Side 1 af 172 12341151101 ... SidsteSidste
Viser resultater 1 til 15 af 2570

Emner: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

  1. #1
    ZFDK er offline - vil hellere ha' en Star
    Tilmeldingsdato
    Mar 2004
    Indlæg
    1,102

    Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Med 553 indlæg blev den gamle tråd lige lidt for tung - så her er fortsættelsen:

    Der er én ting - blandt mange - ved kvinder, der undrer mig:
    Hvorfor er det så hamrende vigtigt, at jeg skal slå brættet ned? Er det for svært for jer selv at gøre det? Nu kan jeg af gode grunde, kun sige hvad min kone kommer med som argument - men jeg tvivler på at det er så meget anderledes, andre steder i landet.

    Min kones argument er, at hun altid sætter sig på "den kolde kumme", hvis jeg ikke har slået brættet ned.

    Er det virkeligt så svært at kigge sig for, inden I sætter jer ned? Kan I ikke bruge jeres såkaldte "kvindelige intuition", eller virker den ikke på WC'et?

    Ja, dét undrer mig sgu.

    Mvh.
    ZFDK

    Linkservice:
    Vol I: http://sidelinien.dk/forums/showthread.php?t=27339
    Vol II: http://sidelinien.dk/forums/showthread.php?t=29966
    Vol III: http://sidelinien.dk/forums/showthread.php?t=31265 + http://sidelinien.dk/forums/showthread.php?t=32355 - hvilket stadig undrer mig, altså at der er to III'ere.
    Vol. IV: http://sidelinien.dk/forums/showthread.php?t=33994

  2. De følgende 9 brugere er enige:

  3. #2
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    1,204

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    ›Der er én ting - blandt mange - ved kvinder, der undrer mig:
    ›Hvorfor er det så hamrende vigtigt, at jeg skal slå brættet ned?
    ›Er det for svært for jer selv at gøre det? Nu kan jeg af gode
    ›grunde, kun sige hvad min kone kommer med som argument - men jeg
    ›tvivler på at det er så meget anderledes, andre steder i landet.

    ›Min kones argument er, at hun altid sætter sig på "den kolde
    ›kumme", hvis jeg ikke har slået brættet ned.

    ›Er det virkeligt så svært at kigge sig for, inden I sætter jer
    ›ned? Kan I ikke bruge jeres såkaldte "kvindelige
    ›intuition", eller virker den ikke på WC'et?

    ›Ja, dét undrer mig sgu.

    ›Mvh.
    ›ZFDK


    Nu hvor jeg igen-igen læser om lige præcis den undren - for den har jo været der før - slår det mig, at jeg egentlig undres over, hvorfor det skulle være så svært at slå brættet ned efter man har pisset.

    Når der kan være delte meninger om, hvordan et toilet skal efterlades, bør det vel være sådan, at såvel mand som kone burde efterlade toilettet i en hensynstagen til den sandsynlige næste gæst? Dvs. at manden burde slå brættet ned af hensyn til konen, og at konen burde slå det op for manden.

    Ved hensynstagen til børn vil man kunne indføre samme regel ved lige antal af hvert køn, mens en overvægt til en af siderne vil være udslagsgivende for hvilken løsning der vil tilgodese flest i hjemmet og derfor bør være gældende..

  4. #3
    Tilmeldingsdato
    Apr 2006
    Indlæg
    647

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Personligt praktisere jeg "Brættet oppe"-strategien, da min kone dermed ved, at jeg ikke har pisset på brættet.

    For, og det ved alle mænd, vi er nogle sjuft til at ramme hullet. Uanset hvor meget vi prøver :-/
    The knack of flying is learning how to throw yourself at the ground and miss.
    -Douglas Adams
    Hicks's Avatar

  5. De følgende 4 brugere er enige:

  6. #4
    Tilmeldingsdato
    Sep 2004
    Indlæg
    836

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    ›Med 553 indlæg blev den gamle tråd lige lidt for tung - så her er fortsættelsen:

    ›Der er én ting - blandt mange - ved kvinder, der undrer mig:
    ›Hvorfor er det så hamrende vigtigt, at jeg skal slå brættet ned?
    ›Er det for svært for jer selv at gøre det? Nu kan jeg af gode
    ›grunde, kun sige hvad min kone kommer med som argument - men jeg
    ›tvivler på at det er så meget anderledes, andre steder i landet.

    ›Min kones argument er, at hun altid sætter sig på "den kolde
    ›kumme", hvis jeg ikke har slået brættet ned.

    ›Er det virkeligt så svært at kigge sig for, inden I sætter jer
    ›ned? Kan I ikke bruge jeres såkaldte "kvindelige
    ›intuition", eller virker den ikke på WC'et?

    ›Ja, dét undrer mig sgu.

    ›Mvh.
    ›ZFDK

    ›Linkservice:
    http://sidelinien.dk/forums/showthread.php?t=27339
    http://sidelinien.dk/forums/showthread.php?t=29966
    http://sidelinien.dk/forums/showthread.php?t=31265 +
    ›ot;]http://sidelinien.dk/forums/showthread.php?t=32355[/URL] -
    ›hvilket stadig undrer mig, altså at der er to III'ere.
    http://sidelinien.dk/forums/showthread.php?t=33994


    Det undrer mig, at der findes fædre der fortsat har problemer med at lukke for kummen.

    Personligt stoppede mine vanskeligheder med at huske bræt + låg da min unge valgte flere dage i træk at vaske hænder i kummen.

    Derudover er jeg da rimelig ening i, at det ville være en fordel for kvinderne at slå brættet op efter brug, hvis de gerne vil undgå urinstænk på det. (Forudsat der ikke kravler småskravl rundt og leder efter vand).

  7. #5
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    1,204

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    ›Det undrer mig, at der findes fædre der fortsat har problemer med
    ›at lukke for kummen.

    ›Personligt stoppede mine vanskeligheder med at huske bræt + låg
    ›da min unge valgte flere dage i træk at vaske hænder i kummen.

    ›Derudover er jeg da rimelig ening i, at det ville være en fordel
    ›for kvinderne at slå brættet op efter brug, hvis de gerne vil
    ›undgå urinstænk på det. (Forudsat der ikke kravler småskravl
    ›rundt og leder efter vand).

    1. Der er vel ikke åbent til badeværelse uden opsyn med småunger i huset?
    2. Er det ikke comme il faut, at der ikke er stænk på brættet?? Det lyder jo som om, at jeres koner/kærester kan forvente, at I stænker på brættet hvis de lader det være nede, fordi I da vil undlade at slå det op. OMG :-)

  8. Den følgende bruger er enig i dette:

  9. #6
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    493

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Personligt synes jeg, at det er pænest med nedslået bræt. Og så lugter der ikke lige så grimt på toilettet.

    Nu er jeg så kommet i en alder, hvor jeg mindst en gang i løbet af natten skal af med noget vand. I den forbindelse falder jeg nemmere i søvn bagefter, hvis hele proceduren foregår i mørke. Derfor er det meget nemmere at sidde ned under processen, hvilket er endnu en grund til, at jeg foretrækker at bræt 1 og 2 er lukket ned, så jeg ved, hvad jeg har at gøre med. Hvad gør I andre om natten? Står op med slukket lys og håber at ramme?

    Mvh Bjørn

  10. #7
    Tilmeldingsdato
    Apr 2007
    Indlæg
    631

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    ›Hvad gør I andre om natten? Står op med slukket lys og håber at ramme?

    ›Mvh Bjørn

    Tænder lyset?
    Tænk sig, at man kunne have været skuffet over, at F.C. København ikke havde været i 1/8-finalen i Champions League...

  11. De følgende 7 brugere er enige:

  12. #8
    Tilmeldingsdato
    Apr 2002
    Indlæg
    3,546

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Jeg er decideret umandig og en forræder mod mit køn. Jeg sidder altid ned, med mindre det er et klamt/offentligt toilet. Så hos os er brættet kun oppe når toilettet gøres rent :-)

    Faktisk synes jeg det er lidt småklamt at stå op og tisse på et toilet, da der - uanset om sigtet er perfekt - ofte sprøjter lidt tis helt op på kanten af toilettet.

    Så jeg er helt på kvindernes side i denne sag...

    Måske vi skulle ændre titlen på denne her tråd :-)

    ougar
    --
    Enjoy your job, make lots of money, work within the law. Choose any two.
    ougar's Avatar

  13. De følgende 17 brugere er enige:

  14. #9
    Tilmeldingsdato
    Oct 2009
    Indlæg
    131

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Det undrer mig, at nyhederne i A-busserne ikke er rettet ordentligt til. Det kan da ikke være så svært at tilpasse dem lidt, så de ikke bare er copy/pastet fra tv2s hjemmeside? Dagligt ser man formuleringer som "Papegøjen, som ses i videoen herover, blev anholdt..." (okay, ikke lige den formulering med papegøjen. Det er sjældent at fugle anholdes!). Der er ikke skyggen af en video på skærmen i bussen, så det fremstår som et virkeligt skidt produkt, de har i busserne.

  15. #10
    Tilmeldingsdato
    Nov 2003
    Indlæg
    2,174

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    ›"Papegøjen, som ses i videoen
    ›herover, blev anholdt..." (okay, ikke lige den formulering
    ›med papegøjen. Det er sjældent at fugle anholdes!).


    Er det?

    http://nyhederne.tv2.dk/krimi/article/33636776/
    Mvh.,

    NewerNN.
    ----
    "FCK er vor tids svar på Yoyo'en, Buffalo-sko, Pokemon-kort eller Burberry halstørklæder."

  16. Den følgende bruger er enig i dette:

  17. #11
    Tilmeldingsdato
    Apr 2005
    Indlæg
    2,532

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Slå nu bare det hele ned - begge køn. Det er hverken besværligt eller kræver omtanke. Til gengæld er det nice.
    - - - - - - - -
    Give a man a mask and he will tell the truth,
    Give a man a user name and he will act like a total twat.
    - Sid Lowe
    Pipetown's Avatar

  18. De følgende 3 brugere er enige:

  19. #12
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    438

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Det undrer mig at Live fra Bremen stadig kører, det er blevet så talentløst og usjovt, at det skriger til himlen. FFS! Så stop dog det shit.
    København for altid.

  20. De følgende 8 brugere er enige:

  21. #13
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    1,589

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Det undrer mig voldsomt, at et stort internationalt firma som Red Bull der bruger KASSEN på fodboldhold, formel 1, Downhill løb osvosvosv... laver en SÅ skodagtig tegnet reklame i deres forsøg på præsenterer sig selv på det Danske markede.
    jeg mener... HVEM henvender den sig til? sguda ikke unge actionmænd eller unge i almindelighed, ej heller gamle bitre mænd som mig, umiddelbart rammer de vel kun prinsesse piger på mellem 6 og 11 år ikke ligefrem dem der har mest brug for mere energi.

    Har reklamebureauet siddet og tænkt .oO( hmmm.... en crappy tegnet prinsesse og en frø, det skal fanme nok booste salget i Danmark ) eller er Red Bull så meget konkurrencemennesker at de absolut VIL op af bakke fra start?

    Yderst mærkeligt..
    Alcohol gives you the ambition to do anything, while simultaneously taking away your ability to do so.
    Pabres's Avatar


  22. #14
    Tilmeldingsdato
    May 2003
    Indlæg
    126

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Det undrer mig voldsomt, at et stort internationalt firma som Red Bull der bruger KASSEN på fodboldhold, formel 1, Downhill løb osvosvosv... laver en SÅ skodagtig tegnet reklame i deres forsøg på præsenterer sig selv på det Danske markede. jeg mener... HVEM henvender den sig til? sguda ikke unge actionmænd eller unge i almindelighed, ej heller gamle bitre mænd
    som mig, umiddelbart rammer de vel kun prinsesse piger på mellem 6 og 11 år ikke ligefrem dem der har mest brug for mere energi.

    Har reklamebureauet siddet og tænkt .oO( hmmm.... en crappy tegnet prinsesse og en frø, det skal fanme nok booste salget i Danmark ) eller er Red Bull så meget konkurrencemennesker at de absolut VIL op af bakke fra start?

    Yderst mærkeligt..
    Det kan jeg forklare. For det første er reklamen(erne) ikke specielt fremstillet til det danske marked, men er til det samlede verdensmarked. Tegneserie reklamefilmene er de eneste tv-spots du vil se reklamere for Red Bull ligegyldigt, hvor i verden du befinder dig. Der findes dog en helt række af disse, hvor af nogle enkelte bliver udvalgt til de enkelte markeder.

    Ideen med reklamerne er netop at vise en anden side af Red Bull end den du ser i Crashed Ice, Formel 1, X-games etc. Hvor du der ser et meget kraftfuldt og maskuling udtryk er formålet med reklamerne, at de skal vise at Red Bull er mere end det. De er også selvironiske, kreative og lidt fjollede til tider. At forbrugerne ikke kan lide reklamerne gør ikke så meget - i hvert fald ikke i første omgang. Her er det vigtigere, at der blot bliver talt om dem, hvilket jo må siges at lykkes. Over en længere periode er det målet, at forbrugerne skal begynde at holde af dem. Om dette lykkes er usikker, men erfaringerne fra udlandet peger i den retning.

    Håber det hjalp på din undren!

    /T

  23. De følgende 2 brugere er enige:

  24. #15
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,394

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Det undrer mig, at der så tit kommer derbykampe i samme weekend over hele Europa.

    Ikke meget at komme efter i de sidste mange weekender af klassikere og store lokalopgør - og i denne weekend mødes så Liverpool og Man United. Feyenoord og Ajax. Schalke og Dortmund. Benfica og Sporting. St Pauli og HSV. Og - naturligvis - København og Brøndby. Det er da lidt spøjst. Og første gang er det heller ikke.

    mvh,
    -smølle

  25. De følgende 9 brugere er enige:

Side 1 af 172 12341151101 ... SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 4 users browsing this thread. (0 members and 4 guests)

Lignende emner

  1. Den store "Det undrer mig tråd", volume to
    By Mandrilen in forum Diverse
    Svar: 604
    Sidste Meddelelse: 24.09.11, 20:40
  2. Svar: 553
    Sidste Meddelelse: 15.09.10, 22:38
  3. Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. III
    By Pipetown in forum Diverse
    Svar: 621
    Sidste Meddelelse: 04.12.09, 10:10
  4. Den store "Det undrer mig" tråd III
    By Pipetown in forum Diverse
    Svar: 107
    Sidste Meddelelse: 02.08.08, 15:38

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •