Side 122 af 172 FørsteFørste ... 2272112119120121122123124125132 ... SidsteSidste
Viser resultater 1,816 til 1,830 af 2570

Emner: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

  1. #1816
    Tilmeldingsdato
    Oct 2016
    Indlæg
    1,183

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Udtrykket 'WM' (ofte blot 'wm') om fodbold-VM. Er der noget jeg har misforstået, eller er det udelukkende en mærkelig insisteren på at benytte en tysk forkortelse? Hvorfor ikke bare skrive VM?

  2. #1817
    Tilmeldingsdato
    Jan 2018
    Indlæg
    86

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af okoronkwo Se meddelelser
    Udtrykket 'WM' (ofte blot 'wm') om fodbold-VM. Er der noget jeg har misforstået, eller er det udelukkende en mærkelig insisteren på at benytte en tysk forkortelse? Hvorfor ikke bare skrive VM?

    Ordnung muss sein! Eller noget.. Jeg er personligt aldrig stødt på det, med mindre jeg har fået forvildet mig ind på en tysk side.

  3. De følgende 4 brugere er enige:

  4. #1818
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af Dorffen Se meddelelser
    Ordnung muss sein! Eller noget.. Jeg er personligt aldrig stødt på det, med mindre jeg har fået forvildet mig ind på en tysk side.
    Jeg så det ofte, da jeg var barn i 80'erne, men har ikke set det længe. Undrede mig også altid over det.
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  5. Den følgende bruger er enig i dette:
    MCN

  6. #1819
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    1,535

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    At nogle folk igennem de senere år har ytret ønske om at det er sjovere når BIF er med i toppen af Dansk fodbold.

    Gad vide hvad de nu synes om 3 X 0-1 Derbynederlag i træk...!!


  7. #1820
    Tilmeldingsdato
    Mar 2002
    Indlæg
    2,364

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af DiscoTango Se meddelelser
    At nogle folk igennem de senere år har ytret ønske om at det er sjovere når BIF er med i toppen af Dansk fodbold.

    Gad vide hvad de nu synes om 3 X 0-1 Derbynederlag i træk...!!
    Slap af, det er herre godt for dansk fodbold....................... .............................. .............................. .............................. .............................. .............................. .............................. .............................. .............................. .............................. .............................. .............................. .............................. .............................. .............................. .............................. .............................. ...................
    URBAN CREW - Fælles København
    Ace20's Avatar

  8. #1821
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    612

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Jeg synes, det er godt for dansk fodbold, at der er flere hold, som kontinuerligt spiller med om mesterskabet. Det øger spændingen i ligaen, og gør den mere interessant, hvilket genererer flere penge til klubberne.
    Generelt synes jeg altid, det er sjovere at vinde, når der er en reel risiko for at tabe, end hvis der kun er tvivl om sejrens størrelse. Og NEJ! Jeg synes bestemt ikke, det er sjovt at tabe til BIF tre gange i træk, men jeg er topmotiveret for at vi vinder næste gang :-)

  9. De følgende 4 brugere er enige:

  10. #1822
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    434

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af Luffe Se meddelelser
    Jeg synes, det er godt for dansk fodbold, at der er flere hold, som kontinuerligt spiller med om mesterskabet. Det øger spændingen i ligaen, og gør den mere interessant, hvilket genererer flere penge til klubberne.
    Generelt synes jeg altid, det er sjovere at vinde, når der er en reel risiko for at tabe, end hvis der kun er tvivl om sejrens størrelse. Og NEJ! Jeg synes bestemt ikke, det er sjovt at tabe til BIF tre gange i træk, men jeg er topmotiveret for at vi vinder næste gang :-)
    Det skal da fedt hjælpe, at du er topmotiveret til næste derby;-). Men respekt for at du ikke forsøger at trække i land, hvis du ellers var en af dem, som håbede på deres genrejsning, da de var allerlængst ned i sølet.
    Selv ærgrer jeg mig stadig over, at de ikke tabte den kamp i Horsens for nogle sæsoner siden, som havde ført til nedrykning og mulig konkurs. Ligeledes at de slap fra Oscargate med så få skrammer. Plus en masse andre potentielle konsekvenser af de utallige fuck-ups de lavede gennem ti år, som ville have gjort mit liv som københavnerfan så uendelig meget lykkeligere.


  11. #1823
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af Luffe Se meddelelser
    Jeg synes, det er godt for dansk fodbold, at der er flere hold, som kontinuerligt spiller med om mesterskabet. Det øger spændingen i ligaen, og gør den mere interessant, hvilket genererer flere penge til klubberne.
    Generelt synes jeg altid, det er sjovere at vinde, når der er en reel risiko for at tabe, end hvis der kun er tvivl om sejrens størrelse. Og NEJ! Jeg synes bestemt ikke, det er sjovt at tabe til BIF tre gange i træk, men jeg er topmotiveret for at vi vinder næste gang :-)
    Bortset fra at det er kedeligt at tabe, så er det formentlig også ret godt for vores egen udvikling især internationalt, at vi presses af de andre. Vi så jo for en håndfuld år siden, hvordan vi grundet vores enorme overlegenhed skar ned i spillerbudget og generelt lå på den lade side. Det hul tog det os lang lang tid at komme ud af både mht truppens sammensætning og mht mentaliteten og vinderkultur.

    Nu er vi så nede i et hul igen, men det er mit indtryk (og håb), at vi trods alt vil få lettere ved at komme op igen end sidst. Truppen er langt hen af vejen meget bedre og enkelte indkøb eller retur af skadede spillere kan hive os op, ligesom mentaliteten på træningsbane osv ser ud til at være nogenlunde oppe i niveau.
    Vores udfordring lige nu kontra seneste krise er, at FCM og især BIF er i en helt anden forfatning. Det kræver derfor, at vi kravler endnu længere op af hullet end sidst for at vinde DM igen - men så bør vi også være meget bedre forberedt på europæisk spil, hvis vi igen en dag når dertil.

    I den optimale verden blev vi presset i de fleste sæsoner, men vandt alligevel. Og BIF eksisterede selvfølgelig ikke. i hvert fald ikke på superliganiveau.

  12. De følgende 3 brugere er enige:

  13. #1824
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    1,155

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Nok om fodbold for nu!

    Det undrer mig, at der i trafikken så ofte blinkes med det lange lys. Altså, jeg kan godt indse, at der gives langt lys til forankørende, hvis denne snøvler sig afsted i overhalingssporet. Eller hvis han har glemt at aktivere baglygterne. Men ellers? Hvad betyder de mange blink med det lange lys?

    En gang imellem er det mig selv, der får langt lys i nakken - tilsyneladende komplet uden grund. Men jeg har også bemærket adfæren hos f.eks. en forankørende der bare pludselig blinker løs. Hvad er det dog, han vil fortælle den forankørende??

    Sært.
    Mvh.
    Maarum

    Angreb: Kolfuss Glasbein (Reykjavik) -- Mfumle Notembo (Alkmaar)
    Midt: Inge Bjørnebrygg (Lyn) -- Heinz Niemahls (R/W Essen) -- Nema Talenta (NK Rijeka) -- John Longshot (Motherwell)
    Forsvar: Sebastian Altmann (Salzburg) -- Manuel Carta Roja (Mallorca) -- Gulbis Panikaa (Tallinn) -- Andreas Chanslöst (IFK)
    Målmand: Droop van Saebehand (Willem II)

  14. #1825
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    493

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af Maarum Se meddelelser
    Nok om fodbold for nu!

    Det undrer mig, at der i trafikken så ofte blinkes med det lange lys. Altså, jeg kan godt indse, at der gives langt lys til forankørende, hvis denne snøvler sig afsted i overhalingssporet. Eller hvis han har glemt at aktivere baglygterne. Men ellers? Hvad betyder de mange blink med det lange lys?

    En gang imellem er det mig selv, der får langt lys i nakken - tilsyneladende komplet uden grund. Men jeg har også bemærket adfæren hos f.eks. en forankørende der bare pludselig blinker løs. Hvad er det dog, han vil fortælle den forankørende??

    Sært.
    Jeg bruger en sjælden gang imellem overhalingsblinket på motorvej, når en forankørende bliver liggende i overhalingsbanen uden at trække ind selvom der er plads.

    Ellers bruger jeg kun blinket, når jeg møder en modkørende bil, hvor kun den side har lys, eller når den forankørende bil har glemt at slukke tågebaglyset.

    Mvh Bjørn

  15. Den følgende bruger er enig i dette:

  16. #1826
    MCN er offline 1/11-06 - jeg var der!
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    832

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af Maarum Se meddelelser
    Nok om fodbold for nu!

    Det undrer mig, at der i trafikken så ofte blinkes med det lange lys. Altså, jeg kan godt indse, at der gives langt lys til forankørende, hvis denne snøvler sig afsted i overhalingssporet. Eller hvis han har glemt at aktivere baglygterne. Men ellers? Hvad betyder de mange blink med det lange lys?

    En gang imellem er det mig selv, der får langt lys i nakken - tilsyneladende komplet uden grund. Men jeg har også bemærket adfæren hos f.eks. en forankørende der bare pludselig blinker løs. Hvad er det dog, han vil fortælle den forankørende??

    Sært.
    Tænker at en del modkørende også blinker, hvis man har det lange lys på eller hvis lygterne er indstillet forkert så de lyser opad - begge situationer giver blændende lys og det vil nogle nok gøre opmærksom på.
    MCN

  17. Den følgende bruger er enig i dette:

  18. #1827
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    1,155

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af MCN Se meddelelser
    Tænker at en del modkørende også blinker, hvis man har det lange lys på eller hvis lygterne er indstillet forkert så de lyser opad - begge situationer giver blændende lys og det vil nogle nok gøre opmærksom på.
    MCN
    Nu er det mest bagvedkørende, der giver langt lys i nakken på folk. I skakten fik vi udviklet en teori om, at det er Saphe / OoNoo-ejere der forsøger at dele deres viden om fotovogn længere fremme. Måske kan det forklare lidt af det. Stadig drømmer jeg lidt om at få standset en af dem og foretage en afhøring :-)
    Mvh.
    Maarum

    Angreb: Kolfuss Glasbein (Reykjavik) -- Mfumle Notembo (Alkmaar)
    Midt: Inge Bjørnebrygg (Lyn) -- Heinz Niemahls (R/W Essen) -- Nema Talenta (NK Rijeka) -- John Longshot (Motherwell)
    Forsvar: Sebastian Altmann (Salzburg) -- Manuel Carta Roja (Mallorca) -- Gulbis Panikaa (Tallinn) -- Andreas Chanslöst (IFK)
    Målmand: Droop van Saebehand (Willem II)

  19. #1828
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    1,535

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af Maarum Se meddelelser
    Nok om fodbold for nu!

    Det undrer mig, at der i trafikken så ofte blinkes med det lange lys. Altså, jeg kan godt indse, at der gives langt lys til forankørende, hvis denne snøvler sig afsted i overhalingssporet. Eller hvis han har glemt at aktivere baglygterne. Men ellers? Hvad betyder de mange blink med det lange lys?

    En gang imellem er det mig selv, der får langt lys i nakken - tilsyneladende komplet uden grund. Men jeg har også bemærket adfæren hos f.eks. en forankørende der bare pludselig blinker løs. Hvad er det dog, han vil fortælle den forankørende??

    Sært.
    Jeg oplever tit at modkørende blændet kraftigt op hvis jeg får forvildet mig ud på motorvejen imod Vestegnen - nok for at advare mig om hvad det er der venter hvis jeg skulle finde på at dreje af ...

  20. De følgende 8 brugere er enige:

  21. #1829
    MCN er offline 1/11-06 - jeg var der!
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    832

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af Maarum Se meddelelser
    Nu er det mest bagvedkørende, der giver langt lys i nakken på folk. I skakten fik vi udviklet en teori om, at det er Saphe / OoNoo-ejere der forsøger at dele deres viden om fotovogn længere fremme. Måske kan det forklare lidt af det. Stadig drømmer jeg lidt om at få standset en af dem og foretage en afhøring :-)
    Er jo i sagens natur med på, at bagvedliggende biler lyser i nakken��
    Umiddelbart tænker jeg ikke, at advarslen mod fotovogne er en plausibel forklaring, medmindre at man tænker at det at blænde folk i bakspejlet fører til lavere hastighed? Dertil synes jeg at man tillægger bilisterne alt for meget sympati for hinanden, hvis man vælger ovennævnte forklaringsmodel ��

    MCN

  22. Den følgende bruger er enig i dette:

  23. #1830
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,394

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Det undrer mig, hvis Prins Henrik har været hyppig gæst til Københavns kampe, at man aldrig har set billeder af det.

  24. Den følgende bruger er enig i dette:

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 4 users browsing this thread. (0 members and 4 guests)

Lignende emner

  1. Den store "Det undrer mig tråd", volume to
    By Mandrilen in forum Diverse
    Svar: 604
    Sidste Meddelelse: 24.09.11, 20:40
  2. Svar: 553
    Sidste Meddelelse: 15.09.10, 22:38
  3. Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. III
    By Pipetown in forum Diverse
    Svar: 621
    Sidste Meddelelse: 04.12.09, 10:10
  4. Den store "Det undrer mig" tråd III
    By Pipetown in forum Diverse
    Svar: 107
    Sidste Meddelelse: 02.08.08, 15:38

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •