Side 3 af 172 FørsteFørste 1234561353103 ... SidsteSidste
Viser resultater 31 til 45 af 2570

Emner: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

  1. #31
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,394

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    ›I disse for vor klub så herlige tider, så undrer - og ikke mindst
    ݾgrer - det mig, at
    Stamværtshuset
    ›ikke er åbent. Savner squ et godt ræb.

    Det kan jeg nu godt løfte sløret for, men jeg vil hellere først sige tak, også til alle der er enige.

    Det er helt enkelt fordi vi ikke rigtig har energien mere. Lysten til at spidde alt hvad der foregår er der stadig, i hvert fald for mit eget vedkommende, men der skal også lige være overskuddet til at gøre det i praksis. Det overskud sivede til sidst ud. Og måske løb vi også os selv en staver i livet med at skrive for langt - det ser godt ud i dag, men jeg tager mig selv i at tænke "hvordan fanden orkede vi så meget tekst i så mange år". Skulle Spruthuset nogensinde vende tilbage, ville det helt sikkert ikke være med 5.000 ord pr. artikel :-)

    mvh,
    -smølle

  2. #32
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    3,256

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    ››I disse for vor klub så herlige tider, så undrer - og ikke mindst
    ››ægrer - det mig, at
    ››Stamværtshuset
    ››ikke er åbent. Savner squ et godt ræb.

    ›Det kan jeg nu godt løfte sløret for, men jeg vil hellere først
    ›sige tak, også til alle der er enige.

    ›Det er helt enkelt fordi vi ikke rigtig har energien mere. Lysten
    ›til at spidde alt hvad der foregår er der stadig, i hvert fald
    ›for mit eget vedkommende, men der skal også lige være overskuddet
    ›til at gøre det i praksis. Det overskud sivede til sidst ud. Og
    ›måske løb vi også os selv en staver i livet med at skrive for
    ›langt - det ser godt ud i dag, men jeg tager mig selv i at tænke
    ›"hvordan fanden orkede vi så meget tekst i så mange
    ݌r". Skulle Spruthuset nogensinde vende tilbage, ville det
    ›helt sikkert ikke være med 5.000 ord pr. artikel :-)

    ›mvh,
    ›-smølle

    Jeg ville ellers godt have bidraget med en fast klumme under overskriften "Ak ja, så er den gal igen" ;o) - dog ikke om vold i samfundet men 1landet aktuelt emne om nogle der fucker up, spiller smart eller på anden måde blamerer sig i FodboldsDK - og p.t. er der jo nok at tage fat på hehe.

    Hilsen
    Karsten - der også savner Ræbet.

  3. #33
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    1,625

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    ›synes bare det er pisse klamt, og toilettet
    ›bliver meget hurtigere ulækkert og lugtende med tis-stænk runde
    ›omkring i lokalet :-)

    Det undrer mig, at du kan oplever stænk rundt omkring i lokalet? Skyder dine mandlige gæster til måls efter kummen???+++
    " Vi ser det som et relativt afslappet tiltag. Hvis du ikke engang vil det, som vi har bedt dem om at gøre, så er det vores konklusion, at så er du der nok af de forkerte årsager" - Citat: Dan Hammer

  4. #34
    Tilmeldingsdato
    Mar 2004
    Indlæg
    1,483

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    ›Det er helt enkelt fordi vi ikke rigtig har energien mere. Lysten
    ›til at spidde alt hvad der foregår er der stadig, i hvert fald
    ›for mit eget vedkommende, men der skal også lige være overskuddet
    ›til at gøre det i praksis. Det overskud sivede til sidst ud. Og
    ›måske løb vi også os selv en staver i livet med at skrive for
    ›langt - det ser godt ud i dag, men jeg tager mig selv i at tænke
    ›"hvordan fanden orkede vi så meget tekst i så mange
    ݌r". Skulle Spruthuset nogensinde vende tilbage, ville det
    ›helt sikkert ikke være med 5.000 ord pr. artikel :-)
    Det er helt forståeligt at energien kan brænde ud og/eller man kan komme til et andet stadie i livet, hvor man simpelthen ikke har tid til det. Det er synd og skam, men formodentlig meget naturligt.
    Men, og det har jeg også skrevet til -smølle i anden sammenhæng, så synes jeg at det er synd at Ræbet får lov at hendø af den grund. I stedet opfordrer jeg de gamle vrisne bartendere til i stedet at give stafetten videre til et kuld yngre, men gerne ligeså vrisne, bartendere der kan spidde livet i, og omkring, FC København på en semi-ugentlig basis.

    Jeg ved selvfølgelig ikke om der er nogle der har tid, kræfter eller evner til at overtage ræbet, men jeg synes da, at det er forsøget værd. Man kunne nemt lodde interessen ved at Stamværtshuset lavede en tråd om dét og spurgte om der var nogle der var interesseret i at overtage det mørnede læderforklæde.

    Med håb om en snarlig genopstandelse af Københavns bedste fodboldblog,

    Dingo

  5. De følgende 2 brugere er enige:

  6. #35
    Tilmeldingsdato
    Apr 2005
    Indlæg
    2,532

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    ›Men, og det har jeg også skrevet til -smølle i anden sammenhæng,
    ›så synes jeg at det er synd at Ræbet får lov at hendø af den
    ›grund. I stedet opfordrer jeg de gamle vrisne bartendere til i
    ›stedet at give stafetten videre til et kuld yngre, men gerne
    ›ligeså vrisne, bartendere der kan spidde livet i, og omkring, FC
    ›København på en semi-ugentlig basis.
    ELLER!
    Man kunne også nedsætte ambitionerne, og skrive et væsentligt kortere ræb - evt. kun en gang om måneden.
    - - - - - - - -
    Give a man a mask and he will tell the truth,
    Give a man a user name and he will act like a total twat.
    - Sid Lowe
    Pipetown's Avatar

  7. De følgende 2 brugere er enige:

  8. #36
    Tilmeldingsdato
    Apr 2002
    Indlæg
    3,546

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Det undrer mig, at du kan oplever stænk rundt omkring i lokalet? Skyder dine mandlige gæster til måls efter kummen???+++
    Det var måske også en overdrivelse. Til gengæld er jeg, for ikke at traumatisere min søn på 2½ faktisk begyndt at stå op og tisse en gang i mellem, for at vise ham hvordan man gør :-)

    Han skal jo ikke nødvendigvis lide under mine umandige vaner :-)

    Nå, nu er vi vist snart kommet langt nok ud ad denne tangent.

    ougar
    --
    Enjoy your job, make lots of money, work within the law. Choose any two.
    ougar's Avatar

  9. Den følgende bruger er enig i dette:

  10. #37
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    438

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Det undrer mig at Zulu sender den samme film (Shooter) under et døgn efter at den startede igår.
    Den er udmærket, men SÅ god er den altså heller at den fortjener en øjeblikkelig genudsendelse.
    København for altid.

  11. Den følgende bruger er enig i dette:

  12. #38
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    134

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Det undrer mig, når man er i bad, at temperaturen på vandet afhænger af brusehovedets placering. Hvis man holder brusehovedet i hånden har vandet én temperatur, men hvis man sætter brusehovedet i holderen på væggen, bliver det pludselig meget koldere. Og når man tager brusehovedet ned fra holderen bliver vandet varmere igen.
    Jeg kunne godt tænke mig at vide hvad dette skyldes. Er der måske er et større tryk/pres på det kolde vand, og det varme vand derfor har sværere ved at komme frem, hvis brusehovedet holdes højere?
    Jeg ved det ikke, men det undrer mig i hvert fald, hver evig eneste morgen.
    Sidst redigeret af Smount : 24.09.10 kl. 20:11

  13. Den følgende bruger er enig i dette:

  14. #39
    Tilmeldingsdato
    Sep 2004
    Indlæg
    836

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Hvis du nu holder brusehovedet i hånden i strakt arm skråt ned foran dig og bruser dig selv diskret opad, føles den så ikke også rimeligt kold? Eller hvis du lægger den på gulvet og bruser op?

    *tror det skyldes den lange rejse fra holderen og ned på dig*

  15. #40
    zebos er offline can't put this day back
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    2,837

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    ›Det undrer mig, at der så tit kommer derbykampe i samme weekend
    ›over hele Europa.

    ›Ikke meget at komme efter i de sidste mange weekender af
    ›klassikere og store lokalopgør - og i denne weekend mødes så
    ›Liverpool og Man United. Feyenoord og Ajax. Schalke og Dortmund.
    ›Benfica og Sporting. St Pauli og HSV. Og - naturligvis -
    ›København og Brøndby. Det er da lidt spøjst. Og første gang er
    ›det heller ikke.

    ›mvh,
    ›-smølle

    Og her til aften er der så det store midtfranske derby: Olympique Lyonnais - St.Etienne. :o) SÅ måske det mere er indenfor samme 14 dage.

    Allez les verts!

    Mvh

    zebos
    At the first world's fair, the 1851 Crystal Palace Exhibition in London, trinkets abounded, everything from handbills to small cards, all emblazoned with the image of the Crystal Palace.

  16. #41
    Tilmeldingsdato
    Feb 2009
    Indlæg
    763

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Blokken - og Brøndbyfans generelt - vækker undren hos mig. Ikke at dette er noget nyt, men det undrer mig virkelig, at man ikke finder det pinligt, ynkeligt og et nederlag i sig selv, at man desperat prøver at hænge sig fast i et så tyndt græsstrå i form af en 2-1 hjemmesejr over Bayern München i '98.



    Jeg synes ikke, at jeg har storhedsvanvid, når jeg mener at deres eventyr i '98, ikke var så specielt imponerende, og at vores samme i '06 og i år, begge er større bedrifter, end én enkelt sejr... Og B4 er jo så glade for at anvende begrebet "held", og man må da sige, at held netop var en stor faktor i den ene sejr de fik tillusket sig.



    At man end overvejer at rette fokus mod den CL-omgang er jo... Pinligt? Brøndby sluttede på sidstepladsen, med kun 3 point efter den fantastiske og enorme sejr over Bayern, og havde lukket ikke mindre end 18 mål ind efter 6 kampe, efter to gedigne nederlag mod Manchester United, 2-6 og 5-0.
    'Noget at stå imod med'? Virkelig? Jeg ville da slamme dig så hårdt, med hånlig latter, hvis du forsøgte dig med dét argument, overfor mig... :-/

    Jeg fatter det ikke. Jeg er vant til det, men jeg forstår det simpelthen ikke. Jeg vil ikke være nedladende eller hovmodig, for vi har jo 2x Barca i vente. Mens det er rart og sjovt, at vi ligger nr. 1, så handler det om hvor vi ligger efter 6 kampe er spillet, og jeg kan garantere, at jeg ikke sidder 12 år fra nu og peger på dette års gruppespil som en kæmpe bedrift, hvis vi altså bliver ydmyget Brøndby-style i de resterende kampe (Hvilket jeg iøvrigt ikke tror at vi gør!).

    Jeg vil ikke tage glæden ved den der sejr i '98 fra dem, men når man selv beder om det, så beder man selv om det. Det ville klæde dem med lidt realitetssans og situationsfornemmelse, men så igen, lad dem endelig snakke. BrøndbyLOL er jo efterhånden fast inventar i mit ordforråd.

  17. De følgende 12 brugere er enige:

  18. #42
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    59

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    ›Noget undrer mig + pisser mig en smule af - mest undren derfor i denne tråd.

    ›Hold da KÆFT hvor er det nærmest blasfemi at der nu skal laves en
    ›Hollywood udgave af "Mænd Der Hader Kvinder". Den er i
    ›sin svenske udgave et helstøbt mesterværk, og at den nu skal
    ›amerikaniseres kan vel kun handle om at lefle for USD og de
    ›snotdumme amerikanere !!1

    ›Hilsen
    ›Karsten

    Det bliver nok en lige så stor succes som den amerikanske udgave af "Nattevagten" !! ;-)

  19. #43
    Tilmeldingsdato
    Apr 2002
    Indlæg
    3,546

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Jeg vil ikke tage glæden ved den der sejr i '98 fra dem, men når man selv beder om det, så beder man selv om det. Det ville klæde dem med lidt realitetssans og situationsfornemmelse, men så igen, lad dem endelig snakke. BrøndbyLOL er jo efterhånden fast inventar i mit ordforråd.
    Det er ret underholdene.

    Og vi er jo desværre ved at gøre det helt UMULIGT for os, at overgå BIF. Man ER jo ikke i Champions League, hvis man ikke trækker 3 hold på niveau med United, Barcelona og Bayern. I forvejen er det ret umuligt, at få SÅ hård en lodtrækning, som BIF fik, og det bliver jo mere og mere umuligt efterhånden som vi arbejder os op i koefficient. Tænk bare hvis vi når op i pot 2. Sikke en katastrofe. Så kan vi jo SLET ikke være med længere.

    Men der er jo masser af hygge omkring vores og BIFs Europa-resultater. Udover det ret åbenlyse i, at det er sjovere at være god i dag, end god for 20 år siden, så har deres resultater altså også fået en ekstra gylden glød inde i deres hoveder med tiden. De nævner naturligvis alle deres semi-finale mod Roma, men de snakker også om at de jo tidligere har været i kvartfinalen i mesterholdenes turnering, så en 1/8-finale til FCK, vil jo være ingenting. De var er kvartfinalen i 1986/87. De slog på fantastisk vis Honvéd Budapest i 1. runde samt BFC Dynamo Berlin i 2. runde, og tabte så 3. runde - dvs kvartfinalen - til Porto. Glimrende præstation, ingen tvivl om det, meeeen så var det vist heller ikke vildere, var det?

    Det var en anden tid og alting, men jeg synes nu aligevel denne sæson godt kunne udvikle sig til noget, der tåler sammenligning med en sejr over BFC Dynamo Berlin :-)

    Og deres semi-finale var fantastisk. Specielt hjemmekampene mod de tyske hold. Men de slog altså Frankfurt, Ferencváros, Leverkusen samt Torpedo Moskva på straffe. Det var fantastisk flot, men jeg vil nu aligevel regne AaBs kampagne for 2 år siden for en bedre præstation - et sæsonresultat som vi i øvrigt slet ikke har kunne matche _endnu_.

    De hænger sig på vældig sjov maner i historiske meritter, og den pedestal meritterne ligger på, bliver bygget lidt højere hvert år. Men hey, hvad skulle de ellers gøre :-)

    ougar
    --
    Enjoy your job, make lots of money, work within the law. Choose any two.
    ougar's Avatar

  20. De følgende 8 brugere er enige:

  21. #44
    ZFDK er offline - vil hellere ha' en Star
    Tilmeldingsdato
    Mar 2004
    Indlæg
    1,102

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Blokken - og Brøndbyfans generelt - vækker undren hos mig. Ikke at dette er noget nyt, men det undrer mig virkelig, at man ikke finder det pinligt, ynkeligt og et nederlag i sig selv, at man desperat prøver at hænge sig fast i et så tyndt græsstrå i form af en 2-1 hjemmesejr over Bayern München i '98.
    Det er nu ikke så underligt - hvis man forstår at læse lidt mellem linierne. Havde de ikke været i Champions League dengang, var det nogle andre resultater i stedet for, de havde valgt at fremhæve, for at bagatellisere vores nuværende succes.

    Det gør ondt på dem - noget så grusomt. Alle de dyder™ deres fundament bygger på, er ved at smuldre godt og grundigt. På én gang oplever de katastrofale resultater i superligaen, en heftig ledelsesmæssig krise, der har resulteret i mere eller mindre himmelråbende fejlkøb, samtidig med at deres dyder™ som fans ikke har den fjerneste effekt på holdet. Derudover - og det er næsten det værste - så har den væmmelige og fodboldfjendske pengemaskine ved navn PS&E jo succes - ikke kun i den hjemlige liga, men også der hvor det gør allermest ondt, nemlig i Europa. Det har før været deres område - at gøre sig godt i Europa. Én ting er at fejle hjemme, men så længe de latté-drikkende brilleaber ikke har gjort det store væsen af sig i udlandet, så har de kunne leve højt på den. Altså, indtil i år.

    Nu er de ikke længere som et såret dyr, der stadigt vil forsvare sig med skarpe bid - nu er de mere som ham her:

    http://uk.youtube.com/v/zKhEw7nD9C4
    den sorte ridder fra "Monty Python - the holy grail", der ben- og armløs nægter at give op, selvom slaget er tabt. Patetisk og hylemorsomt - og de kan/vil ikke selv indse det. Det er derfor popcornindtaget er steget med et par hundrede procent for tiden - og det ser bestemt ikke ud til at falde igen.

    ZFDK


  22. #45
    Tilmeldingsdato
    Apr 2006
    Indlæg
    647

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Det undrer mig, at den kære Michael Svendsen har valgt vejen som fodbolddommer.

    Man skulle jo mene, at når man har sådan en trang til at iscenesætte sig selv, så må der være andre og bedre muligheder end den danske Superliga.
    Sidst redigeret af Hicks : 04.10.10 kl. 05:45
    The knack of flying is learning how to throw yourself at the ground and miss.
    -Douglas Adams
    Hicks's Avatar

  23. De følgende 6 brugere er enige:

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 4 users browsing this thread. (0 members and 4 guests)

Lignende emner

  1. Den store "Det undrer mig tråd", volume to
    By Mandrilen in forum Diverse
    Svar: 604
    Sidste Meddelelse: 24.09.11, 20:40
  2. Svar: 553
    Sidste Meddelelse: 15.09.10, 22:38
  3. Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. III
    By Pipetown in forum Diverse
    Svar: 621
    Sidste Meddelelse: 04.12.09, 10:10
  4. Den store "Det undrer mig" tråd III
    By Pipetown in forum Diverse
    Svar: 107
    Sidste Meddelelse: 02.08.08, 15:38

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •