Side 120 af 172 FørsteFørste ... 2070110117118119120121122123130170 ... SidsteSidste
Viser resultater 1,786 til 1,800 af 2570

Emner: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

  1. #1786
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    2,326

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af h0ps Se meddelelser
    Jeg er ikke sikker på, jeg er med på det sidste...? Man kan ikke kalde folk, man ikke kender, ved fornavn? Og hvorfor ikke? #nuundresjeg :-)
    Jo, selvfølgelig, det bestemmer man da selv. Ikke desto mindre undrer det mig jævnligt, ligesom det ville undre mig, hvis man pludselig begyndte at kalde Trump for Donald eller Marklund for Liza, og det er jo så derfor jeg har skrevet det i den her tråd. :)
    Jeg har været anfører som 2. års gennem alle ungdomsrækker og mener også, at jeg er berettiget til at blive det på førsteholdet en dag, når jeg har fået erfaringen - Thomas Delaney, 2010.
    Gandhi's Avatar

  2. Den følgende bruger er enig i dette:

  3. #1787
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    1,551

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af Gandhi Se meddelelser
    Jo, selvfølgelig, det bestemmer man da selv. Ikke desto mindre undrer det mig jævnligt, ligesom det ville undre mig, hvis man pludselig begyndte at kalde Trump for Donald eller Marklund for Liza, og det er jo så derfor jeg har skrevet det i den her tråd. :)
    Tja.. måske føler man sig bare lidt tættere på nogle af FCK spillerne? Kan egentlig godt følge din pointe noget af vejen.

  4. #1788
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    522

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Som jeg opfattede det på News var det fordi at det først var da liget blev fundet at politiet udvidede området, de efterlyste vidner i, til det pågældende område. Og så gav vidnet sig til kende ret kort tid efter, og de har så brugt den mellemliggende periode til at efterprøve hendes udsagn.

    Citat Oprindeligt indsendt af JHF Se meddelelser
    Og ikke mindst hvorfor pokker vedkommende først kommer med de oplysninger nu!? Det er jo ikke fordi, sagen ikke er blevet omtalt...
    alle kan danse en sommer
    Sebastian's Avatar

  5. #1789
    Tilmeldingsdato
    Sep 2004
    Indlæg
    1,016

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    ... at der stadig findes en marked for gratis-aviser.

    Det er hverken nyheder eller baggrundsartikler. Hovedparten får sine nyheder via telefonen (hvor det vitterligt er nyheder).

  6. De følgende 6 brugere er enige:

  7. #1790
    MZ er offline What airdefence doing?
    Tilmeldingsdato
    Sep 2004
    Indlæg
    1,130

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    ... at det nu er vores balkanspilleres skyld det hele, og at visse debattører skriger på noget "nordisk stabilitet"...

    For et par år siden, da vi ligeledes var i en dårlig periode, var det de nordiske spillere skyld, og visse debattører skreg på at man kiggede andetsteds på transfermarkedet, fx. balkan ;)


  8. #1791
    Tilmeldingsdato
    May 2008
    Indlæg
    174

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    ... at folk, i sær en af mine venner, ud af ingenting melder sig ud af en facebook-gruppebesked, der ikke har været brugt i lang tid og altså må forventes at være dumpet ret langt ned i vedkommendes feed. Senest en tråd der senest var kommenteret i d. 11. oktober, hvorfor pludselig melde sig ud af den nu og ikke bare lade den være?
    dasgringo ser på FCM og nikker anerkendende af det snedige svar..

  9. Den følgende bruger er enig i dette:

  10. #1792
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,394

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Det undrer mig, at Ståle mener det er en sag for pressen, og en at han ikke har særlig lang tid til restitution mellem aftenens kamp og søndagens derby:
    - Søndag kl. 12 … det er den korteste restitutionstid, man har lykkes at lave nogensinde, men vi må vise, at vi kan klare det.

    - Er du utilfreds med den korte restitutionstid?

    - Jeg har ikke andre kommentarer end, at det bare er at tælle timer. Men vi har vidst det i lang tid, og så må vi tage udfordringen i stiv arm.
    - Jeg synes, at det er helt andre end mig, der skal have fokus på det.

    - Hvem tænker du på?

    - Jeg synes, at det er op til jer journalister. Jeg synes, at I skal arbejde med det. Jeg forholdet mig til det, der kommer ud.
    - Det er et job for den fjerede [sic] statsmagt, så jeg foreslår, at den arbejder lidt med det, sagde Ståle Solbakken.
    Hvorfor i alverden skulle der være noget for pressen at undersøge? Jovist, for os er kl. 12 søndag et usædvanligt tidspunkt, men vi har tidligere været nødt til at spille derby i Parken mens det stadig var lyst, fordi politiet nu ved lov har ret til at bestemme det.

    Og det er ikke den korteste restitutionstid nogensinde. Bare for et par måneder siden var den endnu kortere: Lyngby havde Europa League-kvalkamp senere på aftenen og derefter også søndagskamp kl. 12. Et par uger inden da spillede de EL-kval torsdag, og havde så udekamp søndag kl. 12 i Horsens.

    At tv har fuld ret til at lægge kampe efter behag, bare der er tre nætter imellem dem, er jo på ingen måde en sag for pressen, men en klokkeklar del af aftalen med klubberne. Det er sgu frustrerende at læse den jammer og langen ud efter andre, når det er os selv, der har skabt miseren ved tilsyneladende ikke at have ret til en eneste indsigelse over for spilletidspunkterne.

    Oh, og hvorfor TV3 føler sig truffet når det handler om spilletidspunktet undrer mig også, for de nævnes ikke med et ord. Men det er vel fordi de ved, at det de leverer generelt er underlødigt på rigtig mange områder.

  11. De følgende 10 brugere er enige:

  12. #1793
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    434

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Efter at have set et par TV-indslag fra diverse valgsteder, hvor valgtilforordnede står og tæller stemmesedler op i baggrunden, undrer jeg mig endnu en gang over, at man ikke indfører stemmeafgivelse via NemID.

    Jeg er konspiratorisk anlagt, så jeg gætter på at det er muligt at svindle med alle de manuelle krydser, hvis man virkelig vil. Det kan ikke passe, at der ikke kan findes langt billigere, sikrere og mindre bureaukratisk løsning, hvor man kan bruge sin demokratiske valgret online (og så skulle der selvfølgelig være en løsning for de få borgere, som af den ene eller anden grund ikke kan eller ønsker en digital løsning)

  13. De følgende 2 brugere er enige:

  14. #1794
    fckgo er offline Brandimprægner det her!
    Tilmeldingsdato
    Nov 2005
    Indlæg
    727

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af ryet Se meddelelser
    Efter at have set et par TV-indslag fra diverse valgsteder, hvor valgtilforordnede står og tæller stemmesedler op i baggrunden, undrer jeg mig endnu en gang over, at man ikke indfører stemmeafgivelse via NemID.

    Jeg er konspiratorisk anlagt, så jeg gætter på at det er muligt at svindle med alle de manuelle krydser, hvis man virkelig vil. Det kan ikke passe, at der ikke kan findes langt billigere, sikrere og mindre bureaukratisk løsning, hvor man kan bruge sin demokratiske valgret online (og så skulle der selvfølgelig være en løsning for de få borgere, som af den ene eller anden grund ikke kan eller ønsker en digital løsning)
    Jeg er lige så konspiratorisk anlagt, og jeg er overbevist om, at det er langt lettere at svindle med et digitalt valg. Heldigvis er fagfolk enige med mig: https://www.version2.dk/artikel/dans...blyant-1082849

    Desuden synes jeg, at selve den analoge valghandling har en værdi i sig selv. Det skaber en stemning omkring valget og gør demokratiet langt mere levende.


  15. #1795
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    434

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af fckgo Se meddelelser
    Jeg er lige så konspiratorisk anlagt, og jeg er overbevist om, at det er langt lettere at svindle med et digitalt valg. Heldigvis er fagfolk enige med mig: https://www.version2.dk/artikel/dans...blyant-1082849

    Desuden synes jeg, at selve den analoge valghandling har en værdi i sig selv. Det skaber en stemning omkring valget og gør demokratiet langt mere levende.
    Jeg er opmærksom på den digitale faldgrube, og er i øvrigt enig med dig i det sidste *rygsvømmer*

  16. #1796
    Tilmeldingsdato
    Apr 2002
    Indlæg
    3,546

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af ryet Se meddelelser
    Efter at have set et par TV-indslag fra diverse valgsteder, hvor valgtilforordnede står og tæller stemmesedler op i baggrunden, undrer jeg mig endnu en gang over, at man ikke indfører stemmeafgivelse via NemID.

    Jeg er konspiratorisk anlagt, så jeg gætter på at det er muligt at svindle med alle de manuelle krydser, hvis man virkelig vil. Det kan ikke passe, at der ikke kan findes langt billigere, sikrere og mindre bureaukratisk løsning, hvor man kan bruge sin demokratiske valgret online (og så skulle der selvfølgelig være en løsning for de få borgere, som af den ene eller anden grund ikke kan eller ønsker en digital løsning)
    Du har vist ikke været valgtilforordnet :-) Den mindste afvigelse fra protokollen, og så har du 4 pensionister der tæsker dig med sammenrullede regionsvalg-stemmesedler...

    Der er mange mennesker til stede, fra mange politiske partier, og ved den mindste usikkerhed om resultatet, så tælles der flere uafhængige gange. Det vil være voldsomt svært, at udføre snyd i større omfang.

    Med tanke på hvor sindsygt dårligt vi har styr på ALLE større IT projekter - og at prisen for et valg er ca. 25 kroner pr. mand - så undrer det mig, at nogen overhovedet overvejer tanken om at stemme elektronisk. (Og jeg er ellers personligt voldsomt glad for at smide alt lige fra vaskemaskiner til biler på internettet - men valghandlinger? Nej)
    --
    Enjoy your job, make lots of money, work within the law. Choose any two.
    ougar's Avatar


  17. #1797
    MCN er offline 1/11-06 - jeg var der!
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    832

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Når nu vi er ved undringer over valget, undrer det mig at nogle valgdistrikter valgte at børn ikke måtte gå ind i stemmeboksenene. Med tanke på alt det vi lærer vores børn om demokratisk deltagelse, medborgerskab mv i skole etc. så forekommer det enormt kontraproduktivt at forbyde børn i stemmeboksen.

    Og, jeg er med på den potentielle ‘jura’ i det om hemmelig afstemning etc, og jeg taler ej heller om at tage en 17-årig med, men bare en dreng eller pige på 10 år eller deromkring. Det undrer mig, at man (nogle) har valgt en regel om, at man ikke bare kan tage sit barn med uden alt det bøvl.

    MCN

  18. De følgende 6 brugere er enige:

  19. #1798
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    434

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af ougar Se meddelelser
    Du har vist ikke været valgtilforordnet :-) Den mindste afvigelse fra protokollen, og så har du 4 pensionister der tæsker dig med sammenrullede regionsvalg-stemmesedler...

    Der er mange mennesker til stede, fra mange politiske partier, og ved den mindste usikkerhed om resultatet, så tælles der flere uafhængige gange. Det vil være voldsomt svært, at udføre snyd i større omfang.

    Med tanke på hvor sindsygt dårligt vi har styr på ALLE større IT projekter - og at prisen for et valg er ca. 25 kroner pr. mand - så undrer det mig, at nogen overhovedet overvejer tanken om at stemme elektronisk. (Og jeg er ellers personligt voldsomt glad for at smide alt lige fra vaskemaskiner til biler på internettet - men valghandlinger? Nej)
    Nej, jeg har ikke været valgtilforordent, så det er da betryggende at høre fra en, som øjensynligt har, omend det ikke eliminerer paranoiaen over at alle mennesker snyder og bedrager, hvis de får muligheden;-)

    Min undren går egentlig også primært på at noget som burde være teknologisk simpelt ikke lader sig gøre (ligesom det i årevis undrede mig at der ikke var fingertouchfunktion på smartphones, indtil DET åbenbart lod sig løse).

    Jeg er da også overbevist om, at onlineafsteming bliver introduceret den dag det er teknologisk sikkert. Og det er vel også i demokratiets ånd, at man kan gøre sin indflydelse gældende så bredt som muligt, omend jeg bifalder fckgos forsvar for den analoge valghandling.

    Det var såmænd bare det (ved godt det her ikke er en diskussionstråd)

  20. #1799
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    1,551

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af ryet Se meddelelser
    Min undren går egentlig også primært på at noget som burde være teknologisk simpelt ikke lader sig gøre (ligesom det i årevis undrede mig at der ikke var fingertouchfunktion på smartphones, indtil DET åbenbart lod sig løse).
    Hvordan vil du sikre dig, at afstemningen er hemmelig og sket uden pres? Hvis du bare skal logge ind med nemid eller fingeraftryk, og du i øvrigt ellers er hjemme, så kan der jo i princippet stå en bag dig og fortælle, hvad du skal stemme. Det er sværere, når man kun står alenemand i stemmeboksen.

    Aner ikke hvem ham her er, men indlægget rammer spot on: https://www.facebook.com/tabacdk/pos...15478191654522

  21. Den følgende bruger er enig i dette:
    rsj

  22. #1800
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    272

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af h0ps Se meddelelser
    Hvordan vil du sikre dig, at afstemningen er hemmelig og sket uden pres? Hvis du bare skal logge ind med nemid eller fingeraftryk, og du i øvrigt ellers er hjemme, så kan der jo i princippet stå en bag dig og fortælle, hvad du skal stemme. Det er sværere, når man kun står alenemand i stemmeboksen.

    https://www.facebook.com/tabacdk/pos...15478191654522
    Arg den er vist lige så langt ude som at sige at du ikke kan sikre dig at der ikke er en der har bortført dit barn og kræver at du sætter dit kryds et bestemt sted.

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 3 users browsing this thread. (0 members and 3 guests)

Lignende emner

  1. Den store "Det undrer mig tråd", volume to
    By Mandrilen in forum Diverse
    Svar: 604
    Sidste Meddelelse: 24.09.11, 20:40
  2. Svar: 553
    Sidste Meddelelse: 15.09.10, 22:38
  3. Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. III
    By Pipetown in forum Diverse
    Svar: 621
    Sidste Meddelelse: 04.12.09, 10:10
  4. Den store "Det undrer mig" tråd III
    By Pipetown in forum Diverse
    Svar: 107
    Sidste Meddelelse: 02.08.08, 15:38

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •