Side 112 af 172 FørsteFørste ... 1262102109110111112113114115122162 ... SidsteSidste
Viser resultater 1,666 til 1,680 af 2570

Emner: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

  1. #1666
    Tilmeldingsdato
    Nov 2004
    Indlæg
    1,318

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af Jobbeelg Se meddelelser
    Jeg kan ikke helt se, at jeg har skrevet, at han ikke skal straffes...?
    Politiet skal vel have tid til at undersøge om nogen har lidt skade, enten fysisk eller materielt.
    I think people need to be educated to the fact that marijuana is not a drug. Marijuana is an herb and a flower. God put it here. If He put it here and He wants it to grow, what gives the government the right to say that God is wrong?
    Willie Nelson
    Nygzen's Avatar

  2. #1667
    Tilmeldingsdato
    Mar 2004
    Indlæg
    1,873

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af ougar Se meddelelser
    Så du undrer dig over varetægtsfængslingen?
    Nej, jeg undrer mig over, at der skal bruges ressourcer på efterforskning i en tilståelsessag, der jo ret beset er forholdsvis banal.
    Men der er fine bud i Skakten, der i hvert fald har gjort mig lidt klogere. Dog er jeg ikke overbevist om, at det er den rigtige prioitering.

    Citat Oprindeligt indsendt af Nyzgen
    Politiet skal vel have tid til at undersøge om nogen har lidt skade, enten fysisk eller materielt.
    De havde vel meldt sig? Anyways, hvordan efterforsker man det? Er det ikke bare noget med nogle opslag til offentligheden?
    Tiramisultras - måske med ske?
    Måske bananer, måske fasaner?
    Men det smager bedst med pizzarest! (...og kulørte lamper)
    Jobbeelg's Avatar

  3. #1668
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,398

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af Jobbeelg Se meddelelser
    Hvad er det, de vil efterforske?
    Med meget stor sandsynlighed: Om der var medskyldige. Og derfor vil de forhindre den anholdte i at kontakte dem eller andre.

  4. #1669
    Tilmeldingsdato
    Jan 2006
    Indlæg
    851

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af Jobbeelg Se meddelelser
    Hvad er det, de vil efterforske?
    Jeg kender ikke svaret, men en umiddelbar tanke:
    Politiet skal vel også sikre sig at det er plausibelt at personen, der tilstår rent faktisk har begået forbrydelsen. Dette således at man ikke, ved en falsk tilståelse, kan dække over andre personer eller dække over andre forbrydelser.
    Dertil kommer, som allerede nævnt, at politiet har en interesse i at få omstændigheder omkring forbrydelsen afdækket i forhold til identificere andre skyldige personer, andre strafbare forhold, andre ofre for samme forbrydelse, etc.

  5. Den følgende bruger er enig i dette:

  6. #1670
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,119

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af tobynator Se meddelelser
    Jeg kender ikke svaret, men en umiddelbar tanke:
    Politiet skal vel også sikre sig at det er plausibelt at personen, der tilstår rent faktisk har begået forbrydelsen. Dette således at man ikke, ved en falsk tilståelse, kan dække over andre personer eller dække over andre forbrydelser.
    Dertil kommer, som allerede nævnt, at politiet har en interesse i at få omstændigheder omkring forbrydelsen afdækket i forhold til identificere andre skyldige personer, andre strafbare forhold, andre ofre for samme forbrydelse, etc.
    Præcis. Det er et almindeligt princip i en retsstat, at man også efterforsker tilståelsessager. Udover at det kan have betydning for, præcis hvad sigtelsen skal lyde på, kan der være medskyldige. Men endnu værre kan en tilståelse som nævnt være falsk, hvilket kan dække over endnu værre forbrydelser.
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  7. De følgende 2 brugere er enige:

  8. #1671
    Tilmeldingsdato
    Oct 2012
    Indlæg
    9

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Den sigtede ville jo kunne trække sin tilståelse tilbage under retssagen. Han kunne måske oven i købet påstå, at han er blevet lokket til at tilstå. Hvis sagen ikke er ordentligt efterforsket, vil anklageren stå uden en sag.

  9. De følgende 7 brugere er enige:

  10. #1672
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    1,641

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    At så mange elite-sportsfolk tilsyneladende lider af astma/adhd eller lign....
    If wars can be started by lies - they can be stopped by truth. (Julian Assange)

  11. #1673
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    42

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af Orb Se meddelelser
    At så mange elite-sportsfolk tilsyneladende lider af astma/adhd eller lign....
    Under OL i 2008, var det hver 4. danske udøver, der led af astma.

    Forskere hælder til, at det skyldes voldsomt belastning på lungerne i forbindelse med hård træning. I øvrigt skulle det også blive gradvist værre med alderen, som så skulle forklare at der i de sportsgrene, hvor man stadig kan være med i en høj alder, skulle være endnu flere der lider af skidtet....
    Mvh

    Allano
    CPHK#01

  12. #1674
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    1,641

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af Allano Se meddelelser
    Under OL i 2008, var det hver 4. danske udøver, der led af astma.

    Forskere hælder til, at det skyldes voldsomt belastning på lungerne i forbindelse med hård træning. I øvrigt skulle det også blive gradvist værre med alderen, som så skulle forklare at der i de sportsgrene, hvor man stadig kan være med i en høj alder, skulle være endnu flere der lider af skidtet....
    Det er sikkert en del af sandheden - der er også den mulighed at vi befinder vi os i i dopingens gråzone -
    I kjølvannet av at Martin Johnsrud Sundby ble dømt for brudd på dopingreglene har norsk langrenn måttet tåle mange spørsmål omkring bruk av astmamedisin.
    Nå kan TV 2 avsløre at friske løpere ble tilbudt astmamedisin før de skulle gå løp for Norge sist vinter.
    – Dette er forebyggende helsearbeid, sier sportssjef Vidar Løfshus.
    http://www.tv2.no/sport/8541900/
    If wars can be started by lies - they can be stopped by truth. (Julian Assange)

  13. Den følgende bruger er enig i dette:
    MCN

  14. #1675
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    683

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Det her undrer mig...

    14389016_10154569516939044_36829268_n.jpg

    ... og pisser mig måske også lidt af...

  15. De følgende 7 brugere er enige:

  16. #1676
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    1,562

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Det undrer mig at alle de verdens udenlandske medier nævner Københavns cykel kultur som en af årsagerne til at vi er verdens bedste by at bo i....

    Har de prøvet at cykle igennem København i myldretiden? At så mange folk cykler er vel til dels et udtryk for de høje priser på offentlig transport.

  17. De følgende 6 brugere er enige:

  18. #1677
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    494

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af Allano Se meddelelser
    Under OL i 2008, var det hver 4. danske udøver, der led af astma.

    Forskere hælder til, at det skyldes voldsomt belastning på lungerne i forbindelse med hård træning. I øvrigt skulle det også blive gradvist værre med alderen, som så skulle forklare at der i de sportsgrene, hvor man stadig kan være med i en høj alder, skulle være endnu flere der lider af skidtet....
    I en alder af 50 år (2011) fik jeg gamle mand overanstrengelsesastma pga løb. Og jeg løber ikke hurtigt, men følelsen af at halsen snører sig sammen, så man ikke kan få luft, er godt nok ikke behagelig :(

    Mvh Bjørn

  19. #1678
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    952

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Svaret på hvorfor kontraktfrie spillere er billigere end de der skal købes fri er helt generelt, som flere har været inde på, imperfekte markeder. At der er ikke fuld information til alle om hvad en given fodboldydelse er værd er blevet nævnt, og klubber ved sikkert mere om hvad en ydelse er værd for dem end spilleren gør. Men en af de helt store imperfektioner i økonomien er skat. En spiller skal betale indkomstskat, en klub skal i bedste fald betale virksomhedsskat, men i de fleste tilfælde ingen skat, da pengene går til at dække underskud eller bliver investeret i nye spillere. Derfor er værdien af et sign-on fee langt mindre for spilleren end den samme transfer er for en klub, og sign-on vil derfor være mindre end transfer.

  20. Den følgende bruger er enig i dette:

  21. #1679
    Tilmeldingsdato
    Feb 2011
    Indlæg
    586

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Jeg undrer mig over, at ham danskeren i Formel 1 kan vedblive at være forsidestof i tabloidpressen, uagtet at han kører i en bil, der ikke kan konkurrere og ikke har leveret noget, der ligner et resultat i umindelige tider. Og dertil oven i købet er en rimeligt uspændende person. Er Formel 1 virkelig så kæmpe en 'sport', at det er spændende bare at deltage?

  22. De følgende 6 brugere er enige:

  23. #1680
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    1,315

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af Claudemir Fanatic Se meddelelser
    Jeg undrer mig over, at ham danskeren i Formel 1 kan vedblive at være forsidestof i tabloidpressen, uagtet at han kører i en bil, der ikke kan konkurrere og ikke har leveret noget, der ligner et resultat i umindelige tider. Og dertil oven i købet er en rimeligt uspændende person. Er Formel 1 virkelig så kæmpe en 'sport', at det er spændende bare at deltage?
    Det generer langt mest trafik på de forskellige nyheds og sportssider, om vi synes det er fedt eller ej. Der er penge i en lyshåret ung fyr i en racerbil, desværre.

  24. Den følgende bruger er enig i dette:

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 6 users browsing this thread. (0 members and 6 guests)

Lignende emner

  1. Den store "Det undrer mig tråd", volume to
    By Mandrilen in forum Diverse
    Svar: 604
    Sidste Meddelelse: 24.09.11, 20:40
  2. Svar: 553
    Sidste Meddelelse: 15.09.10, 22:38
  3. Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. III
    By Pipetown in forum Diverse
    Svar: 621
    Sidste Meddelelse: 04.12.09, 10:10
  4. Den store "Det undrer mig" tråd III
    By Pipetown in forum Diverse
    Svar: 107
    Sidste Meddelelse: 02.08.08, 15:38

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •