Side 83 af 172 FørsteFørste ... 33738081828384858693133 ... SidsteSidste
Viser resultater 1,231 til 1,245 af 2570

Emner: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

  1. #1231
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,398

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af FC Franni Se meddelelser
    Super, det gør mig en anelse mindre mismodig. Undring slettet i mit sind! (den hørte måske til i dumme spørgsmål, men den tråd har jeg allerede spammet for meget)
    Hvis jeg må være lidt polemisk, så undrer det mig, at det er blevet en meget udbredt formodning, at man bidrager til demokratiet hvis man bidrager til procenten af afgivne stemmer.

    "Det er vigtigt at du møder op, selv om du stemmer blankt – at blive hjemme er foragt for folkestyret". Nej, egentlig er det ikke specielt vigtigt når du kun bidrager kosmetisk til valget, og ikke reelt – om så du stemmer blankt, tegner en pik eller sætter flere krydser ved en fejl. Man bruger stadig ikke sin stemmeret. Det kan undre mig, at det er blevet så fast en frase op til hvert valg. Det virker lidt som selvbedrag *dukker sig skyndsomt da der er dokumenterede blankvælgere til stede* ;-)

  2. De følgende 6 brugere er enige:

  3. #1232
    Tilmeldingsdato
    Mar 2004
    Indlæg
    1,873

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af -smølle Se meddelelser
    Hvis jeg må være lidt polemisk, så undrer det mig, at det er blevet en meget udbredt formodning, at man bidrager til demokratiet hvis man bidrager til procenten af afgivne stemmer.

    "Det er vigtigt at du møder op, selv om du stemmer blankt – at blive hjemme er foragt for folkestyret". Nej, egentlig er det ikke specielt vigtigt når du kun bidrager kosmetisk til valget, og ikke reelt – om så du stemmer blankt, tegner en pik eller sætter flere krydser ved en fejl. Man bruger stadig ikke sin stemmeret. Det kan undre mig, at det er blevet så fast en frase op til hvert valg. Det virker lidt som selvbedrag *dukker sig skyndsomt da der er dokumenterede blankvælgere til stede* ;-)
    Helt kosmetisk er det vel ikke?
    Hvis en stor del stemmer blankt, så ved politikerne, at der en vælgerskare de skal definere, og enten blive bedre til at tale eller lytte til.

    Ved sofavælgere skal det først vurderes, om det er politikken der ikke taler til dem, eller om de bare hellere vil se X-Factor fra deres lædersofa i Ballerup.
    Tiramisultras - måske med ske?
    Måske bananer, måske fasaner?
    Men det smager bedst med pizzarest! (...og kulørte lamper)
    Jobbeelg's Avatar

  4. De følgende 8 brugere er enige:

  5. #1233
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,398

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af Jobbeelg Se meddelelser
    Helt kosmetisk er det vel ikke?
    Hvis en stor del stemmer blankt, så ved politikerne, at der en vælgerskare de skal definere, og enten blive bedre til at tale eller lytte til.

    Ved sofavælgere skal det først vurderes, om det er politikken der ikke taler til dem, eller om de bare hellere vil se X-Factor fra deres lædersofa i Ballerup.
    Det er præcis den overvejelse, jeg har hørt, og som jeg regner for selvbedrag ;-)

    Ja, faktisk ville jeg da sige at en lavere valgdeltagelses-% var et væsentligt tydeligere signal om utilfredshed og apati end et kunstigt tal, som får minimalt fokus og står i bunden af de fintalte stemmer.

  6. De følgende 3 brugere er enige:

  7. #1234
    Tilmeldingsdato
    Mar 2004
    Indlæg
    1,873

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Tiramisultras - måske med ske?
    Måske bananer, måske fasaner?
    Men det smager bedst med pizzarest! (...og kulørte lamper)
    Jobbeelg's Avatar


  8. #1235
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    295

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Cornelius 5 mål: kæmpe flop og alt for dyr.
    Pukki 5 mål: Potentiel efterårets angriber.

  9. De følgende 2 brugere er enige:

  10. #1236
    Tilmeldingsdato
    May 2014
    Indlæg
    383

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af SALT Se meddelelser
    Cornelius 5 mål: kæmpe flop og alt for dyr.
    Pukki 5 mål: Potentiel efterårets angriber.
    Cornelius har brugt en håndfuld kampe mere plus et par straffer til at nå det antal. Derudover har han ikke været god i spillet og har en rekordpris i ryggen.

    At Pukki så ligefrem skulle være efterårets angriber er så en anden snak.

  11. De følgende 8 brugere er enige:

  12. #1237
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    1,200

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af topshot Se meddelelser
    Cornelius har brugt en håndfuld kampe mere plus et par straffer til at nå det antal. Derudover har han ikke været god i spillet og har en rekordpris i ryggen.

    At Pukki så ligefrem skulle være efterårets angriber er så en anden snak.
    Jeg mener nu ikke det er retvisende, at Cornerlius ikke har været god i spillet. Der har absolut været dårlige kampe, men overordnet set synes jeg han har udfyldt sin rolle som opspilsstation ganske fint.
    Han målfarlighed har derimod ikke just være imponerende. Hvilket dog så også skyldes, at vi alt for ofte kun spiller på ham på bagerste stolpe. Den har vores modstandere altså fanget...

    Vh. Simon
    While them that defend what they cannot see
    With a killer’s pride, security
    It blows the minds most bitterly
    For them that think death’s honesty
    Won’t fall upon them naturally
    Life sometimes must get lonely

  13. De følgende 2 brugere er enige:

  14. #1238
    Tilmeldingsdato
    Dec 2001
    Indlæg
    890

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    1) Man tager en kold Cola og man har en mistanke om at den måske er blevet rystet, så man åbner den meget forsigtigt, den skummer ikke over - alt er godt
    2) Man tager den første slurk, holder nøje øje med flasken, den skummer ikke over - alt er godt
    3) Man tager den anden slurk, glemmer alt om at holde øje, og flasken spontanejakulerer ud over hele skrivebordet

    BUT WHY??????
    / Erik B.

    DOBBELT Latté, om jeg må be'

  15. Den følgende bruger er enig i dette:

  16. #1239
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    5,221

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Det undrer mig lidt at de har valgt at starte Alka Superligaen(som den nu hedder) op så tidligt på året ? 22 februar for FCK's vedkommende. Der er jo en større chance for udsatte kampe, da der stadig er stor risiko for meget snefald,
    end hvis man startede turneringen op i marts måned som man plejer ? Hvor der er lidt mindre chance for sne og udsatte kampe. Og det er jo ikke fordi der er noget VM eller EM til sommer, som man skal tage højde for ?
    Men det er da okay, at man i år kan komme ind i Parken og følge Løverne i deres jagt på Ulvene tidligere end normalt, så det jo en god ting at den starter så tidligt, undres dog bare stadigt over den tidlige opstart ?
    \m/ (^_^) \m/

    Having an offday ??? Metal is the best cure !!!

  17. Den følgende bruger er enig i dette:

  18. #1240
    Tilmeldingsdato
    Jun 2006
    Indlæg
    123

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af -Altid FC København- Se meddelelser
    Det undrer mig lidt at de har valgt at starte Alka Superligaen(som den nu hedder) op så tidligt på året ? 22 februar for FCK's vedkommende. Der er jo en større chance for udsatte kampe, da der stadig er stor risiko for meget snefald,
    end hvis man startede turneringen op i marts måned som man plejer ? Hvor der er lidt mindre chance for sne og udsatte kampe. Og det er jo ikke fordi der er noget VM eller EM til sommer, som man skal tage højde for ?
    Men det er da okay, at man i år kan komme ind i Parken og følge Løverne i deres jagt på Ulvene tidligere end normalt, så det jo en god ting at den starter så tidligt, undres dog bare stadigt over den tidlige opstart ?
    Sidste sæson startede de i samme weekend som denne.

    Der er til sommer ikke noget EM eller VM, men det har der lige været i sommers.. Vi er derfor blot ved 18. spillerunde i år, hvor vi de tidligere sæsoner har været ved 19. og 20. spillerunde når forårssæsonen er startet.

    Derudover har sæsonen været startet den første uge i marts, når de endelig er startet der.. Så risikoen for stort snefald er vel stort set den samme, selvom vi skriver en anden måned.

  19. #1241
    Tilmeldingsdato
    Jan 2006
    Indlæg
    851

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af Thorup Se meddelelser
    Derudover har sæsonen været startet den første uge i marts, når de endelig er startet der.. Så risikoen for stort snefald er vel stort set den samme, selvom vi skriver en anden måned.
    Stort set ja, men ikke helt. Ganske vist falder der tit sne i marts. Og ganske vist falder der generelt mere nedbør i marts end i februar. Men temperaturen er en del højere i marts end februar, så selvom forskellen kun er én uge, er der en øget chance for at nedbøren ikke falder som sne men som regn.

  20. #1242
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,398

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Denne lavindsigtsprægede analyse undrer mig:
    Flere danske mænd har svært ved at vaske tøj. 18 procent overlader vasketøjet til partneren, fordi de ikke mener, at de selv kan finde ud af at vaske tøjet. Det viser en ny undersøgelse, som Voxmeter har foretaget for Biotex.

    Men det svar skal man tage med et gran salt, hvis man spørger kønsforsker Henrik Jensen.

    - Det er bare et nemt svar og en sløj undskyldning for mange mænd. Jeg tvivler på, at de har forsøgt at sætte sig ind i det.

    - Der er jo normalt ingen grænser for, hvad mænd kan finde ud af, når de sidder ved computeren eller har gang i andre ting, siger Henrik Jensen, lektor ved Institut for Kultur og Identitet på Roskilde Universitet.
    Og det gør den ikke, fordi jeg har nogen grund til at være i tvivl om dens indhold.

    Men mere fordi det bare ikke rigtig ville være cool at stille sig op og frejdigt erklære "Det er jo bare et nemt svar og en sløj undskyldning for mange kvinder. Jeg tvivler på, at de har forsøgt at sætte sig ind i hvordan man indlæser tv-kanaler/skifter kanal på routeren/sætter Sonos op til at dække hele lejligheden. Der er jo normalt ingen grænser for, hvad kvinder kan finde ud af, når de står i et køkken eller har gang i andre ting".

    Fordi det er for dumt, helt enkelt. Men desuden fordi det jo ikke er gratis, når det går den anden vej ... for at sige "kvinderne er sgu nok for dovne til at tage sig sammen og få styr på det" ville aldrig komme til at gå upåtalt hen for en 'kønsforsker'. Og det er sgu lidt hyklerisk.


  21. #1243
    Tilmeldingsdato
    Mar 2004
    Indlæg
    1,873

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Min telefon døde 3 måneder inden reklamationsfristen.
    Det var jo heldigt nok.
    Hvad der undrer mig er, at den er kommet tilbage fra reparation med følgende besked : display + vibrator + receivermodul + mainboard udskiftet.
    Hvordan kan det være, at det kan svare sig på en to år gammel telefon?
    Hvis jeg interesserede mig for telefoner, ville det nok pisse mig af, at de ikke bare har givet mig en ny, men nu undrer det mig bare
    Tiramisultras - måske med ske?
    Måske bananer, måske fasaner?
    Men det smager bedst med pizzarest! (...og kulørte lamper)
    Jobbeelg's Avatar

  22. #1244
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    1,562

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Hvorfor viser 6'eren og 3+ ALTID den samme kamp i Premier League?

    I aften står den på Liverpool-Spurs på begge kanaler....

    Bevares, det er den klart mest seværdige kamp i aften, men sådan er det jo hver gang de viser bold...

    Står det i en form for TV aftale at de skal vise den samme kamp? Og i så fald, hvem bestemmer?

  23. De følgende 2 brugere er enige:

  24. #1245
    Tilmeldingsdato
    Feb 2012
    Indlæg
    1,767

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af DiscoTango Se meddelelser
    Hvorfor viser 6'eren og 3+ ALTID den samme kamp i Premier League?

    I aften står den på Liverpool-Spurs på begge kanaler....

    Bevares, det er den klart mest seværdige kamp i aften, men sådan er det jo hver gang de viser bold...

    Står det i en form for TV aftale at de skal vise den samme kamp? Og i så fald, hvem bestemmer?
    Hvorfor viser både Cinemaxx og Nordisk film de samme film? svaret er konkurrence - de kæmper for at få flest seere, og hvis de vurderer at det bedre kan lade sig gøre med at vise en stor kamp på trods af at konkurrenten viser den samme kamp, ja så viser man den kamp.

    Én ting er i hvert fald sikkert, når 3+ og 6'eren viser de samme kampe så er jeg ALTID på 6'eren. 3+ og deres cast af såkaldte 'eksperter' når ikke 6'erens ditto til sokkeholderne.
    "Vi i FCK får altid skudt i skoene, at vi er så pokkers arrogante, men faktum er, at vi ikke er nær så arrogante som alle andre ville have været i vores sko" - Niels Christian Holmstrøm


Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 2 users browsing this thread. (0 members and 2 guests)

Lignende emner

  1. Den store "Det undrer mig tråd", volume to
    By Mandrilen in forum Diverse
    Svar: 604
    Sidste Meddelelse: 24.09.11, 20:40
  2. Svar: 553
    Sidste Meddelelse: 15.09.10, 22:38
  3. Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. III
    By Pipetown in forum Diverse
    Svar: 621
    Sidste Meddelelse: 04.12.09, 10:10
  4. Den store "Det undrer mig" tråd III
    By Pipetown in forum Diverse
    Svar: 107
    Sidste Meddelelse: 02.08.08, 15:38

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •