Side 137 af 172 FørsteFørste ... 3787127134135136137138139140147 ... SidsteSidste
Viser resultater 2,041 til 2,055 af 2570

Emner: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

  1. #2041
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    2,309

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Det undrer mig at spillerne ikke prioriterer Familietribunen mere end de gør. Samtlige unger måtte stå og vente hvad der føltes som en uendelighed inden spillerne endelig gad at komme ned og give enkelte af dem en slatten high five før de fes ud i omklædningsrummet igen. Jeg forstår godt, at de hellere vil fejre med Sektion 12, men de kunne da for pokker starte runden hos Familietribunen hvor fremtiden står parkeret, og så slutte af nede ved Sektion 12.


  2. #2042
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    1,509

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    "Kød tilsat lage" undrer mig dybt... Hvordan det har vundet indpas, at folk ("folk" er generelt idioter, i know) køber kød tilsat vand? Og hvem har fået den geniale idé "Hey Boris, vi pumper lortet med vand for at narre forbrugeren, men vi skjuler det ikke"? Hvem vil, ved deres fulde fem, hellere have 500g med vand, end 450g uden vand? Det er klamt, det kan ikke steges, og er bare forkert! ... DÉT undrer mig!
    72' Grønkjær leger med Barca, Barca-style. Rob Palmer @ SkySports 1: "Gronkjaer... he's like the Peter Pan of football, flying around the field... calmness, composure, awareness, footwork, skill... fantastic!" Video (med engelske komm.), Video (med danske komm.)


  3. #2043
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,292

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af rmjdk Se meddelelser
    "Kød tilsat lage" undrer mig dybt... Hvordan det har vundet indpas, at folk ("folk" er generelt idioter, i know) køber kød tilsat vand? Og hvem har fået den geniale idé "Hey Boris, vi pumper lortet med vand for at narre forbrugeren, men vi skjuler det ikke"? Hvem vil, ved deres fulde fem, hellere have 500g med vand, end 450g uden vand? Det er klamt, det kan ikke steges, og er bare forkert! ... DÉT undrer mig!
    Er bestemt ingen ekspert, men kan stadig huske operation X udsendelsen om det og i den forbindelse denne: https://samvirke.dk/artikler/er-pumpet-kod-godt. Som en lille kommentar, så er der vand i alt kød (man kan ikke købe 450g uden vand).

  4. #2044
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    5,217

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    At jeg skal ned og stemme på en skole, som jeg bor længere væk fra, end på en skole som der er tættere på mig ?
    \m/ (^_^) \m/

    Having an offday ??? Metal is the best cure !!!

  5. #2045
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    3,104

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    At jeg ikke bare kan stemme hvor pokker jeg nu vil!
    Det pissede mig egentlig også en smule af, men ikke nok til at jeg gad skrive om det, før jeg læste ovenstående.

  6. #2046
    Tilmeldingsdato
    Apr 2005
    Indlæg
    511

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Det undrer mig, at så mange kvinder ser ud til enten ikke at have forstået gearet som koncept eller kører rundt på cykler, hvor gearet ikke virker.

    Jeg kan ikke huske at have set en dreng/mand med samme problem, men næsten dagligt ser jeg en kvinde, der har ventet for rødt lys og som så starter op i et meget højt gear. Det betyder, at hun de første 10-15 meter står op i pedalerne og bruger sin vægt til laaangsomt at komme op i passende fart - mens vi andre småutålmodige cyklister, som starter i 1. gear, må cykle uden om.

  7. De følgende 3 brugere er enige:

  8. #2047
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    1,315

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af MSP Se meddelelser
    Det undrer mig, at så mange kvinder ser ud til enten ikke at have forstået gearet som koncept eller kører rundt på cykler, hvor gearet ikke virker.

    Jeg kan ikke huske at have set en dreng/mand med samme problem, men næsten dagligt ser jeg en kvinde, der har ventet for rødt lys og som så starter op i et meget højt gear. Det betyder, at hun de første 10-15 meter står op i pedalerne og bruger sin vægt til laaangsomt at komme op i passende fart - mens vi andre småutålmodige cyklister, som starter i 1. gear, må cykle uden om.
    I morges på vej fra Brønshøj til indre by så jeg flere mænd gøre det, jeg ved ikke om det bare var et tilfælde :-)

  9. Den følgende bruger er enig i dette:

  10. #2048
    Tilmeldingsdato
    Apr 2005
    Indlæg
    511

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af Brokke 82 Se meddelelser
    I morges på vej fra Brønshøj til indre by så jeg flere mænd gøre det, jeg ved ikke om det bare var et tilfælde :-)
    I så fald gælder min undren også dem. Jeg mindes bare ikke at have set mænd gøre det, men det er selvfølgelig fænomenet i sig selv, som jeg undres over. :)

  11. De følgende 2 brugere er enige:

  12. #2049
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,394

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Jeg vil ikke sige, at det overrasker mig at folk på Facebook er rasende over alt de har til rådighed, ikke efter godt ti år med mediet ... men sommetider overrasker vredens retning mig alligevel.

    Som i går, da det blev annonceret at DBU ikke forlænger Åge Hareides kontrakt og vælger at ansætte en anden i stedet. Og det har ikke noget at gøre med om jeg synes Hareide er en dygtig chef der ikke taber kampe, eller en BØF der står for røvsyg gåfodbold. Eller om afløseren er den mest kompetente træner med dansk pas, eller et blålys der endnu ikke har præsteret en skid under forventningspres.

    Næ, det er om den tilsyneladende evighed der er i visse kredse af Facebooks roligans om at DBU er amatører, Åge er blevet ofret og ydmyget, nu går alting galt med EM-kval, osv osv.

    Hvornår i alverden skulle han så have haft det at vide, hvis ikke nu, med mere end et år til kontraktudløb og med hele tre hæderlige chancer for at kvale til EM, to i puljen og en i Nations League? I dagene inden næste kamp? Oven på vellykket kvalifikation? Dagen efter at være røget ud af EM? Hvordan er det på nogen måde unfair, og amatøragtigt, at få 14 måneders varsel om at kontrakten ikke forlænges? Medmindre man da mener at trænere har et automatisk, ensidigt krav til at få forlænget deres aftale, uafhængigt af alder.

    Det undrer mig helt vildt. Især da logikken medfører at det nu kan gå galt fordi Hareide pludselig ikke kan motivere sine spillere. Ok, er han så virkelig alligevel rette mand? Skab sammenhæng, tak, vrede roligan.

  13. De følgende 3 brugere er enige:

  14. #2050
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af DaneX Se meddelelser
    At jeg ikke bare kan stemme hvor pokker jeg nu vil!
    Det pissede mig egentlig også en smule af, men ikke nok til at jeg gad skrive om det, før jeg læste ovenstående.
    Det kan jeg godt forklare. Efter indførelsen af stregkoder på valgkortene ville det oplagt være muligt, at man kan stemme hvor som helst. Men som backup, hvis det elektroniske system skulle bryde sammen, har man stadig de "analoge" valglister liggende, så man kan krydse folk af, når de har fået en stemmeseddel. Og de bøger ligger i sagens natur kun på ens stemmested.

    Det er i øvrigt af samme grund, at der stadig står et valgbordnummer på valgkortet, selv om der er frit bordvalg på stemmestederne. Hvis det elektroniske system bryder ned, skal man gå til det rette valgbord, fordi det er her, valglisten, man står på, ligger.
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013


  15. #2051
    Tilmeldingsdato
    Sep 2013
    Indlæg
    247

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    At man ikke kan nem-id stemme, når man kan brevstemme.

  16. Den følgende bruger er enig i dette:

  17. #2052
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    681

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af Vivid Se meddelelser
    At man ikke kan nem-id stemme, når man kan brevstemme.
    Det korte svar er stemmehemmeligheden er lovbestemt i Grundloven. Derfor.

    Og så er der også frygten for hackere mv.

  18. De følgende 5 brugere er enige:

  19. #2053
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,394

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af Vivid Se meddelelser
    At man ikke kan nem-id stemme, når man kan brevstemme.
    Det kan jeg give et bud på.

    Det ville være et enormt slag for det gode princip om hemmelig afstemning, og åbne for helt nye muligheder for pres og misbrug af valgret, hvis ikke afstemningen foregår under rammer hvor man kan sikre sig at folk afgiver stemmen alene, i fortrolighed og uden at behøve vise nogen som helst hvem den er givet til.

    Så kan man regne det for en ulejlighed at skulle møde op og afgive stemmen hos Borgerservice eller en lokal offentlig bygning på dagen. Men det er bare demokratiets beskedne pris.

  20. De følgende 8 brugere er enige:

  21. #2054
    Tilmeldingsdato
    Sep 2013
    Indlæg
    247

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Den forklaring kan jeg sagtens forstå. Omvendt tænker jeg, at nem-id afstemning ville gøre, at mange flere fik stemt, hvilket totalt set ville være en gevinst uagtet, at enkelte måske/måske ikke blev presset.

    Jeg stemte selv via et konsulat denne gang og der var intet tjek af ID ligesom der, som jeg forstår det, heller ikke er ved danske valgsteder? Hvis det er gældende, kan den pressende/misbrugende jo blot gå ned at stemme selv med en andens valgkort. Ergo vinder det nuværende system ingenting.

  22. #2055
    Tilmeldingsdato
    Sep 2004
    Indlæg
    168

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af -smølle Se meddelelser
    Jeg vil ikke sige, at det overrasker mig at folk på Facebook er rasende over alt de har til rådighed, ikke efter godt ti år med mediet ... men sommetider overrasker vredens retning mig alligevel.

    Som i går, da det blev annonceret at DBU ikke forlænger Åge Hareides kontrakt og vælger at ansætte en anden i stedet. Og det har ikke noget at gøre med om jeg synes Hareide er en dygtig chef der ikke taber kampe, eller en BØF der står for røvsyg gåfodbold. Eller om afløseren er den mest kompetente træner med dansk pas, eller et blålys der endnu ikke har præsteret en skid under forventningspres.

    Næ, det er om den tilsyneladende evighed der er i visse kredse af Facebooks roligans om at DBU er amatører, Åge er blevet ofret og ydmyget, nu går alting galt med EM-kval, osv osv.

    Hvornår i alverden skulle han så have haft det at vide, hvis ikke nu, med mere end et år til kontraktudløb og med hele tre hæderlige chancer for at kvale til EM, to i puljen og en i Nations League? I dagene inden næste kamp? Oven på vellykket kvalifikation? Dagen efter at være røget ud af EM? Hvordan er det på nogen måde unfair, og amatøragtigt, at få 14 måneders varsel om at kontrakten ikke forlænges? Medmindre man da mener at trænere har et automatisk, ensidigt krav til at få forlænget deres aftale, uafhængigt af alder.

    Det undrer mig helt vildt. Især da logikken medfører at det nu kan gå galt fordi Hareide pludselig ikke kan motivere sine spillere. Ok, er han så virkelig alligevel rette mand? Skab sammenhæng, tak, vrede roligan.
    Jeg er faktisk overrasket over, hvor mange der pludselig er på Team Åge og Jon. Det er ikke meget der reflekteres over landsholdet under deres ledelse. I stedet bruges der i flæng argumenter som fx Åge er en rar mand - det har han ikke fortjent, vi ligger nr. 10 på verdensranglisten og vi har ikke tabt i xx antal kampe.

    Tillad mig at grave lidt ned i de ovennævnte argumenter.

    Åge er en rar mand: Tja, det kan han sikkert være og virker da også som en hyggelig bedstefar når det hele går godt. Jeg husker dog umiddelbart en del jammer over at danskerne er svære at begejstre og hans assistent er jo kendt for at klappe i som en østers når pressen kommer for tæt på med kritik.

    Det virker også som om der har været en del fnidder med enkelte spillere, som af en eller anden grund skulle håndteres gennem medierne. Sjovt nok har alle(?) spillerne fortid i den gule vestegn - ligesom Hareide.

    Verdensranglisten: Åh ja, den er god når man ligger i toppen. Men jeg synes ellers at holdningen til verdensranglisten plejer at være at den nærmest er ligegyldig, fordi alle mulige "ligegyldige" resultater tælles med. Hvilket leder mig til næste punkt.

    Landsholdet har ikke tabt i xx antal kampe: Lad os starte med at lede opmærksomheden hen på d. 1. juli 2018. Her ryger Danmark ud af VM til Kroatien. Ganske vist efter forlænget spilletid og straffe, men jeg tænker stadig at det takseres som et nederlag. Så kan man vælge at pynte på statistikkerne, så de ser bedre ud.

    Men lad os se, hvem Landsholdet rent faktisk har spillet mod i denne imponerende stime. De største nationer vi har mødt siden nederlaget til Montenegro, er efter min mening Tyskland (venskabskamp), Polen, Frankrig (som var videre fra gruppespillet på dette tidspunkt) og Schweiz. Schweiz kampen for nylig, var jo som vi husker ved at ende i en gedigen endefuld før et mirakuløst comeback med scoringer af Zanka, Gytkjær og Dalsgaard reddede stimen. Frankrig var en røvsyg affære, hvor det var tydeligt at begge hold ikke ville bruge for mange kræfter. Generelt var det danske spil under VM elendigt og det havde ikke været ufortjent at tabe til Peru og Australien (som jeg husker det).

    Nå, men "stimen" er så ellers holdt ved lige mod følgende nationer (udover ovennævnte og fraregnet Kroatien og Slovakiet): Kazakstan, Tjekkiet, Rumænien, Armenien, Montenegro, Irland (x1000), Panama, Chile, Sverige, Mexico, Peru, Australien, Wales, Østrig, Kosovo og Georgien.

    Umiddelbart ikke en liste over decideret skræmmende modstandere - faktisk tænker jeg at de fleste ville være godt tilfredse med at trække disse hold i kvalifikationer og til gruppespil på forhånd. Det er selvfølgelig flot at spille så mange kampe uden decideret at tabe, men rigtig mange af disse er f.eks. endt i horrible fodboldkampe med 0-0 eller 1-1 til følge og hvor de fleste tilskuere vil føle at de har tabt i form af brugt tid og livsglæde.

    Ud fra dette vil jeg næsten konkludere, at hvis ikke Hareide havde sin stime, så var han sgu nok blevet fyret tidligere.

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 4 users browsing this thread. (0 members and 4 guests)

Lignende emner

  1. Den store "Det undrer mig tråd", volume to
    By Mandrilen in forum Diverse
    Svar: 604
    Sidste Meddelelse: 24.09.11, 20:40
  2. Svar: 553
    Sidste Meddelelse: 15.09.10, 22:38
  3. Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. III
    By Pipetown in forum Diverse
    Svar: 621
    Sidste Meddelelse: 04.12.09, 10:10
  4. Den store "Det undrer mig" tråd III
    By Pipetown in forum Diverse
    Svar: 107
    Sidste Meddelelse: 02.08.08, 15:38

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •