Side 116 af 172 FørsteFørste ... 1666106113114115116117118119126166 ... SidsteSidste
Viser resultater 1,726 til 1,740 af 2570

Emner: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

  1. #1726
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,397

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Det undrer mig, at AaBs seneste hattrickhelt hedder Thellufsen.

    Der er da for hulen ingen, der hedder Thelluf til fornavn. Dansk Statistik er enige – søg selv. Hvor i alverden har de så hevet 'Thellufsen' frem fra?

  2. Den følgende bruger er enig i dette:

  3. #1727
    Tilmeldingsdato
    Aug 2015
    Indlæg
    720

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    https://www.kristeligt-dagblad.dk/ki...sen-og-nielsen

    TL;DR: I 1904 blev den første navnelov lavet og i den fik man mulighed for at tage efternavn efter bl.a. sted- og kaldenavne istedet for sit -sen navn som kom fra "søn af" osv. osv. Så man kunne godt kalde sig <stednavn>-sen.

    - Men - Jeg har faktisk fundet en der hed Thelluf til fornavn, så Thellufsen er sådan set også gangbart efter den gamle definition som er den med "søn af <faders fornavn>"

    http://www.lenerysz.dk/database/1675.html

  4. De følgende 4 brugere er enige:

  5. #1728
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,397

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Det undrer mig, at der ikke er snak om DortmUEFA efter aftenens kamp. Aubemeyang var jo tykt offside, da han fuldendte sit hattrick.

    Og det undrer mig en del mere, at ingen taler om et moralsk vakuum efter at Lewandowski filmede sig til straffe mod Arsenal, og fik fremkaldt et rødt kort oven i hatten.

    Men det ville jo spolere den gamle myte om at ét og kun ét hold spiller skuespil og får hjælp af dommerne i hver evig eneste kamp.

  6. De følgende 2 brugere er enige:

  7. #1729
    Tilmeldingsdato
    Aug 2013
    Indlæg
    392

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af -smølle Se meddelelser
    Det undrer mig, at der ikke er snak om DortmUEFA efter aftenens kamp. Aubemeyang var jo tykt offside, da han fuldendte sit hattrick.

    Og det undrer mig en del mere, at ingen taler om et moralsk vakuum efter at Lewandowski filmede sig til straffe mod Arsenal, og fik fremkaldt et rødt kort oven i hatten.

    Men det ville jo spolere den gamle myte om at ét og kun ét hold spiller skuespil og får hjælp af dommerne i hver evig eneste kamp.
    Der er en forskel at det ikke havde en stor betydning på kampen, at dommeren var elendig.

    Men det er også noget der var meget skidt, og mht til PSG - Barcelona kampen, så var det fandme ikke kun noget der gik imod Barcelona, PSG fik også dommerhjælp, men det ændrer da ikke på at det er fuldstændig til grin.

    Jeg så ikke Dortmund - Benfica, andet end det sidste mål som var offside, men ved ikke om der har været andre kendelser i kampen der var helt væk.

  8. #1730
    Tilmeldingsdato
    Sep 2004
    Indlæg
    1,016

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af engulf Se meddelelser
    Der er en forskel at det ikke havde en stor betydning på kampen, at dommeren var elendig.

    Men det er også noget der var meget skidt, og mht til PSG - Barcelona kampen, så var det fandme ikke kun noget der gik imod Barcelona, PSG fik også dommerhjælp, men det ændrer da ikke på at det er fuldstændig til grin.

    Jeg så ikke Dortmund - Benfica, andet end det sidste mål som var offside, men ved ikke om der har været andre kendelser i kampen der var helt væk.
    At sige kendelsen mod Arsenal med straffe og efterfølgende rødt ikke havde betydning for kampen, indikerer man ikke har set kampen.

  9. #1731
    Tilmeldingsdato
    Sep 2013
    Indlæg
    247

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    ...at der findes folk, der kan hidse sig op over, at en anden klub tørrer røv i en fodboldtrøje.

    Lidt på samme (prollede) facon, når nogen skal tilte over, at folk sviner eller gør grin med deres mor.

    http://www.bt.dk/superligaen/agfere-...r-os-skidt-paa

  10. De følgende 3 brugere er enige:

  11. #1732
    Tilmeldingsdato
    Jul 2003
    Indlæg
    170

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Det undrer mig at AGF - Randers, et af de få lokalopgør med nerve i dansk fodbold, ikke er en del af "Derby weekend" konceptet?

  12. De følgende 11 brugere er enige:

  13. #1733
    Tilmeldingsdato
    May 2002
    Indlæg
    236

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af Vivid Se meddelelser
    ...at der findes folk, der kan hidse sig op over, at en anden klub tørrer røv i en fodboldtrøje.

    Lidt på samme (prollede) facon, når nogen skal tilte over, at folk sviner eller gør grin med deres mor.

    http://www.bt.dk/superligaen/agfere-...r-os-skidt-paa
    Hmm tænker at hvis det var Troels Bech der gjorde det med en smuk hvid spillertrøje, skulle det nok få fyret op under mine kedler, uanset hvor prollet tiltaget måtte syntes.
    I not a god - I'm a holy man
    Jazzie's Avatar

  14. De følgende 3 brugere er enige:

  15. #1734
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    419

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Det der undrer mest er at gravgård som jeg altid har anset for normalt begavet deltager i sådan et stunt...

  16. De følgende 4 brugere er enige:

  17. #1735
    Tilmeldingsdato
    Sep 2013
    Indlæg
    247

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af Jazzie Se meddelelser
    Hmm tænker at hvis det var Troels Bech der gjorde det med en smuk hvid spillertrøje, skulle det nok få fyret op under mine kedler, uanset hvor prollet tiltaget måtte syntes.
    Ja og det undrer mig. Muligt jeg er en bebrillet kaffedrikker, men forstår simpelthen ikke, man kan blive irriteret/ophidset over fodbold el. andre lignende ting.

    Når det er sagt, synes jeg, handlingen er fin, såfremt det giver mere interesse til Superligaen på samme måde som Ståle/Guld-Glen gjorde. Generelt mere rivalisering kunne være ønskværdig, hvis man ser på produktet FCK (/Superligaen). Derfor der også er flere penge i boksning, når de implicerede lige laver lidt teater.

    På det fodboldmæssige man man ikke konkurrere med f.eks. Premiership.

  18. #1736
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,397

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af Vivid Se meddelelser
    JMuligt jeg er en bebrillet kaffedrikker, men forstår simpelthen ikke, man kan blive ophidset over fodbold ...
    Er du sikker på, det ikke er valium du drikker? ;-)


  19. #1737
    Tilmeldingsdato
    May 2012
    Indlæg
    850

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Det undrer mig, at jeg i visse tråde ikke kan lave mellemrum i teksten før teksten står der?

  20. #1738
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,397

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Det undrer mig, at kampen slutter af med Zak Egholm, der lægger op til Spartan, hvor "der er en, der brækker hele to ankler!!"

    Hvad der ikke undrer mig er, at jeg til daglig ikke får set en skid på Kanal 5 ... men jeg kan godt nok studse over hvilken type, der ville sidde og glæde sig til lige det, og hvordan ham Zak fik så meget begejstring i stemmen.

  21. De følgende 8 brugere er enige:

  22. #1739
    Tilmeldingsdato
    Aug 2009
    Indlæg
    129

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af -smølle Se meddelelser
    Det undrer mig, at kampen slutter af med Zak Egholm, der lægger op til Spartan, hvor "der er en, der brækker hele to ankler!!"

    Hvad der ikke undrer mig er, at jeg til daglig ikke får set en skid på Kanal 5 ... men jeg kan godt nok studse over hvilken type, der ville sidde og glæde sig til lige det, og hvordan ham Zak fik så meget begejstring i stemmen.
    Det skal jeg se!

  23. #1740
    Tilmeldingsdato
    Oct 2009
    Indlæg
    131

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Det undrer mig, at ingen danske kanaler har investeret i at vise Roma-Lazio i aften. Jeg ved ikke for fem kroner blandet om rettighedsindkøb, men at Rom-derbyet i Coppa Italia ikke bliver vist, når man samtidig viser Rotherham-Sheffield Wednesday på 3 Sport 2, kan jeg godt undre mig over.

  24. De følgende 5 brugere er enige:

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 5 users browsing this thread. (0 members and 5 guests)

Lignende emner

  1. Den store "Det undrer mig tråd", volume to
    By Mandrilen in forum Diverse
    Svar: 604
    Sidste Meddelelse: 24.09.11, 20:40
  2. Svar: 553
    Sidste Meddelelse: 15.09.10, 22:38
  3. Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. III
    By Pipetown in forum Diverse
    Svar: 621
    Sidste Meddelelse: 04.12.09, 10:10
  4. Den store "Det undrer mig" tråd III
    By Pipetown in forum Diverse
    Svar: 107
    Sidste Meddelelse: 02.08.08, 15:38

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •