Viser resultater 1 til 14 af 14

Emner: Nødvendige ændringer hvis vi nogensinde skal i CL

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Aug 2009
    Indlæg
    35

    Nødvendige ændringer hvis vi nogensinde skal i CL

    Jeg sagde før kampen i Rosenborg at der her ville blive rigtigt svært, men at FCK ville spille så dårligt igen i en alt eller intet CL kval. kamp er simpelthen en katastrofe. Sidste år mod Apoel beviste Ståle at han er en middelmådig træner med seriøse taktiske mangler og Zanka, Ailton, Vingaard og Hjalte beviste at de slet kke har formatet til CL.

    Det tog Ståle og Carsten V. årevis før de indså at Ailton var en kæmpe fejl og det har kostet os i Europa hvert år siden Albæk sagde stop.

    Hvor lang tid vil det tage dem at indse at Zanka og TK slet ikke er gode nok til CL?

    Vingård kan klare sig i Superligaen men i CL beviser han hver gang mangel på format og jeg ved mange på det her forum vil forsvare Vingaard, men det her er FCK og fandme ikke FCN, hvor vi blot er glade for at have spillet lige op med Sporting Lissabon. FCK skal kun have spillere i sin trup med 100% teknisk kvalitet, hurtighed og en international mentalitet! Det har Vingaard IKKE!!!

    Og efter Fiaskoen sidste år ser vi nu Ståle bænke middelmådige Hjalte, med en direkte elendig spiller nemlig TK????

    ....og da jeg så Zanka i opstillingen vidste jeg at Iversen ville score mindst et mål, da Zanke har hurtighed men nul fodbold forstand og derfor altid placerer sig på den forkerte side af angriberne.

    Man kan kun håbe at Carsten V. og Ståle har indset at der ingen fremtid er i Zanka og derfor skynder sig at sælge drengen for en håndfuld millioner. Efter at have set Rosenborg kampen kan der simpelt hen ikke bruges flere undskyldninger på hvorfor vi skulle beholde hverken Zanka eller TK. Forhåbentligt kan Wieghorst overtales til at tage TK tilbage så vi sparer de lønkroner og så har vi desparat brug for at supplere angrebet med en target mand.

    Claudemir, N'Doye, Ottesen, Pospech, Kvist, Wendt, Wiland, Santin giver mig håb om at FCK vil komme op på et internationalt format igen, men jeg tror ikke der kommer til at blive en realitet før Ståle forsvinder og vi får en træner af Roy Hodgson kaliber.

    Vi skal hæve kravene til spillerne i FCK hvis vi vil blive et CL hold. Vi kan ikke blive ved med at være tilfreds med bare at vinde superligaen....


  2. #2
    Tilmeldingsdato
    Aug 2004
    Indlæg
    1,144

    Re: Nødvendige ændringer hvis vi nogensinde skal i CL

    Øhhh.. Fail?...

    Vi har IKKE økonomi, gæld eller ej, til at købe CL klasse spillere - Så Ståle må gøre det han kan med det han har..

    Fald...Ned...


  3. #3
    Tilmeldingsdato
    Mar 2004
    Indlæg
    1,482

    Re: Nødvendige ændringer hvis vi nogensinde skal i CL

    Ffs hvor er jeg dog træt at de nedladende ironiske-6xenig-click som respons på et argumenterende fodboldindlæg. Respektér dog at folk prøver at sætte en debat i gang på FCKs fanforum! Hvis folk har så lidt at bidrage med og ikke magter at modargumentere på et debatforum, så hold jeres kæft; eller, hvis I virkelig ikke er større mennesker, post nedladende kommentarer i BBB hvor jeres smålighed ikke er udstillet for evighed.


    ... og lad så jagten gå ind på alle de mange indlæg hvor undertegnet har trippelklikket :-)
    Sidst redigeret af Dingo : 18.08.10 kl. 22:37


  4. #4
    Tilmeldingsdato
    Dec 2008
    Indlæg
    949

    Re: Nødvendige ændringer hvis vi nogensinde skal i CL

    Når jeg læser dette ( og andre indlæg) tænker jeg at det ikke kun er pressen der er sort / hvid..... Vi har igennem de sidste 10 år vokset som klub og spillet gruppespil fem år i træk... Scorer ndoye på muligheden i første halveg og vinder vi 1-2 ville alle hylde C.V og spillerne.... Nu spillede vi skidt og så går jungletrommerne!!!!! Så husk lige det næste gang at pressen og andre"eksperter" bliver kaldt sort/hvide....

  5. De følgende 6 brugere er enige:

  6. #5
    Tilmeldingsdato
    Sep 2004
    Indlæg
    803

    Re: Nødvendige ændringer hvis vi nogensinde skal i CL

    Underligt nok er jeg jo ikke ligefrem uenig med manden !
    Jovist er jeg uenig med dit syn på Vingaard, som okay ikke gjorde det speceilt godt igår i Norge, men hvem gjorde det ?

    Hans kamp som forholdsvis ny på internationalt niveau mod apoel kan udlignes med hans pratgpræstation i prag- så at sige han ikke har klassen til CL er ikke fair- det har han når de andre også spiller godt, og sådan er det altså med MANGE gode spillere rundt om i verden, også i klubber som Man U, Chelsea og Real Madrid...

    Dog er jeg MEGET enig omkring specielt Zanka, kan FCK få 25-30mio kr for ham, mener jeg simpelthen også bare at han skal afsted, vi vil ALTID kunne finde en stopper der kan mere for omkring 8-10miokr og Zanka bliver i min verden ikke vildt meget bedre, syntes trods alt man kan se en KÆMPE forskel på ham, agger og simon Kjær- talent til forskel :-) At han er et symbol på FCK stort set er en anden snak- og at han er en type jeg ellers rigtigt godt kan lide spiller bare ikke ind ellers !


    Ang TK og at han startede igår gør mig sgu stadig halvdårlig, at han ikke er skippet afsted, mod bare et eller andet gratis forstår jeg ikke, altså jeg tænker, han har været sat i forbindelse med udenlandske klubber i sin FCN tid, så tvivler på at fck med deres købmandskab har kunen holde hans lønniveau bare nogenlunde nede.... han er et direkte fejl køb og ser ham gerne givet væk ærligt talt!

    Ståle den er svær, men vil gøre det kort, ser frem til at vi forhåbenlig får en rutineret træner næste gang og det der jo ikke længe til- det bliver spændene, men gerne en Roy 2 så jeg glad :-)
    URBAN TIL BENET - MEN DERFOR KAN MAN GODT VÆRE MEDLEM AF FCKFC !

    MELD DIG IND I FCKFC - DE GØR FORSKELLEN I DAGLIGDAGEN !

  7. Den følgende bruger er enig i dette:

  8. #6
    Tilmeldingsdato
    Aug 2004
    Indlæg
    1,144

    Re: Nødvendige ændringer hvis vi nogensinde skal i CL

    Citat Oprindeligt indsendt af Daniello/UC
    ›Ståle den er svær, men vil gøre det kort, ser frem til at vi
    ›forhåbenlig får en rutineret træner næste gang og det der jo ikke
    ›længe til- det bliver spændene, men gerne en Roy 2 så jeg glad
    ›:-)
    Armen fint da. Hvis du ikke mener Ståle har gjort sit arbejde i FCK, så bør du nok lige overveje om ikke du skulle finde nogen skyklapper der strammer knapt så meget..

    Gider ikke nævne - igen igen - at vi er en topklub - i Skandinavien. Det er bare ikke nok til det helt store..

    Men tro på det!...

  9. Den følgende bruger er enig i dette:

  10. #7
    Tilmeldingsdato
    Nov 2009
    Indlæg
    123

    Re: Nødvendige ændringer hvis vi nogensinde skal i CL

    Jeg er også totalt uenig i, at Vingaard ikke har niveauet på internationalt niveau. Det har han. Det beviste han mod Man. City med scoringer i begge kampe, og er i det mindste en af de spillere der ofte prøver at skabe noget offensivt.

    Det kan godt være det er rigtigt med Zanka. I hvert fald hvis han ikke bliver bedre inden for denne sæson, synes jeg måske man skal kigge efter nogle stærkere forsvarsspillere som Daniello siger.

    Men jeg vil så også sige. Hvor vil du få pengene fra?

    Hvis FCK gerne ville, kunne vi sikkert godt gå ud og købe spillere i Ailton prisklassen, men vi har bare ikke råd med den nuværende situation.
    Men jeg synes også bare generelt folk er for hurtige til at dømme holdet. Vi har spillet en dårlig kamp mod Rosenborg ja, men før vi er sparket helt ud af CL synes jeg nu ikke man kan konkludere noget.
    Det kan blive en helt anden kamp i Parken, og vi kan se kritiserede spillere træde i karaktér.

    Med hensyn til TK vil jeg sige, selvom jeg har været skeptisk og gerne havde set ham væk, må man altså give ham credit for de første kampe som har været bedre end det han har præsteret før. Så helt gal synes jeg nu ikke han er. Men jeg er dog enig i, at jeg fra start aldrig rigtigt har forstået købet af ham.

    Men der kan da være noget om, at vi mangler et par spillere med højere internationalt niveau, men vent nu lige lidt, før man går ud og maler fanden på væggen og kalder til trænerfyring og enorme spillersalg.
    Vi ved allesammen at holdet kan præstere bedre end Rosenborg, og i Parken tror jeg på det kommer. Man har også før set at hold er vokset med opgaven, selvom vi er startet svagt.

    Med hensyn til Ståle kunne jeg ikke være mere uenig. Jeg synes Ståle har været en KÆMPE gevinst for klubben. Han har sikret gruppespil i HVERT eneste år han har været i klubben. Han var den træner der førte klubben til det første CL i vores historie. Han lavede en taktisk genístreg mod Ajax Amsterdam i returen. Han har vundet The Double for ikke at nævne mange andre mesterskaber.
    Og sidst men ikke mindst har han bragt seværdigt og (for det meste) flot pasningsspil til FCK. Under Ståle har vi lagt hele vores stil om, så det ligefrem er blevet flot at se på i forhold til den defensive mentalitet vi havde under Hans Backe.
    Glem ikke, at hverken Hans Backe eller Roy Hodgson ikke fik os ind i CL! Og alligevel er Roy Hodgson så undtaget, da han jo kun var i klubben ét år, og ikke rigtigt nåede at bygge et hold op der kunne spille Champions League. Og jeg anerkender selvfølgelig også Roy som nok en af de bedste trænere klubben har haft, men det vil jeg ABSOLUT også karakterisere Ståle som at være.

    Men please, lad os nu se hvad der sker før vi bliver frustreret. Der mangler stadig en fantastisk retur mod RBK, og mon ikke vi vil se et sprudlende FCK-mandskab båret frem af en fyldt Parken.

    Og bagefter, hvis/når vi kommer i CL, så kan vi så begynde at forstærke truppen og gøre den klar til verdens største klubtunering.

    EDIT: Derudover har Ståle altså også hævet FCK til det niveau vi er på idag, hvilket er Skandinaviens største klub, måske på nær Rosenborg. Men i hvert fald navnet FC København, er blevet enormt populært de seneste år på grund af Ståles resultater, og vi kan bare se hvor meget hype der er også i Norge omkring FCK, fordi de ved at vi er en storklub. Så synes Ståle har bragt meget til København og gjort et fantastisk arbejde, men jeg er også enig i, at det nu må være på tide at finde en træner af Hodgson-kaliber til at hæve klubben til det næste niveau, hvilket må være deltagelse i CL hvert år (måske hvert andet år).
    Sidst redigeret af Benjamin19 : 18.08.10 kl. 22:08
    FC København - Nordens Konger
    De Stolte, De Sublime, De Arrogante!

    Kæmp for København!

  11. De følgende 4 brugere er enige:

  12. #8
    Tilmeldingsdato
    Nov 2004
    Indlæg
    1,237

    Re: Nødvendige ændringer hvis vi nogensinde skal i CL

    ›Dog er jeg MEGET enig omkring specielt Zanka, kan FCK få 25-30mio
    ›kr for ham, mener jeg simpelthen også bare at han skal afsted, vi
    ›vil ALTID kunne finde en stopper der kan mere for omkring
    ›8-10miokr og Zanka bliver i min verden ikke vildt meget bedre,
    ›syntes trods alt man kan se en KÆMPE forskel på ham, agger og
    ›simon Kjær- talent til forskel :-)
    Lige en kommentar til denne - og mange andre - vurderinger af spillernes transferpriser, som ofte bliver slynget rundt her på SL:

    Lad os nu antage at du har ret (hvilket jeg går ud fra, at du selv mener du har). Hvem i hede hulen vil så betale 25-30 mio. kr. for ham? Forestiller du dig at FCN eller måske Aab slynger den slags penge efter ham? For han har jo ikke niveau til et hold, der spiller europæisk på regelmæssig basis forståes.. Og desuden kan der åbenbart findes bedre spillere til billigere penge - men den har andre klubber bare ikke luret, eller?

    Tilbage til trådens emne:

    "Nødvendige ændringer". Skal vi ikke tage den diskussion om en uges tid, når CL-skæbnen er afgjort? Slår vi RBK samlet, kan man jo hurtig argumentere for, at diskussionen om nødvendighed er rimelig omsonst..
    “We`ll be coming down the road.
    Wien you hear the noise...”


    FCK Allstar:

    --------------Wiland-----------------
    Pospech--Antonsson--Hange--Wendt
    Sionko---linde---Mykland---Grøn
    --------Zuma------Allbæck------

  13. Den følgende bruger er enig i dette:

  14. #9
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    164

    Re: Nødvendige ændringer hvis vi nogensinde skal i CL

    Zanka er som en baby i hovedet som Ståle også har sagt !!! Antonsson er en ok backup spiller. Ottesen har ikke vist noget endnu der får mig til at tro på ham, men det kan han nå endnu, han virker dog som en lidt ranglet fyr, der mangler en del muskelmasse i at kunne klare sig godt i 1 mod 1 duellerne mod en stærk modstander. Vores transferpolitik har slået fejl...der er blevet hentet for mange alibi-spillere lad mig nævne i flæng: (Wurtz), Nordstrand, TK, HBN, Vingaard.

    For min skyld må de alle gerne sælges...helst hurtigst muligt.

    Vores angreb er alt for tyndt besat ...at man kun har en 16 årig knægt på bænken at sætte ind i angrebet i en CL-kval er skandaløst ringe.

    At man bruger vores bedste centrale midtbanespiller Claudemir som højre midtbane holder heller ikke. Man bør bruge Kvist og Claudemir sammen centralt, det er en konstellation jeg tror kan holde i mange år frem.
    ____________________
    Lad være med at diskutere med en idiot !!!
    Han vil trække dig ned på hans niveau,
    og vinde diskussionen p. g. a. hans erfaring på dette niveau.

  15. #10
    Tilmeldingsdato
    Jul 2004
    Indlæg
    216

    Re: Nødvendige ændringer hvis vi nogensinde skal i CL

    Lad nu vær med at pive over at Claudemir spiller højre midt, for det gør han kun på papiret. Vi spillere ikke med rigtige fløje, det er lidt derfor vi har du offensive backs. Grunden til at han ligger på kanten er netop at den midterste midtbane spiller defensivt for at holde styr på forsvaret når backerne er gået med frem. Derfor ligger han ikke som centralt.

    Anton er måske ikke ligaens bedste centerforsvar, men han spiller "altid" stabilt, han har ikke mange dårlige kampe og har derfor et højt bundniveau.

    Til trådstarter: "Nødvendige ændringer hvis vi nogensinde skal i CL"
    Vi er faktisk med i CL nu, og har været det før...?

    Angående Ståle, så har han en af nordens stærkeste trupper. Han har gjort det OK, men heller ikke mere. Syntes ofte han laver nogle mærkelige disponeringer.

    1 ting der undre mig er at vi vidste hvordan de ville spille, og alligevel kom det bag på os. Hvorfor skulle vi stå så langt tilbage, når vi bevidste at vi kunne lægge et højt pres og genpres og generobre bolden.

    En anden ting er hvorfor i helved spiller vi kun med 1 angriber....?
    Hvorfor havde Grønkjær den rolle at han bare skulle fise fra den ene side til den anden og lade 4 forsvarsspillere holde Dame nede...? Godt nok er han stor og fysisk stærk, men hvis der er 4 til at holde øje med ham, vil alle have problemer.
    _____

    MvH

    Don Braun

    Det kan godt være jeg har farvede briller på, men tilgængæld er jeg da ikke blind.
    Don_Braun's Avatar

  16. Den følgende bruger er enig i dette:

  17. #11
    Tilmeldingsdato
    Sep 2003
    Indlæg
    1,398

    Re: Nødvendige ændringer hvis vi nogensinde skal i CL

    Som jeg har forstået det og hørt spillede vi med Zanka istedet for ottesen da han var skadet.
    Santin var også ude, derfor var det vel Grønkjær på toppen med Dame.

    Hvad resten af holdet havde været tør jeg ikke spå om, da jeg altid syntes at Ståle har det med at ændre holdet til de europæiske kampe, selvom det er gået godt i ligaen.

    Omkring selve holdet så er der jo Peter larsson som vel blev købt med visse forventninger og det samme med Ailton.
    Ailton har fået mega lang snor, og for lang, men nu blev han endelig solgt og derfor er det en 16 årig som står til at skifte ind, når Santin er skadet.
    Dog ikke i de store kampe åbenbart, så hvad fanden vi stiller op hvis vi får en angriber skadet er uvist.
    Mon ikke også aftalen med Sønderjyske havde været anderledes såfremt Ailton havde været solgt før man købte Fredriksen.

    Så i og for sig er indkøb og hold dispositioner vel ok, men spillerne mangler sgu en indpisker af format.

    At så mange så falder ud i en kamp som er af så stor betydning er så også lidt pis, men det er vel mest noget spillerne selv må arbejde med og ikke så meget Ståle.

    Det virker mest som mangel på vilje og parathed og koncentration.

    Som flere også allerede har sagt det " det er umuligt at de kan spille så dårligt igen "

    Jeg tror sgu stadigvæk på det på onsdag.

    Mvh Thomas
    Bær over med mig jeg bor på VESTEGNEN.....!
    King Glostrup's Avatar

  18. #12
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    3,104

    Re: Nødvendige ændringer hvis vi nogensinde skal i CL

    ›Lad nu vær med at pive over at Claudemir spiller højre midt, for
    ›det gør han kun på papiret. Vi spillere ikke med rigtige fløje,
    ›det er lidt derfor vi har du offensive backs. Grunden til at han
    ›ligger på kanten er netop at den midterste midtbane spiller
    ›defensivt for at holde styr på forsvaret når backerne er gået med
    ›frem. Derfor ligger han ikke som centralt.

    Men burde Claudemir så ikke ligge på venstre fløj, hvis det er meningen, at han skal trække ind i banen. Er han ikke højrebenet?

  19. #13
    Tilmeldingsdato
    Nov 2002
    Indlæg
    473

    Re: Nødvendige ændringer hvis vi nogensinde skal i CL

    ›Ffs hvor er jeg dog træt at de nedladende ironiske-6xenig-click
    ›som respons på et argumenterende fodboldindlæg. Respektér dog at
    ›folk prøver at sætte en debat i gang på FCKs fanforum! Hvis folk
    ›har så lidt at bidrage med og ikke magter at modargumentere på et
    debatforum, så hold jeres kæft; eller, hvis I virkelig
    ›ikke er større mennesker, post nedladende kommentarer i BBB hvor
    ›jeres smålighed ikke er udstillet for evighed.


    ›... og lad så jagten gå ind på alle de mange indlæg hvor
    ›undertegnet har trippelklikket :-)

    Jeg er helt enig. Nu prøvede jeg lige at gøre det på dit indlæg. Det er nu da egentlig også underligt at sådan en fejl ikke bliver rettet? Debatredaktion hvor er I? (eller hvem der nu skal rette det) Det burde da vist være riiiiimeligt nemt.
    -60-

  20. Den følgende bruger er enig i dette:

  21. #14
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    1,006

    Re: Nødvendige ændringer hvis vi nogensinde skal i CL

    ›Men burde Claudemir så ikke ligge på venstre fløj, hvis det er
    ›meningen, at han skal trække ind i banen. Er han ikke højrebenet?

    Han trækker jo ikke ind i banen, ligesom Vingaard gør det, for at komme til skud. Han laver stikninger dybt i banen og så er det jo lidt ligegyldigt om man har sit gode ben ud- eller indad.
    Jeg er glad for filosofien med at have fløje der går ind i banen og gør plads til backerne fremad. Det kræver så bare at backerne netop går med for ellers har vi ingen bredde i angrebsspillet.
    Forhåbentlig ser vi Wendt og Pospech nede ved Rosenborgs hjørneflag mange gange på onsdag!

  22. Den følgende bruger er enig i dette:

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Hvis mesterskabet skal hjem, så spil med her
    By hanzy82 in forum Diverse
    Svar: 3
    Sidste Meddelelse: 24.02.05, 21:54
  2. Hvordan skal det her nogensinde blive godt igen...
    By Thomas FC in forum De korte linier
    Svar: 0
    Sidste Meddelelse: 20.09.04, 06:50
  3. Så er det Nu hvis vi skal ha' ham...
    By Kjaerulf in forum De korte linier
    Svar: 4
    Sidste Meddelelse: 06.11.03, 16:05
  4. Hvad gør vi hvis vi skal ud i straffe
    By Bazooka in forum De korte linier
    Svar: 4
    Sidste Meddelelse: 22.07.03, 14:29

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •