Side 125 af 172 FørsteFørste ... 2575115122123124125126127128135 ... SidsteSidste
Viser resultater 1,861 til 1,875 af 2570

Emner: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

  1. #1861
    Tilmeldingsdato
    Mar 2012
    Indlæg
    1,505

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af Jinx Se meddelelser
    Det var, og er, mig fortsat en gåde, at århus' sinkefans kunne holde kæft et helt minut, da vi hyldede Harald. Jeg var faktisk både overrasket og imponeret.

  2. De følgende 4 brugere er enige:

  3. #1862
    Tilmeldingsdato
    Oct 2006
    Indlæg
    1,097

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af giggs Se meddelelser
    Som jeg forstår det, så var du også imod, at der blev holdt et minuts stilhed for ofrene for nedskydningen i henholdsvis Utøya og Liege i 2011 eller for de døde betjente ved Krudttønden i 2015. Eller er det kun fordi, du ikke bryder dig om monarkiet?

    Det burde være relativt nemt for de fleste at holde kæft i et minut uden at lade sig irritere over det. Brug dog det ene minut på at nyde freden og tænk eventuelt tilbage på dengang, vi var Danmarks bedste fodboldhold, fantaser om et Pavlovic hattrick imod Brøndby eller tænk på din gamle morfar, og lige pludselig er det overstået, og så må du sige noget igen.

    Måske det ender med, at det minut alligevel ikke er helt spildt?
    Ja, jeg er også imod at holde et minuts stilhed for terrorofre og ofre for naturkatastrofer, til en fodboldkamp, hvis det ikke er fodboldrelateret. Fodboldstadionet er et fristed, hvor man kan glemme alt andet i 90+ minutter.

    At jeg så samtidig er modstander af monarkiet, gør det bare dobbelt så irriterende i denne omgang.

    Ps: For god ordens skyld har jeg masser af medfølelse for ofre og pårørende, det er ikke dem det her handler om. Der er heldigvis andre steder man kan søge hen for at vise sin medfølelse og sidste respekt for disse, så det behøver ikke at være til en fodboldkamp.
    Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe.

  4. De følgende 2 brugere er enige:

  5. #1863
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    2,450

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Det må være nok om Henri.

    De bageste to rækker på Sektionen, der altid er spærret af, undrer mig. Formålet er til at gennemskue; vi stemningsfolk skal ikke for tæt på de fine loger, men kan der ikke findes en mere elegant, permanent løsning? Til en kamp som den i går (der selvfølgelig er en undtagelse på adskillige parametre), hvor hele midtertrappen var pakket (bl.a. med en større gruppe norske jenter...) kunne man godt have brugt lidt ekstra plads, og generelt er det da fjollet at have så mange sæder dækket over med et sort tæppe.

    Er der nogle DBU-hensyn i vejen? Man undres.

    duckman
    Tom, Tom, Tom, Tom, Tom, Tom Høgli!

    "I have a degree from Harvard, whenever I´m wrong, the world makes a little less sense."
    duckman's Avatar

  6. #1864
    Tilmeldingsdato
    Mar 2005
    Indlæg
    352

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af duckman Se meddelelser
    Det må være nok om Henri.

    De bageste to rækker på Sektionen, der altid er spærret af, undrer mig. Formålet er til at gennemskue; vi stemningsfolk skal ikke for tæt på de fine loger, men kan der ikke findes en mere elegant, permanent løsning? Til en kamp som den i går (der selvfølgelig er en undtagelse på adskillige parametre), hvor hele midtertrappen var pakket (bl.a. med en større gruppe norske jenter...) kunne man godt have brugt lidt ekstra plads, og generelt er det da fjollet at have så mange sæder dækket over med et sort tæppe.

    Er der nogle DBU-hensyn i vejen? Man undres.

    duckman
    Det er for at de fine herrer i logerne ikke kunne se, når folk stod op på de bagerste rækker.
    https://www.fck.dk/nyhed/nedre-c-og-logerne
    .
    Kom til Brøndby med de rige
    "Vi vil ikke have flere bistandsklienter.
    Kom med millionærerne."

    Kjeld Rasmussen, borgmester i Brøndby.

  7. #1865
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    2,450

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af TheMustangMan Se meddelelser
    Det er for at de fine herrer i logerne ikke kunne se, når folk stod op på de bagerste rækker.
    https://www.fck.dk/nyhed/nedre-c-og-logerne
    Ja ja, det er jeg med på, det skriver jeg jo også. Det der undrer, er selve "løsningen" med den sorte afdækning, der virker pænt kikset og midlertidig - det må da kunne gøres bedre. I øvrigt er de loger tomme på langt de fleste kampdage...

    duckman
    Tom, Tom, Tom, Tom, Tom, Tom Høgli!

    "I have a degree from Harvard, whenever I´m wrong, the world makes a little less sense."
    duckman's Avatar

  8. #1866
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    1,534

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Hvorfor går ordsproget "Rom blev ikke bygget på en dag" på netop Rom?

    Det kunne vel ligeså godt have været alle mulige andre byer?

  9. #1867
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,394

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af DiscoTango Se meddelelser
    Hvorfor går ordsproget "Rom blev ikke bygget på en dag" på netop Rom?

    Det kunne vel ligeså godt have været alle mulige andre byer?
    Ikke dengang :-)

    Udtrykket er fra middelalderen, hvor Rom allerede havde været et imperium, der strakte sig over det meste af Europa og mere til – og hovedstaden overstrålede alt man havde set på de kanter. Til sammenligning var London f.eks. en forkrampet mudderpøl, der hele tiden blev erobret af danskere og nordmænd.

    Så det var bare for at sige at skal man lave det allerypperste, så kræver det god tid.

  10. De følgende 3 brugere er enige:

  11. #1868
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    1,534

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af -smølle Se meddelelser
    Ikke dengang :-)

    Udtrykket er fra middelalderen, hvor Rom allerede havde været et imperium, der strakte sig over det meste af Europa og mere til – og hovedstaden overstrålede alt man havde set på de kanter. Til sammenligning var London f.eks. en forkrampet mudderpøl, der hele tiden blev erobret af danskere og nordmænd.

    Så det var bare for at sige at skal man lave det allerypperste, så kræver det god tid.
    Jamen så giver det straks mere mening - Selvom jeg bestemt ikke synes at Rom er det allerypperste. :)

    Tak for svar, så skal jeg ikke bryde min hjerne mere med det.

  12. Den følgende bruger er enig i dette:

  13. #1869
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    1,534

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Jeg har læst mig til at fremover skal alle bil reklamer skilte med den endelige totalpris inkl. leveringsomkostninger i bl.a. TV reklamer.

    Det er jo egentlig fint og gør det mere overskueligt for forbrugeren at gennemskue alle omkostninger forbundet med bilkøb.

    Men det undrer mig at de stadig må reklamere med "bilen kan være vist med ekstra udstyr" i reklamer. Det giver da et forkert billede at vise en bil med total pris på f.eks. 295.500 kr. hvis der samtidig er for 50.000 kr. ekstraudstyr på den model der er i den pågældende reklame....

  14. De følgende 5 brugere er enige:

  15. #1870
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    2,201

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af DiscoTango Se meddelelser
    Jeg har læst mig til at fremover skal alle bil reklamer skilte med den endelige totalpris inkl. leveringsomkostninger i bl.a. TV reklamer.

    Det er jo egentlig fint og gør det mere overskueligt for forbrugeren at gennemskue alle omkostninger forbundet med bilkøb.

    Men det undrer mig at de stadig må reklamere med "bilen kan være vist med ekstra udstyr" i reklamer. Det giver da et forkert billede at vise en bil med total pris på f.eks. 295.500 kr. hvis der samtidig er for 50.000 kr. ekstraudstyr på den model der er i den pågældende reklame....
    Med god vilje kan man argumentere for at et baggagerum er ekstraudstyr. Dermed kan man reklamere for en hacback og vise en stationcar

  16. #1871
    Tilmeldingsdato
    Feb 2002
    Indlæg
    171

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Den burde vel have været i tråden med i-lands problemer :-)

  17. #1872
    MCN er offline 1/11-06 - jeg var der!
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    832

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Det undrer mig, at der stadig findes personer, der har brug for at diskutere, hvordan man er 'rigtig' fan og om det er mest rigtigt at heppe på en sejr eller nederlag ifht evt. BØF-mesterskab. Nu er min undren afledt af den aktuelle debat herinde på sidelinien, men den er også ude i virkeligheden- og det undrer mig: jeps vi er på et debatforum og mange ting skal debatteres. Men at forsøge at overbevise andre om, hvordan en subjektiv følelsesladet størrelse, som det at være fan, er mest korrekt, det forstår jeg simpelthen ikke, at man forsøger på.

    MCN


  18. #1873
    Tilmeldingsdato
    Sep 2006
    Indlæg
    204

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    At man som klub og officiel fanklub ikke tager afstand fra opfordringer til vold !
    Udover bannere finder man på http://brondbysange.dk/vis_sang.php?id=80 følgende:

    Når jeg ser en fc´er brænde
    Bli´r jeg glad og vil se fler´
    Når de i panik over stadionet løber
    Er jeg glad for jeg har mit gevær
    Der er masser af svin, der skal skydes
    I vores kamp mod FC´s hær
    de skal fandeme høre shot gun´en lyde
    til den dag, hvor der ikke er fler´

  19. Den følgende bruger er enig i dette:

  20. #1874
    Tilmeldingsdato
    Aug 2007
    Indlæg
    943

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af Palle plankeværk Se meddelelser
    At man som klub og officiel fanklub ikke tager afstand fra opfordringer til vold !
    Udover bannere finder man på http://brondbysange.dk/vis_sang.php?id=80 følgende:
    Vi er da nogle på c6 der ynder at synge om at tage til Brøndby med en molo og en sjus, så det skal man vidst ikke tage så tungt ��

  21. De følgende 5 brugere er enige:

  22. #1875
    Tilmeldingsdato
    May 2012
    Indlæg
    849

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af Palle plankeværk Se meddelelser
    At man som klub og officiel fanklub ikke tager afstand fra opfordringer til vold !
    Udover bannere finder man på http://brondbysange.dk/vis_sang.php?id=80 følgende:
    Jeg er helt enig, og jeg synes egentlig ikke at det bliver bedre af at vi selv har nogle hjernedøde sange med molotovcoktails og stanley-knive.

    Det undrer mig dog i særdeleshed, at deres "blod på trøjen"-sang er så populær, og der ikke er lidt flere som finder den usmagelig. - Betydningen er jo den samme.

  23. De følgende 3 brugere er enige:

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 4 users browsing this thread. (0 members and 4 guests)

Lignende emner

  1. Den store "Det undrer mig tråd", volume to
    By Mandrilen in forum Diverse
    Svar: 604
    Sidste Meddelelse: 24.09.11, 20:40
  2. Svar: 553
    Sidste Meddelelse: 15.09.10, 22:38
  3. Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. III
    By Pipetown in forum Diverse
    Svar: 621
    Sidste Meddelelse: 04.12.09, 10:10
  4. Den store "Det undrer mig" tråd III
    By Pipetown in forum Diverse
    Svar: 107
    Sidste Meddelelse: 02.08.08, 15:38

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •