Side 138 af 172 FørsteFørste ... 3888128135136137138139140141148 ... SidsteSidste
Viser resultater 2,056 til 2,070 af 2570

Emner: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

  1. #2056
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    493

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af Vivid Se meddelelser
    Den forklaring kan jeg sagtens forstå. Omvendt tænker jeg, at nem-id afstemning ville gøre, at mange flere fik stemt, hvilket totalt set ville være en gevinst uagtet, at enkelte måske/måske ikke blev presset.

    Jeg stemte selv via et konsulat denne gang og der var intet tjek af ID ligesom der, som jeg forstår det, heller ikke er ved danske valgsteder? Hvis det er gældende, kan den pressende/misbrugende jo blot gå ned at stemme selv med en andens valgkort. Ergo vinder det nuværende system ingenting.
    Jeg brevstemte selv denne gang hos borgerservice. Jeg skulle vise legitimation, før jeg fik et valgkort, og jeg skulle skrive under bagefter.

    Et valg med papir og kuglepen med manuelt optalte stemmer, kan selv Maren i kæret forstå. Et valg, hvor en computer styrer, kan du aldrig afgøre, om der ikke er fusk med i spillet.

    Mvh Bjørn

  2. Den følgende bruger er enig i dette:

  3. #2057
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,394

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af HamDenRare Se meddelelser
    Landsholdet har ikke tabt i xx antal kampe: Lad os starte med at lede opmærksomheden hen på d. 1. juli 2018. Her ryger Danmark ud af VM til Kroatien. Ganske vist efter forlænget spilletid og straffe, men jeg tænker stadig at det takseres som et nederlag. Så kan man vælge at pynte på statistikkerne, så de ser bedre ud.
    Jeg er enig i endog rigtig meget, ikke mindst om spillets gabende kedsommelighed i langt de fleste kampe. Men lige med 1/8-finalen er DBU på sikker nok grund: Danmark tabte ikke kampen. Ikke ifølge fodboldloven.


  4. De følgende 2 brugere er enige:

  5. #2058
    Tilmeldingsdato
    Apr 2002
    Indlæg
    3,546

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af Vivid Se meddelelser
    JDen forklaring kan jeg sagtens forstå. Omvendt tænker jeg, at nem-id afstemning ville gøre, at mange flere fik stemt, hvilket totalt set ville være en gevinst uagtet, at enkelte måske/måske ikke blev presset.
    Vi må leve med at 1 ud af 6-7 stykker ikke lige orker at få stemt.

    Totalt set vil elektronisk afstemning være en KATASTROFE :-)

    Valgkortet tænker jeg dog, at man fint kunne spare væk.

    --
    Enjoy your job, make lots of money, work within the law. Choose any two.
    ougar's Avatar

  6. De følgende 4 brugere er enige:

  7. #2059
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    681

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af Vivid Se meddelelser
    Den forklaring kan jeg sagtens forstå. Omvendt tænker jeg, at nem-id afstemning ville gøre, at mange flere fik stemt, hvilket totalt set ville være en gevinst uagtet, at enkelte måske/måske ikke blev presset.

    Jeg stemte selv via et konsulat denne gang og der var intet tjek af ID ligesom der, som jeg forstår det, heller ikke er ved danske valgsteder? Hvis det er gældende, kan den pressende/misbrugende jo blot gå ned at stemme selv med en andens valgkort. Ergo vinder det nuværende system ingenting.
    Men ville man med NemId overholde grundloven om hemmelig afstemning? Nej.

  8. De følgende 5 brugere er enige:

  9. #2060
    Tilmeldingsdato
    Sep 2013
    Indlæg
    247

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af bagger Se meddelelser
    Jeg brevstemte selv denne gang hos borgerservice. Jeg skulle vise legitimation, før jeg fik et valgkort, og jeg skulle skrive under bagefter.

    Et valg med papir og kuglepen med manuelt optalte stemmer, kan selv Maren i kæret forstå. Et valg, hvor en computer styrer, kan du aldrig afgøre, om der ikke er fusk med i spillet.

    Mvh Bjørn
    Viser man ID ved danske valgsteder generelt? Det var jeg næsten sikker på, man ikke gjorde, deraf min undren.

    Herudover vil jeg vove at påstå, at risikoen for snyd er større ved et "manuelt" valg ift. et elektronisk.

  10. #2061
    Tilmeldingsdato
    Sep 2004
    Indlæg
    168

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af Vivid Se meddelelser
    Viser man ID ved danske valgsteder generelt? Det var jeg næsten sikker på, man ikke gjorde, deraf min undren.
    Hvor jeg stemte skulle jeg blot oplyse fødselsdato efter aflevering af valgkort.

  11. #2062
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af Vivid Se meddelelser
    Viser man ID ved danske valgsteder generelt? Det var jeg næsten sikker på, man ikke gjorde, deraf min undren.

    Herudover vil jeg vove at påstå, at risikoen for snyd er større ved et "manuelt" valg ift. et elektronisk.
    Det kommer an på, hvordan du betragter risikoen. Det er muligvis nemmere at snyde ved et manuelt valg i den forstand, at du kan stjæle din nabos valgkort og blot behøver at kende hans fødselsdato for at gå ned og stemme i hans navn. Men at gøre det i stort omfang vil i sagens natur være meget besværligt og tidskrævende. Plus at de valgtilforordnede ret hurtigt ville genkende folk, hvis de troppede op gentagende gange det samme sted for at stemme.

    Et elektronisk system ville til gengæld være sårbart overfor omfattende snyd - enten i form af hacking, eller ved at du systematisk ville kunne stemme på andres vegne i meget større omfang, hvis du kunne sidde og gøre det derhjemme foran computeren.

    Så alt i alt er den gammeldags facon nok i virkeligheden den sikreste.

    Bortset fra det forstår jeg ikke rigtigt problemet i at skulle ned at stemme på valgdagen. Det er da en hyggelig tradition og en fin markering af demokratiet.
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  12. De følgende 9 brugere er enige:

  13. #2063
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,394

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af Vivid Se meddelelser

    Herudover vil jeg vove at påstå, at risikoen for snyd er større ved et "manuelt" valg ift. et elektronisk.
    Tjah, var der tale om et væsentligt antal af folk der stemte på falsk grundlag, ville det være logisk at stramme op for processen med identifikation. Men man kan stadig stemme hvis nogen har taget ens valgkort (og lært ens fødselsdato).

    Og sagen er bare, at ifølge denne klumme om digitalisering af valg er antallet af klager over valghandlingen minimalt. I 2005 indløb 15 klager, og én gav medhold.

    Vigtigere må dog stadig være, at grundloven garanterer hemmelige afstemninger. Det får vi på denne måde.

  14. De følgende 3 brugere er enige:

  15. #2064
    Tilmeldingsdato
    Sep 2013
    Indlæg
    247

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af -smølle Se meddelelser
    Tjah, var der tale om et væsentligt antal af folk der stemte på falsk grundlag, ville det være logisk at stramme op for processen med identifikation. Men man kan stadig stemme hvis nogen har taget ens valgkort (og lært ens fødselsdato).

    Og sagen er bare, at ifølge denne klumme om digitalisering af valg er antallet af klager over valghandlingen minimalt. I 2005 indløb 15 klager, og én gav medhold.

    Vigtigere må dog stadig være, at grundloven garanterer hemmelige afstemninger. Det får vi på denne måde.
    Tak for input og link. Jeg undrer mig dog stadig, dog noget mindre end for en time siden.

  16. #2065
    Gobas er offline Pessimist i sit livs form
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    1,155

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Det kommer an på, hvordan du betragter risikoen. Det er muligvis nemmere at snyde ved et manuelt valg i den forstand, at du kan stjæle din nabos valgkort og blot behøver at kende hans fødselsdato for at gå ned og stemme i hans navn.
    Du behøver ikke engang at kunne fødselsdatoen. :) Kender en der kom afsted med fruens valgkort og oplyste fint sin egen fødselsdato, da han først opdage det da han kom hjem.
    /Gobas

    Jack of all trades
    Gobas's Avatar

  17. #2066
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af Gobas Se meddelelser
    Du behøver ikke engang at kunne fødselsdatoen. :) Kender en der kom afsted med fruens valgkort og oplyste fint sin egen fødselsdato, da han først opdage det da han kom hjem.
    Så har der siddet nogle valgtilforordnede og snorksovet! Det burde ikke ske, og hvis de både har accepteret en forkert fødselsdato og samtidig overset, at der har stået en mand foran dem, mens der på deres skærm har stået, at valgkortet tilhører en kvinde (med forbehold for, at det ikke umiddelbart er til visuelt at kønsbestemme din ven?), lyder det som en grum fejl. Det burde din ven faktisk anmelde, for de tilforordnede bør ikke blive tildelt det hverv igen.
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  18. De følgende 4 brugere er enige:

  19. #2067
    Tilmeldingsdato
    Apr 2019
    Indlæg
    31

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Det undrer mig at jobbet som kontrollør i Parken er ulønnet. Der er tale om en opgave der skal udføres i et børsnoteret selskab, ikke en tjans i en frivillig forening som en sportsklub hvor sønnike spiller miniput-fodbold.


  20. #2068
    Tilmeldingsdato
    Sep 2013
    Indlæg
    247

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af Azana Se meddelelser
    Det undrer mig at jobbet som kontrollør i Parken er ulønnet. Der er tale om en opgave der skal udføres i et børsnoteret selskab, ikke en tjans i en frivillig forening som en sportsklub hvor sønnike spiller miniput-fodbold.
    Det undrer mig, at man kan besætte jobbet som ulønnet kontrollør.


  21. #2069
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    2,309

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af Azana Se meddelelser
    Det undrer mig at jobbet som kontrollør i Parken er ulønnet. Der er tale om en opgave der skal udføres i et børsnoteret selskab, ikke en tjans i en frivillig forening som en sportsklub hvor sønnike spiller miniput-fodbold.
    Går den, så går den.

  22. #2070
    Tilmeldingsdato
    Aug 2007
    Indlæg
    943

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af Vivid Se meddelelser
    Det undrer mig, at man kan besætte jobbet som ulønnet kontrollør.
    Nu er der jo givet lidt frynsegoder ved at arbejde et sted som Parken. Præcis hvad er jeg ikke bekendt med, men mon ikke det drejer sig om særlige fordele i forbindelse med de øvrige arrangementer der afholdes. Fx gode priser på billetter og forkøbsret.

    Når dét er sagt, så er der jo mange mennesker der ikke kun drives af penge, men også af social samhørrighed og lysten til at give andre mennesker gode oplevelser. Dét har jeg stor respekt for og sætter stor pris på, så jeg vil benytte denne lejlighed til at sige:

    TUSIND TAK TIL ALLE DE FRIVILLIGE I PARKEN!!

    Som bruger rigtig megen tid og kræfter på at gøre store fodboldoplevelser mulige for rigtig mange mennesker.

  23. De følgende 10 brugere er enige:

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 3 users browsing this thread. (0 members and 3 guests)

Lignende emner

  1. Den store "Det undrer mig tråd", volume to
    By Mandrilen in forum Diverse
    Svar: 604
    Sidste Meddelelse: 24.09.11, 20:40
  2. Svar: 553
    Sidste Meddelelse: 15.09.10, 22:38
  3. Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. III
    By Pipetown in forum Diverse
    Svar: 621
    Sidste Meddelelse: 04.12.09, 10:10
  4. Den store "Det undrer mig" tråd III
    By Pipetown in forum Diverse
    Svar: 107
    Sidste Meddelelse: 02.08.08, 15:38

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •