Side 119 af 172 FørsteFørste ... 1969109116117118119120121122129169 ... SidsteSidste
Viser resultater 1,771 til 1,785 af 2570

Emner: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

  1. #1771
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,394

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af fckgo Se meddelelser
    Det undrer mig, at rigtig mange folk på de sociale medier kommenterer positive tilkendegivelser eller opbakning til kvindelandsholdet med ting i stil med "har du nogensinde set en kamp i kvindeligaen?" eller "du interesserer dig ikke for det, når det bliver hverdag igen".

    Skulle det virkelig være nødvendigt at se kvindefodbold på klubplan for at måtte følge med i det på landsholdsplan? Det giver da god mening at være interesseret, når man har Danmark at holde med, men ikke være så interesseret, når man ikke har en klub at holde med.
    Vi tog den i skakten, men et mere langtidsholdbart bud på et svar ;-)

    – jeg tror godt jeg forstår det, al den stund at det tit kommer som et lidt opgivende svar på opfordringer til at indføre ligestilling for kvinderne, helt eller delvist, at give dem meget højere bonusser, at de i modsætning til mændene både kommer med til EM og gør det godt dér.

    Og var der mere entusiasme i dagligdagen, var der nogen væsentlig interesse for at se ligakampe på stadion eller i tv, også fra udlandet, så ville der være en meget bedre chance for at øge den ligestilling. Men når nu man kan se, at lysten til at dyrke kvindefodbold som tilskuersport ser ud til at toppe på samme måde som interessen for curling eller omnium i OL, nemlig når Danmark er tæt på medaljer (og bliver vist på DR1 eller TV2), og derefter formentlig straks forsvinder igen, så er det fristende at spørge om folk selv har tænkt sig at gøre det bæredygtigt som professionel sport.

    For det der driver cirkusset i ind- og udland er jo at vi møder op på stadion og bruger en masse penge, og betaler dyre tv-pakker med en masse internationale kampe (og en fandens masse reklameblokke). Jeg tror ikke det skal læses som specielt frelst eller nedsættende, og for så vidt heller ikke fjendsk mod kvindefodbold selv om der selvfølgelig sagtens kan være et overlap – bare som lidt frustration over noget, der godt kan virke ret naivt.

  2. De følgende 8 brugere er enige:

  3. #1772
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    1,509

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Folk, der kommer rugbrød (og bare brød generelt) i køleskabet. Hvad har i gang i?! Syge, syge mennesker! Det bliver jo tørt som 1 i helvede!
    72' Grønkjær leger med Barca, Barca-style. Rob Palmer @ SkySports 1: "Gronkjaer... he's like the Peter Pan of football, flying around the field... calmness, composure, awareness, footwork, skill... fantastic!" Video (med engelske komm.), Video (med danske komm.)


  4. #1773
    Tilmeldingsdato
    Aug 2016
    Indlæg
    12

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Men det holder sig længere!

  5. #1774
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,394

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Det undrer mig, at vores fine nye midtbanemand bliver kaldt Carlos Zeca af klubben. Han hedder jo ikke Zeca fra fødslen – det er et kunstnernavn, om man vil.

    Så det svarer lidt til at vi skulle have præsenteret Anderson Deco eller Nuno Maniche, Kepler Pepe eller Luis Nani. Og ja, jeg måtte slå dem alle op.

    Lad da bare Zeca være Zeca inden der går "Hjalte Bo" i det, og alle begynder at bruge det gale navn ;-)

  6. De følgende 2 brugere er enige:

  7. #1775
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af -smølle Se meddelelser
    Det undrer mig, at vores fine nye midtbanemand bliver kaldt Carlos Zeca af klubben. Han hedder jo ikke Zeca fra fødslen – det er et kunstnernavn, om man vil.

    Så det svarer lidt til at vi skulle have præsenteret Anderson Deco eller Nuno Maniche, Kepler Pepe eller Luis Nani. Og ja, jeg måtte slå dem alle op.

    Lad da bare Zeca være Zeca inden der går "Hjalte Bo" i det, og alle begynder at bruge det gale navn ;-)
    Eller Mathias Zanka og Morten Duncan :-)

  8. De følgende 4 brugere er enige:

  9. #1776
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,394

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Eller Mathias Zanka og Morten Duncan :-)
    Jeg er ikke helt sikker på jeg er med ... og det undrer mig i øvrigt at man stadig ikke kan bruge denne emoji på Sidelinien i 2017 ;-)


  10. Den følgende bruger er enig i dette:

  11. #1777
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    2,326

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Lidt i samme stil som de ovenstående indlæg undrer det mig, at det tilsyneladende er blevet helt normalt at omtale spillerne ved fornavn. Jeg ser og hører ofte medfans, der blot kalder Robin Olsen for Robin, Verbic for Benji, Erik Johansson for Erik, Bengtsson for Pierre og så videre. Hvis man ikke kender dem personligt, virker det bare underligt, synes jeg.

    I øvrigt kunne man så pege på, at mange - og deriblandt mig selv - sjældent kalder Ståle for andet end Ståle eller Zanka for andet end Zanka. Et gæt kunne være at det måske skyldes noget med, at de fleste kender dem under de navne, og det måske endda ville skabe tvivl, hvis man begyndte at kalde dem noget andet.
    Jeg har været anfører som 2. års gennem alle ungdomsrækker og mener også, at jeg er berettiget til at blive det på førsteholdet en dag, når jeg har fået erfaringen - Thomas Delaney, 2010.
    Gandhi's Avatar

  12. De følgende 2 brugere er enige:

  13. #1778
    Tilmeldingsdato
    Apr 2002
    Indlæg
    3,546

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af Gandhi Se meddelelser
    I øvrigt kunne man så pege på, at mange - og deriblandt mig selv - sjældent kalder Ståle for andet end Ståle eller Zanka for andet end Zanka. Et gæt kunne være at det måske skyldes noget med, at de fleste kender dem under de navne, og det måske endda ville skabe tvivl, hvis man begyndte at kalde dem noget andet.
    Ja for satan. Jeg ville blive helt rundt på gulvet af forvirring, hvis du pludselig begyndte at snakke om en "Solbakken". Det kan jo være hvem som helst :-)

    (ok, jeg sidder og laver noget kedeligt, og skulle lige af med en dumsmart bemærkning)
    --
    Enjoy your job, make lots of money, work within the law. Choose any two.
    ougar's Avatar

  14. De følgende 2 brugere er enige:

  15. #1779
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    1,551

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af Gandhi Se meddelelser
    Jeg ser og hører ofte medfans, der blot kalder Robin Olsen for Robin, Verbic for Benji, Erik Johansson for Erik, Bengtsson for Pierre og så videre. Hvis man ikke kender dem personligt, virker det bare underligt, synes jeg.
    Jeg er ikke sikker på, jeg er med på det sidste...? Man kan ikke kalde folk, man ikke kender, ved fornavn? Og hvorfor ikke? #nuundresjeg :-)

  16. Den følgende bruger er enig i dette:

  17. #1780
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Mit personlige gæt er vel, at der er gået mode i at bare bruge et enkelt navn ift. en spiller eller træner. På samme måde som eksempelvis Pep, Zlatan, Neymar, osv., og som vi selv har hypet lidt ved at have Sotiriou's og Kadriis fornavne stående på deres trøjer.

  18. Den følgende bruger er enig i dette:

  19. #1781
    Tilmeldingsdato
    Jan 2014
    Indlæg
    6

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    At der stadig er et marked for dåsemad. Altså ikke færdigretter generelt, men mad på gammeldags dåser.


    Jeg kan ikke huske nogensinde at have hørt nogen sige, at de havde spist en herlig omgang Spaghetti Napoli/Wienergryde/Gullasch fra Beauvais. Men i mit lokale supermarked er der en hylde med omkring 15 forskellige slags dåsemad, mest gamle klassikere fra Beauvais, så nogen må købe det.


    Det er forståeligt at man spiste dåsemad for mange år siden, hvor udvalget af færdigretter var minimalt. Men i 2017? Smager dåsemad ikke ret meget af emballagen?

  20. De følgende 7 brugere er enige:

  21. #1782
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    1,497

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    I forbindelse med sagen om Emilie Meng undrer det mig, hvordan et vidne, et år efter pigens forsvinden, kan huske, at han/hun så noget mistænkeligt på dagen for hendes forsvinden. Detaljer om bilen, personen osv og at det lige præcis var den dag og ikke dagen før eller efter. Ikke at jeg tvivler på troværdighed. Det undrer mig bare at man er i stand til at huske sådan noget så lang tid efter.

  22. De følgende 4 brugere er enige:

  23. #1783
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    278

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af Dan Abnormal Se meddelelser
    I forbindelse med sagen om Emilie Meng undrer det mig, hvordan et vidne, et år efter pigens forsvinden, kan huske, at han/hun så noget mistænkeligt på dagen for hendes forsvinden. Detaljer om bilen, personen osv og at det lige præcis var den dag og ikke dagen før eller efter. Ikke at jeg tvivler på troværdighed. Det undrer mig bare at man er i stand til at huske sådan noget så lang tid efter.
    Og ikke mindst hvorfor pokker vedkommende først kommer med de oplysninger nu!? Det er jo ikke fordi, sagen ikke er blevet omtalt...

  24. #1784
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    3,550

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af Dan Abnormal Se meddelelser
    I forbindelse med sagen om Emilie Meng undrer det mig, hvordan et vidne, et år efter pigens forsvinden, kan huske, at han/hun så noget mistænkeligt på dagen for hendes forsvinden. Detaljer om bilen, personen osv og at det lige præcis var den dag og ikke dagen før eller efter. Ikke at jeg tvivler på troværdighed. Det undrer mig bare at man er i stand til at huske sådan noget så lang tid efter.
    Det er nu helt reelt at tvivle på vidners troværdighed overhovedet. Helt generelt kan folk huske meget lidt af ting de ikke koncentrerer sig ihærdigt om, og det er uanset hvad utrolig let at påvirke det, der huskes (jf. https://en.wikipedia.org/wiki/Misinformation_effect). Det kan både være gennem tilfældige input eller det man hører i medierne eller ondsindet som "clairvoyante"/"mentalister", der lever af at du reagerer på noget du kan "genkende", eller skruppelløse politifolk der vil fremtvinge en tilståelse.

    Vores sind har filtre, der indsætter ting, hvor vi tror det passer ind, og der er ret spektakulære psykologiske forsøg med opfattelse og hukommelse, hvor folk overser/erstatter selv de mest åbenlyse ting, når det de de sanser ikke stemmer overens med den virkelighed de forventede. I samfundsvidenskab er øjenvidnefortællinger tæt på bunden af hierarkiet når der indsamles data, og at nogen som i dette tilfælde pludselig erindrer noget skal tages med så store gran salt at det forstyrrer Jordens bane om Solen.

    vh
    Martin CX

  25. De følgende 8 brugere er enige:

  26. #1785
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    ... at folk bliver ved med at sige, at OB og BØF bliver straffet, fordi vi ikke må have et udebaneafsnit. Vi må ikke støtte vores hold på forholdsvist svære udebaner, så vores sportslige muligheder bliver forringet tilsvarende hvad modstanderens sportslige muligheder bliver forbedret. Det er da ærligt talt ikke FCK's skyld, at de andre hold er så ringe til at tiltrække tilskuere på egen hånd, at de ikke kan fylde deres eget stadion mod et af ligaens tophold.

  27. De følgende 4 brugere er enige:

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 2 users browsing this thread. (0 members and 2 guests)

Lignende emner

  1. Den store "Det undrer mig tråd", volume to
    By Mandrilen in forum Diverse
    Svar: 604
    Sidste Meddelelse: 24.09.11, 20:40
  2. Svar: 553
    Sidste Meddelelse: 15.09.10, 22:38
  3. Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. III
    By Pipetown in forum Diverse
    Svar: 621
    Sidste Meddelelse: 04.12.09, 10:10
  4. Den store "Det undrer mig" tråd III
    By Pipetown in forum Diverse
    Svar: 107
    Sidste Meddelelse: 02.08.08, 15:38

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •