Side 128 af 172 FørsteFørste ... 2878118125126127128129130131138 ... SidsteSidste
Viser resultater 1,906 til 1,920 af 2570

Emner: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

  1. #1906
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,292

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af Christian Se meddelelser
    Om Papagiannopoulos er en skandinavisk spiller eller en spiller fra Balkan.
    Kommer vel an på, om han er doven.

  2. De følgende 6 brugere er enige:

  3. #1907
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    1,535

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Når store virksomheder sender mig en brugerundersøgelse for at høre om mine vaner uden at give en præmie som tak for deltagelse. Det undrer mig.

    Jeg har f.eks. idag modtaget en brugerundersøgelse fra TUI ang. rejsevaner. De skriver at det tager 10 minutter at gennemføre.

    Hvorfor udlodder de ikke et rejsegavekort á X antal tusind kroner? Det vil da alt andet lige hæve svarraten betragteligt tænker jeg? Gider folk at gå ind og svare på sådan noget uden at have chancen for at få noget igen?

  4. #1908
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    702

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af DiscoTango Se meddelelser
    Hvorfor udlodder de ikke et rejsegavekort á X antal tusind kroner? Det vil da alt andet lige hæve svarraten betragteligt tænker jeg?
    Måske. Der er lavet mange undersøgelser og der er faktisk ikke et klart svar, når vi taler lodtrækningsmodellen, som du tænker på. Garanterede incitamenter - f.eks. et mindre gavekort til iTunes til alle deltagere - hæver responsraten. Men det er ikke uproblematisk med incitamenter - hvis du f.eks. udlodder et gavekort til Spejdersport er det måske mest naturtosser, der svarer. Og måske svarer deltagerne uden at tænke over spørgsmålene, bare for at deltage i lodtrækningen. Generelt har incitamenter (og især de små garanterede) i spørgeskemaundersøgelser social slagside - jo mere du tjener, jo mindre interesseret er du i 1/8000 chance for at vinde en flaske rødvin eller stensikkert enlanden dims fra Tiger. Alt i alt - dine resultater påvirkes at incitamentet og strukturen. Det er ikke en gratis frokost.
    Mvh,
    Bopa

  5. De følgende 2 brugere er enige:

  6. #1909
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    1,535

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af Bopa Se meddelelser
    Måske. Der er lavet mange undersøgelser og der er faktisk ikke et klart svar, når vi taler lodtrækningsmodellen, som du tænker på. Garanterede incitamenter - f.eks. et mindre gavekort til iTunes til alle deltagere - hæver responsraten. Men det er ikke uproblematisk med incitamenter - hvis du f.eks. udlodder et gavekort til Spejdersport er det måske mest naturtosser, der svarer. Og måske svarer deltagerne uden at tænke over spørgsmålene, bare for at deltage i lodtrækningen. Generelt har incitamenter (og især de små garanterede) i spørgeskemaundersøgelser social slagside - jo mere du tjener, jo mindre interesseret er du i 1/8000 chance for at vinde en flaske rødvin eller stensikkert enlanden dims fra Tiger. Alt i alt - dine resultater påvirkes at incitamentet og strukturen. Det er ikke en gratis frokost.
    Men I dette tilfælde kunne TUI jo udlodde et rejsegavekort på f.eks. 5000,- eller lignende. Alle der modtager et TUI nyhedsbrev er vel interesserede I at vinde tilskud til en rejse?

  7. #1910
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af DiscoTango Se meddelelser
    Men I dette tilfælde kunne TUI jo udlodde et rejsegavekort på f.eks. 5000,- eller lignende. Alle der modtager et TUI nyhedsbrev er vel interesserede I at vinde tilskud til en rejse?
    Men det er som Bopa nævner et tveægget sværd. Incitamenter hæver givetvis svarprocenten, men de hæver formentlig også andelen af besvarelser, hvor folk blot har klikket sig så hurtigt som muligt igennem for at deltage i en lodtrækning, hvilket gør de statistiske data mere usikre.
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  8. #1911
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    702

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af DiscoTango Se meddelelser
    Alle der modtager et TUI nyhedsbrev er vel interesserede I at vinde tilskud til en rejse?
    Måske. Lad os tage et eksempel. Siden spørgeskemaet udsendes til modtagere af nyhedsbrevet så er der nok en god chance for at mange der modtagere brevet, har rejst med TUI før.

    Eet af spørgsmålene lyder (måske):

    "Hvis du har rejst med os før: Oplevede du noget på rejsen, du opfattede som negativt?".

    Men hvis du lokker med et gavekort til nye rejser, så risikerer du at de kunder, der har haft en meget stærkt negativ oplevelse med TUI overhovedet ikke svarer og at flere folk med gode rejseoplevelser svarer end ellers. Så når ledelsen læser analysen senere, så er svaret relativt mere positivt end for gennemsnittet af rejsende med TUI i virkeligheden oplever det.
    Sidst redigeret af Bopa : 28.05.18 kl. 14:31
    Mvh,
    Bopa

  9. #1912
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    1,535

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    ... Jeg tror bare jeg nøjes med at undre mig over hvorfor folk gider at bruge tid på alle disse undersøgelser... :)

  10. De følgende 7 brugere er enige:

  11. #1913
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    203

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af Bopa Se meddelelser
    Måske. Lad os tage et eksempel. Siden spørgeskemaet udsendes til modtagere af nyhedsbrevet så er der nok en god chance for at mange der modtagere brevet, har rejst med TUI før.

    Eet af spørgsmålene lyder (måske):

    "Hvis du har rejst med os før: Oplevede du noget på rejsen, du opfattede som negativt?".

    Men hvis du lokker med et gavekort til nye rejser, så risikerer du at de kunder, der har haft en meget stærkt negativ oplevelse med TUI overhovedet ikke svarer og at flere folk med gode rejseoplevelser svarer end ellers. Så når ledelsen læser analysen senere, så er svaret relativt mere positivt end for gennemsnittet af rejsende med TUI i virkeligheden oplever det.
    Jeg er med på at der kan opstå problemer med Bias i forhold til svarene, som du giver eksempler på, men det er et lille problem sammenlignet med at lave statistik på en undersøgelse med en maget lav svarprocent.

    Nu laver man nok heller ikke denne type undersøgelser for at opnå viden om kunderne, faktisk vil jeg blive overasket hvis tallene overhoved bliver brugt. Hvorfor laver man dem så kunne man spørge? Her er svaret nok at det er et langt mere effektivt markedsføringsredskab end simple reklamer til at fastholde kunder. Folk vil godt have en følelse af at blive hørt og hvis de har haft gode oplevelser bliver de måske genkaldt.

  12. #1914
    MCN er offline 1/11-06 - jeg var der!
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    832

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af Malingo Se meddelelser
    Jeg er med på at der kan opstå problemer med Bias i forhold til svarene, som du giver eksempler på, men det er et lille problem sammenlignet med at lave statistik på en undersøgelse med en maget lav svarprocent.

    Nu laver man nok heller ikke denne type undersøgelser for at opnå viden om kunderne, faktisk vil jeg blive overasket hvis tallene overhoved bliver brugt. Hvorfor laver man dem så kunne man spørge? Her er svaret nok at det er et langt mere effektivt markedsføringsredskab end simple reklamer til at fastholde kunder. Folk vil godt have en følelse af at blive hørt og hvis de har haft gode oplevelser bliver de måske genkaldt.
    Hvis det er det, man tænker som forbruger, så ligger der godt nok en guldgrube/vej mod helvede (alt efter perspektiv) i uudnyttet markedsføring.

    Det vil virkeligt undre mig, hvis man tænker, at det er god markedsføring at belemre kunder med spørgsmål om tilfredshed hver gang man har handlet. Men det vil undre mig endnu mere, hvis folk virkeligt tror at man bliver inddraget via sådanne brugerundersøgelser.
    Men ok, folk går jo også amok når zoo parterer en giraf, så der er nok noget om snakken.

    MCN

  13. Den følgende bruger er enig i dette:

  14. #1915
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    203

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Jeg er bange for det er sådan verden ser ud, vi andre må så glæde os over de 10 minutter vi sparer, som vi kan bruge på Sidelinien og andre vigtige ting. :)

  15. De følgende 2 brugere er enige:

  16. #1916
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    2,201

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af Malingo Se meddelelser
    Jeg er med på at der kan opstå problemer med Bias i forhold til svarene, som du giver eksempler på, men det er et lille problem sammenlignet med at lave statistik på en undersøgelse med en maget lav svarprocent.

    Nu laver man nok heller ikke denne type undersøgelser for at opnå viden om kunderne, faktisk vil jeg blive overasket hvis tallene overhoved bliver brugt. Hvorfor laver man dem så kunne man spørge? Her er svaret nok at det er et langt mere effektivt markedsføringsredskab end simple reklamer til at fastholde kunder. Folk vil godt have en følelse af at blive hørt og hvis de har haft gode oplevelser bliver de måske genkaldt.
    Det bliver med garanti også brugt internt til at måle nogle KPI'er på nogle chefer og til at kunne bestemme nogle bonusser. Det er naivt at tro, at TUI laver undersøgelserne, og ikke bruger dem til noget. Det vil simpelthen være for dyrt for en moderne privat virksomhed. At vi på Sidelinien så kan synes, at skemaerne primært bliver brugt til emner der egner sig til "livet som kontoransat-tråden" er en anden historie ;) .

  17. De følgende 2 brugere er enige:

  18. #1917
    Tilmeldingsdato
    Mar 2002
    Indlæg
    2,364

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Når man er til frisøren, så bruger de kvindelige frisører altid en stol, som de ruller rundt om en med, når de klipper. Hver gang det er en mand, så går han bare rundt om en.
    URBAN CREW - Fælles København
    Ace20's Avatar

  19. De følgende 4 brugere er enige:

  20. #1918
    Tilmeldingsdato
    Mar 2002
    Indlæg
    2,223

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Det nye layout på BTs website undrer mig.

    Det skriger af discount i en grad, at man dårligt gider trykke på deres artikler. Uens fontstørrelse og flere farver i overskrifter. WTF? Det ligner simpelthen noget fra Internettets barndom.

    DC2A858C-E727-47E0-A15F-9387F9B67D5B.jpeg

    Shame on you, BT!
    Sidst redigeret af giggs : 07.06.18 kl. 07:50
    /Giggs

    København er en grim by med grimme mennesker og klamme dialekter. Lige fra Østerbro til Lyngby. Det eneste sted i København jeg har oplevet flinke mennesker er i Næstved.


  21. #1919
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,394

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Det undrer mig, at der altid bliver talt om Ruslands ekstremt svage og nemme pulje i VM, tit som den svageste nogensinde.

    Ja, den mangler et rigtig stærkt hold, men det er jo fordi værterne får en førsteseedning. Det er helt almindeligt. Det er af samme grund som Japan og Sydkorea i 2002 begge kom i puljer, som de kunne vinde, selv om de lå nr. 30-40 styk i verden.

    Rusland får Uruguay, der er nr. 14 i verden. Ægypten, der har årets bedste spiller i England – hvis de ellers kan få hans skulder lappet nogenlunde sammen. Historisk er det de mest vindende hold på hver deres kontinent. Og så er der Saudiarabien, der er elendige, men det er Sydkorea og Panama også.

    Putin er en værre ka'l, men hans magt rækker ret åbenlyst ikke til at forhindre Oscar Tabarez i at danne et stærkt ungt Uruguay-hold, eller Salah i at score uhørte mængder mål. Tag trygt foliehatten af; lodtrækningen er jo ikke ekstrem på nogen måde.

  22. De følgende 2 brugere er enige:

  23. #1920
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    1,535

    Re: Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. V

    Citat Oprindeligt indsendt af -smølle Se meddelelser
    Det undrer mig, at der altid bliver talt om Ruslands ekstremt svage og nemme pulje i VM, tit som den svageste nogensinde.

    Ja, den mangler et rigtig stærkt hold, men det er jo fordi værterne får en førsteseedning. Det er helt almindeligt. Det er af samme grund som Japan og Sydkorea i 2002 begge kom i puljer, som de kunne vinde, selv om de lå nr. 30-40 styk i verden.

    Rusland får Uruguay, der er nr. 14 i verden. Ægypten, der har årets bedste spiller i England – hvis de ellers kan få hans skulder lappet nogenlunde sammen. Historisk er det de mest vindende hold på hver deres kontinent. Og så er der Saudiarabien, der er elendige, men det er Sydkorea og Panama også.

    Putin er en værre ka'l, men hans magt rækker ret åbenlyst ikke til at forhindre Oscar Tabarez i at danne et stærkt ungt Uruguay-hold, eller Salah i at score uhørte mængder mål. Tag trygt foliehatten af; lodtrækningen er jo ikke ekstrem på nogen måde.
    Nu vi er ved VM undrer det mig egentlig at der ikke er nogle dynamit puljer... Der er et par lækre kampe I gruppespillet (Spanien - Portugal og Belgien - England) Men ellers er der godt nok langt imellem snapsene. F.eks. Panama-Tunesien, Marokko-Iran, Columbia-Japan, Japan-Senegal.

    Bevares, hele molevitten skal da ses - Men jeg savner den virkelig sprængfarlige pulje som jeg mindes at der plejer at være.

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 5 users browsing this thread. (0 members and 5 guests)

Lignende emner

  1. Den store "Det undrer mig tråd", volume to
    By Mandrilen in forum Diverse
    Svar: 604
    Sidste Meddelelse: 24.09.11, 20:40
  2. Svar: 553
    Sidste Meddelelse: 15.09.10, 22:38
  3. Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. III
    By Pipetown in forum Diverse
    Svar: 621
    Sidste Meddelelse: 04.12.09, 10:10
  4. Den store "Det undrer mig" tråd III
    By Pipetown in forum Diverse
    Svar: 107
    Sidste Meddelelse: 02.08.08, 15:38

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •