Side 156 af 172 FørsteFørste ... 56106146153154155156157158159166 ... SidsteSidste
Viser resultater 2,326 til 2,340 af 2570

Emner: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

  1. #2326
    Tilmeldingsdato
    Mar 2002
    Indlæg
    2,223

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af MBS Se meddelelser

    Nå, tilbage til håndbold.

    Jeg kan ikke forstå interessen for håndbold, fordi det er den mest unuancerede sportsgren overhovedet. Det må være den sportsgren der kommer tættest på, at to mennesker kæmper om hvem der kan slå flest 6’ere med en terning. Det faktum, at Bjerringbro kan spille lige op med Barcelona fortæller det jo glimrende..
    Øh? FC København spillede som bekendt lige op med Barcelona i 2010 (og tabte 0-3 i Parken til Hobros fyraftensproffer 4 år efter i Mussis kombinerede debut og afskedskamp), og det er da netop muligheden for den type resultater, der er med til at gøre fodbold så interessant. Der er mange grunde til ikke at kunne lide håndbold, men at et dansk hold spiller lige op med et hold fra Spanien, er i min optik ikke en af dem. Danmark er jo en af de store håndboldnationer, så resultatet er vel dårligt nok sensationelt.

    Hovedårsagen til min egen totalt manglende interesse for håndbold er de mange mål og så det faktum, at der nærmest konstant er enten EM eller VM (a.k.a. EM tilsat diverse ligegyldige prygelknabels fra andre verdensdele) i den sportsgren, hvilket får DR og TV2 til at gå totalt i selvsving.
    /Giggs

    København er en grim by med grimme mennesker og klamme dialekter. Lige fra Østerbro til Lyngby. Det eneste sted i København jeg har oplevet flinke mennesker er i Næstved.

  2. De følgende 3 brugere er enige:

  3. #2327
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    2,201

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af giggs Se meddelelser
    Øh? FC København spillede som bekendt lige op med Barcelona i 2010 (og tabte 0-3 i Parken til Hobros fyraftensproffer 4 år efter i Mussis kombinerede debut og afskedskamp), og det er da netop muligheden for den type resultater, der er med til at gøre fodbold så interessant. Der er mange grunde til ikke at kunne lide håndbold, men at et dansk hold spiller lige op med et hold fra Spanien, er i min optik ikke en af dem. Danmark er jo en af de store håndboldnationer, så resultatet er vel dårligt nok sensationelt.

    Hovedårsagen til min egen totalt manglende interesse for håndbold er de mange mål og så det faktum, at der nærmest konstant er enten EM eller VM (a.k.a. EM tilsat diverse ligegyldige prygelknabels fra andre verdensdele) i den sportsgren, hvilket får DR og TV2 til at gå totalt i selvsving.
    Jep, og fodbold ville også miste noget, hvis man gik over til slutrunde hvert år. Agf ville jo knap nok nå at rykke op inden der igen var VM i fodbold.

  4. #2328
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Det undrer mig, at folk går helt amok i fastelavnsboller. Det under mig både, at folk gider spise dem (i en grad, hvor de gerne står i meget lange køer midt i en coronatid for at få fat i dem), og at de åbenbart kun er populære 1-2 uger om året. Hvis det virkelig er bagerens svar på kaviar (som man næsten skulle tro set på interessen), hvorfor fa'en sælger og spiser man dem så ikke i større stil hele året?
    Sidst redigeret af k@sper : 15.02.21 kl. 12:34

  5. De følgende 5 brugere er enige:

  6. #2329
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    2,201

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Det undrer mig, at folk går helt amok i fastelavnsboller. Det under mig både, at folk gider spise dem (i en grad, hvor de gerne står i meget lange køer midt i en coronatid for at få fat i dem), og at de åbenbart kun er populære 1-2 uger om året. Hvis det virkelig er bagerens svar på kaviar (som man næsten skulle tro set på interessen), hvorfor fa'en sælger og spiser man dem ikke i større stil hele året?
    det er den eneste tilbageværende lovlige mulighed for at forkorte vores miserable liv ;)

  7. #2330
    Tilmeldingsdato
    Mar 2013
    Indlæg
    496

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Efter at have set Flemming Povlsen på tv, så undrer det mig, at han ikke bare klipper sig selv korthåret. Forsøget på at skjule sin (manglende) hårlinje er ganske morsom.

  8. De følgende 2 brugere er enige:

  9. #2331
    Tilmeldingsdato
    Dec 2001
    Indlæg
    885

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af Sreq Se meddelelser
    Efter at have set Flemming Povlsen på tv, så undrer det mig, at han ikke bare klipper sig selv korthåret. Forsøget på at skjule sin (manglende) hårlinje er ganske morsom.
    Du må bære over med at hans hårgrænse er det eneste der er kommet videre siden EM '92
    / Erik B.

    DOBBELT Latté, om jeg må be'

  10. Den følgende bruger er enig i dette:

  11. #2332
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    1,534

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Det undrer mig at det stadig er muligt at gå ind fra gaden i enhver kiosk/7-11/supermarked og købe alverdens former for nikotinposer (snus)

    Det er efterhånden ikke nogen hemmelighed at det er et ekstremt vanedannende produkt med ofte store mængder nikotin. Og som kan give skader på både tænder og tandkød.
    Jeg har selv tidligere taget dette, og det var et helvede at komme ud af igen, meget sværere end dengang jeg kvittede cigaretter.

    Disse produkter er ikke underlagt dansk lov da de ikke indeholder tobak - Så det er muligt at sælge frit herhjemme....

    Producenterne siger at det er et sundere alternativ til rygning - Modstanderne siger at det er usundt. Jeg hælder til det sidste.

    Det er efterhånden ret udbredt med snus i både de store folkeskole klasser og på gymnasierne - Og det er et velkendt problem blandt unge og har været det igennem længere tid. Hvorfor bliver der ikke taget hånd om det og gjort noget ved det????
    Sidst redigeret af DiscoTango : 10.03.21 kl. 10:49

  12. De følgende 10 brugere er enige:

  13. #2333
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    423

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af DiscoTango Se meddelelser
    Det undrer mig at det stadig er muligt at gå ind fra gaden i enhver kiosk/7-11/supermarked og købe alverdens former for nikotinposer (snus)

    Det er efterhånden ikke nogen hemmelighed at det er et ekstremt vanedannende produkt med ofte store mængder nikotin. Og som kan give skader på både tænder og tandkød.
    Jeg har selv tidligere taget dette, og det var et helvede at komme ud af igen, meget sværere end dengang jeg kvittede cigaretter.

    Disse produkter er ikke underlagt dansk lov da de ikke indeholder tobak - Så det er muligt at sælge frit herhjemme....

    Producenterne siger at det er et sundere alternativ til rygning - Modstanderne siger at det er usundt. Jeg hælder til det sidste.

    Det er efterhånden ret udbredt med snus i både de store folkeskole klasser og på gymnasierne - Og det er et velkendt problem blandt unge og har været det igennem længere tid. Hvorfor bliver der ikke taget hånd om det og gjort noget ved det????
    En lille kommentar og lid baggrundsinfo, dog ikke helt uvæsentligt.

    Snus er ulovligt i Danmark og resten af EU, dog med en undtagelse i Sverige, og det som du ser i handlen i Danmark er Chewing tobacco. I bund og grund er den store forskel måden tobakken er skåret på, og det er en måde hvor de store tobaksfirmaer har omgået EU lovgivning.

    Og som du selv er eksempel på er salget af de små pakker eksploderet efter de er landet i handelen, og især de unge er vilde med produktet, det har jo også haft den effekt at der er færre rygere blandt de unge, men ikke nødvendigvis færre der indtager nikotin. Samtidig er der heller ikke den samme prisregulering på Chewing tobacco som der er på cigaretter, og derfor er det en markant bedre forretning for butikkerne at sælge det, da de selv i højere grad kan sætte udsalgspriserne selv.


  14. #2334
    MZ er offline What airdefence doing?
    Tilmeldingsdato
    Sep 2004
    Indlæg
    1,130

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af Martin-TheNettoligan Se meddelelser
    En lille kommentar og lid baggrundsinfo, dog ikke helt uvæsentligt.

    Snus er ulovligt i Danmark og resten af EU, dog med en undtagelse i Sverige, og det som du ser i handlen i Danmark er Chewing tobacco. I bund og grund er den store forskel måden tobakken er skåret på, og det er en måde hvor de store tobaksfirmaer har omgået EU lovgivning.

    Og som du selv er eksempel på er salget af de små pakker eksploderet efter de er landet i handelen, og især de unge er vilde med produktet, det har jo også haft den effekt at der er færre rygere blandt de unge, men ikke nødvendigvis færre der indtager nikotin. Samtidig er der heller ikke den samme prisregulering på Chewing tobacco som der er på cigaretter, og derfor er det en markant bedre forretning for butikkerne at sælge det, da de selv i højere grad kan sætte udsalgspriserne selv.
    Hvad der er endnu underligere, er at det "danske" chewing tobacco, efter min erfaring som snusbruger, er MEGET stærkere..... Jeg kan ihvertfald stadig formå at blive nikotinskæv og få det smådårligt af den danske variant, selv ved direkte skift fra rigtig svensk snus (skulle det ske jeg har været urutineret og glemt at købe nok svensk snus hos min normale sortbørshandler, og jeg i desperation må købe noget "dansk").

    *edit*: Eller måske ikke så underligt, set fra producentens øjne, såfremt reguleringen er mangelfuld/ikke eksisterende.... Get 'em hooked good...... :/

  15. #2335
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    1,534

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Det undrer mig at DR TV app’en ikke har en “fortsæt hvor du kom fra funktion”
    Det er da i grunden jævnt irriterende altid selv at skulle finde det sted i udsendelsen hvor jeg sidst slukkede.... Det bør vel være en relativ simpel funktion at inkludere i en streaming app!

    Kunne i øvrigt også være smidt i I lands problem tråden, dpma tråden og dumme spørgsmål kloge svar tråden....

  16. #2336
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    434

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af DiscoTango Se meddelelser
    Det undrer mig at DR TV app’en ikke har en “fortsæt hvor du kom fra funktion”
    Det er da i grunden jævnt irriterende altid selv at skulle finde det sted i udsendelsen hvor jeg sidst slukkede.... Det bør vel være en relativ simpel funktion at inkludere i en streaming app!

    Kunne i øvrigt også være smidt i I lands problem tråden, dpma tråden og dumme spørgsmål kloge svar tråden....
    Den funktion har min app da. Den hedder “se videre”. Har du oprettet en (gratis) profil?

  17. Den følgende bruger er enig i dette:

  18. #2337
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    1,509

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Jeg har en guilty pleasure i at set Masterchef. I den forbindelse undrer de helt absurde konkurrencer mellem reklameblokkene mig. Et åndsvagt spørgsmål forklædt som multiple choice med kun to muligheder hvoraf svaret altid er indlysende


    Det kunne f.eks. være

    Hvilken farve har en rødbede?
    A: Rød
    B: Turkis
    HVORFOR er det en konkurrence? Er der virkelig nogen der falder for det – vi kunne kalde dem ”spilnu.dk segmentet”, eller er det noget lovteknisk i at man ikke bare må bruge SMS tilmeldinger for at deltage i lodtrækning om præmier? Spørgsmålene er mange, svarene få.
    72' Grønkjær leger med Barca, Barca-style. Rob Palmer @ SkySports 1: "Gronkjaer... he's like the Peter Pan of football, flying around the field... calmness, composure, awareness, footwork, skill... fantastic!" Video (med engelske komm.), Video (med danske komm.)

  19. #2338
    Tilmeldingsdato
    Jul 2003
    Indlæg
    44

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Hej rmjdk - det er ganske rigtigt, fordi man ikke bare må lave en lodtrækning. Der skal være en præstation først, og så må man trække lod mellem de rigtige svar. Der er ingen krav til sværhedsgrad.

  20. De følgende 2 brugere er enige:

  21. #2339
    Tilmeldingsdato
    Feb 2011
    Indlæg
    586

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Det undrer mig, at Apples produkter er blevet så gigantisk en succes, når deres identifikations-processer er så sindssyge, snørklede og kundefjendtlige. Jeg er et rimeligt fredeligt menneske, men HVER eneste gang, jeg skal anvende mit apple-id, ender det med, at jeg får lyst til at slå nogen ihjel. AAAAARGH!

  22. De følgende 2 brugere er enige:

  23. #2340
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    1,534

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af rmjdk Se meddelelser
    Jeg har en guilty pleasure i at set Masterchef. I den forbindelse undrer de helt absurde konkurrencer mellem reklameblokkene mig. Et åndsvagt spørgsmål forklædt som multiple choice med kun to muligheder hvoraf svaret altid er indlysende


    Det kunne f.eks. være



    HVORFOR er det en konkurrence? Er der virkelig nogen der falder for det – vi kunne kalde dem ”spilnu.dk segmentet”, eller er det noget lovteknisk i at man ikke bare må bruge SMS tilmeldinger for at deltage i lodtrækning om præmier? Spørgsmålene er mange, svarene få.
    Denne type af afstemninger genererer MANGE penge for TV stationerne - derfor er spørgsmålene så nemme. Det handler om at få som mange som muligt til at svare

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 3 users browsing this thread. (0 members and 3 guests)

Lignende emner

  1. Den store "Det undrer mig tråd", volume to
    By Mandrilen in forum Diverse
    Svar: 604
    Sidste Meddelelse: 24.09.11, 20:40
  2. Svar: 553
    Sidste Meddelelse: 15.09.10, 22:38
  3. Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. III
    By Pipetown in forum Diverse
    Svar: 621
    Sidste Meddelelse: 04.12.09, 10:10
  4. Den store "Det undrer mig" tråd III
    By Pipetown in forum Diverse
    Svar: 107
    Sidste Meddelelse: 02.08.08, 15:38

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •