Viser resultater 1 til 15 af 34

Emner: Rejsetråden (tips, links og oplevelser).

  1. #1
    Caligula76 er offline 279km NØ for Dutch Harbor
    Tilmeldingsdato
    Nov 2006
    Indlæg
    2,224

    Rejsetråden (tips, links og oplevelser).

    Der kommer fra tid til anden spørgsmål i skakten omkring rejser, flybilletter, hoteller, tips til seværdigheder mv.
    Der er endvidere tråde om Prag, Thailand, München (sidstnævnte i forbindelse med oktoberfesten) og skam osse en tråd om div. obskure ting man har med på ferier.
    Nu må tiden være inde for en decideret rejsetråd. Here goes.

    Det er tanken at folk senere kan bruge tråden og udbygger den, og at der iøvrigt linkes som vinden. Med links lige fra de mere åbenlyse til de knapt så kendte ditto. Samt at man selv kan anbefale dette og hint omkring alt der vedrører rejser.
    Tråden vil langt fra være komplet, hvorfor det opfordres til at man selv poster tips, links, oplevelser (gode som dårlige) med div. lande/byer, links, hoteller, hjemmesider, flyselskaber og rejsearrangører.

    Jeg lægger ud med:


    Fly-reservationer

    Københavns Lufthavn, CPH. Se flytider, mødetider for check-in, nyheder om ruter, regler om baggage etc.

    Momondo. Billige flybilletter, hurtigt overblik. Sitet er anbefalet af mange og vurderes til at være et af de bedste, hvis ikke dét bedste.

    Farecompare. Basicly det samme som ovenstående, det er en smagssag, men jeg finder layoutet mindre eh, farverigt end ovenstående.

    Skyscanner.dk. Endnu et 'søg efter billige flybilletter'-site.



    Kombi; fly og hotel

    Expedia.com. Vel mest for kombinationen af fly og hotel-reservationer, men man kan også benytte sitet for fly, bil og hotel-reservationer for sig.

    Rejsefeber.dk. Såkaldte 'oplevelsesrejser', samlede hotel/fly-pakker, såvel som separate hotel eller fly-reservationer.



    Hoteller

    HRS.com. Hotel-reservationer verden over. (Tak til Vinnie for den).

    Booking.com. Hotel-reservationer verden over; +86.000 hoteller.

    Hotels.com. Hotel-reservationer verden over; +120.000 hoteller. Dog med en ridse i lakken.

    Trivago.dk. "Europas største hotel prissammenligning" -som de selv skriver på forsiden.


    Tips, anmeldelser, guider og generelt

    Tripadvisor. Tips, anmeldelser mv.

    Turen går til. Hvem kender ikke Politikens rejse/guide-bøger. Her som light online-versioner, eller det der ligner. Omend håndbøgerne efter min opfattelse er de optimale.

    Opdag Verden. Rejseblad/magasin (oftest for rygsæk-rejsende), tidligere kendt som Adventure World.

    Lonely Planet. Fortræffelige guidebøger, for år tilbage havde de desuden deres storhedstid på Discovery med rejsereportager. Der er mobil-links etc. på deres hjemmeside.

    Vaccination.dk. Hvad skal man vaccinere sig imod, hvad koster det og hvor lang tid i forvejen skal man vaccineres? Find svarene her. (OBS! Privat-drevet af læger og den skal ikke forveksles med Statens Serum Institut). Ellers spørger du selvfølgelig din egen læge. :o)

    um.dk. Udenrigsministeriet; er det sikkert at tage til Bangkok mht optøjerne? etc.

    Europæiske. Rejseforsikring.

    Gouda. Rejseforsikring. Det er dumt at rejse uden (hvad enten det er fra den ene eller den anden).



    Nogle af siderne foroven skifter selv sprog afhængig af din IP, men de fleste indstillinger hvad sprog, valuta etc. angår, kan man naturligvis frit ændre.
    Jeg håber at andre kan bruge de forskellige links til at få idéer til ture og rejser og at andre selv kommer med inputs. Go´ fornøjelse.
    Seatguru er najs, ja! Den havde jeg glemt.
    Jeg er ikke så meget inde i apps mv. så også tak til Mohr for det.

    Citat:
    Og forresten en fornuftig ide, men måske du skulle opdele linksne? Evt. i gruppe efter emne, eller "blot" alfabetisk - bare for overskuelighedens skyld

    Åh jo. De var jo delt op, men nu med bedre afsnits-opdeling med overskrift for nemheds skyld. :o)


    Mvh
    Kasper
    Sidst redigeret af Caligula76 : 30.11.10 kl. 02:34 Årsag: Trivago.dk tilføjet.

  2. De følgende 2 brugere er enige:


Threaded View


Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 14
    Sidste Meddelelse: 22.08.07, 10:25
  2. Lange links i svar-indlæg bliver ødelagte
    By Panthios in forum Kontoret
    Svar: 2
    Sidste Meddelelse: 21.09.05, 17:26
  3. Svar: 3
    Sidste Meddelelse: 24.02.04, 14:36

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •