Side 91 af 172 FørsteFørste ... 418188899091929394101141 ... SidsteSidste
Viser resultater 1,351 til 1,365 af 2570

Emner: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

  1. #1351
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    1,497

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Det undrer mig, at den video er så pinlig at jeg har været nødt til at se den to gange.

  2. Den følgende bruger er enig i dette:

  3. #1352
    Tilmeldingsdato
    Aug 2002
    Indlæg
    114

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Jeg fik det fysisk dårligt af at se den video. Hele min underkrop fik kramper, mens min hjerne råbte "FLYGT!". Virkelig ringe, pinligt og dårlig stil.

    - a.nyholm

    ps "Kås så KIIIIIF !". "Korm sår K.I.F !"
    In the land of the blind,
    the one-eyed man is king

  4. De følgende 2 brugere er enige:

  5. #1353
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    208

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Det undrer mig, at der (ifølge min empiri) ikke er opfundet en elevator, der har en “cancel”-knap, så man kan fortryde sit valg, hvis man har ramt den forkerte knap.
    (Eller værre endnu: Hvis/når en eller anden møgunge har trykket på alle knapperne i elevatoren).
    Er det en eller anden magtdemonstration fra elevatorfabrikken?
    “Jaja, det kan godt være at du egentlig skal til femte sal, men du trykkede jo på 3, og SÅ SKAL DU KRAFTEDME GENNEMFØRE TUREN TIL TREDJE SAL, MAKKER!”

  6. De følgende 3 brugere er enige:

  7. #1354
    Tilmeldingsdato
    Mar 2004
    Indlæg
    1,873

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af Gandalf Se meddelelser
    Det undrer mig, at der (ifølge min empiri) ikke er opfundet en elevator, der har en “cancel”-knap, så man kan fortryde sit valg, hvis man har ramt den forkerte knap.
    (Eller værre endnu: Hvis/når en eller anden møgunge har trykket på alle knapperne i elevatoren).
    Er det en eller anden magtdemonstration fra elevatorfabrikken?
    “Jaja, det kan godt være at du egentlig skal til femte sal, men du trykkede jo på 3, og SÅ SKAL DU KRAFTEDME GENNEMFØRE TUREN TIL TREDJE SAL, MAKKER!”
    Der kan jeg glæde dig med, at min empiri viser det stik modsatte. Jeg bor et sted, hvor der er MANGE elevatorer, og netop den feature findes.
    Ofte virker den ved, at man holder den knap, der fejlagtigt er trykket på, inde i ca. 2-3 sekunder.
    Jeg skal ikke kunne sige, om den feature findes i de elevatorer du benytter, men prøv det næste gang :-)
    Tiramisultras - måske med ske?
    Måske bananer, måske fasaner?
    Men det smager bedst med pizzarest! (...og kulørte lamper)
    Jobbeelg's Avatar

  8. #1355
    Tilmeldingsdato
    Mar 2002
    Indlæg
    2,223

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af Gandalf Se meddelelser
    Det undrer mig, at der (ifølge min empiri) ikke er opfundet en elevator, der har en “cancel”-knap, så man kan fortryde sit valg, hvis man har ramt den forkerte knap.
    Du må udvide dine empiriske studier, for sådanne elevatorer findes skam allerede

    Det undrer mig i den forbindelse, at du ikke automatisk som det første tjekkede Elevatorpedia. ;o)
    /Giggs

    København er en grim by med grimme mennesker og klamme dialekter. Lige fra Østerbro til Lyngby. Det eneste sted i København jeg har oplevet flinke mennesker er i Næstved.

  9. De følgende 3 brugere er enige:

  10. #1356
    Tilmeldingsdato
    Nov 2006
    Indlæg
    558

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af Jobbeelg Se meddelelser
    Der kan jeg glæde dig med, at min empiri viser det stik modsatte. Jeg bor et sted, hvor der er MANGE elevatorer, og netop den feature findes.
    Ofte virker den ved, at man holder den knap, der fejlagtigt er trykket på, inde i ca. 2-3 sekunder.
    Jeg skal ikke kunne sige, om den feature findes i de elevatorer du benytter, men prøv det næste gang :-)
    Til tider virker et dobbelt tryk også som cancel funktion.

  11. De følgende 2 brugere er enige:

  12. #1357
    zebos er offline can't put this day back
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    2,837

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af Mandrilen Se meddelelser
    ...at (tidligere) spillere som Raul, Laudrup og senest Xavi vælger at tage til Qatar og dermed lægge navn og rygte til det usle land.

    (hvis det skulle være gået over hovedet på nogen:
    http://www.theguardian.com/football/...fifa?CMP=fb_gu )


    http://uk.youtube.com/v/1xD5dHC2jgw


    Mvh

    zebos
    At the first world's fair, the 1851 Crystal Palace Exhibition in London, trinkets abounded, everything from handbills to small cards, all emblazoned with the image of the Crystal Palace.

  13. De følgende 5 brugere er enige:

  14. #1358
    Tilmeldingsdato
    Sep 2004
    Indlæg
    1,929

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Jeg er ikke ligefrem selv storstilet nationalist, men det undrer mig, at Grundlovsdag ikke er en universel helligdag i Danmark. På nogle arbejdspladser er det en fridag, men det er bestemt ikke tilfældet overalt - i modsætning til kristne helligdage såsom 2. Pinsedag, Store Bededag m.fl.

    Grundloven er en pænt signifikant dag i Danmarks historie, som det burde være værd at fejre. Hvorfor kan dagen så ikke opnå samme status som 2. Pinsedag - en helligdag, som markerer, at det er dagen efter en helligdag, som 99% af danskerne ikke har nogen som helst idé om, hvorfor vi fejrer.


  15. #1359
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,394

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af EALP Se meddelelser
    Jeg er ikke ligefrem selv storstilet nationalist, men det undrer mig, at Grundlovsdag ikke er en universel helligdag i Danmark. På nogle arbejdspladser er det en fridag, men det er bestemt ikke tilfældet overalt - i modsætning til kristne helligdage såsom 2. Pinsedag, Store Bededag m.fl.

    Grundloven er en pænt signifikant dag i Danmarks historie, som det burde være værd at fejre. Hvorfor kan dagen så ikke opnå samme status som 2. Pinsedag - en helligdag, som markerer, at det er dagen efter en helligdag, som 99% af danskerne ikke har nogen som helst idé om, hvorfor vi fejrer.
    Mjoh, den er jo bare lige læsset oven i alle de andre helligdage. Det der undrer mig, er at vi skal have smidt alle fridage i en stak fra slutningen af april til starten af juni. Spred det dog lidt i stedet for at totalt overbrodere lige denne periode. Så godt er vejret heller ikke. Og nu er der nada indtil december.

    Men hvad der undrer mig lige så meget er at det her er en fridag for så mange og ikke for andre. Den slags – om det er grundlovsdag, 1. maj, lukkedag efter Kristi Himmelfartsdag eller whatever – fungerer jo ikke. Unger der har skolefri og deres forældre der ikke slipper. Og så må de med på arbejde. Eller man skal overveje at tage en fridag uden seriøs grund. Eller man har 'tvungen ferie'. Det er noget forbandet rod. Giv os dog noget frihed. Altsammen fordi en fjollet roman er gjort til en hellig bog. For hulen da! But I'm rambling ...

  16. #1360
    fckgo er offline Brandimprægner det her!
    Tilmeldingsdato
    Nov 2005
    Indlæg
    727

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af -smølle Se meddelelser
    Mjoh, den er jo bare lige læsset oven i alle de andre helligdage. Det der undrer mig, er at vi skal have smidt alle fridage i en stak fra slutningen af april til starten af juni. Spred det dog lidt i stedet for at totalt overbrodere lige denne periode. Så godt er vejret heller ikke. Og nu er der nada indtil december.

    Men hvad der undrer mig lige så meget er at det her er en fridag for så mange og ikke for andre. Den slags – om det er grundlovsdag, 1. maj, lukkedag efter Kristi Himmelfartsdag eller whatever – fungerer jo ikke. Unger der har skolefri og deres forældre der ikke slipper. Og så må de med på arbejde. Eller man skal overveje at tage en fridag uden seriøs grund. Eller man har 'tvungen ferie'. Det er noget forbandet rod. Giv os dog noget frihed. Altsammen fordi en fjollet roman er gjort til en hellig bog. For hulen da! But I'm rambling ...
    Det ville da være rart med en omlægning af vores helligdage. Et hurtigt forslag:

    1. Læg påsken fast anden søndag i april. Det der med at den hopper og springer holder jo ikke, og der er trods alt lidt større chancer for godt vejr først i april end midt i marts.
    2. Flyt Store Bededag til september. Det er trods alt en helligdag, som ikke har nogen som helst baggrund i Biblen og er rent dansk. Så det er da dumt, at den skal ligge lige mellem de andre.
    3. Gør Grundlovsdag til helligdag. Vi må da være tæt på det eneste land i verden, hvis nationaldag ikke er fridag? Det er under al kritik, at alle ikke kan fejre vores demokrati med en fridag. Så kunne man jo måske afskaffe 2. pinsedag i stedet, hvis vi skal beholde det samme antal helligdage.


    Endelig synes jeg sådan set også, at 1. maj ikke burde være en fridag, som det ellers er i en del overenskomster, da jeg finder det ret mærkeligt, at man får fri for at fejre en partipolitisk begivenhed, men det er vist en lidt for politisk diskussion...

  17. De følgende 7 brugere er enige:

  18. #1361
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    1,200

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Selvom helligdage har et Kristen oprindelse, går dens betydning jo langt udover det i dag, og derfor er det måske ikke så underligt, at man ikke blot kan starte fra nul og genplacere noget så traditionsbundet som helligdage. Derudover er der vel også noget praktisk i, at de store helligdagsferier(påsken og julen) er tilnærmelsesvist harmoniseret i Europa.

    I øvrigt gælder det for både Grundlovsdag, første maj og den 24. december, at de ikke er helligdage, men overenskomstregulerede fridage. Derfor er det pt. ikke så meget en politisk diskussion, som en diskussion mellem arbejdsmarkedets parter. Medmindre man ønsker et opgør med aftalemodellen:-)

    Vh. Simon
    While them that defend what they cannot see
    With a killer’s pride, security
    It blows the minds most bitterly
    For them that think death’s honesty
    Won’t fall upon them naturally
    Life sometimes must get lonely

  19. #1362
    Tilmeldingsdato
    Nov 2006
    Indlæg
    558

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af Mandrilen Se meddelelser
    Selvom helligdage har et Kristen oprindelse, går dens betydning jo langt udover det i dag, og derfor er det måske ikke så underligt, at man ikke blot kan starte fra nul og genplacere noget så traditionsbundet som helligdage. Derudover er der vel også noget praktisk i, at de store helligdagsferier(påsken og julen) er tilnærmelsesvist harmoniseret i Europa.

    I øvrigt gælder det for både Grundlovsdag, første maj og den 24. december, at de ikke er helligdage, men overenskomstregulerede fridage. Derfor er det pt. ikke så meget en politisk diskussion, som en diskussion mellem arbejdsmarkedets parter. Medmindre man ønsker et opgør med aftalemodellen:-)

    Vh. Simon
    Det der foreslås er også at "ophøje" grundlovsdag til en helligdag, ikke at gøre den til en lovbestemt halv fridag som den var frem til 1975, det sidste er at blande sig i aftalemodellen - det er det første vel ikke?

  20. Den følgende bruger er enig i dette:

  21. #1363
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    1,200

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af Lindrup Se meddelelser
    Det der foreslås er også at "ophøje" grundlovsdag til en helligdag, ikke at gøre den til en lovbestemt halv fridag som den var frem til 1975, det sidste er at blande sig i aftalemodellen - det er det første vel ikke?
    Jeg citerer: "Endelig synes jeg sådan set også, at 1. maj ikke burde være en fridag, som det ellers er i en del overenskomster, da jeg finder det ret mærkeligt, at man får fri for at fejre en partipolitisk begivenhed, men det er vist en lidt for politisk diskussion..."

    Jeg ved ikke hvordan du vil tvinge det igennem uden at bryde ind i aftalemodellen.
    While them that defend what they cannot see
    With a killer’s pride, security
    It blows the minds most bitterly
    For them that think death’s honesty
    Won’t fall upon them naturally
    Life sometimes must get lonely

  22. #1364
    Tilmeldingsdato
    Jan 2006
    Indlæg
    851

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af Mandrilen Se meddelelser
    Jeg citerer: "Endelig synes jeg sådan set også, at 1. maj ikke burde være en fridag, som det ellers er i en del overenskomster, da jeg finder det ret mærkeligt, at man får fri for at fejre en partipolitisk begivenhed, men det er vist en lidt for politisk diskussion..."

    Jeg ved ikke hvordan du vil tvinge det igennem uden at bryde ind i aftalemodellen.
    Men præmissen for spørgsmålet er jo skævt idet 1. maj ikke er en partipolitisk begivenhed.

    Det er/var jo netop arbejdere på tværs af partier der finder/fandt sammen for at markere en fælles kamp. At partierne til venstre for midten så selvfølgelig markerer dagen er vel kun naturligt. Politiske partier markerer jo også Grundlovsdag (også jul i øvrigt), men det gør vel ikke de dage til partipolitske.

  23. Den følgende bruger er enig i dette:

  24. #1365
    zebos er offline can't put this day back
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    2,837

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Det undrer mig (en lille smule) at nogle spillere i F.C. København vælger at spille i gule fodboldstøvler. (Uden at hænge nogen ud, men senest udmøntet her).

    Men det undrer mig endnu mere at F.C. København (eller PSE om man vil) ikke fanger den i marketingafdelingen, når man fx også tidligere har lavet et tiltag, som at male Parken hvid, og specielt fordi at firmafarver betyder meget, når man laver marketing:
    http://atcore.dk/blog/farvernes-bety...ne-forretning/
    http://palmgrenmarketing.dk/gode-raa...t-naeste-logo/

    Derudover er gul jo en fremherskende farve hos vores ærkerivaler, men ikke en farve der hverken indgår i F.C. København logo, PSE's logo, ude- eller hjemmebanetrøjer.
    At the first world's fair, the 1851 Crystal Palace Exhibition in London, trinkets abounded, everything from handbills to small cards, all emblazoned with the image of the Crystal Palace.

  25. De følgende 3 brugere er enige:

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 2 users browsing this thread. (0 members and 2 guests)

Lignende emner

  1. Den store "Det undrer mig tråd", volume to
    By Mandrilen in forum Diverse
    Svar: 604
    Sidste Meddelelse: 24.09.11, 20:40
  2. Svar: 553
    Sidste Meddelelse: 15.09.10, 22:38
  3. Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. III
    By Pipetown in forum Diverse
    Svar: 621
    Sidste Meddelelse: 04.12.09, 10:10
  4. Den store "Det undrer mig" tråd III
    By Pipetown in forum Diverse
    Svar: 107
    Sidste Meddelelse: 02.08.08, 15:38

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •