Side 129 af 172 FørsteFørste ... 2979119126127128129130131132139 ... SidsteSidste
Viser resultater 1,921 til 1,935 af 2570

Emner: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

  1. #1921
    Tilmeldingsdato
    Oct 2016
    Indlæg
    1,183

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af DiscoTango Se meddelelser
    Nu vi er ved VM undrer det mig egentlig at der ikke er nogle dynamit puljer... Der er et par lækre kampe I gruppespillet (Spanien - Portugal og Belgien - England) Men ellers er der godt nok langt imellem snapsene. F.eks. Panama-Tunesien, Marokko-Iran, Columbia-Japan, Japan-Senegal.

    Bevares, hele molevitten skal da ses - Men jeg savner den virkelig sprængfarlige pulje som jeg mindes at der plejer at være.
    Det er vel også fordi så mange traditionsrige hold ikke kvalificerede sig. Hvis vi byttede Rusland, Island, Peru, Marokko, Tunesien og Panama med Italien, Holland, Chile, Elfenbenskysten, Ghana og USA, havde det set noget mere spændende ud.

  2. De følgende 3 brugere er enige:

  3. #1922
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    1,534

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af okoronkwo Se meddelelser
    Det er vel også fordi så mange traditionsrige hold ikke kvalificerede sig. Hvis vi byttede Rusland, Island, Peru, Marokko, Tunesien og Panama med Italien, Holland, Chile, Elfenbenskysten, Ghana og USA, havde det set noget mere spændende ud.
    Ja naturligvis, det giver ret god mening.

    Men som sagt skal det jo ses alligevel - Køleskabet er fyldt op og klar til Kick Off. :)

  4. #1923
    Tilmeldingsdato
    Feb 2004
    Indlæg
    615

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Tror nu mindst lige så meget der er ren nostalgi. Hvis du ser på grupperne forud for sidste VM var det reelt kun gruppe D der var til forskel på i år (Uruguay, Costa Rica, Italien & England) ellers var de eneste store hold der mødtes Tyskland-Portugal i gruppe G og Spanien-Holland i gruppe B hvilket er meget sammenligneligt med Spanien-Portugal og Belgien-England i år.

    Generelt er der mange "halv kedelige" (i hvert fald niveaumæssigt, jeg nyder at se nogle andre lande en gang imellem og synes bestemt ikke Sydkorea-Mexico er kedeligt) kampe til VM fordi der er mange kontinenter med som ikke har en reel titeludfordre. Der var EM grupperne (inden expansionen) ofte mere spændende.

    Man ved aldrig hvem der overrasker, og det er nok derfor det tit virker bedre når man kigger tilbage og ser på fx Chile og Costa Ricas præstationer sidste slutrunde, på den måde får man nogle "ekstra" store kampe i hukommelsen, og lur mig om det ikke også sker i år.
    Messias har givet ordet skandaledommer helt ny betydning!!!!

  5. #1924
    Gobas er online nu Pessimist i sit livs form
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    1,155

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    DUM... at der i de første 32 kampe ved VM er scoret hele 12 mål efter klokken har ramt de 90 min. Flere af målene har endda været kampafgørende. Det er slet ikke en gennemsnit jeg synes jeg kan genkende fra Suppen eller andre turneringer. Måske nogle at de statistikkyndige kan bekræfte, at overvægten af overtidsscoringer ikke er helt normal?
    /Gobas

    Jack of all trades
    Gobas's Avatar

  6. #1925
    Tilmeldingsdato
    Jul 2003
    Indlæg
    170

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Et hurtigt bud (revet ud af anus) er at på grund af VAR bliver der lagt mere tid til?

  7. #1926
    Gobas er online nu Pessimist i sit livs form
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    1,155

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af Boulevardigan Se meddelelser
    Et hurtigt bud (revet ud af anus) er at på grund af VAR bliver der lagt mere tid til?
    Selvom VAR lægger 3-4 min ekstra på, synes jeg stadig det er vildt så mange kampe der har scoringer netop i disse minutter - igen i går var der scoring sene scoringer i alle 4 kampe. Jeg mindes ikke andre slutrunder, hvor der er scoret så mange må i slutminutterne. Tidligere har holdene været dygtige til at fedte et resultat hjem i de sidste 15 minutter, men i år, er der ikke rigtig noget der er afgjort før den fede har fløjtet. Det synes jeg er klædeligt for fodbolden. Så hvis det skyldes VAR, er der da noget positivt ved systemet.
    /Gobas

    Jack of all trades
    Gobas's Avatar

  8. #1927
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,394

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af DiscoTango Se meddelelser
    Nu vi er ved VM undrer det mig egentlig at der ikke er nogle dynamit puljer... Der er et par lækre kampe I gruppespillet (Spanien - Portugal og Belgien - England) Men ellers er der godt nok langt imellem snapsene. F.eks. Panama-Tunesien, Marokko-Iran, Columbia-Japan, Japan-Senegal.
    Så må jeg også hellere spørge ... nu har vi ikke haft Panama-Tunesien endnu, og Marokko-Iran var ret sløj, men hvis du så hele molevitten, nød du så Colombia-Japan og Japan-Senegal lige så meget som jeg? ;-)

    Gruppe H ... H'et står for Hit!

  9. Den følgende bruger er enig i dette:

  10. #1928
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    1,534

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af -smølle Se meddelelser
    Så må jeg også hellere spørge ... nu har vi ikke haft Panama-Tunesien endnu, og Marokko-Iran var ret sløj, men hvis du så hele molevitten, nød du så Colombia-Japan og Japan-Senegal lige så meget som jeg? ;-)

    Gruppe H ... H'et står for Hit!
    Generelt har jeg virkelig nydt at se Colombia spille - Så jeg æder mine ord igen. :)

  11. Den følgende bruger er enig i dette:

  12. #1929
    Tilmeldingsdato
    Jan 2006
    Indlæg
    439

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    DUM, at turneringsformen ved internationale slutrunder gør det muligt at spekulere i, hvem man helst vil møde på sin vej mod finalen.

    Hvorfor gør man ikke som i eksempelvis Champions League, hvor man har lodtrækning efter hver runde?

  13. De følgende 4 brugere er enige:

  14. #1930
    Tilmeldingsdato
    Nov 2006
    Indlæg
    558

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af Stenum Se meddelelser
    DUM, at turneringsformen ved internationale slutrunder gør det muligt at spekulere i, hvem man helst vil møde på sin vej mod finalen.

    Hvorfor gør man ikke som i eksempelvis Champions League, hvor man har lodtrækning efter hver runde?
    På den anden side undrer jeg mig over debatten om hvem man helst vil møde, jeg kunne *måske* forstå hvis valget var Panama eller Brasilien i næste kamp, men at nogen vil overveje at smide en kamp for at få en lettere modstander i næste kamp igen, det fatter jeg ikke at man tør, latterliggørelsen hvis man allerede ryger ud i 1/8 ville være enorm. Jeg forstår i hvert fald godt at England med deres historik og sindsyge presse afholder sig fra det ;)

    I øvrigt er nogle af forklaringerne på dit spørgsmål nok logistik og retfærdighed mht. hviledage, man kan ikke flytte 16 hold rundt på så kort tid og det ville være voldsomt uretfærdigt hvis et hold fra gruppe H skulle spille 1/8 finale mod et hold fra gruppe A der så får 3 ekstra hviledage

  15. De følgende 4 brugere er enige:

  16. #1931
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Endvidere kan det måske også diskuteres, om man får en lettere vej ved at møde hold som har klaret sig bedre indbyrdes, end de hold man gerne undgår. Dette er vel bedst eksemplificeret af de danske medier, hvor nogen spekulerede i, at Frankrig ville lade sig tabe til DK for så kunne de undgå Argentina.....altså et Argentinahold der har været pviringe kontra et suverænt Kroatien.

  17. De følgende 2 brugere er enige:

  18. #1932
    Tilmeldingsdato
    Jan 2006
    Indlæg
    439

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Det undrer mig, at folk bliver så forargede og frustrerede, fordi en debattråd, på et i forvejen rimelig sommerferiedødt debatforum, kommer til at handle om transferstrategi og manager i stedet for decideret transfersnak, at de har et kæmpe behov for at brokke sig i selvsamme tråd. Gad vide, om de propper alting i labelmarkerede kasser i privaten også...

  19. De følgende 10 brugere er enige:

  20. #1933
    Tilmeldingsdato
    Jun 2008
    Indlæg
    240

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af Stenum Se meddelelser
    Det undrer mig, at folk bliver så forargede og frustrerede, fordi en debattråd, på et i forvejen rimelig sommerferiedødt debatforum, kommer til at handle om transferstrategi og manager i stedet for decideret transfersnak, at de har et kæmpe behov for at brokke sig i selvsamme tråd. Gad vide, om de propper alting i labelmarkerede kasser i privaten også...
    Al den stund at folkene som er aktive i bold.dk's FCK tråd kan holde whatever i det ene debatspor - samt have en meget mere fri snak om tingene.

    Nu har vi så denne mulige transfer af Michael Santos. Man må forstå på rundkreds diktatorerne, at enhver snak derom udelukkende kan omhandle den specifikke handel i snæver forstand, Santos som spiller og givetvis ensidig ros af Ståle/FCK for at lande spilleren. Det skulle nødig igen blive til lidt bredere betragtninger og reflektioner over manager Solbakkens ansvar og ageren i transfervinduet. Ikke i transfertråden da!!!!!11

    Tak til K@sper og hvem end der har holdt liv i transfertråden. Det modsatte til de få bestemmesyge brokkehoveder, som sjovt nok intet har bidraget med i selvsamme.

  21. De følgende 5 brugere er enige:

  22. #1934
    Tilmeldingsdato
    Aug 2015
    Indlæg
    720

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af Peter_FCK Se meddelelser
    Al den stund at folkene som er aktive i bold.dk's FCK tråd kan holde whatever i det ene debatspor - samt have en meget mere fri snak om tingene.

    Nu har vi så denne mulige transfer af Michael Santos. Man må forstå på rundkreds diktatorerne, at enhver snak derom udelukkende kan omhandle den specifikke handel i snæver forstand, Santos som spiller og givetvis ensidig ros af Ståle/FCK for at lande spilleren. Det skulle nødig igen blive til lidt bredere betragtninger og reflektioner over manager Solbakkens ansvar og ageren i transfervinduet. Ikke i transfertråden da!!!!!11

    Tak til K@sper og hvem end der har holdt liv i transfertråden. Det modsatte til de få bestemmesyge brokkehoveder, som sjovt nok intet har bidraget med i selvsamme.

    AGF har et værre debatforum end vi har. Men vi ligger skarpt i svinget #2 for det værste fansite i dansk fodbold.

  23. Den følgende bruger er enig i dette:

  24. #1935
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    1,534

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Jeg sidder og kigger lidt på rejser blandt de forskellige rejsebureauer - Og det undrer mig at man som filter / sortering kan vælge at søge efter de dyreste rejser vises først.

    Hvorfor skulle man have en interesse i det?

    Jeg kan forstå hvis folk rejser på budget filtrerer deres søgning efter at få vist billigste rejser først.
    Jeg kan forstå hvis folk der vil have luksus filtrerer deres søgning efter at få vidst hoteller med flest stjerner eller bedste anmeldelser først.

    Men hvorfor søge efter de dyreste?

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 3 users browsing this thread. (0 members and 3 guests)

Lignende emner

  1. Den store "Det undrer mig tråd", volume to
    By Mandrilen in forum Diverse
    Svar: 604
    Sidste Meddelelse: 24.09.11, 20:40
  2. Svar: 553
    Sidste Meddelelse: 15.09.10, 22:38
  3. Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. III
    By Pipetown in forum Diverse
    Svar: 621
    Sidste Meddelelse: 04.12.09, 10:10
  4. Den store "Det undrer mig" tråd III
    By Pipetown in forum Diverse
    Svar: 107
    Sidste Meddelelse: 02.08.08, 15:38

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •