Side 1 af 18 123411 ... SidsteSidste
Viser resultater 1 til 15 af 2570

Emner: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    1,589

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Det undrer mig voldsomt, at et stort internationalt firma som Red Bull der bruger KASSEN på fodboldhold, formel 1, Downhill løb osvosvosv... laver en SÅ skodagtig tegnet reklame i deres forsøg på præsenterer sig selv på det Danske markede.
    jeg mener... HVEM henvender den sig til? sguda ikke unge actionmænd eller unge i almindelighed, ej heller gamle bitre mænd som mig, umiddelbart rammer de vel kun prinsesse piger på mellem 6 og 11 år ikke ligefrem dem der har mest brug for mere energi.

    Har reklamebureauet siddet og tænkt .oO( hmmm.... en crappy tegnet prinsesse og en frø, det skal fanme nok booste salget i Danmark ) eller er Red Bull så meget konkurrencemennesker at de absolut VIL op af bakke fra start?

    Yderst mærkeligt..
    Alcohol gives you the ambition to do anything, while simultaneously taking away your ability to do so.
    Pabres's Avatar


  2. #2
    Tilmeldingsdato
    May 2003
    Indlæg
    126

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Det undrer mig voldsomt, at et stort internationalt firma som Red Bull der bruger KASSEN på fodboldhold, formel 1, Downhill løb osvosvosv... laver en SÅ skodagtig tegnet reklame i deres forsøg på præsenterer sig selv på det Danske markede. jeg mener... HVEM henvender den sig til? sguda ikke unge actionmænd eller unge i almindelighed, ej heller gamle bitre mænd
    som mig, umiddelbart rammer de vel kun prinsesse piger på mellem 6 og 11 år ikke ligefrem dem der har mest brug for mere energi.

    Har reklamebureauet siddet og tænkt .oO( hmmm.... en crappy tegnet prinsesse og en frø, det skal fanme nok booste salget i Danmark ) eller er Red Bull så meget konkurrencemennesker at de absolut VIL op af bakke fra start?

    Yderst mærkeligt..
    Det kan jeg forklare. For det første er reklamen(erne) ikke specielt fremstillet til det danske marked, men er til det samlede verdensmarked. Tegneserie reklamefilmene er de eneste tv-spots du vil se reklamere for Red Bull ligegyldigt, hvor i verden du befinder dig. Der findes dog en helt række af disse, hvor af nogle enkelte bliver udvalgt til de enkelte markeder.

    Ideen med reklamerne er netop at vise en anden side af Red Bull end den du ser i Crashed Ice, Formel 1, X-games etc. Hvor du der ser et meget kraftfuldt og maskuling udtryk er formålet med reklamerne, at de skal vise at Red Bull er mere end det. De er også selvironiske, kreative og lidt fjollede til tider. At forbrugerne ikke kan lide reklamerne gør ikke så meget - i hvert fald ikke i første omgang. Her er det vigtigere, at der blot bliver talt om dem, hvilket jo må siges at lykkes. Over en længere periode er det målet, at forbrugerne skal begynde at holde af dem. Om dette lykkes er usikker, men erfaringerne fra udlandet peger i den retning.

    Håber det hjalp på din undren!

    /T

  3. De følgende 2 brugere er enige:

  4. #3
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,411

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Det undrer mig, at der så tit kommer derbykampe i samme weekend over hele Europa.

    Ikke meget at komme efter i de sidste mange weekender af klassikere og store lokalopgør - og i denne weekend mødes så Liverpool og Man United. Feyenoord og Ajax. Schalke og Dortmund. Benfica og Sporting. St Pauli og HSV. Og - naturligvis - København og Brøndby. Det er da lidt spøjst. Og første gang er det heller ikke.

    mvh,
    -smølle

  5. De følgende 9 brugere er enige:

  6. #4
    zebos er offline can't put this day back
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    2,837

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    ›Det undrer mig, at der så tit kommer derbykampe i samme weekend
    ›over hele Europa.

    ›Ikke meget at komme efter i de sidste mange weekender af
    ›klassikere og store lokalopgør - og i denne weekend mødes så
    ›Liverpool og Man United. Feyenoord og Ajax. Schalke og Dortmund.
    ›Benfica og Sporting. St Pauli og HSV. Og - naturligvis -
    ›København og Brøndby. Det er da lidt spøjst. Og første gang er
    ›det heller ikke.

    ›mvh,
    ›-smølle

    Og her til aften er der så det store midtfranske derby: Olympique Lyonnais - St.Etienne. :o) SÅ måske det mere er indenfor samme 14 dage.

    Allez les verts!

    Mvh

    zebos
    At the first world's fair, the 1851 Crystal Palace Exhibition in London, trinkets abounded, everything from handbills to small cards, all emblazoned with the image of the Crystal Palace.

  7. #5
    Tilmeldingsdato
    Nov 2009
    Indlæg
    42

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    At folk ikke kan stave til Nelsson.

  8. De følgende 2 brugere er enige:

  9. #6
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    5,225

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    .....at der kan være 15000 mennesker med i en demonstration her for et par dage siden, men der må kun lukkes 500 tilskuere ind og se fodbold på stadions for tiden ???
    Det er så det som jeg vil kalde for forskelsbehandling af værste skuffe.....der er noget galt i Danmark Dybbøl mølle maler helt af helvedets til !!!
    \m/ (^_^) \m/

    Having an offday ??? Metal is the best cure !!!

  10. #7
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,119

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af -Altid FC København- Se meddelelser
    .....at der kan være 15000 mennesker med i en demonstration her for et par dage siden, men der må kun lukkes 500 tilskuere ind og se fodbold på stadions for tiden ???
    Det er så det som jeg vil kalde for forskelsbehandling af værste skuffe.....der er noget galt i Danmark Dybbøl mølle maler helt af helvedets til !!!
    Retten til at demonstrere er ret essentiel i et demokrati, hvorfor det ikke er omfattet af forsamlingsforbuddet. Så ja, det er forskelsbehandling, men med en saglig begrundelse.

    Om der så burde kunne lukkes mere end 500 ind i Parken under kontrollerede forhold er en anden diskussion.
    Sidst redigeret af Garneren : 11.06.20 kl. 00:17
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  11. De følgende 12 brugere er enige:

  12. #8
    Tilmeldingsdato
    Mar 2002
    Indlæg
    2,231

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Retten til at demonstrere er ret essentiel i et demokrati, hvorfor det ikke er omfattet af forsamlingsforbuddet. Så ja, det er forskelsbehandling, men med en saglig begrundelse.

    Om der så burde kunne lukkes mere end 500 ind i Parken under kontrollerede forhold er en anden diskussion.
    Retten til at demonstrere (fredeligt) er EN DEL AF retten til at forsamles, som det fremgår af Grundlovens § 79, så når man alligevel - i coronaens hellige navn - tilsidesætter retten til at forsamles frit, kunne man jo lige så godt have inkluderet demonstrationerne. Men som så med meget andet, valgte man også her en besynderlig påbudslogik.
    /Giggs

    København er en grim by med grimme mennesker og klamme dialekter. Lige fra Østerbro til Lyngby. Det eneste sted i København jeg har oplevet flinke mennesker er i Næstved.

  13. Den følgende bruger er enig i dette:

  14. #9
    Tilmeldingsdato
    Jan 2003
    Indlæg
    374

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af giggs Se meddelelser
    Retten til at demonstrere (fredeligt) er EN DEL AF retten til at forsamles, som det fremgår af Grundlovens § 79, så når man alligevel - i coronaens hellige navn - tilsidesætter retten til at forsamles frit, kunne man jo lige så godt have inkluderet demonstrationerne. Men som så med meget andet, valgte man også her en besynderlig påbudslogik.
    I et demokrati er der vel trods alt en væsensforskel mellem politiske demonstrationer og så karneval, loppemarkeder, hestearrangementer i Herning....og fodboldkampe.
    Sidst redigeret af mceppe : 11.06.20 kl. 11:38

  15. De følgende 10 brugere er enige:

  16. #10
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,119

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af giggs Se meddelelser
    Retten til at demonstrere (fredeligt) er EN DEL AF retten til at forsamles, som det fremgår af Grundlovens § 79, så når man alligevel - i coronaens hellige navn - tilsidesætter retten til at forsamles frit, kunne man jo lige så godt have inkluderet demonstrationerne. Men som så med meget andet, valgte man også her en besynderlig påbudslogik.
    Jeg har svært ved at se det besynderlige i det. Man står over for at tage det meget drastiske skridt at indskrænke forsamlingsfriheden for at stoppe en pandemi. Det giver mening ud fra et sundhedsfagligt synspunkt, men det er naturligvis problematisk i et demokrati. Derfor laver man nogle undtagelser, hvor man mener, at den indskrænkning er mest problematisk, såsom demonstrationer ud fra et demokratisk argument og begravelser ud fra et rent menneskeligt hensyn. Der er sikkert flere undtagelser, jeg ikke har styr på.

    Det kan jeg ikke se noget odiøst i. Retten til at gå til koncert eller fodbold er altså ikke lige så tungtvejende i et demokratisk perspektiv.

    Dermed ikke sagt, at der ikke er ting at kritisere. Regeringens tilsyneladende meget selektive behov for at informere Folketinget og befolkningen om baggrunden for beslutningerne virker problematisk - igen i et demokratisk perspektiv. Men at man vurderer nogle forsamlinger som vigtigere end andre giver god mening i min bog.
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  17. De følgende 15 brugere er enige:

  18. #11
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,411

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Det kan jeg ikke se noget odiøst i. Retten til at gå til koncert eller fodbold er altså ikke lige så tungtvejende i et demokratisk perspektiv.

    Dermed ikke sagt, at der ikke er ting at kritisere. Regeringens tilsyneladende meget selektive behov for at informere Folketinget og befolkningen om baggrunden for beslutningerne virker problematisk - igen i et demokratisk perspektiv. Men at man vurderer nogle forsamlinger som vigtigere end andre giver god mening i min bog.
    For mit eget vedkommende er det heller ikke så meget selve demonstrationen, der er emnet – slet ikke dens indhold, heller ikke dens natur, for ligemeget hvad der er af sundhedsmæssige årsager, må de mest basale frihedsrettigheder komme foran kommercielle aktiviteter når der skal afgøres hvad man kan leve med.

    Det, der gør at man så samtidig med en vis ret godt kan føle sig gjort inderligt til grin, når man i stedet for at gå til demonstration sidder hjemme og savner sine venner mens man glor på en gabende tom kamp i Parken som man gerne endelig havde været til, det har for mig været de efterfølgende meldinger fra fagfolk, der kalder en tæt gruppe på 15.000 for en "god idé" og lederskribenter, der kalder den for det reelle "samfundssind", mens man selv gør afkald på den 117. ting siden marts, og mens ligaen åbenbart knap kan komme i kontakt med myndighederne omkring arrangementer, der er langt, langt mindre virusmæssigt hasarderede end dette – og derfor ender med at lave parodier på efterlevelse ved ikke at lukke 500 ind, men ca 300, fordi de første 200 (der i forvejen gerne måtte samles) endda skulle tælles med i det samlede tal.

    Jeg er absolut tilhænger af at holde sådan en demonstration. Men absolut ikke af, at det er det eneste sted velviljen skal lægges.

  19. De følgende 5 brugere er enige:

  20. #12
    Tilmeldingsdato
    May 2012
    Indlæg
    852

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Det undrer mig at Øvrosport-player foreslår mig kampe fra Norge og Sverige, men end ikke viser vores på forsiden, især baseret på historikken.

    Det til trods for at jeg da vist har set en kamp med Malmö på et tidspunkt.

  21. De følgende 3 brugere er enige:

  22. #13
    Tilmeldingsdato
    Aug 2015
    Indlæg
    723

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Hvem denne video egentlig henvender sig til

    youtu.be/qzc6K1_Qn6g
    I øvrigt mener jeg at Brøndby Stadion bør ødelægges

  23. De følgende 5 brugere er enige:

  24. #14
    Tilmeldingsdato
    Mar 2002
    Indlæg
    2,231

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af Kaff Se meddelelser
    Hvem denne video egentlig henvender sig til

    youtu.be/qzc6K1_Qn6g
    Marcus Rashford, tror jeg.
    /Giggs

    København er en grim by med grimme mennesker og klamme dialekter. Lige fra Østerbro til Lyngby. Det eneste sted i København jeg har oplevet flinke mennesker er i Næstved.

  25. #15
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    683

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Jeg undres over, at en klub som brander sig med at være rummelig, har mangfoldighed med i deres strategi og tilmed har haft spillere som siger fra over for homofobi, ikke har fundet plads til på deres sociale medier til at markere Copenhagen Pride ugen i klubbens egen by, og ønske god Copenhagen Pride weekend/uge.

    Ja, det skuffer mig faktisk.


Side 1 af 18 123411 ... SidsteSidste

Hybrid View


Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 3 users browsing this thread. (0 members and 3 guests)

Lignende emner

  1. Den store "Det undrer mig tråd", volume to
    By Mandrilen in forum Diverse
    Svar: 604
    Sidste Meddelelse: 24.09.11, 20:40
  2. Svar: 553
    Sidste Meddelelse: 15.09.10, 22:38
  3. Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. III
    By Pipetown in forum Diverse
    Svar: 621
    Sidste Meddelelse: 04.12.09, 10:10
  4. Den store "Det undrer mig" tråd III
    By Pipetown in forum Diverse
    Svar: 107
    Sidste Meddelelse: 02.08.08, 15:38

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •