Side 115 af 172 FørsteFørste ... 1565105112113114115116117118125165 ... SidsteSidste
Viser resultater 1,711 til 1,725 af 2570

Emner: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

  1. #1711
    Tilmeldingsdato
    Mar 2004
    Indlæg
    1,873

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af VillaMan Se meddelelser
    Den er nem at svare på. Fordi man ikke ved, hvordan man gør. Svarer både på egne og en hel masse andres vegne. Du er velkommen ;-)
    Det undrer mig at folk hellere vil beholde et umuligt kodeord end at læse brugsanvisningen/google
    Tiramisultras - måske med ske?
    Måske bananer, måske fasaner?
    Men det smager bedst med pizzarest! (...og kulørte lamper)
    Jobbeelg's Avatar

  2. De følgende 3 brugere er enige:

  3. #1712
    Tilmeldingsdato
    Nov 2006
    Indlæg
    558

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af Jobbeelg Se meddelelser
    Det undrer mig at folk hellere vil beholde et umuligt kodeord end at læse brugsanvisningen/google
    Jeg tror at det er 100 gange nemmere for mine forældre på 63 at have et latterligt langt og umuligt kodeord skrevet ned på et stykke papir, som de så finder frem de 1-2 gange om året det bliver aktuelt at koble en ny enhed på deres wifi fremfor at ændre det til vivilhadelaneyhjem

  4. Den følgende bruger er enig i dette:

  5. #1713
    Tilmeldingsdato
    Mar 2004
    Indlæg
    1,873

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af Lindrup Se meddelelser
    Jeg tror at det er 100 gange nemmere for mine forældre på 63 at have et latterligt langt og umuligt kodeord skrevet ned på et stykke papir, som de så finder frem de 1-2 gange om året det bliver aktuelt at koble en ny enhed på deres wifi fremfor at ændre det til vivilhadelaneyhjem
    Er det ikke derfor, at man får børn? For at man ikke behøver følge med teknologien?
    Anyways, så skulle jeg måske have smidt den disclaimer på, at min undren primært går på folk, der er 50- år gamle
    Tiramisultras - måske med ske?
    Måske bananer, måske fasaner?
    Men det smager bedst med pizzarest! (...og kulørte lamper)
    Jobbeelg's Avatar

  6. #1714
    Tilmeldingsdato
    Nov 2006
    Indlæg
    558

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af Jobbeelg Se meddelelser
    Er det ikke derfor, at man får børn? For at man ikke behøver følge med teknologien?
    Anyways, så skulle jeg måske have smidt den disclaimer på, at min undren primært går på folk, der er 50- år gamle
    Jeg tror ikke mine forældre tænkte særligt meget på deres wifi router den sommerdag i 1989 ;)

  7. De følgende 5 brugere er enige:

  8. #1715
    Tilmeldingsdato
    Jun 2006
    Indlæg
    140

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af Jobbeelg Se meddelelser
    Er det ikke derfor, at man får børn? For at man ikke behøver følge med teknologien?
    Anyways, så skulle jeg måske have smidt den disclaimer på, at min undren primært går på folk, der er 50- år gamle
    Jeg skifter ikke - jeg lærer kodeordet for derefter at genbruge det på nogle af mine logins. Og jeg er under 50 ;-)
    jEoLY

  9. #1716
    Tilmeldingsdato
    Mar 2002
    Indlæg
    148

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    [QUOTE=Jobbeelg;
    Hvornår er det nogensinde en fordel, at man skal have koden LklsXi93mX202pU187 fremfor TomHogli84?
    ?[/QUOTE]

    Spooky! Hvor kan du min kode fra :-(
    Raptus

  10. #1717
    Tilmeldingsdato
    Aug 2007
    Indlæg
    946

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af Lindrup Se meddelelser
    Jeg tror at det er 100 gange nemmere for mine forældre på 63 at have et latterligt langt og umuligt kodeord skrevet ned på et stykke papir, som de så finder frem de 1-2 gange om året det bliver aktuelt at koble en ny enhed på deres wifi fremfor at ændre det til vivilhadelaneyhjem
    Jeg vil overlade det til VSTGNN at hade deres spillere hjem igen.

  11. De følgende 2 brugere er enige:

  12. #1718
    zebos er offline can't put this day back
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    2,837

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Det undrer mig at betegnelsen for en kamp mellem F.C. København og Brøndby af mange ikke længere betegnes for "New Firm", som var den oprindelige, unikke betegnelse, men i stedet det kedelige, generiske "Derby"?

    Jeg mener at det "derby" bliver brugt generelt rundt omkring i verden til at betegne lokalopgør o.l. Det undrer mig i samme moment, at hvis man ikke kan lide "New Firm", hvorfor man så ikke har fundet på noget mere unikt?

    https://en.wikipedia.org/wiki/New_Firm_(Denmark)

    https://da.wikipedia.org/wiki/Slaget_om_K%C3%B8benhavn
    Sidst redigeret af zebos : 19.02.17 kl. 10:30
    At the first world's fair, the 1851 Crystal Palace Exhibition in London, trinkets abounded, everything from handbills to small cards, all emblazoned with the image of the Crystal Palace.

  13. #1719
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    2,215

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Jeg tror det er en af de få ting som både FCK- og Brøndby tilhængere kan blive enig om. Den indbyrdes kamp kaldes derby, for det er hvad det er, et local derby,
    Ved at kalde det "derby" så refereres der til lokalopgør generelt, og ikke til et bestemt andet derby, som der naivt forsøges at efterlignes. New firm er en (håbløs) reference til Old firm mellem Celtic og Rangers.

  14. De følgende 2 brugere er enige:

  15. #1720
    Tilmeldingsdato
    Dec 2001
    Indlæg
    888

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Man kan kalde det hvad man vil, bare ikke "Slaget om København" - jeg får KNOPPER

    Brøndby har INTET med København at gøre - INTET
    / Erik B.

    DOBBELT Latté, om jeg må be'


  16. #1721
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    1,139

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Det undre mig, at når det her er niveauet..
    - Der er alt for højt op til tribunen. Hvis man ikke længere er 25 år og frisk på benene, så kan det godt gå hen og blive lidt af en kamp at komme derop. Hvis du oven i købet skal have noget at drikke eller spise, så skal du jo hele vejen ned igen. Det kender jeg flere, som har haft problemer med, siger hun.
    ..så er der ikke en journalist der synes, at den dersens kritik af Parken er latterlig, hyklerisk og snothamrende pinlig?
    Krølben

    Et forsigtigt bud (uden at være sikker i øvrigt) kan være, at der hentydes til vi ikke ved, om vi har to liv og derfor ikke kan spå om vi kan give vores to liv til Brøndby IF.
    Krølben's Avatar


  17. #1722
    Tilmeldingsdato
    Mar 2002
    Indlæg
    2,224

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af FC Franni Se meddelelser
    kun fordi jeg i dag er ret rolig nøjes jeg med at undre mig og bliver ikke helt afpisset:
    Hvorfor følger der kun så ekstremt kort en ledning med til en relativ dyr maskine som en ipad er? Man skal jo nærmest sidde oven på en stikkontakt, når knægten har tappet batteriet!!
    En anden ting med iPads, der både er kilde til undren og gentagen afpisning:

    Min iPad taber strøm, hvis jeg bruger den, mens den er sat til opladning. Grrrrr!!!

    Og når den så er død, skal man lige bruge 5-10 minutter på at vente på, at den kommer til live igen. Det er da helt sort, at de ikke har lavet et system, der sikrer, at der er liv i apparatet, så snart det er sluttet til en oplader.
    /Giggs

    København er en grim by med grimme mennesker og klamme dialekter. Lige fra Østerbro til Lyngby. Det eneste sted i København jeg har oplevet flinke mennesker er i Næstved.

  18. De følgende 4 brugere er enige:

  19. #1723
    Tilmeldingsdato
    Apr 2002
    Indlæg
    3,550

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af giggs Se meddelelser
    En anden ting med iPads, der både er kilde til undren og gentagen afpisning:

    Min iPad taber strøm, hvis jeg bruger den, mens den er sat til opladning. Grrrrr!!!

    Og når den så er død, skal man lige bruge 5-10 minutter på at vente på, at den kommer til live igen. Det er da helt sort, at de ikke har lavet et system, der sikrer, at der er liv i apparatet, så snart det er sluttet til en oplader.
    Jeg tror at du skal checke enten din lader eller hvilke apps, der kører amok i baggrunden eller begge dele. Hvis du bruger en ordentlig lader, der kan levere de 2A, som iPad'en kræver for at lade korrekt, så lader den typisk en del hurtigere, end man kan bruge batteriet - uanset hvad man bruger den til. Bemærk i øvrigt at en iPhone-lader IKKE kan levere nok strøm til at lade en iPad ordentligt.

    Og grunden til at du skal vente, når den er løbet helt tør for strøm (*) er for at sikre, at den ikke løber tør igen under boot. Hvis den går ned igen under bootsekvensen, så kan det "beskadige" softwaren, så derfor venter den med at boote, til den er sikker på, at den har batteri nok til at komme helt op. So it's not a bug, it's a feature :-)

    (Hvis det mere var en "det pisser mig af" end en "det undrer mig at", beklager jeg :-)

    (*) Man skal vente ret meget mindre end 10 minutter. Hvis det tager 5-10 minutter, så skal laderen lige checkes en gang til :-)
    --
    Enjoy your job, make lots of money, work within the law. Choose any two.
    ougar's Avatar

  20. Den følgende bruger er enig i dette:

  21. #1724
    Tilmeldingsdato
    Mar 2002
    Indlæg
    2,224

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af ougar Se meddelelser
    Jeg tror at du skal checke enten din lader eller hvilke apps, der kører amok i baggrunden eller begge dele. Hvis du bruger en ordentlig lader, der kan levere de 2A, som iPad'en kræver for at lade korrekt, så lader den typisk en del hurtigere, end man kan bruge batteriet - uanset hvad man bruger den til. Bemærk i øvrigt at en iPhone-lader IKKE kan levere nok strøm til at lade en iPad ordentligt.

    Og grunden til at du skal vente, når den er løbet helt tør for strøm (*) er for at sikre, at den ikke løber tør igen under boot. Hvis den går ned igen under bootsekvensen, så kan det "beskadige" softwaren, så derfor venter den med at boote, til den er sikker på, at den har batteri nok til at komme helt op. So it's not a bug, it's a feature :-)

    (Hvis det mere var en "det pisser mig af" end en "det undrer mig at", beklager jeg :-)

    (*) Man skal vente ret meget mindre end 10 minutter. Hvis det tager 5-10 minutter, så skal laderen lige checkes en gang til :-)
    Det med bootningen kan jeg leve med. Specielt hvis de fik fikset problemet med, at man ikke kan bypasse opladningen af batteriet, mens man bruger apperatet. De må da være muligt at sikre, at apparatet ikke bruger mere energi, end der tilføres. Tænk hvis en PC havde samme problem. Så kunne man jo dårligt arbejde en dag, før den løb tør.

    Der er åbenbart også folk med iPhones, der lider under det samme, kan jeg google mig frem til. Jeg tillader mig at holde fat i, at det er en designfejl. Det er i hvert fald irriterende.
    /Giggs

    København er en grim by med grimme mennesker og klamme dialekter. Lige fra Østerbro til Lyngby. Det eneste sted i København jeg har oplevet flinke mennesker er i Næstved.

  22. #1725
    Tilmeldingsdato
    Dec 2001
    Indlæg
    888

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    ... at selv de største selverklærede moderne feminister stadig forventer at manden betaler middagen.

    (Jeg betaler da, da jeg ikke nærig, men...)
    / Erik B.

    DOBBELT Latté, om jeg må be'

  23. De følgende 5 brugere er enige:

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 3 users browsing this thread. (0 members and 3 guests)

Lignende emner

  1. Den store "Det undrer mig tråd", volume to
    By Mandrilen in forum Diverse
    Svar: 604
    Sidste Meddelelse: 24.09.11, 20:40
  2. Svar: 553
    Sidste Meddelelse: 15.09.10, 22:38
  3. Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. III
    By Pipetown in forum Diverse
    Svar: 621
    Sidste Meddelelse: 04.12.09, 10:10
  4. Den store "Det undrer mig" tråd III
    By Pipetown in forum Diverse
    Svar: 107
    Sidste Meddelelse: 02.08.08, 15:38

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •