Side 151 af 172 FørsteFørste ... 51101141148149150151152153154161 ... SidsteSidste
Viser resultater 2,251 til 2,265 af 2570

Emner: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

  1. #2251
    Tilmeldingsdato
    Apr 2005
    Indlæg
    511

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af -smølle Se meddelelser
    Ja, jeg kan sagtens erkende, at min tillid til regeringen og sundhedsmyndighederne er ret begrænset, ikke mindst efter at have fulgt processen om superligaen. Er det ikke fair nok?

    Så længe jeg følger reglerne kan jeg ikke se noget problem.
    Jeg synes, at det er ærgerligt.

    Ét er, at det er svært at tage seriøst, når regering og myndigheder ikke vil lukke flere end 500 ind på stadion uden at begrunde yderligere. (Og der kan selvsagt være masser af andre områder, hvor man er uenig med regeringen af politiske årsager).

    Noget andet er, når den danske regering og myndighederne (i lighed med næsten alle andre i verden) siger, at der er behov for brug af mundbind for at redde nogle svage medborgere fra at få corona, at mange ikke tager det seriøst - for så havde de efter min mening begyndt at bruge mundbind allerede fra i dag og ikke først fra torsdag.

  2. #2252
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,394

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af MSP Se meddelelser

    Noget andet er, når den danske regering og myndighederne (i lighed med næsten alle andre i verden) siger, at der er behov for brug af mundbind for at redde nogle svage medborgere fra at få corona, at mange ikke tager det seriøst - for så havde de efter min mening begyndt at bruge mundbind allerede fra i dag og ikke først fra torsdag.
    Du læser ikke, hvad jeg skriver, så: Jeg har tænkt mig at tage det seriøst. Jeg har tænkt mig at følge reglerne.

    Hvad er det så, der kræves derudover? Det ser ud som om at det både er fuld verbal opbakning og overopfyldelse af kravene.

  3. Den følgende bruger er enig i dette:

  4. #2253
    Tilmeldingsdato
    Apr 2005
    Indlæg
    511

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af djurlander Se meddelelser
    Tallene for syge og dødstal, er så lave i øjeblikket, at det er helt rimeligt at forlange bare en smule videnskabelig dokumentation for at disse tiltag ikke er overgjort. Indtil videre er antallet af danskere der er døde med corona, sammenligneligt med det antal mennesker som har taget deres eget liv i år. Ja det skyldes selvfølgelig tiltagene, men er prisen per sparet liv rimelig?
    Det er en fair holdning at have, men den kamp vinder man efter min mening ikke ved at undlade selv at tage mundbind på.

  5. #2254
    Tilmeldingsdato
    Apr 2005
    Indlæg
    511

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af -smølle Se meddelelser
    Du læser ikke, hvad jeg skriver, så: Jeg har tænkt mig at tage det seriøst. Jeg har tænkt mig at følge reglerne.

    Hvad er det så, der kræves derudover? Det ser ud som om at det både er fuld verbal opbakning og overopfyldelse af kravene.
    Jeg taler om dem, der helt bevidst venter med at bruge mundbind fra på torsdag, fordi det først er et krav fra den dag. De bør - som jeg har skrevet flere gange - begynde at bruge mundbind allerede fra i dag.

  6. De følgende 6 brugere er enige:

  7. #2255
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af -smølle Se meddelelser
    Du læser ikke, hvad jeg skriver, så: Jeg har tænkt mig at tage det seriøst. Jeg har tænkt mig at følge reglerne.

    Hvad er det så, der kræves derudover? Det ser ud som om at det både er fuld verbal opbakning og overopfyldelse af kravene.
    OP kræver da vist ikke noget. Men det er da en fair undren, hvis man finder det en smule underligt, at folk ikke allerede nu påfører sig mundbind, hvis de kan. Og det kan en meget stor del af befolkningen formentlig godt.

  8. De følgende 2 brugere er enige:

  9. #2256
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    2,201

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af MSP Se meddelelser
    Jeg taler om dem, der helt bevidst venter med at bruge mundbind fra på torsdag, fordi det først er et krav fra den dag. De bør - som jeg har skrevet flere gange - begynde at bruge mundbind allerede fra i dag.
    Mon ikke smølle, og mange andre, havde rettet ind fra day one hvis statsministeren havde sagt følgende simple sætning: “Den videnskabelige dokumentation for disse tiltag, vil være at finde på Sundhedsministeriets hjemmeside efter dette pressemøde. “

  10. #2257
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,394

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af djurlander Se meddelelser
    Mon ikke smølle, og mange andre, havde rettet ind fra day one hvis statsministeren havde sagt følgende simple sætning: “Den videnskabelige dokumentation for disse tiltag, vil være at finde på Sundhedsministeriets hjemmeside efter dette pressemøde. “
    Well, først og fremmest havde jeg rettet ind fra day one, hvis der havde stået "der er maskepåbud her og her og her fra day one."

    Jeg synes helt enkelt, det er nemmere end at tage beslutningerne ud fra Sideliniebrugeres temperament – endda efterfølgende ...

  11. #2258
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    702

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Mon ikke smølle, og mange andre, havde rettet ind fra day one.
    Det er reelle problem er, at der ikke er noget at gøre og det er regeringen udmærket klar over, så længe udgangspunktet er at holde samfundet åbent. Virussen har fine arbejdsbetingelser i især skoler og uddannelsesinstitutioner henover vinteren og om man går med mundbind i Irma har ikke nogen særlig indflydelse på det.
    Mvh,
    Bopa

  12. De følgende 6 brugere er enige:

  13. #2259
    Tilmeldingsdato
    Apr 2005
    Indlæg
    511

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af -smølle Se meddelelser
    Well, først og fremmest havde jeg rettet ind fra day one, hvis der havde stået "der er maskepåbud her og her og her fra day one."

    Jeg synes helt enkelt, det er nemmere end at tage beslutningerne ud fra Sideliniebrugeres temperament – endda efterfølgende ...
    Mon ikke regeringen og sundhedsmyndighederne gerne vil have, at folk bruger mundbind asap, men vælger torsdag som krav, så alle kan nå at skaffe mundbind? Det tror jeg godt at vi begge ved.

  14. Den følgende bruger er enig i dette:
    MBS

  15. #2260
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af djurlander Se meddelelser
    Mon ikke smølle, og mange andre, havde rettet ind fra day one hvis statsministeren havde sagt følgende simple sætning: “Den videnskabelige dokumentation for disse tiltag, vil være at finde på Sundhedsministeriets hjemmeside efter dette pressemøde. “
    Det håber jeg ærlig talt ikke er det springende punkt og da slet ikke, når det handler om et så forholdsvis lille offer som at gå med mundbind indenfor.

  16. #2261
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,394

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af MSP Se meddelelser
    Mon ikke regeringen og sundhedsmyndighederne gerne vil have, at folk bruger mundbind asap, men vælger torsdag som krav, så alle kan nå at skaffe mundbind? Det tror jeg godt at vi begge ved.
    Jeg kan ikke sætte mig ind i ministres tankegang, men når nu der har været tale om maskepåbud på offentlig transport og i restauranter mm i et godt stykke tid efterhånden, så kan jeg ikke se noget i vejen for at indføre det øjeblikkeligt.

    Kendsgerningen er bare, at det er det ikke, og med risiko for at gentage mig selv, så er det regeringens retningslinier jeg forholder mig til, ikke debattørers meninger i "Det undrer mig"-tråden. Kan forestille mig, at det ikke kun er mig. Det undrer mig i alle fald ikke det mindste.

  17. De følgende 3 brugere er enige:

  18. #2262
    Tilmeldingsdato
    Apr 2005
    Indlæg
    511

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af -smølle Se meddelelser
    Jeg kan ikke sætte mig ind i ministres tankegang, men når nu der har været tale om maskepåbud på offentlig transport og i restauranter mm i et godt stykke tid efterhånden, så kan jeg ikke se noget i vejen for at indføre det øjeblikkeligt.
    I så fald havde kontrære typer sikkert råbt op om, at de ikke går på restaurant og ikke bruger offentlig transport, og at de derfor ikke har mundbind. Og havde regeringen sagt mandag, havde de samme typer sikkert råbt op om, at de har planer hele weekenden og derfor ikke kan nå at købe mundbind inden da. :)

  19. #2263
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af -smølle Se meddelelser
    Jeg kan ikke sætte mig ind i ministres tankegang, men når nu der har været tale om maskepåbud på offentlig transport og i restauranter mm i et godt stykke tid efterhånden, så kan jeg ikke se noget i vejen for at indføre det øjeblikkeligt.
    1)
    Hvis jeg ikke tager meget fejl, så blev det da vist rent faktisk nævnt, at det skyldes at alle skulle have en chance for at købe mundbindene.

    2)
    Nu er der sikkert mange som aldrig kommer i nærheden af offentlig trafik, hvorfor en pæn mængde af befolkningen måske ikke har mundbind hjemme i skuffen. Endvidere kan det også handle om, at der nu bliver et vist tryk på forhandlerne af mundbind (min lokale Netto gik i hvert fald fra at have et ret stort lager til at være tæt på udsolgt) og at man skal være helt sikker på, at forsyningskæderne ikke knækker sammen et par dage.


    Citat Oprindeligt indsendt af -smølle Se meddelelser
    Kendsgerningen er bare, at det er det ikke, og med risiko for at gentage mig selv, så er det regeringens retningslinier jeg forholder mig til, ikke debattørers meninger i "Det undrer mig"-tråden. Kan forestille mig, at det ikke kun er mig. Det undrer mig i alle fald ikke det mindste.
    Og det er der da vist heller ikke nogen, som bebrejder dig. Faktisk vil jeg tro, at langt de fleste tænker og handler som dig i denne sag, nemlig venter til torsdag med mundbindene. Men derfor (med risiko for at gentage mig selv) så er det imo stadig en helt fair undren som OP har (og dette er "det undrer mig"-tråden). Vi vil alle sammen gerne have Corona så godt og så hurtigt overstået som overhovedet muligt. Så er det imo set i det lys en smule underligt, at der ikke er flere som tager forskud på "glæderne".

  20. Den følgende bruger er enig i dette:

  21. #2264
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    4,521

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Jeg er ikke specielt imponeret over regeringen ift. corona-håndteringen (og i det hele taget), men det er fandme heller ikke nemt for dem. Hvis de indfører restriktioner med en dags varsel, er det for kort tid, og nu hvor de giver en lille uges varsel, er det også galt.

    Retningslinjer er da rare at have, men den helt store udfordring er visse folks manglende ansvarsfølelse.

  22. #2265
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    2,201

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af cybamerc Se meddelelser
    Jeg er ikke specielt imponeret over regeringen ift. corona-håndteringen (og i det hele taget), men det er fandme heller ikke nemt for dem. Hvis de indfører restriktioner med en dags varsel, er det for kort tid, og nu hvor de giver en lille uges varsel, er det også galt.

    Retningslinjer er da rare at have, men den helt store udfordring er visse folks manglende ansvarsfølelse.
    Hvad hentyder du til med manglende ansvarsføles? Dem som bagstræberisk accepterer restriktionerne, og måske en enkelt gang går i køkkenet på arbejdspladsen som 3. Mand for kaffe, selvom der kun må være 2, eller dem som pure nægter at acceptere at der må findes en diskussion af hvad et reddet liv skal koste.

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 2 users browsing this thread. (0 members and 2 guests)

Lignende emner

  1. Den store "Det undrer mig tråd", volume to
    By Mandrilen in forum Diverse
    Svar: 604
    Sidste Meddelelse: 24.09.11, 20:40
  2. Svar: 553
    Sidste Meddelelse: 15.09.10, 22:38
  3. Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. III
    By Pipetown in forum Diverse
    Svar: 621
    Sidste Meddelelse: 04.12.09, 10:10
  4. Den store "Det undrer mig" tråd III
    By Pipetown in forum Diverse
    Svar: 107
    Sidste Meddelelse: 02.08.08, 15:38

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •