Viser resultater 1 til 14 af 14

Emner: Dit VM-hold

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Oct 2004
    Indlæg
    2,703

    Dit VM-hold

    I stil med sidste VM er det på sin plads at sammensætte et hold af spillere som har gjort det godt til årets VM. En til hver plads og meget meget gerne med begrundelser. Der er vel også plads til en bænk eller honorable mentions om man vil.

    Personligt har jeg lidt kvaler med at finde en oplagt målmand :-/ og en stor del af de som men kunne forvendte var at finde på et "Verdenshold" har skuffet fælt til dette VM: Ronaldo, Torres, Messi, Rooney, Lampard, franske og italienske spillere i hopetal, Drogba, mfl.

    Jeg tror der er mange overraskelser på de hold som folk vil vælge, flere end til sidste VM. Mit forrige Verdenshold fra VM i 2006 var præget af italienere og af mange favoritter, det er det ikke denne gang ;-)
    Hislen af TorbenØ.

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    Dec 2004
    Indlæg
    732

    Re: Dit VM-hold.

    Neuer

    Maicon - Puyol - Friedrich - Ramos

    Iniesta - Xavi - Sneijder - Özil

    Müller - Folan

    Edit: Der er ikke så meget at sige andet end at jeg klart synes disse spillere har været bedst på deres positioner i dette VM.

    Jeg har personligt Xavi og Sneijder som verdens pt. bedste (set over hele denne sæson har jeg Messi skarpt efterfulgt af Robben).

    Bænk: Villa, Klose Xabi Alonso, Mertesacker, Casillias.
    Sidst redigeret af Emilo : 08.07.10 kl. 21:29

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    1,497

    Re: Dit VM-hold.

    Casillas
    Maicon - Puyol - Lucio - Sergio Ramos
    Iniesta - Schweinsteiger - Sneijder - Özil
    Villa - Forlan

    Bænken: Julio Cesar, Pique, Robben, Klose, Podolski. Træner: Oscar Tabarez

    Et hold præget af spillere fra semifinalisterne, men jeg har alligevel gjort plads til et par brasilianere. Cesar synes jeg er turneringens bedste målmand. Han droppede muligvis ved Hollands udligning men ellers har han været meget stabil. Sneijder synes jeg er turneringens bedste spiller, og muligvis den altafgørende grund til at Holland er i finalen. Robben har været god i de kampe han har været med i, men da han ikke spillede de tre første kampe må han nøjes med bænken.

    Tog for sjov lige en træner med også og her har jeg valgt Uruguays træner. Det vil jo nok typisk være turneringens overraskende hold man kigger på der.

    Edit: Jeg har foretaget to udskiftninger. Ud er gået målmand Julio Cesar og angriber Podolski og ind er kommet Casillas og Forlan. Efter finalekampen bøjer jeg mig i støvet for Casillas. At diske op med sådan en redning på Robbens friløber viste sig sandsynligvis at være guld værd. Han har kun lukket et mål ind og har stået noget nær fejlfri. Selvfølgelig skal han på holdet. Det kan også virke en smule for søgt at tage Forlan med, efter Fifa har givet ham den gyldne bold. Men jeg havde nok undervurderet hans betydning for Uruguay i første omgang, og kan i bakspejlet godt se, at han har været i høj klasse. Jeg mener dog stadig at Sneijder er turneringens bedste.
    Sidst redigeret af Dan Abnormal : 12.07.10 kl. 19:29

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    Jul 2003
    Indlæg
    3,147

    Re: Dit VM-hold.

    Benaglio
    Lahm - Lucio - Mensah
    Isla - Honda - Schweinsteiger - Özil
    Vittek- Forlan - Villa

    Opstillingsmæssigt næppe noget der ville holde, men nu forsøgte jeg at få plads til de 11 spillere, jeg syntes fortjente en plads, og så måtte der fifles lidt med de enkeltes placering.

    Jeg er desuden godt klar over at holdet er renset for hollændere og kun har en spanier med, men jeg har valgt at prioritere spillere der har overrasket mig positivt undervejs.

    Jeg syntes især det var svært at finde spillere til defensiven, hvor jeg ikke syntes nogen spillere har udmærket sig synderligt, i hvert fald ikke for forsvarsspillet i sig selv. Jeg har foretrukket Benaglio i målet, der kun blev passeret en gang i tre kampe, og var Schweiz en god mand undervejs med flere vigtige redninger. Resten af holdet er nok til at genkende.


    What a coach does is attempt to increase the index of probability when it comes to winning a match. As a coach all you can [do] is deny fortune as much of its role as you possibly can ~ Juanma Lillo
    Mads740's Avatar

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    Dec 2009
    Indlæg
    229

    Re: Dit VM-hold.

    Neuer
    Ramos - Puyol - Lucio - Lahm
    Schweinsteiger - Xavi - Sneijder
    Robben - Forlan - Villa

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    Oct 2004
    Indlæg
    2,703

    Re: Dit VM-hold

    Jeg har haft flere funderinger end sædvanligt. Der er rigtigt mange spillere som har gjort det fint og en del positive overraskelser. Der har så også været mange negative overraskelser som de fleste sikkert har bidt mærke i. Ikke mindst en del ellers glimrende spillere i England, Italien og Frankrig som har totalfejlet eller bare er blevet gamle :-) Dog har jeg en enkelt med derfra som faktisk gjorde sit arbejde fremragende, han havde så ikke nogen at spille med.

    Der er også de oplagte stjerner som ikke har levet op til forventningerne såsom Messi, Ronaldo og Torres som heller ikke kommer med på holdet. Derimod er der en håndfuld unge spillere fra Tyskland, Chile, Paraguay, Mexico og Uruguay som har gjort det flot til dette VM, men de som havner på Verdensholdet er trods alt mere eller mindre kendte ansigter alligevel.

    Holdet:

    Uduardo (Por)

    Maicon (Bra), Puyol (Spa), Van Bronckhorst (Hol), Evra (Fra)

    Kaka (Bra), Schweinstiger (Tys), Xavi (Spa), Iniesta (Spa)

    Forlan (Uru), Müller (Tys)

    Uduardo stod nogle rigtig fine kampe for Portugal og det ses også mål målscoren imod dem. Han var i høj grad med til at gøre forsvaret "bedre-end-det-er" og havde at hav af indgreb og gode redninger. Navnlig i kampen mod Brasilien var han en klar årsag til at Portugal ikke tabte. Det eneste mål han slap ind var det som man tabte med til Spanien. Cesar var ellers favorit og stod vel også nogle udmærkede kampe, men blev ikke testet i samme grad og havde en mindre heldig optræden da man blev sendt ud af Holland.

    Maicon fra Brasilien spillede nogle framragende kampe på højrekanten og var stærkt medvirkende til at deres offensiv fik bredde. Samtidig gjorde han det surt for kantspillerne hos modstanderne ikke mindst hos Elfenbenskysten, Portugal og Holland.

    I midterforsvaret har jeg Puyol og Van Bronckhorst som begge gør meget mere end at forsvare. VB spiller godt nok mere på kanten men kan vel spille på hele banen hvis det behøves. Enormt løbepensum og stærk i hovedspil og pasningsspil samt skudstærk. Rigtig mange supergode indgreb og timede tacklinger. Puyol er mere med for sin enorme arbejdssomhed og evner til at styre, opmuntre, organisere og være en enorm holdspiller. Andre stærke kort er Lucio, Ferreira og Friedrich.

    Evra kommer med på nogle fremragende kampe på et fransk hold i opløsning. Han leverer varen som både stærk forsvarsspiller og på kanten fremad, meget lig Maicon.

    Kaka kunne man placere som angriber eller på midten. Her har han den samme rolle som på det brasilianske hold, lidt bag de to forreste hvor han får en friere rolle og kan rumstere på tværs og langs. Hans førstegangspasninger er i verdensklasse og han spillede Fabiano fri adskildelige gange med præcise afleveringer. Han er også selv målfarlig men det er først og fremmest hans blik for de andre og boldsikkerhend som skaffer ham en plads på holdet.

    Man kommer ikke uden om Xavi som den store strateg og spilfordeler med de mange pasninger og en sikker omgang med bolden. Ikke fuldstændig spilstyrende hele tiden men altid god for en habil indsats og med et fantastisk blik for spillet. Mange af de samme evner som Pirlo i sin tid.

    Schweinsteiger har spillet sit livs turnering. Han trådte rigtigt i karakter da Ballack manglede og har styret den tyske midtbane forbilledligt. Gediget deffensivt arbejde krydret med en god indsats fremad og med stor ro og sikkerhed. Et godt forbillede for de endnu yngre kræfter på vej frem.

    Så kommer vi til min favorit, Iniesta. Trods en del skader har han leveret flot arbejde i Barcelona og har toppet sin indsats ved dette VM. Han vokser ind i kampene. Lærer sine modstandere at kende og finder så deres huller og svagheder. Hele tiden i rørelse for sine holdkammerat og næsten altid spilbar. Super boldomgang og giftige pasninger til angriberne. Det er en fornøjelse at følge Iniesta spille og se hvordan han finde rummene mellem forsvar og angreb og udlæser hvor han gør mest gavn. At han så afslutter hele festen med det afgørende mål er blot kronen på værket af VMs (efter min mening) bedste spiller.

    På midten skal iøvrigt også nævnes Özil, Sneijder og Donovan som alle har spillet fremragende i hele turneringen.

    I angrebet har jeg Forlan og Müller som begge har spillet strålende i alle kampe de har spillet. Forlans indflydelse på holdet og at de kom så langt er ikke til at overvurdere. Han har vist hvor mange strenge han kan spille på, er konstant farlig, boldsikker, driblestærk, hovedstødsstærk og går ofter forest for at presse modstanderne. Müller har vist sit enorme tallent og bliver en stor stjerne meget snart. Fremragende med bolden og laver konstant ravage for modstanderne. Tæt på en startplads var også Villa og Klose som begge scorer ofte og har fantastik fornemmelse for at finde hullerne og placere sig godt. Desuden har Fabiano, Kuyt og Tevez (når han fik lov at spille) gjort det super som angribere.


    Honorable mentions:

    Villa, Klose, Donovan, Özil, Ramos, Ferreira, Capdevilla, D. Alves, Sneijder, Robben, Elano, Lucio, Tevez, Fabiano, Prince Boateng, Gyan, Kuyt, Cesar.
    Sidst redigeret af tortocnt : 19.07.10 kl. 08:08
    Hislen af TorbenØ.

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    225

    Re: Dit VM-hold

    kan umiddelbart ikke se et bedre... ;)

    Casillas
    Maicon - Pique - Friedrich - Lahm
    Iniesta - Schweinsteiger- Xavi
    Müller - Forlan -Villa

    Træner: Löw
    Bænk: Neuer, Lucio, Özil, Klose

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    781

    Re: Dit VM-hold

    ›kan umiddelbart ikke se et bedre... ;)

    ›Casillas
    ›Maicon - Pique - Friedrich - Lahm
    ›Iniesta - Schweinsteiger- Xavi
    ›Müller - Forlan -Villa

    ›Træner: Löw
    ›Bænk: Neuer, Lucio, Özil, Klose

    Puyol istedet for Pique, ellers 100% enig... :-)
    Især antallet af tyskere og valget af træner rammer mit vm lige på kornet
    Olsen
    Ankersen Zanka Johansson Augustinsson
    Kvist Delaney
    Falk Verbic
    Cornelius Santander

  9. #9
    Tilmeldingsdato
    Oct 2004
    Indlæg
    2,703

    Re: Dit VM-hold

    Et par drømmehold fra formiddagsaviserne og fodboldhjemmesider.

    EB:

    Eduardo
    Ramos, Puyol, Lucio
    Müller, Xavi, Iniesta, Schweinsteiger, Sneijder
    Forlan, Villa

    BT/sporten.dk:
    Casillas
    Ramos, Pique, Puyol, Lahm
    Sneider, Schweinsteiger, Xavi
    Müller, Villa, Forlan

    Luna på Onside:
    Casillas
    Ramos, Pique, Puyol, Lahm
    Robben, Schweinsteiger, Xavi, Iniesta
    Villa, Forlan
    Sidst redigeret af tortocnt : 13.07.10 kl. 14:40
    Hislen af TorbenØ.

  10. #10
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    1,852

    Re: Dit VM-hold

    Mit hold i en 4-5-1 opstilling:

    Eduardo

    Lahm - Friedrich - Puyol - v. Bronckhorst

    Xavi - Schweinsteiger

    Müller - Iniesta - Honda

    Forlan
    Sidst redigeret af Dane : 13.07.10 kl. 21:24
    Mvh.
    Dane

  11. #11
    Tilmeldingsdato
    Apr 2005
    Indlæg
    2,532

    Re: Dit VM-hold

    ›BT/sporten.dk:
    Casillas
    ›Ramos, Pique, Puyol, Lahm
    ›Sneider, Schweinsteiger, Xavi
    ›Müller, Villa, Forlan
    Det er sgu et stærkt hold! Det kan godt få min stemme!
    Muligvis med en bænk bestående af bl.a. Friedrich, Maicon, Robben og Özil.
    - - - - - - - -
    Give a man a mask and he will tell the truth,
    Give a man a user name and he will act like a total twat.
    - Sid Lowe
    Pipetown's Avatar

  12. De følgende 3 brugere er enige:

  13. #12
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,558

    Re: Dit VM-hold

    GK Casillas (Spanien)

    RB Fucile (Uruguay) - den helt store oplevelse i forsvaret under dette VM. Specielt mod tysken var han outstanding.
    CB Friedrich (Tyskland)
    LB Belhadj (Algeriet) - han spillede tre imponerende kampe med super indlæg - en decideret wow-oplevelse.

    AMR Sanchez (Chile)
    AMC Sneijder (Holland)
    DMC Isla (Chile) - igen en wow-oplevelse.
    AMC Xavi (Spanien)
    AML Özil (Tyskland)

    SC Forlan (Uruguay)
    FW Müller (Tyskland)

    En uholdbar 3-5-2 opstilling, hvor Puyol klart mangler i forsvaret, men der var så mange der skulle med på den midtbane.
    De Små Blå Mejser
    Let's kick racism out of football
    hz's Avatar

  14. Den følgende bruger er enig i dette:

  15. #13
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    1,852

    Re: Dit VM-hold

    ›GK Casillas (Spanien)

    ›RB Fucile (Uruguay) - den helt store oplevelse i forsvaret under
    ›dette VM. Specielt mod tysken var han outstanding.
    ›CB Friedrich (Tyskland)
    ›LB Belhadj (Algeriet) - han spillede tre imponerende kampe med
    ›super indlæg - en decideret wow-oplevelse.

    ›AMR Sanchez (Chile)
    ›AMC Sneijder (Holland)
    ›DMC Isla (Chile) - igen en wow-oplevelse.
    ›AMC Xavi (Spanien)
    ›AML Özil (Tyskland)

    ›SC Forlan (Uruguay)
    ›FW Müller (Tyskland)

    ›En uholdbar 3-5-2 opstilling, hvor Puyol klart mangler i
    ›forsvaret, men der var så mange der skulle med på den midtbane.

    Jeg er meget enig i dette hold, og jeg sidder tilbage og undrer mig over, hvordan jeg kunne glemme Fucile på mit eget hold.
    Mvh.
    Dane

  16. #14
    Tilmeldingsdato
    Oct 2007
    Indlæg
    172

    Re: Dit VM-hold

    --------Casillas--------
    Ramos-Puyol-Lucio-Lahm
    --Iniesta-Xavi-Sneijder--
    ---Müller-Forlan-Villa---

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Hvordan går det dit hold?
    By GoofyBAUER in forum Diverse
    Svar: 15
    Sidste Meddelelse: 24.06.07, 12:14
  2. DR`s VM managerspil-Vis dit hold
    By Frederik_c2 in forum Spil
    Svar: 33
    Sidste Meddelelse: 14.06.06, 17:24
  3. Dit yndlingsstraffespark i denne sæson?
    By -smølle in forum De korte linier
    Svar: 5
    Sidste Meddelelse: 22.04.04, 19:47
  4. Til Sørine (dit fæ)
    By Hilda in forum De korte linier
    Svar: 6
    Sidste Meddelelse: 27.05.03, 13:19

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •