jeg har farvede briller på, men tilgængæld er jeg da ikke blind.
    Don_Braun's Avatar

  18. De følgende 4 brugere er enige:

  19. #12
    gruf er offline SUCCES KOMMER OG GÅR
    Tilmeldingsdato
    Jul 2004
    Indlæg
    432

    Re: Farvel Jesper Christiansen

    vi skylder JC, så mange gange tak for hans tid i klubben, og velfortjent han er kommet videre til en anden storklub.

    jeg håber som andre har været inden på at vi trækker den lille svenskerklub, så vi kan give ham en sidste hyldst for han fortjener det.

    at vi så alle godt viste dette skifte ville komme og det bare var et spørgsmål om tid er en anden ting..

    god vind fremover Jesper C, jeg/vi kommer til at savne dig i parken.
    Forza FCK, I med og modgang

  20. #13
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    2,326

    Re: Farvel Jesper Christiansen

    ›FCKs største målmand gennem tiderne. Ikke bare den bedste, men
    ›også den største. Det kan ingen præstationer fra Wiland lave om
    ›på i min verden!
    Jeg ville nu også rangere Antti Niemi deroppe, specielt i betragtning af hvor succesfuldt et hold han spillede for dengang.

    Jesper Christiansen får i øvrigt nummer 99 i Elfsborg.
    Jeg har været anfører som 2. års gennem alle ungdomsrækker og mener også, at jeg er berettiget til at blive det på førsteholdet en dag, når jeg har fået erfaringen - Thomas Delaney, 2010.
    Gandhi's Avatar

  21. #14
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,757

    Re: Farvel Jesper Christiansen

    Jeg glæder mig over JC's tid i FCK. Lige fra ankomst til afgang. Han har været en virkelig god målmand for os!

    Det var også lidt mærkeligt at læse han blev solgt. Det var ganske logisk, men alligevel mærkeligt. At han blev solgt ti Elfsborg, kan være ligegyldigt, men jeg ville dog gerne ha' set ham i en større liga (selv det er sjældent en andenmålmand ryger til en storklub fra dk!).

    Nå dette er sagt, så kan JC godt undværes i FCK. Jeg synes sportsledelsen har handlet noget nær perfekt. JC har stået godt, men er ikke bedre end den noget yngre Wiland og man har formodelig købt en næsten ligesågod (og yngre) målmand ind billigere end hvad man har kunne sælge JC til. Desuden bliver der med garanti ekstra plads i lønbudgettet.

    Så en trist afgang, men også en ganske logisk og rigtig fornuftig afgang. Jeg er bare glad for at FCK (på sportsiden) bliver styret af fornuft og ikke af følelser!

    Vh
    T

  22. De følgende 2 brugere er enige:

  23. #15
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    26

    Re: Farvel Jesper Christiansen

    Ja, det virker som om, at CV med flere har gjort et fornuftigt stykke arbejde her.

    JC er en bedre første-målmand end Kim Christensen, men KC en bedre 2.den.

    bedste hilsner,
    JR

Side 1 af 2 12 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Jesper Christiansen skadet
    By Lion King in forum De korte linier
    Svar: 2
    Sidste Meddelelse: 03.02.08, 18:09
  2. Jesper Christiansen skadet?
    By balka strand in forum De korte linier
    Svar: 22
    Sidste Meddelelse: 04.05.07, 14:19
  3. Jesper Christiansen i fremtiden
    By tortocnt in forum De korte linier
    Svar: 20
    Sidste Meddelelse: 12.01.06, 03:47
  4. EB: Jesper Christiansen til FC
    By jespereh in forum De korte linier
    Svar: 30
    Sidste Meddelelse: 07.12.04, 09:30

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •