Side 150 af 172 FørsteFørste ... 50100140147148149150151152153160 ... SidsteSidste
Viser resultater 2,236 til 2,250 af 2570

Emner: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

  1. #2236
    Tilmeldingsdato
    Oct 2006
    Indlæg
    425

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af FC Franni Se meddelelser
    Jeg har samlet til bunke, måske lidt af det kunne høre til i DPMA:

    - det undrer mig, at omtalte mand, som burde være gemt væk et sted resten af sit liv, har omgang med en psykolog, når der er ca. 1 års ventetid eller deromkring på børnepsyk.
    Det undrer omvendt mig, at man sammenligner fangers adgang til psykologer (der vel som udgangspunkt er ansat af fængslerne og hvor samtalerne kan bruges til kriminologisk adfærdsforskning) med ventelisterne i det offentlige sygehusvæsen.


  2. #2237
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,292

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af Bubbibjørnen Se meddelelser
    Det undrer omvendt mig, at man sammenligner fangers adgang til psykologer (der vel som udgangspunkt er ansat af fængslerne og hvor samtalerne kan bruges til kriminologisk adfærdsforskning) med ventelisterne i det offentlige sygehusvæsen.
    Fordi fangers psykologer kunne spares væk og i stedet ansættes i sundhedsvæsenet?

  3. #2238
    Tilmeldingsdato
    Oct 2006
    Indlæg
    425

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af Kenney Se meddelelser
    Fordi fangers psykologer kunne spares væk og i stedet ansættes i sundhedsvæsenet?
    Ja da, hvis vi afviser at ville vide noget som helst om de personer vi har straffet og giver de få psykologer du taler om helt nye specialer + iøvrigt lader være med at forholde os til at de patientansvarlige i psykiatrien er psykiatere (Du ved læger, ikke blot cand.Freud typerne), så kan jeg godt se hvor ligetil din løsning er.

  4. De følgende 5 brugere er enige:

  5. #2239
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,292

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af Bubbibjørnen Se meddelelser
    Ja da, hvis vi afviser at ville vide noget som helst om de personer vi har straffet og giver de få psykologer du taler om helt nye specialer + iøvrigt lader være med at forholde os til at de patientansvarlige i psykiatrien er psykiatere (Du ved læger, ikke blot cand.Freud typerne), så kan jeg godt se hvor ligetil din løsning er.
    Jeg tvivler nu på at psykologerne er i fængslerne for at indsamle data omkring de kriminelle. De er der primært for at behandle og ikke for at forske. Derudover er der skam også ansat psykologer i sundhedsvæsenet (i andre specialer end psykiatrien), men de er dyre og derfor mange afdelinger forundt.

  6. #2240
    Tilmeldingsdato
    Oct 2006
    Indlæg
    425

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af Kenney Se meddelelser
    Jeg tvivler nu på at psykologerne er i fængslerne for at indsamle data omkring de kriminelle. De er der primært for at behandle og ikke for at forske. Derudover er der skam også ansat psykologer i sundhedsvæsenet (i andre specialer end psykiatrien), men de er dyre og derfor mange afdelinger forundt.
    De er der af flere årsager og nogle ret fornuftige nogle af slagsen, men fjerner man dem får man uanset hvad ingen viden. Det er vel temmelig klart.
    Og jeg er iøvrigt godt klar over at de har begge dele, men nu er et par psykologer i fængselsvæsenet stadig ikke noget der fikser ventelister i psykiatrien.

  7. De følgende 5 brugere er enige:

  8. #2241
    Tilmeldingsdato
    Apr 2005
    Indlæg
    511

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Jeg har lige været i Lyngby Storcenter, og det var vel max 1 ud af 50, der havde mundbind på. Jeg ved godt, at det først er fra på torsdag, at man SKAL bære mundbind, men det forhindrer jo ikke folk i at begynde i dag. Uanset om man tror på effekten af mundbind eller ej, så har vores myndigheder og regering altså vurderet, at den NUVÆRENDE situation byder, at vi skal have mundbind på. Så undrer det mig altså, at der ikke er flere, der tager det på allerede fra i dag.

    Det må jo også (desværre) betyde, at når alle fra på torsdag har mundbind på, så gør de fleste det ikke, fordi vores myndigheder og regering vurderer det nødvendigt sundheds- og smittemæssigt, men blot fordi det er et krav.

    Edit: ikke fra på mandag (som først skrevet), men torsdag der kræves mundbind.
    Sidst redigeret af MSP : 24.10.20 kl. 13:28 Årsag: Mandag rettet til torsdag

  9. De følgende 6 brugere er enige:

  10. #2242
    Tilmeldingsdato
    Nov 2004
    Indlæg
    71

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Det er først på torsdag, trods alt, at der bliver krav om mundbind i det offentlige rum, indenfor.
    ../B-BIF

  11. De følgende 3 brugere er enige:

  12. #2243
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,394

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af MSP Se meddelelser

    Det må jo også (desværre) betyde, at når alle fra på torsdag har mundbind på, så gør de fleste det ikke, fordi vores myndigheder og regering vurderer det nødvendigt sundheds- og smittemæssigt, men blot fordi det er et krav.
    Det ville jeg da sige var oplagt? Altså, at folk ikke følger et påbud, der ikke er aktuelt, men at de følger et der gør.

    Jeg forstår ikke rigtig pointen. Er det galt ikke at gøre det, selv om man ikke skal?

  13. De følgende 2 brugere er enige:

  14. #2244
    Tilmeldingsdato
    Apr 2005
    Indlæg
    511

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af -smølle Se meddelelser
    Det ville jeg da sige var oplagt? Altså, at folk ikke følger et påbud, der ikke er aktuelt, men at de følger et der gør.

    Jeg forstår ikke rigtig pointen. Er det galt ikke at gøre det, selv om man ikke skal?
    Min pointe er, at det undrer mig, at folk tilsyneladende først ændrer adfærd fra på torsdag, når det er situationen lige nu, der påkræver en ændret adfærd.

    Hvis nu regering og myndigheder havde sagt, at det er for farligt at drikke vandet fra hanen, og derfor er det lukket fra på torsdag, ville folk så også blive ved med at drikke det indtil torsdag?

  15. De følgende 3 brugere er enige:

  16. #2245
    Tilmeldingsdato
    Nov 2004
    Indlæg
    1,237

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af -smølle Se meddelelser
    Det ville jeg da sige var oplagt? Altså, at folk ikke følger et påbud, der ikke er aktuelt, men at de følger et der gør.

    Jeg forstår ikke rigtig pointen. Er det galt ikke at gøre det, selv om man ikke skal?
    Det er ikke fordi det som sådan er galt. Det er bare mærkeligt, hvorfor jeg godt forstår, hvorfor MSP undrer sig. Jeg vil endda gå så langt som til at sige, at det er lidt fjollet.

    Meldingen er, at smitten stiger, og vi skal gøre noget mere for at bremse den. Og tesen er at mundbind hjælper. For at alle kan nå at skaffe sig mundbind, så træder påbuddet dog først i kraft om en lille uge.

    Men det betyder jo ikke, at mundbind først begynder at virke om en lille uge. Og da mere end 1 ud af 50 må formodes at eje mundbind allerede, så er det da mærkeligt, at folk ikke begynder at bruge det allerede nu.

    Personligt vil jeg i hvert fald allerede tage det på fra i dag, når jeg køber ind osv..

    Edit: det MSP siger...
    “We`ll be coming down the road.
    Wien you hear the noise...”


    FCK Allstar:

    --------------Wiland-----------------
    Pospech--Antonsson--Hange--Wendt
    Sionko---linde---Mykland---Grøn
    --------Zuma------Allbæck------

  17. De følgende 6 brugere er enige:

  18. #2246
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,394

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af MSP Se meddelelser
    Min pointe er, at det undrer mig, at folk tilsyneladende først ændrer adfærd fra på torsdag, når det er situationen lige nu, der påkræver en ændret adfærd.

    Hvis nu regering og myndigheder havde sagt, at det er for farligt at drikke vandet fra hanen, og derfor er det lukket fra på torsdag, ville folk så også blive ved med at drikke det indtil torsdag?
    Well, i den situation ville min reaktion være at hvis det virkelig var farligt, så ville man helt som vanligt sende et varsel om at man straks skulle holde sig fra det.

    Jeg indrømmer blankt, at når jeg kommer til at efterleve den regel, så er det fordi det sparer mig selv for de problemer og reaktioner der ville komme hvis jeg lod være, fordi det gør situationen nemmere, og fordi jeg ikke har nogen interesse i at dyrke den slags aktivisme, konspirationstyper er så glade for.

    Men det er da klart fordi jeg skal, ikke fordi jeg har nogen lyst til det eller nogen sikker viden om at det hjælper.


  19. #2247
    Tilmeldingsdato
    Apr 2005
    Indlæg
    511

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af -smølle Se meddelelser
    Men det er da klart fordi jeg skal, ikke fordi jeg har nogen lyst til det eller nogen sikker viden om at det hjælper.
    Og det er da ærgerligt. For så er vi enten ude i, at du og andre ikke stoler på regeringen og sundhedsmyndighederne, når de siger, at det vil hjælpe på smitten, eller også er I ligeglade. (Formentlig det første)

  20. De følgende 3 brugere er enige:

  21. #2248
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,394

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af MSP Se meddelelser
    Og det er da ærgerligt. For så er vi enten ude i, at du og andre ikke stoler på regeringen og sundhedsmyndighederne, når de siger, at det vil hjælpe på smitten, eller også er I ligeglade. (Formentlig det første)
    Ja, jeg kan sagtens erkende, at min tillid til regeringen og sundhedsmyndighederne er ret begrænset, ikke mindst efter at have fulgt processen om superligaen. Er det ikke fair nok?

    Så længe jeg følger reglerne kan jeg ikke se noget problem.


  22. #2249
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    2,201

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Hertil kan det jo undre at der ikke er større pres, fra statens side, for at få publiceret det studie man faktisk har lavet på om mundbindende virker, for at have en faglig dokumentation til at bakke tiltagene op.

  23. De følgende 2 brugere er enige:

  24. #2250
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    2,201

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af MSP Se meddelelser
    Og det er da ærgerligt. For så er vi enten ude i, at du og andre ikke stoler på regeringen og sundhedsmyndighederne, når de siger, at det vil hjælpe på smitten, eller også er I ligeglade. (Formentlig det første)
    Tallene for syge og dødstal, er så lave i øjeblikket, at det er helt rimeligt at forlange bare en smule videnskabelig dokumentation for at disse tiltag ikke er overgjort. Indtil videre er antallet af danskere der er døde med corona, sammenligneligt med det antal mennesker som har taget deres eget liv i år. Ja det skyldes selvfølgelig tiltagene, men er prisen per sparet liv rimelig?

  25. Den følgende bruger er enig i dette:

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 3 users browsing this thread. (0 members and 3 guests)

Lignende emner

  1. Den store "Det undrer mig tråd", volume to
    By Mandrilen in forum Diverse
    Svar: 604
    Sidste Meddelelse: 24.09.11, 20:40
  2. Svar: 553
    Sidste Meddelelse: 15.09.10, 22:38
  3. Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. III
    By Pipetown in forum Diverse
    Svar: 621
    Sidste Meddelelse: 04.12.09, 10:10
  4. Den store "Det undrer mig" tråd III
    By Pipetown in forum Diverse
    Svar: 107
    Sidste Meddelelse: 02.08.08, 15:38

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •