Side 154 af 172 FørsteFørste ... 54104144151152153154155156157164 ... SidsteSidste
Viser resultater 2,296 til 2,310 af 2570

Emner: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

  1. #2296
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af FCK4LIF3 Se meddelelser
    Det undrer mig at vi kun kan mønstre 4 spillere med numre fra 1-11. Det ser sgu lidt fjollet ud.
    1) 3. målmand
    2) Sendt i gulag i Rusland
    5) Kronisk skadet
    6) Corona
    7) Karantæne
    8) Kronisk skadet
    10) Karantæne
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  2. De følgende 5 brugere er enige:

  3. #2297
    Tilmeldingsdato
    Aug 2007
    Indlæg
    943

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser
    1) 3. målmand
    2) Sendt i gulag i Rusland
    5) Kronisk skadet
    6) Corona
    7) Karantæne
    8) Kronisk skadet
    10) Karantæne
    Sandt. Skulle nok have postet i dpma ;)

  4. #2298
    Tilmeldingsdato
    Sep 2005
    Indlæg
    411

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af FCK4LIF3 Se meddelelser
    Det undrer mig at vi kun kan mønstre 4 spillere med numre fra 1-11. Det ser sgu lidt fjollet ud.
    1 til 11 = æsler ;-)

  5. #2299
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    1,753

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Det undrer mig, at det koster 1.096,- at flyve fra Alicante til København med mellemlanding i Stockholm.
    Hvis jeg booker selvsamme fly, men kun Alicante til Stockholm-strækningen, koster det 1.987,- i stedet. Hvad er logikken i det?

  6. #2300
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,394

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Apropos beløb, så undrer det mig, at dansk sportspresse har valgt at løbe totalt ukritisk med Glen Riddersholms i bedste fald hidtil ukendte, og i værste fald selvopfundne, påstand om at der skulle være en standardstraf på 25.000 kroner for at stille en unøjagtig taktisk holdopstilling, når man indleverer sit holdkort i superligaen.

    Et hurtigt kig i arkiverne viser jo, at de to hidtidige sager om den slags upræcis administration kun er endt i en advarsel og en frifindelse. Ingen steder nævnes 25.000 kroner, ikke engang i klagernes påstande.

    Og alligevel er Tipsbladet, Ekstra Bladet og FodboldFM, bl.a., blevet ramt af den overbevisning, at Glens småhysteriske råberier på sidelinien er mejslet i sten i DBUs regler.

    Reglerne foreskriver, at en klub er forpligtet til at melde den rigtige formation ud før kampstart, og gør den ikke det, koster det en bøde på 25.000 kroner, hvis modstanderen vælger at indberette det.
    Måske er klubberne det. Men det er ikke i offentliggjorte regler. Så den skråsikkerhed – den undrer mig sgu. For det kan vel ikke bare være smådovent selvsving?, spurgte han retorisk.

  7. De følgende 3 brugere er enige:

  8. #2301
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    1,148

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af kvik Se meddelelser
    Det undrer mig, at det koster 1.096,- at flyve fra Alicante til København med mellemlanding i Stockholm.
    Hvis jeg booker selvsamme fly, men kun Alicante til Stockholm-strækningen, koster det 1.987,- i stedet. Hvad er logikken i det?
    Det er ulogisk, men bl.a. en konsekvens af, at flyselskaberne så vidt muligt forsøger at fylde flyene. Det kan de bedre gøre, når der er mellemlandinger, idet de så kan samle flere passagerer.

    En svensker bosat i Stockholm vil i dit eksempel med fordel kunne booke fly fra Alicante til København med mellemlanding i Stockholm og så bare stå af i Stockholm(forudsat han blot har håndbagage med).

    På engelsk hedder det Hidden City Ticketing. Det er bl.a. beskrevet fint her: https://scottscheapflights.com/guide...city-ticketing

  9. Den følgende bruger er enig i dette:

  10. #2302
    Tilmeldingsdato
    Apr 2013
    Indlæg
    333

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af LogeLars Se meddelelser
    Det er ulogisk, men bl.a. en konsekvens af, at flyselskaberne så vidt muligt forsøger at fylde flyene. Det kan de bedre gøre, når der er mellemlandinger, idet de så kan samle flere passagerer.

    En svensker bosat i Stockholm vil i dit eksempel med fordel kunne booke fly fra Alicante til København med mellemlanding i Stockholm og så bare stå af i Stockholm(forudsat han blot har håndbagage med).

    På engelsk hedder det Hidden City Ticketing. Det er bl.a. beskrevet fint her: https://scottscheapflights.com/guide...city-ticketing

    Plejer selskaberne ikke at annulere ens returbillet, hvis man laver det nummer, eller er det en skrøne?

  11. #2303
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    681

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af Christian Se meddelelser
    Plejer selskaberne ikke at annulere ens returbillet, hvis man laver det nummer, eller er det en skrøne?
    Tjo, tja, det er en ulovlig praksis. Klag og få penge..

    https://www.forbrug.dk/raad-og-retti...-flybilletter/

    https://jyllands-posten.dk/premium/i...t-fra-bangkok/

  12. #2304
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    2,201

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Det undrer mig hvordan nogen kan huske tråde hvor der ikke har været et post i 15 år.

  13. De følgende 5 brugere er enige:

  14. #2305
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    493

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Det undrer mig, at vi er så få EDB-nørder der nyder XKCD, så min tråd her http://sidelinien.dk/forums/showthre...458#post700458 ikke har fået flere likes. For helvede, konen har overlevet et ondsindet kræftanfald, og hun er stadig i live. Randall Munroe beskriver lige præcis de stadier, som man gennemgår som kræftpatient. Jeg synes, det er en af hans allerbedste striber. Og kender DU ikke https://xkcd.com/ så er det squ på tide at checke den side ud. I det mindste den her https://xkcd.com/386/

    Mvh Bjørn

  15. De følgende 4 brugere er enige:

  16. #2306
    Tilmeldingsdato
    Feb 2004
    Indlæg
    615

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Det undre mig at folk tilsyneladende går så meget op i hvad andre tjener at det er noget der på årlig basis føder artikler på BT og ekstrabladet når diverse entertainers og andre kendte har lavet årsopgørelse. Senest har ekstrabladet idag en artikel om komikeres indtjening, og den er åbenbart så “vigtig” at folk vil betale for plus abonnement for den...

    Jeg er stor fortaler for åbenhed om løn til brug af benchmarking så man har lige vilkår i lønforhandling, men fascinationen af hvad Casper C får i løn... den undre mig
    Messias har givet ordet skandaledommer helt ny betydning!!!!

  17. De følgende 6 brugere er enige:

  18. #2307
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    1,534

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Det undrer mig at der tilsyneladende stadig er så mange clicks i Braithwaites Braca kampe at BT bliver ved med køre live opdatering på samtlige kampe dernede fra....

    Bevares, det er flot at “vi” har en dansker i startelleveren i en af verdens største klubber, men forstår bare ikke at det kan blive ved med at have så stor en nyhedsværdi....

  19. De følgende 3 brugere er enige:

  20. #2308
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,394

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af -smølle Se meddelelser
    Det undrer mig, at der så tit kommer derbykampe i samme weekend over hele Europa.

    Ikke meget at komme efter i de sidste mange weekender af klassikere og store lokalopgør - og i denne weekend mødes så Liverpool og Man United. Feyenoord og Ajax. Schalke og Dortmund. Benfica og Sporting. St Pauli og HSV. Og - naturligvis - København og Brøndby. Det er da lidt spøjst. Og første gang er det heller ikke.
    Mere end ti år senere undrer det mig sgu stadig! I fire forskellige lande lykkes det på en røvsyg weekend midt i januar at placere de opgør, som man i alle fire tilfælde godt kan forsvare at kalde den største nationale klubkamp, selv om det selvfølgelig altid kan debatteres:


    • Porto-Benfica
    • Inter-Juventus
    • Ajax-Feyenoord
    • Liverpool-Man United


    – og så er der endda også plads til Besiktas-Galatasaray, Roma-Lazio, Wolves-WBA og, ehm, Fulham-Chelsea. Well, de bor tæt på hinanden.

    Der er altid liiige to eller tre weekender pr år, der ender sådan.

  21. De følgende 3 brugere er enige:

  22. #2309
    MZ er offline What airdefence doing?
    Tilmeldingsdato
    Sep 2004
    Indlæg
    1,130

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af -smølle Se meddelelser
    Mere end ti år senere undrer det mig sgu stadig! I fire forskellige lande lykkes det på en røvsyg weekend midt i januar at placere de opgør, som man i alle fire tilfælde godt kan forsvare at kalde den største nationale klubkamp, selv om det selvfølgelig altid kan debatteres:


    • Porto-Benfica
    • Inter-Juventus
    • Ajax-Feyenoord
    • Liverpool-Man United


    – og så er der endda også plads til Besiktas-Galatasaray, Roma-Lazio, Wolves-WBA og, ehm, Fulham-Chelsea. Well, de bor tæt på hinanden.

    Der er altid liiige to eller tre weekender pr år, der ender sådan.
    Der er med garanti en generel algoritme der fortæller rettighedshavere/programlæggere at "en røvsyg weekend i januar" er det optimale tidspunkt, seertalmæsigt, til den slags kampe.

  23. De følgende 2 brugere er enige:

  24. #2310
    Tilmeldingsdato
    Dec 2004
    Indlæg
    917

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Vild sæson han har gang i tyskeren
    (kilde)

    Formuleringer a la denne læser/hører jeg oftere og oftere - og formuleringen undrer mig.
    Hvorfor ikke "Vild sæson tyskeren har gang i"? At bruge både "han" og "tyskeren" er vel ikke nødvendigt. Og at smide "tyskeren" ind helt tilfældigt til sidst giver ikke mening - specielt skrifteligt.

    Jeg forstår til fulde at man i talesprog bytter lidt rundt til tider og tilføjer "tyskeren" for lige at understrege hvem "han" henviser til.
    Men jeg hører/læser formuleringen så ofte at ovenstående ikke er grunden, men det nærmere at blevet en vane blandt folk at udtrykke sig på den måde. Og det er lige før det også kunne ryge i DPMA-tråden.
    Sidst redigeret af filibuster : 27.01.21 kl. 08:35

  25. Den følgende bruger er enig i dette:

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 3 users browsing this thread. (0 members and 3 guests)

Lignende emner

  1. Den store "Det undrer mig tråd", volume to
    By Mandrilen in forum Diverse
    Svar: 604
    Sidste Meddelelse: 24.09.11, 20:40
  2. Svar: 553
    Sidste Meddelelse: 15.09.10, 22:38
  3. Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. III
    By Pipetown in forum Diverse
    Svar: 621
    Sidste Meddelelse: 04.12.09, 10:10
  4. Den store "Det undrer mig" tråd III
    By Pipetown in forum Diverse
    Svar: 107
    Sidste Meddelelse: 02.08.08, 15:38

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •