Viser resultater 1 til 15 af 2570

Emner: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

  1. #626
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Men der er forskel på protester mod staten, og så erklære sig uafhængig. Især på baggrund af resultatet af en illegitim afstemning, man ikke havde ret til at udskrive, men hvor man opfører sig som om den både er juridisk gyldig, når den ikke er det, og i strid med gældende spansk lov.

    Man kan sagtens bruge sin politiske magt til at arbejde for løsrivelse. Det er dog bare vigtigt at huske på, at hvis man skal engagere sig i noget så indgribende i et land, som at en region løsriver sig, og man vil gøre det uden at blive straffet på baggrund af landets gældende love, så skal man virkelig holde tungen lige i munden og arbejde ud fra de gældende regler. Man kan ikke blæse på de gældende regler, og samtidigt forvente at undgå straf for at bryde dem. Så er man enten naiv, dum, eller også ønsker man at gøre sig selv til martyr.

    PS: Jeg har intet imod hvis catalanerne ønsker uafhængighed og får det. Men de skal ikke forvente at ønsket om uafhængighed fritager dem for at følge gældende regler. Det er kun i relativt få tilfælde, at hensigten helliger midlet, og i mine øjne er det ikke tilfældet i denne sag.
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  2. Den følgende bruger er enig i dette:


Threaded View


Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Den store "Det undrer mig tråd", volume to
    By Mandrilen in forum Diverse
    Svar: 604
    Sidste Meddelelse: 24.09.11, 20:40
  2. Svar: 553
    Sidste Meddelelse: 15.09.10, 22:38
  3. Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. III
    By Pipetown in forum Diverse
    Svar: 621
    Sidste Meddelelse: 04.12.09, 10:10
  4. Den store "Det undrer mig" tråd III
    By Pipetown in forum Diverse
    Svar: 107
    Sidste Meddelelse: 02.08.08, 15:38

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •