Side 127 af 172 FørsteFørste ... 2777117124125126127128129130137 ... SidsteSidste
Viser resultater 1,891 til 1,905 af 2570

Emner: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

  1. #1891
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    2,326

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Det har sikkert været bragt op før, men det undrer mig til stadighed, hvorfor dommeren på baglinien står i samme side som linievogteren. Det har vist nok noget at gøre med hoveddommerens naturlige løbebane diagonalt frem og tilbage, men så forstår jeg simpelthen ikke pointen med bagdommeren. Jeg er med på, at fire øjne ser bedre end to, men liniedommeren burde stadig kunne se, hvad der foregår lige for næsen af ham. Nogle gange når dommeren jo heller ikke at følge spillet, men hvis dommeren på baglinien stod på den anden side af målet ville det område også altid være overvåget af en dommer.
    Jeg har været anfører som 2. års gennem alle ungdomsrækker og mener også, at jeg er berettiget til at blive det på førsteholdet en dag, når jeg har fået erfaringen - Thomas Delaney, 2010.
    Gandhi's Avatar

  2. De følgende 3 brugere er enige:

  3. #1892
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Det kommer ud fra en generel antagelse om at det meste offensive spil foregår i højre side af banen, da langt de fleste spillere er højrebenede. Derfor vil de fleste situationer foregå i højre side af banen, og derfor er det vigtigere med flere øjne der. Man antager derfor også samtidigt, at dommeren i højere grad selv kan vurdere hvad der sker i de modsatte sider af banen.
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  4. #1893
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,394

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Det undrer mig, når det mest kontroversielle emne man kan tage stilling til inden en kamp, hvor en hjemmesejr vil spille mesterskabet lige i favnen på BIF, er strandlegetøj.

  5. De følgende 6 brugere er enige:

  6. #1894
    Tilmeldingsdato
    Feb 2004
    Indlæg
    615

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser
    Det kommer ud fra en generel antagelse om at det meste offensive spil foregår i højre side af banen, da langt de fleste spillere er højrebenede. Derfor vil de fleste situationer foregå i højre side af banen, og derfor er det vigtigere med flere øjne der. Man antager derfor også samtidigt, at dommeren i højere grad selv kan vurdere hvad der sker i de modsatte sider af banen.
    Den antagelse undre mig. Er der noget statistik belæg for dette?
    Messias har givet ordet skandaledommer helt ny betydning!!!!

  7. Den følgende bruger er enig i dette:

  8. #1895
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Denne artikel http://citeseerx.ist.psu.edu/viewdoc...=rep1&type=pdf
    siger, at mellem 75 og 80% af verdens befolkning er højrefodet, altså 8 ud af 10. Indsætter man det tal i en traditionel 4-4-2, er det det samme som en venstrebenet venstre back og en venstrebenet venstre midtbane, mens resten af holdet er højrebenet. I vores system kører vi som regel med en venstrebenet højre midtbane, og en højrebenet venstre midtbane, så de kan udfordre backen på deres dårlige ben.

    Ovenstående artikel nævner, at de fleste spillere tackler med deres gode ben. Og da de fleste spillere er højrebenede, vil det give mening for den boldbesiddende spiller at holde bolden så langt væk fra sin modstanders gode ben som muligt, altså i modstanderens venstre side, og ens egen højre side. Ergo orienterer spilleren sig i højere grad mod sin højre side, hvilket betyder at spilretningen i højere grad orienterer sig mod højre side af banen. Derfor foregår mere spil på højre side af banen.

    Så når spillet i højere grad foregår i højre (fremadrettede) side af banen, må duellerne (og efterfølgende frispark/straffespark) sandsynligvis også foregå der. Hvilket er grunden til der skal flere sæt øjne på det område.
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  9. Den følgende bruger er enig i dette:

  10. #1896
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    612

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser
    Denne artikel http://citeseerx.ist.psu.edu/viewdoc...=rep1&type=pdf
    siger, at mellem 75 og 80% af verdens befolkning er højrefodet, altså 8 ud af 10. Indsætter man det tal i en traditionel 4-4-2, er det det samme som en venstrebenet venstre back og en venstrebenet venstre midtbane, mens resten af holdet er højrebenet. I vores system kører vi som regel med en venstrebenet højre midtbane, og en højrebenet venstre midtbane, så de kan udfordre backen på deres dårlige ben.

    Ovenstående artikel nævner, at de fleste spillere tackler med deres gode ben. Og da de fleste spillere er højrebenede, vil det give mening for den boldbesiddende spiller at holde bolden så langt væk fra sin modstanders gode ben som muligt, altså i modstanderens venstre side, og ens egen højre side. Ergo orienterer spilleren sig i højere grad mod sin højre side, hvilket betyder at spilretningen i højere grad orienterer sig mod højre side af banen. Derfor foregår mere spil på højre side af banen.

    Så når spillet i højere grad foregår i højre (fremadrettede) side af banen, må duellerne (og efterfølgende frispark/straffespark) sandsynligvis også foregå der. Hvilket er grunden til der skal flere sæt øjne på det område.
    Så bør man måske flytte målene lidt til venstre??? ��

  11. #1897
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    I forlængelse af dette, så har jeg altid undret mig over, hvorfor venstrebenede spillere oftest er så absurd etbenede i forhold til højrebenede spillere. Er det fysologisk, eller er det et spørgmål om, at de i oftere grad bruges på pladser, hvor man bruger venstre ben langt det meste af tiden?

  12. De følgende 4 brugere er enige:

  13. #1898
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    681

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Det undrer mig - og egentlig pisser det mig også af - at kantinen på jobbet skriver dagens fisk på menuen på intranettet, når den står på fisk. De skriver jo ikke dagens kød de andre dage. Eller dagens suppe. Eller dagens kage.

    FÅRK NU AF OG SKRIV HVAD DAGENS FISK ER! I magter at skrive det de andre dage, så hvorfor bliver I handlingslammet så snart det er fisk?

    Ellers gå all-in og skriv dagens ret alle dage. Tak.

    Ps. og nej, de smider ikke menuen op i god tid inden de ved hvilken fisk det er. Det smides op på dagen. Såååeh!
    Sidst redigeret af Mgt09 : 24.05.18 kl. 11:56

  14. De følgende 5 brugere er enige:

  15. #1899
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    1,534

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af Mgt09 Se meddelelser
    Det undrer mig - og egentlig pisser det mig også af - at kantinen på jobbet skriver dagens fisk på menuen på intranettet, når den står på fisk. De skriver jo ikke dagens kød de andre dage. Eller dagens suppe. Eller dagens kage.

    FÅRK NU AF OG SKRIV HVAD DAGENS FISK ER! I magter at skrive det de andre dage, så hvorfor bliver I handlingslammet så snart det er fisk?

    Ellers gå all-in og skriv dagens ret alle dage. Tak.

    Ps. og nej, de smider ikke menuen op i god tid inden de ved hvilken fisk det er. Det smides op på dagen. Såååeh!
    Så skulle du arbejde hvor jeg gør - Der kan man hele dagen gå og glæde sig til en god gammel dansk ret, for så at finde ud af at menuen er ændret på dagen uden at man har fået besked.

    Fandme ærgerligt at glæde sig til hakkebøf med bløde løg og så bliver man mødt med stegt kulmule...!!!

  16. De følgende 2 brugere er enige:

  17. #1900
    Tilmeldingsdato
    Sep 2010
    Indlæg
    18

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Har selv undret mig over dette, hvorfor jeg har spurgt topdommer ind til det. Det skyldes at dommeren normal vil løbe modsat af linjedommeren, så han løber i et "S" på banen. Da man introducerede måldommerordningen testede man også, at måldommeren stod modsat af linjedommeren, men da "hoved"dommeren var vant til at orientere sig mod den side, som linjedommeren stod i, så var erfaringen at dommerne arbejdede bedre sammen, når måldommeren stod i samme side som linjedommeren. Det giver stadigvæk ikke helt mening for mig, da jeg vil mene man kunne dække banen bedre af på den modsatte måde, men når det nu er testet og de følte det var forkert, så må man jo prøve forstå begrundelsen af valget.

  18. Den følgende bruger er enig i dette:

  19. #1901
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,394

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Det undrer mig, at det skulle være så utrolig svært at sige Papagiannopoulos. Det må være, hvis man ikke har prøvet. Det er sgutte noget man behøver en PhD for at kunne.


  20. #1902
    Tilmeldingsdato
    Nov 2017
    Indlæg
    43

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af -smølle Se meddelelser
    Det undrer mig, at det skulle være så utrolig svært at sige Papagiannopoulos. Det må være, hvis man ikke har prøvet. Det er sgutte noget man behøver en PhD for at kunne.
    https://youtu.be/EO8cqmUXIts?t=12

  21. De følgende 5 brugere er enige:

  22. #1903
    Tilmeldingsdato
    Mar 2002
    Indlæg
    2,223

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af -smølle Se meddelelser
    Det undrer mig, at det skulle være så utrolig svært at sige Papagiannopoulos. Det må være, hvis man ikke har prøvet. Det er sgutte noget man behøver en PhD for at kunne.
    Det må være folk, der glemte at læse Tintin som barn.

    3A513F01-1EBE-4E40-8955-E31C5E52534F.jpeg
    /Giggs

    København er en grim by med grimme mennesker og klamme dialekter. Lige fra Østerbro til Lyngby. Det eneste sted i København jeg har oplevet flinke mennesker er i Næstved.

  23. De følgende 4 brugere er enige:

  24. #1904
    Tilmeldingsdato
    Aug 2013
    Indlæg
    1,482

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Hvordan "Papagiannopoulos"-tryk vil se ud på en børnetrøje... Han kan dårligt selv bærer det efternavn.

  25. #1905
    Tilmeldingsdato
    Apr 2013
    Indlæg
    333

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Om Papagiannopoulos er en skandinavisk spiller eller en spiller fra Balkan.

  26. De følgende 3 brugere er enige:

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 4 users browsing this thread. (0 members and 4 guests)

Lignende emner

  1. Den store "Det undrer mig tråd", volume to
    By Mandrilen in forum Diverse
    Svar: 604
    Sidste Meddelelse: 24.09.11, 20:40
  2. Svar: 553
    Sidste Meddelelse: 15.09.10, 22:38
  3. Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. III
    By Pipetown in forum Diverse
    Svar: 621
    Sidste Meddelelse: 04.12.09, 10:10
  4. Den store "Det undrer mig" tråd III
    By Pipetown in forum Diverse
    Svar: 107
    Sidste Meddelelse: 02.08.08, 15:38

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •