Side 146 af 172 FørsteFørste ... 4696136143144145146147148149156 ... SidsteSidste
Viser resultater 2,176 til 2,190 af 2570

Emner: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

  1. #2176
    MCN er offline 1/11-06 - jeg var der!
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    832

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd vol. V

    Alle de mennesker, der går rundt i shorts her i vintermåneder undrer mig. Ok, det er jo ikke vinter med hård frost etc, men 4-6 graders varme er da stadigt koldt.
    Hvorfor gør de det og er det bare et modefænomen?

    MCN

  2. De følgende 2 brugere er enige:

  3. #2177
    Tilmeldingsdato
    Oct 2006
    Indlæg
    1,097

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af MCN Se meddelelser
    Alle de mennesker, der går rundt i shorts her i vintermåneder undrer mig. Ok, det er jo ikke vinter med hård frost etc, men 4-6 graders varme er da stadigt koldt.
    Hvorfor gør de det og er det bare et modefænomen?

    MCN
    Jeg gør det fordi jeg får det for varmt og generel ubehag i lange bukser, desværre, for jeg kunne fint leve uden de lange blikke i det ene halvår.
    Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe.

  4. De følgende 4 brugere er enige:

  5. #2178
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    1,535

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd vol. V

    Når jeg diskuterer fodbold med mine kammerater og snakken falder på fodboldspilleres skyhøje lønninger er der altid en der byder ind med noget ala

    "Jamen man skal jo også huske på at fodbold spillere kun har X antal år til at tjene penge som skal holde resten af deres liv" ....!!!

    NEJ det er ikke korrekt - Fodbold spillere har X antal år til at dyrke den sport som de er gode til, herefter har de ligeså lang tid som os andre til at arbejde inden for andre områder. Det er endda nok nemmere for en pensioneret fodboldspiller at finde et nyt arbejde qua deres enorme netværk. De er endda så priviligerede at de ofte har mulighed for at uddanne sig sideløbende med fodboldkarrieren UDEN at det påvirker deres indkomst negativt således at der er gode muligheder for at lande et attraktivt job når fodboldtilværelsen går på hæld....


  6. #2179
    Tilmeldingsdato
    Aug 2002
    Indlæg
    1,817

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd vol. V

    Det undrer mig at man med overgangen til USB-C port på de fleste android telefoner i de senere år, har fået porte der er enormt løse, og kablet man forsøger at oplade med falder ekstremt nemt ud og lige som man tror, at man har sat mobil til opladning, så har man fået skubbet lidt til den og man har en mobil der løbet tør for strøm :-/
    De tidligere micro USB port løsninger man havde, de sad meget bedre fast og faldt ikke ud ved det mindste skub.

  7. De følgende 4 brugere er enige:

  8. #2180
    Tilmeldingsdato
    Jan 2007
    Indlæg
    181

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af scaleo Se meddelelser
    Det undrer mig at man med overgangen til USB-C port på de fleste android telefoner i de senere år, har fået porte der er enormt løse, og kablet man forsøger at oplade med falder ekstremt nemt ud og lige som man tror, at man har sat mobil til opladning, så har man fået skubbet lidt til den og man har en mobil der løbet tør for strøm :-/
    De tidligere micro USB port løsninger man havde, de sad meget bedre fast og faldt ikke ud ved det mindste skub.
    Min erfaring med det her er, at det virker i starten. Herefter fyldes porten med skidt, og så bliver det sløvere og sløvere. Hvis du kan få støv og sådan ud - fx med papirklips, plejer det at blive bedre.

    Nå, men det undrer mig, hvordan rygter opstår. I mit hverv oplever jeg alt for ofte, at helt konkrete - og meget forkerte - ting er accepteret som en sandhed. Hvem er det, der finder på det?

  9. Den følgende bruger er enig i dette:

  10. #2181
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    1,535

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd vol. V

    Det undrer mig at folk gider at bruge tid og kræfter på at sælge varer på enten facebook eller dba helt ned til 20-30 kr. Seneste eksempel idag er en på facebook som solgte en porcelænskop og tallerken for 30 kr.

  11. De følgende 9 brugere er enige:

  12. #2182
    Tilmeldingsdato
    Apr 2013
    Indlæg
    333

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af DiscoTango Se meddelelser
    Det undrer mig at folk gider at bruge tid og kræfter på at sælge varer på enten facebook eller dba helt ned til 20-30 kr. Seneste eksempel idag er en på facebook som solgte en porcelænskop og tallerken for 30 kr.
    Altså, penge er penge. Hvis folk gider komme og hente den, så er 30 kr. da bedre end 0.

  13. #2183
    Tilmeldingsdato
    Apr 2002
    Indlæg
    3,546

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af DiscoTango Se meddelelser
    Det undrer mig at folk gider at bruge tid og kræfter på at sælge varer på enten facebook eller dba helt ned til 20-30 kr. Seneste eksempel idag er en på facebook som solgte en porcelænskop og tallerken for 30 kr.
    Jeg hader bare at smide "gode ting" ud. Så derfor ryger ting tit på DBA til meget lavt beløb. Så det er ikke for pengenes skyld. Som du siger, så er timelønnen MEGET lav. Men det er bare fint, at det ikke bare ryger på genbrugspladsen og ressourcerne spildt, men at tingene i stedet kan få lidt ekstra liv hos andre.
    --
    Enjoy your job, make lots of money, work within the law. Choose any two.
    ougar's Avatar


  14. #2184
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    1,535

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd vol. V

    Det undrer mig at kasse medarbejderne i Netto ikke selv har mulighed for at ændre en pris på en vare hvis den går forkert ind.

    Medarbejderen skal i det tilfælde tilkalde en kollega (en supervisor tænker jeg) som så kommer med en nøgle og kan rette prisen. Til stor gene for andre i køen som så skal vente længere

    Stoler Netto ikke på deres ansatte eftersom de ikke selv har mulighed for dette?

  15. De følgende 3 brugere er enige:

  16. #2185
    Tilmeldingsdato
    Apr 2002
    Indlæg
    3,546

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af DiscoTango Se meddelelser
    Stoler Netto ikke på deres ansatte eftersom de ikke selv har mulighed for dette?
    Som tidligere kassemedarbejder i Netto, der kan jeg svare klart og tydeligt her.

    Nej. Det gør de ikke.
    --
    Enjoy your job, make lots of money, work within the law. Choose any two.
    ougar's Avatar

  17. De følgende 6 brugere er enige:

  18. #2186
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    1,535

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af ougar Se meddelelser
    Som tidligere kassemedarbejder i Netto, der kan jeg svare klart og tydeligt her.

    Nej. Det gør de ikke.
    Jamen så undrer jeg mig i stedet over hvorfor man så overhovedet ansætter folk man ikke stoler på...

    Jeg er med på at Netto i nogle tilfælde måske er "nødt til" at tage hvad der er - men så kunne de måske arbejde på at gøre det til en mere attraktiv arbejdsplads. (nemmere sagt end gjort, i know)

  19. #2187
    Tilmeldingsdato
    Feb 2004
    Indlæg
    615

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af DiscoTango Se meddelelser
    Jamen så undrer jeg mig i stedet over hvorfor man så overhovedet ansætter folk man ikke stoler på...

    Jeg er med på at Netto i nogle tilfælde måske er "nødt til" at tage hvad der er - men så kunne de måske arbejde på at gøre det til en mere attraktiv arbejdsplads. (nemmere sagt end gjort, i know)
    Så længe de har så mange ungarbejdere tror jeg ikke det er muligt.
    Jeg havde selv en del kammerater der arbejde i diverse discount markeder og selv med de foranstaltninger der var fandt de måder at snyde sig til diverse småting (give en 10er til kunden i stedet for 20er
    og så ellers selv nappe differencen - hvis det en sjælden gang blev opdaget af kunden kunne det nemt forklares som et hændeligt uheld)

    Når man samtidig gerne vil holde prisen så lav som muligt er der svært at tiltrække den bedste (mest troværdige) arbejdskraft, og vi handler der jo alligevel trods generne fordi det er billigt
    Messias har givet ordet skandaledommer helt ny betydning!!!!

  20. #2188
    MCN er offline 1/11-06 - jeg var der!
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    832

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af The_Man Se meddelelser
    Så længe de har så mange ungarbejdere tror jeg ikke det er muligt.
    Jeg havde selv en del kammerater der arbejde i diverse discount markeder og selv med de foranstaltninger der var fandt de måder at snyde sig til diverse småting (give en 10er til kunden i stedet for 20er
    og så ellers selv nappe differencen - hvis det en sjælden gang blev opdaget af kunden kunne det nemt forklares som et hændeligt uheld)

    Når man samtidig gerne vil holde prisen så lav som muligt er der svært at tiltrække den bedste (mest troværdige) arbejdskraft, og vi handler der jo alligevel trods generne fordi det er billigt
    Da jeg for henved 20 år siden arbejde i butik (sammen med stor en flok ungarbejdere) var der sgu ingen der snød-og det var heller ikke fordi vi tjente store penge. Det var bare ikke noget man gjorde. Så hvad med om viste lidt tillid i stedet og ellers bare smed lidt mere i lønningsposen/personalegoder. Og i øvrigt er prisforskellen mellem lavpris supermarkedet og dem i midterfeltet på basisvarer ved at være til at overse.

    MCN

  21. #2189
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    2,201

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd vol. V

    Det skal også med, at det for regnskabet er vigtigt at ungarbejderen for sagt “tynd tyk tyk mellemtyk tynd” ved vare der ikke kan skannes frem for blot at taste prisen ind på en kode der kan ændre skæve priser. Ved brug af koden bliver det ikke registreret hvilken vare der er solgt, og så kan virksomheden ikke holde styr på lagerbeholdningen. Og nej, hver vare har ikke en seperat 3 cifret kode som kan benyttes til at ændre prisen på den skannet vare. Der er ingen firmaer der vil betale for at få det system udviklet, og der er intet firma der vil stole på at en ungarbejde ville lære 500 trecifret koder udenad. (Måske aldi). Så løsningen er at have nogle få koder, og så ellers undgå at ungarbejderen kender koden, og i stedet for sagt tynd tyk tynd..

  22. #2190
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,394

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd vol. V

    Det undrer mig, at BT's sans for clickbait i en tid uden reelle fodboldnyheder alligevel er så desperat, at denne triste kriminalsag fra Tyrkiet vedr. et drab begået af en (totalt ukendt) fodboldspiller skal bringes som en sportsnyhed.

    Hvis han havde spillet harpe, skulle det så have været under kulturstoffet? Christ!!

  23. De følgende 7 brugere er enige:

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 2 users browsing this thread. (0 members and 2 guests)

Lignende emner

  1. Den store "Det undrer mig tråd", volume to
    By Mandrilen in forum Diverse
    Svar: 604
    Sidste Meddelelse: 24.09.11, 20:40
  2. Svar: 553
    Sidste Meddelelse: 15.09.10, 22:38
  3. Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. III
    By Pipetown in forum Diverse
    Svar: 621
    Sidste Meddelelse: 04.12.09, 10:10
  4. Den store "Det undrer mig" tråd III
    By Pipetown in forum Diverse
    Svar: 107
    Sidste Meddelelse: 02.08.08, 15:38

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •